[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Reiziger in Canada


jadran

Recommended Posts

  • Forumlid

De dorpen, een straat, misschien 2, gravel, wat huizen, een leegstaand hotel, misschien een winkel.

usa065_zps6fa0f345.jpg

c- double van Co-op, meestal de laatste winkel met pomp die resteert in de dorpen.

usa041_zpsd03fbcc1.jpg

Oude pickup, de werkpaarden van het platteland.

usa036_zps4b607912.jpg

20 jaar geleden reed iedereen ermee, nu zijn ze bijna verdwenen; cabovers.

usa034_zps15ac276b.jpg

Zomaar een Kenworth...omdat ze best wel mooi zijn

usa032_zps51d787c5.jpg

Nog meer boeren- werkpaarden. Je ziet ze overal nog

usa027_zps932b83e8.jpg

Genoeg voor vandaag. Heb nog een beste stapel foto's liggen maar moet die eerst sorteren. En er komen er dagelijks bij. Ga nu slapen. Morgen 964 km naar thuisbasis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sta in Moose Jaw, thuisbasis, en op het moment thuis voor me. Ik heb nog niet het huisje gevonden dat ik wil kopen en leef zoalng in de vrachtwagen. Helaas laadt de potasmijn op het ogenblik niet, een van onze grootste opdrachtgevers, en dus sta ik stil tot mandag. Balen want geen geld, maar ik heb nu tijd om een heleboel dingen te doen die zijn blijven liggen. Auto overgeschreven ( ik heb een oude viervielaangedreven GMC Jimmy, het minimum wat je nodig hebt voor de winter), truck laten wassen, kleding gewassen (alle truckstops hier hebben wasmachines), gedoucht (alle truckstops hier hebben douches die na elk gebruik worden schoongemaakt, en er ligt altijd keurig een setje van 3 handdoeken, douche gratis met de punten die je spaart met tanken), inkopen gedaan (Canada is duurder dan de States, in dollars even duur ongeveer als Nederland), en zit nu in de auto te wachten tot het eten klaar is. Met een borrel erbij, spreekt vanzelf.

Niet hier.

In zowel de States als Canada is het verboden drank bij je te hebben. Uitzondering is de fles die je bij de duty-free aan de grens koopt; het wordt getolereerd dat je die meeneemt naar huis, meer niet.

Voor drank en sigaretten is Canada de hel op aarde. En Saskatchewan de achtste laag van die hel; het goedkoopste pak sigaretten kost $11, 55, een fles gemiddelde drank in de staatgerunde liquorshop al gauw $35. De dutyfree is errug populair...

Plaatjes. De baas heeft een oude Freightliner teruggekocht van een eigen rijder, het spul waarmee gereden werd voordat de Cascadias werden gekocht. Gaat m ombouwen tot showtruck. Deze:

usa266_zps17450918.jpg

Een truck waarmee gewerkt is.

usa275_zpsf53776f1.jpg

Met een mooi houten stuur:

usa282_zpsd8bc9a29.jpg

Dergelijke dingen, met een behoorlijke mileage, staan hier bij de lokale dealer te koop voor tussen de $40000 en 50000. Eerlijk gezegd dagdroom ik er een beetje over. Je kunt hier als eigen rijder nog een inkomen verdienen, en 39c per mijl als werknemer en $1,25 als eigen rijder is wel een verschil. Gaat een hoop research aan vooraf natuurlijk, maar wie weet.

Sprak vorig weekend een eigen rijder, die een Western Star had. Categorie wat duurdere trucks hier, met een goede reputatie. Die had 2 miljoen mijl op de teller! Motor open geweest bij 1 miljoen, daarna niet meer....

Je mag in Canada 100 op tweebaanswegen, 110 op devided highways. In de States is het per state verschillend, van 55 mijl in ik geloof Oregon tot 75 mijl in North Dakota (da's ongeveer 120 km). Ik reed in Minnespota, waar je 65 mijl mag, zo'n beetje de topsnelheid van onze trucks (begrensd op ongeveer 106 km)...en dan wordt je ingehaald alsof je stilstaat. Ging zo snel dat ik geen tijd had voor een videootje:

usa128_zps0813d6ab.jpg

Ik vind dat ik best een redelijke sleeper heb. Maar baas boven baas;

blues012_zps00519add.jpg

Minneapolis. Ik nam de verkeerde afslag...en dat is goed, want dan kom je op plekken waar je normaliter niet langsgaat. De bypass zorgt ervoor dat je niets van de stad ziet, de oude highway wel.

blues017_zpsaf8dfc60.jpg

Zuid- Saskatchewan, niet ver van de grens met de States, Portal. Jullie hebben misschien iets meegekregen over overstromingen hier; dit dus. Een mini- Afsluitdijk:

'>blues114_zps20a3cb88.jpg

Ik plaats bewust een beetje over van alles. Als je specifieke vragen hebt hoor ik het graag. Ga nu eten (en door met die fantastische hazel/walnootlikeur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vragen zullen er genoeg zijn maar op deze vroege ochtend weet ik ze even niet.Ik moet wel zeggen dat ik bewondering voor je heb,je bent (met alle respect trouwens) geen jong broekie meer.Om echt alles achter te laten en opnieuw te beginnen neem ik mijn petje voor af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
voor sigaretten,vraag es of er n indianenreservaat in de buurt is, die verkopen sigaretten taxfree...

en bij sommige grensovergangen verkoopt de duty free ook ehh sigaretten van indiaanse afkomst, 2 x 8 pakjes voor 20$ CND

maar ehh je weet dat roken slecht voor je is ???

Ja, daarom rook ik! Ben al genoeg andere slechte gewoontes kwijt.

Nee, geen reservaat in de buurt. Dat van die goedkope pakjes is wel interessant, denk dat ik ze heb zien liggen. Dank voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb de plaatjes van mn camera geupload (wat een woord zeg...)

Eerst nog wat bergen, opdat Ibo positief over me blijft schrijven :D

15-7002_zpsf96d1aad.jpg

15-7047_zpsfc085e58.jpg

15-7051_zps52d0d540.jpg

Ik had het over een eigen rijder met een Western Star, Zoiets dus:

15-7026_zpsd4893a50.jpg

Ik ben vandaag een beetje aan het rondrijden geweest, op huizenjacht, en omdat iik, aangezien ik hier woon, ook wel wil weten hoe het er uitziet. Binnendoor. Een paar impressiers.

Eigenlijk zijn alleen de hoofdwegen geasfalteerd. De rest ziet er zo uit ( en zo'n gravelweg kan, ook in het ''bevolkte'' deel van Saskatchewan zomaar 100 km lang zijn. Een rechte streep, met af en toe een boerderij., of een nederzetting.

15-7081_zpse287184d.jpg

Dit soort verlaten houten huizen zie je overal. Hoorden vaak ooit bij een boerderij, met houten schuren her en der verspreid. De boer bouwde een groter huis, of verkocht zijn land aan een ander, en de stille getuigen van een hard bestaan blijven over.

15-7075_zps7707239b.jpg

Dit staat te koop in Limerick, nee, niet in Ierland, een klein plaatsje hier. Voor $ 29.000 (Canadees). Reken dat es om in euros...Is het geen plaatje? (Ja, ik heb de makelaar gemaild, en bel hem morgen).

De prijzen verschillen enorm per regio. Rond de steden en in de buurt van de olievelden zijn de prijzen hoog tot idioot hoog, in bijvoorbeeld het zuiden, waar geen economische activiteit is, zijn dit normale prijzen.

15-7073_zpscd0707c9.jpg

En verder maar weer, tot aan de horizon...heb vandaag zo'n 400 km gereden. Een stuk of 4 dorpen gezien, wat meer nederzettingen, en misschien totaal 20 auto's...

15-7082_zps3e8e6fc8.jpg

Genoeg voor vandaag. Ik ga lekker slapen. Veel plezier ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Mooi om te lezen dit topic, en nog mooier zijn al die foto's. Ook van die trekker van de binnenkant. Meestal zie je alleen foto's van de buitenkant. Ga door met schrijven Jadran. Ik wou dat ik het lef had om je achterna te gaan naar Canada. Maar dat is niet voor een ieder weggelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo een oud huis kan toch tegenvallen Jadran. Zeker als het nooit gemoderniseerd is, zoals een badkamer, verwarming en AC.

Ook is er regelmatig een probleem met termieten in houten huizen.

Maar je kunt goedkoop wonen. Misschien is het hier niet goedkoop, maar is het daar gewoon duur.

Mijn kiet was $26.000.00. En dat is met anderhalve hectare.

Een net huis met 2 garages is hier te krijgen voor <100.000.

half miljoen heb je een vila met alles er op en aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo een oud huis kan toch tegenvallen Jadran. Zeker als het nooit gemoderniseerd is, zoals een badkamer, verwarming en AC.

Ook is er regelmatig een probleem met termieten in houten huizen.

Maar je kunt goedkoop wonen. Misschien is het hier niet goedkoop, maar is het daar gewoon duur.

Mijn kiet was $26.000.00. En dat is met anderhalve hectare.

Een net huis met 2 garages is hier te krijgen voor <100.000.

half miljoen heb je een vila met alles er op en aan.

Weet ik Ibo...ik hou van oude huizen, ze hebben sfeer. Zit te wachten op belletje van de makelaar. Ik denk dat de buitenkant gemoderniseerd is, het ziet er strak uit, betwijfel of de muren nog van hout zijn. Badkamer etc zit erin, het is klein, beetje hokkerig maar dat vind ik leuk...Dak is strak, heb op de diverse sites weinig info gevonden. Paar schuurtjes, moet een garage van gemaakt kunnen worden.

Het stond in april te koop voor 11.000, dus of iemand heeft gerenoveerd, wat ik niet denk, of iemand probeert geld te verdienen- wat met mij niet gaat lukken. In dat geval begin ik ergens bij 18.000.

En anders maar niet. Er komt wel weer wat anders. Maar ik vind het een leuk huisje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De buitenkant lijkt dat het aluminium siding heeft. Maar de rest is gegarandeert hout, het frame, vloeren,dak, binnen muren enz. En dat huis heeft waarschijnlijk zelfs geen betonnen fundatie.

Maar voor 11.000... dan kun je nooit voor meer t schip ingaan.

Maar kijk gerust een half jaarthe rond. En hier is het normaal dat je de prijs naar beneden praat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een paar plaatjes. Er staat hier een oude freightliner te koop, met een, ehm, Mercedesmotor...en die zijn hier niet populair. Ding ziet er wel aardig uit, moet $35.000 kosten. Snel even, krijg net belletje dat ik moet rijden.

15-7tel069_zpscebe1a32.jpg

15-7tel073_zps8c810752.jpg

15-7tel064_zps62099da0.jpg

15-7tel066_zps7aff7cd3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De buitenkant lijkt dat het aluminium siding heeft. Maar de rest is gegarandeert hout, het frame, vloeren,dak, binnen muren enz. En dat huis heeft waarschijnlijk zelfs geen betonnen fundatie.

Maar voor 11.000... dan kun je nooit voor meer t schip ingaan.

Maar kijk gerust een half jaarthe rond. En hier is het normaal dat je de prijs naar beneden praat.

Wat ik ook al dacht Ibo...heeft trouwens wel een betonnen kelder, dus waarschijnlijk ook wel fundering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
stomme vraag mischien, maar kun jij als nieuwkomer wel aan een verzekering komen ???

Zeker geen stomme vraag, en ik heb nog geen idee. Krijg nu zelfs nog geen hypotheek vanwege niet genoeg credit history, maar daar schijnt een mouw aan te passen te zijn. Waar een wil is is een weg. Als een makelaar me een huis wil verkopen zal ie wat moeten verzinnen...en in the south country zijn ze blij als ze iets slijten. Weinig werk, iedereen trekt naar de steden en de olie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden