[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

LZV's in Nederland richting de 900


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

twug.jpg

Foto bron (Groot): Beelen.nl

Het aantal Langere en Zwaardere Vrachtwagens (LZV's) op de Nederlandse wegen groeit gestaag door.

Volgens de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) waren er eind juni 854 voertuigen met een geldige LZV-ontheffing.

Het werkelijke aantal LZV's zal hoger liggen omdat er bij controles nog steeds LZV's worden geverbaliseerd voor het rijden zonder geldige ontheffing.

Bij elk trekkend voertuig van een LZV moet een geldige ontheffing aanwezig zijn. Deze kan bij de RDW afdeling Ontheffingen worden aangevraagd, kost ........ lees hier verder

Bron: AGF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het werkelijke aantal kon wel eens lager zijn;)

Bij bepaalde bedrijven zoals Wezenberg en Tielbeke zijn er meer LZV trekkers dan LZV's. Vroege chauffeur doet LZV rit en dan een ritje met gewone oplegger. Late chauffeur doet een ritje met een gewone oplegger en dan een LZV rit. Tussendoor koppelen.

En Appel had destijds ook een "reserve" LZV trekker die in geval van nood voor de normale oplegger vandaan getrokken kan worden. Weet niet of dat nu nog zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben het met Marnix eens.Wij hebben 3 trekkers met een lzv vergunning waarvan ééntje alleen met een oplegger rijd.Bij van der Nat rijden er ook enkele met alleen een oplegger terwijl de trekker een lzv vergunning heeft.Je hebt gewoon een reserve trekker nodig mocht er één in de garage staan en ik weet (bijna) zeker dat dat bij elk bedrijf die met een lzv rijd zo gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het klopt dat een boel bedrijven meerdere voertuigen LZV waardig hebben laten keuren en maar met een paar rijden, en inderdaad om uitval of onderhoud te kunnen opvangen en om later eventueel uit te berijden.

Wij maken een hoop trucks/trailers en middenassers die LZV gekeurd worden, het merendeel is om boven genoemde reden maar er komen ook wel meer bedrijven die hier mee gaan rijden zoals Smilda uit Leek die heeft er onlangs ook 2 stuks gekocht ook Kuehne Nagel krijgt er een paar er bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hebben ook 4 bakwagens waatvan 3 met vergunning, 12 trailers en 3 wipkarren en 2 dolly's voor de lzv.

Die trailers worden overdag geladen en de volgende dag leeggereden. Dan zijn die van die dag ervoor er weer en worden die geladen.

Na de vakantie begint dat werk weer, op topdagen zijn er 2 trekkers die de hele dag trailers laden. Laden duurt ca 25 minuten.

Vorig jaar stonden we op 1 dag met 2 lzv's, en 4 aanhangers bij 1 klant. M'n collega heeft mooi poosje werk gehad met lossen, de hele straat stond vol met afgekoppelde zooi van ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden