[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Iveco stoekt


Gast

Recommended Posts

Al een geruime tijd stoekt mijn Iveco (vooral als ie geladen is) in bochten en een week geleden ook met vooruit rijden.

Hij is naar de garage geweest maar het probleem zit er nog steeds.

Het lijkt wel of de aandrijfas/veren een opdonder krijgen.

Je voelt het ook als je je voeten op de grond hebt staan (bv tijdens cc)

Kent iemand dit probleem of.................?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Stoeken betekend: Zodanig opgestapelde turven (6-8 stuks) in hoogveengebieden dat de wind de turven goed kon drogen.

Dus wat een spartaanse Iveco ermee te maken heeft weet ik niet, maar een link is er wel! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Al een geruime tijd stoekt mijn Iveco (vooral als ie geladen is) in bochten en een week geleden ook met vooruit rijden.

Hij is naar de garage geweest maar het probleem zit er nog steeds.

Het lijkt wel of de aandrijfas/veren een opdonder krijgen.

Je voelt het ook als je je voeten op de grond hebt staan (bv tijdens cc)

Kent iemand dit probleem of.................?

als ik wat terug denk had ik hetzelfde probleem met een renault premium,

de oorzaak daarvan was niet goed werkende injectoren,

ze hebben ze allemaal vervangen, en het probleem was weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan ook nog zijn dat de kruiskoppeling vd aandrijfas vast zit. Door de (lucht)vering zou deze altijd moeten bewegen en kan het dus nooit vast komen te zitten, maar in de praktijk blijkt het anders te zijn. Dit hebben wij na lang zoeken ook eens gevonden bij een iveco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Misschien moet veroon eerst eens beter omschrijven WAAR het probleem zit?

Zit het in de motor, aandrijving, besturing of vering?

Een bezoekje aan een dealer zou ook een en ander kunnen verduidelijken, maar dat zal zij wel niet zelf mogen beslissen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whaha omg die opmerkingen..

Toevallig was Louis (de eigenaar van Iveco Nederland) bij Vice Versa... dus gelijk maar ff gevraagd.

Ik moest er ff mee rijden en hij hoorde meteen al wat het probleem is.

De vering... op de bladveren zitten teveel speling, dus als je een bocht naar rechts maakt, schuift die vering naar links, wat dus die klap (stoeken) veroorzaakt.

Afgelopen maandag zou Louis de monteur een mail sturen WAT hij precies moet doen om het te makenLOL

........................................................De vering moet nog steeds gemaakt worden:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet veroon eerst eens beter omschrijven WAAR het probleem zit?

Zit het in de motor, aandrijving, besturing of vering?

Een bezoekje aan een dealer zou ook een en ander kunnen verduidelijken, maar dat zal zij wel niet zelf mogen beslissen....

Waar het probleem zit? Ik typte toch: ''Aandrijfas/veren''? Als ik zelf aan het rijden ben weet ik niet PRECIES wat het probleem is, ben geen monteur he, anders had ik het zelf wel verholpen.

En het ligt dus aan de veren.... zie vorig bericht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Whaha omg die opmerkingen..

Toevallig was Louis (de eigenaar van Iveco Nederland) bij Vice Versa... dus gelijk maar ff gevraagd.

Ik moest er ff mee rijden en hij hoorde meteen al wat het probleem is.

De vering... op de bladveren zitten teveel speling, dus als je een bocht naar rechts maakt, schuift die vering naar links, wat dus die klap (stoeken) veroorzaakt.

Afgelopen maandag zou Louis de monteur een mail sturen WAT hij precies moet doen om het te makenLOL

........................................................De vering moet nog steeds gemaakt worden:mad:

Dat doet de mijne ook, maar alleen als het regent! Ze zeggen dat het inderdaad speling is, maar bij mij wordt er niks mee gedaan. Schijnt weinig mee te kunnen... misschien bij jou wel hoor, omdat je het nu constant hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daf heeft dit "probleem" " stoeken" ook gehad bij de 95. Eenvoudig op te lossen met opvulringen.

Ik stel voor dat dit topic open blijft, dan wordt het woord "stoeken" volgend jaar misschien opgenomen in de Dikke van Dale.:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Whaha omg die opmerkingen..

Toevallig was Louis (de eigenaar van Iveco Nederland) bij Vice Versa... dus gelijk maar ff gevraagd.

Tja, die opmerking van jou is hilarisch. Heeft Louis R. je mooi voor de gek gehouden. Hij is gewoon vertegenwoordiger in het gebied (visa versa=Oss). Iveco NL is onderdeel van Iveco zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tussen stoeken en klappen zit wel een heel verschil.......

moeten ze het wel duidelijk vermelden....

anders zit je zo op het verkeerde spoor :D

Ik wou net zeggen. Eerst waren het turfen. Daarna werd het schokken en nu weer klapperen... :confused:

Noem het gewoon zoals het is, dan weet iedereen het. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, die opmerking van jou is hilarisch. Heeft Louis R. je mooi voor de gek gehouden. Hij is gewoon vertegenwoordiger in het gebied (visa versa=Oss). Iveco NL is onderdeel van Iveco zelf.

Haha zo jij hebt hem maar ff opgezocht op internet? Maar dan heeft hij gelogen:mad:........ whaha enne, Louis R.? hahah.. Peter R. de Vries...LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden