[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

GESTOLEN VOLVO 460 VAN J en M LOGISTICS te EINDHOVEN


arnold

Recommended Posts

  • Forumlid

In de nacht van 19-07-2013 en 20-07-2013 is een Volvo 460 met kenteken BX-ZB-75 gestolen in Eindhoven, aan de Hooge Zijde 22. Het is een witte Volvo FH met top lichten en zwaailampen. Blauwe siergordijnen met oranje en blauw bedrijfslogo.

Heeft iemand hem zien rijden of staan, neem dan a.u.b. contact met ons op.

INFO@JMLOGISTICS.NL OF 06-53385181 OF 0618560299 OF 0653679519

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Arnold, veel succes met het terug krijgen van dit voertuig en hopelijk in goede staat. Zou je ook zo vriendelijk willen zijn hier een melding te plaatsen met de afloop van deze diefstal?

Hendrik.

p.s. heb wel even je posting aangepast, alles in hoofdletters staat ook zo schreeuwerig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Let er ook op Mario dat ze tankpasjes niet geskimd hebben. Bij mijn vorige werkgever is dat eens gebeurd. Raampje ingetikt en voor de rest verder niets gestolen. 2 Week later bericht van de BP dat er toch wel heel veel met een pas op heel veel verschillende plaatsen met heel vreemde hoeveelheden liters was getankt. Schade € 12.500,--.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Let er ook op Mario dat ze tankpasjes niet geskimd hebben. Bij mijn vorige werkgever is dat eens gebeurd. Raampje ingetikt en voor de rest verder niets gestolen. 2 Week later bericht van de BP dat er toch wel heel veel met een pas op heel veel verschillende plaatsen met heel vreemde hoeveelheden liters was getankt. Schade € 12.500,--.

Hendrik

Tankpasjes lagen bij die chauffeur thuis, gelukkig. Maar dat is natuurlijk ook weer.....:hamer:. Klauwen moeten eraf vallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Het is een beetje raar.... als je het kenteken bij de RDW opzoekt zie je dat de datum laatste tenaamstelling, 10-12-2014 is geweest om 12:00 uur.

Maar hij is 20-07-2013 gestolen....?? En hij staat nog steeds gestolen geregistreerd. Tacho en apk zijn wel verlopen ondertussen.....Raarrrrrr

bewerkt door Domino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Rob, jouw verklaring komt toch aardig richting de normale procedure, om maar niet te zeggen geheel.

Als de auto gestolen is, dan houd de verzekering een bepaalde termijn aan, voordat ze tot uitbetaling overgaan.

Daarna is er nog een termijn, waar de eigenaar zijn auto nog kan terugkrijgen bij terug vinden (hier zit een verhaal/procede/clausule aan vast, met waardebepaling/schade/sloop/rijdbaar/etc, etc....).

De auto staat dan nog op naam van de eigenaar, maar deze heeft een brief van de belasting en RDW dat er geen belasting meer af gedragen hoeft te worden.

Pas als alle termijnen zijn afgelopen, schrijft de verzekering de auto over op hun 'naam'.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lijkt mij dat het kenteken dan geschorst Zal worden, omdat het originele voertuig immers ontbreekt??

Als een voertuig geschorst is is dat niet (rechtstreeks) terug te vinden in de database van de RDW.

 

Je kan het hooguit vermoeden aan de hand van de verlopen APK en het feit dat het voertuig als niet verzekerd op deze site staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou dat er soms niet mee te maken kunnen hebben dat de verzekering nu heeft uitgekeerd en dat het ding, als hij ooit teruggevonden wordt, nu eigendom is van de verzekeringsmaatschappij?

 

Ofwel dat de auto nu op naam staat van diezelfde verzekeringsmaatschappij.

 

(ik doe maar een wilde gok hoor)

Dat was ook mijn enige verklaring inderdaad. Denk dat je gelijk hebt gezien de andere reacties ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik heb eens contact gezocht met mijn verzekeringsbedrijf, en deze vraag voorgelegd,

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik heb naar aanleiding met een collega tijdens een discussie de volgende vraag, waar ik graag een antwoord op zou willen hebben. Op een forum gaat het over een truck die in 2012 gestolen is. Dit voertuig staat bij de RDW ook als zodanig geregistreerd. Dit voertuig is nog steeds niet terug gevonden (nemen wij aan), maar is wel recentelijk van eigenaar (op papier volgens het RDW register) veranderd. Hoe zit dit nu precies??? Ik weet van de 30 dagen regeling, en dat bij terugvinden in “goede†staat de eigenaar zijn voertuig terug zou krijgen, met terugbetaling van eventuele al uitbetaalde gelden. Maar een voertuig wat nooit terug gevonden wordt, kan toch ook niet meer overgeschreven worden??? Of is dit voertuig nu (als eigendom) op naam van een verzekeringsbedrijf gekomen???

Ik hoop dat u mij hier uitleg over kan geven?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Dit was hun antwoord:

 

Geachte heer Driehoek,

 

Kort door de bocht, wij hebben geen idee. Bij een casco uitkering op een gestolen voertuig wordt het voertuig eigendom van de verzekeraar. Daar kan dus een overschrijving op plaatsvinden, maar als het voertuig recent nog van naam verandert is dan is dat inderdaad raar.

Kan overigens ook gewoon administratief zijn ( bijvoorbeeld, verzekeraar verandert van naam, of wordt overgenomen). Tevens zal er na een periode het geheel weer overgedragen worden richting de overheid. Termijnen weet ik niet en daar dit tevens geen bestaande polis vraag is.

Kunnen wij geen verdere moeite nemen dit uit te zoeken. Persoonlijk zou ik de verzekeraar van de truck benaderen.

 

Met vriendelijke groeten,

Peter Pieters 

 

 

 

Telefoon: (040) 851 37 52 | Fax: 040 - 246 29 29 | E-mail: polisbeheer@navk.nl  
NAVK | Vaalserbergweg 313 | Postbus 1460 | 5602 BL Eindhoven

Internet: www.navk.nl | Handelsregister Eindhoven, nummer 33177942

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden