[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Politie controleert vanuit touringcar


Gast Freddepet

Recommended Posts

Gast Freddepet

Chauffeurs in Bautzen, in de Duitse deelstaat Saksen, opgelet. Daar heeft de politie een nieuwe methode ontwikkeld om het rijgedrag van chauffeurs te controleren. Vrachtauto's worden bespioneerd vanuit een touringcar.

Gelukkig bleken de meeste chauffeurs zich goed op hun werk te concentreren, gaf een eerste controle aan. Toch werden acht vrachtauto's naar de kant gehaald. De chauffeurs daarvan waren onder het rijden hun vrachtdocumenten aan het ordenen, lazen de krant, telefoneerden of hadden een voet op het dashboard gelegd. Daar werden boetes voor uitgeschreven. (SA)

bron: TLN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

D'r is vast een algemeen regeltje dat je ten allen tijden stuur en pedalen goed moet kunnen bedienen. Dus zelfs bij een automaat zul je het verhaal krijgen dat je door het linker pootje omhoog rechts niet voldoende goede positie hebt tov de pedalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in duitsland wordt je ook beboet

als je op klompen of met sloffen rijdt

er wordt gezegd dat je dan niet goed kunt remmen

waar de heren ook groot gelijk hebben

alleen ik kan niet met werkschoenen aan rijden

dus rij met gympen aan

en mijn mening is dat ze chauffeurs die met hun voeten op het daschboard rijden

direct 250 euro lichter moeten maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Trouwens wel knap dat je een boete krijgt als je een poot op t dashboard hebt. Waar in de wet staat dat t niet mag?

Ik zou zeggen,leg je voet op het dashboard.Rij achter een collega aan en vraag aan hem of hij onverwachts iets doet waardoor jij abrupt moet reageren.Ik wens je heel veel succes en ik zal wel een kaartje sturen als ik weet in welke zaal en ziekenhuis je ligt.

Ik weet het het klinkt hard,en zo is het ook bedoeld maar je voeten horen op de grond.Voor je eigen veiligheid maar ook zekers voor iemand anders zijn veiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Trouwens wel knap dat je een boete krijgt als je een poot op t dashboard hebt. Waar in de wet staat dat t niet mag?

Artikel 5 misschien????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou zeggen,leg je voet op het dashboard.Rij achter een collega aan en vraag aan hem of hij onverwachts iets doet waardoor jij abrupt moet reageren.Ik wens je heel veel succes en ik zal wel een kaartje sturen als ik weet in welke zaal en ziekenhuis je ligt.

Ik weet het het klinkt hard,en zo is het ook bedoeld maar je voeten horen op de grond.Voor je eigen veiligheid maar ook zekers voor iemand anders zijn veiligheid.

Rij jij ook zo als je het geleerd hebt dan???????? je handen 10 voor 2/14, recht op de stoel en alles netjes???? pleur toch op man, niemand rijd zo.

Ik rij trouwens altijd op me sokken, dr komt geen schoen in de auto en ja ik zit wel eens met een pootje naast t raam ja. En ik ben nou niet bepaald het type dat 5 meter achter zijn voorganger zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Rij jij ook zo als je het geleerd hebt dan???????? je handen 10 voor 2/14, recht op de stoel en alles netjes???? pleur toch op man, niemand rijd zo.

Ik rij trouwens altijd op me sokken, dr komt geen schoen in de auto en ja ik zit wel eens met een pootje naast t raam ja. En ik ben nou niet bepaald het type dat 5 meter achter zijn voorganger zit.

Duidelijk Martijn!

Ik geef ook toe, ik zit ook niet altijd even netjes achter het stuur!

Maar ik rij ook met afstand!

Met mijn linkerpoot achter in mijn nek rij ik zo een druk stadscentrum door ast moet...

Ik heb ook een automaat en het remt prima! Al staat het ietwat ongeintereseerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind het wel héél erg ver gezocht dat ze daarop bekeuren hoor. Zelfs met een handbak rij ik wel eens met ut pootje tegen t raam. Ook slaat t nergens op dat je niet met klompen o.i.d mag rijden, zo kan je alles wel op artikel 5 gooien. Er staat namelijk niet specifiek in de wet dat het verboden is om met klompen of sloffen te rijden. Je mag zelfs met blote poten rijden zolang je maar niet bla bla bla.... ja zo kan ik ook wel een wet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met je poot op het daschboard staat heel stoer maar bij een plotselinge rem aktie lig je onder bij de pendalen ook bij een automaat.

Daarbij als ik ergens een hekel aan heb is als men de poten op het daschboard leg of dit nu een chauffeur of een bijrijder is.

Heb ooit een bijrijder gehad die dit ook deed en ik een keer hard moest remmen toen lag hij dus onder het daschboard.

Nadien hield hij zijn poten op de grond.

Maar zoals er al een paar schreven diegene die het toch graag doen vooral doen en wat mij betreft bij controlle door de BAG of politie gelijk 250 euro afrekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Rij jij ook zo als je het geleerd hebt dan???????? je handen 10 voor 2/14, recht op de stoel en alles netjes???? pleur toch op man, niemand rijd zo.

Ik rij trouwens altijd op me sokken, dr komt geen schoen in de auto en ja ik zit wel eens met een pootje naast t raam ja. En ik ben nou niet bepaald het type dat 5 meter achter zijn voorganger zit.

Nee hoor ik rij helemaal niet zoals ik het geleerd heb maar veiligheid staat bij mij wel voorop.En daar hoort geen voet op het dashboard bij.Nogmaals je kunt absoluut niet reageren als er onverwachts iets gebeurt voor je neus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Nee hoor ik rij helemaal niet zoals ik het geleerd heb maar veiligheid staat bij mij wel voorop.En daar hoort geen voet op het dashboard bij.Nogmaals je kunt absoluut niet reageren als er onverwachts iets gebeurt voor je neus.

En daar is alles mee gezegd......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Teveel Super-top-ikdoeallesgoed-laatmijhetjeleren-engeloofmijnumaar-chauffeurs lezen en regeren hier!

Daar ben ik B R, hoe kunnen we je van dienst zijn op deze wonderschone zaterdag ochtend??????????????:D Nog advies nodig hoe achteruit te rijden terwijl je gitaar speelt:nee:?Of hoe een cake te bakken terwijl je 95 rijd?????:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar ben ik B R, hoe kunnen we je van dienst zijn op deze wonderschone zaterdag ochtend??????????????:D Nog advies nodig hoe achteruit te rijden terwijl je gitaar speelt:nee:?Of hoe een cake te bakken terwijl je 95 rijd?????:p

En toch, hoe ist mogelijk, heb ik het idee dat je me prima snapt! :-)

En nou heb ik toch nog gereageerd... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel een erg rigoreuze maatregel, maar van de andere kant wel een heel duidelijk signaal vanuit de werkgever naar de chauffeurs toe.

Bij diezelfde transporteur krijg je ook ontslag als je je rijbewijs kwijt raakt door drank of te hard rijden. Gewoon keiharde richtlijnen. Je weet waar je aan begint staat gewoon in je contract.

Als ik werkgever was gebeurde bij mij hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Art 5 kan een discussie uitlokken.

Want WIE zegt dat het rijden op badslippers wel of niet gevaarlijk is?

Zijn daar al wetenschappelijke studies naar verricht?

Het zelfde met de poot voor het raam.....WIE zegt dat dat gevaarlijk is? Zeker bij gebruik van een automaat, het linkerbeen gebruik je enkel bij in en uitstappen....

[h=5]Artikel 5[/h]Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rijd ook op de sokjes, maar wel met 2 voetjes op de daarvoor bestemde plaats.

Heb het ooit geprobeerd, maar kreeg het gevoel de auto niet meer "aan te voelen" dus was er klaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden