Spring naar bijdragen
arnold

GESTOLEN VOLVO 460 VAN J en M LOGISTICS te EINDHOVEN

Recommended Posts

Zou dat er soms niet mee te maken kunnen hebben dat de verzekering nu heeft uitgekeerd en dat het ding, als hij ooit teruggevonden wordt, nu eigendom is van de verzekeringsmaatschappij?

Ofwel dat de auto nu op naam staat van diezelfde verzekeringsmaatschappij.

(ik doe maar een wilde gok hoor)

Dat was ook mijn enige verklaring inderdaad. Denk dat je gelijk hebt gezien de andere reacties ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast henk driehoek

Ik heb eens contact gezocht met mijn verzekeringsbedrijf, en deze vraag voorgelegd,

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb naar aanleiding met een collega tijdens een discussie de volgende vraag, waar ik graag een antwoord op zou willen hebben. Op een forum gaat het over een truck die in 2012 gestolen is. Dit voertuig staat bij de RDW ook als zodanig geregistreerd. Dit voertuig is nog steeds niet terug gevonden (nemen wij aan), maar is wel recentelijk van eigenaar (op papier volgens het RDW register) veranderd. Hoe zit dit nu precies??? Ik weet van de 30 dagen regeling, en dat bij terugvinden in “goede†staat de eigenaar zijn voertuig terug zou krijgen, met terugbetaling van eventuele al uitbetaalde gelden. Maar een voertuig wat nooit terug gevonden wordt, kan toch ook niet meer overgeschreven worden??? Of is dit voertuig nu (als eigendom) op naam van een verzekeringsbedrijf gekomen???

Ik hoop dat u mij hier uitleg over kan geven?

Met vriendelijke groet,

Dit was hun antwoord:

Geachte heer Driehoek,

Kort door de bocht, wij hebben geen idee. Bij een casco uitkering op een gestolen voertuig wordt het voertuig eigendom van de verzekeraar. Daar kan dus een overschrijving op plaatsvinden, maar als het voertuig recent nog van naam verandert is dan is dat inderdaad raar.

Kan overigens ook gewoon administratief zijn ( bijvoorbeeld, verzekeraar verandert van naam, of wordt overgenomen). Tevens zal er na een periode het geheel weer overgedragen worden richting de overheid. Termijnen weet ik niet en daar dit tevens geen bestaande polis vraag is.

Kunnen wij geen verdere moeite nemen dit uit te zoeken. Persoonlijk zou ik de verzekeraar van de truck benaderen.

Met vriendelijke groeten,

Peter Pieters 

Telefoon: (040) 851 37 52 | Fax: 040 - 246 29 29 | E-mail: polisbeheer@navk.nl  
NAVK | Vaalserbergweg 313 | Postbus 1460 | 5602 BL Eindhoven

Internet: www.navk.nl | Handelsregister Eindhoven, nummer 33177942

bewerkt door henk driehoek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites