[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

landkaarten wie gebruikt ze nog?


vaale

Vraag

  • Forumlid

Ik moest afgelopen maandag overstappen op een auto van m, n collega. Dus spulletjes over pakken van mijn eigen naar die van hem. En op pad. Je vergeet altijd wat, als je met een andere auto weg moet. Daar kwam ik dus de volgende dag ook weer achter. Moest naar duitsland. Ik kijken naar een landkaart. Niks te vinden . Ik mijn collega gebeld en vragen waar hij de landkaarten had liggen? Die had hij niet was zijn antwoord.

Ok. Nou is me al eens vaker opgevallen dat er jongere chauffeurs zonder kaart rijden. Alleen maar op de navigatie.

Ik kan dat niet ik moet een kaart hebben. Ik kijk altijd op de landkaart hoe ik moet rijden.

Dus mijn vraag wie gebruikt de landkaart nog?

En wie rijd er puur op navigatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Kaart van NL, DE en BE in de auto. Shell stratenboek, kaarten van Utrecht, Amsterdam en Rotterdam voor de logische route door de stad, vooral bij meerdere adressen wel makkelijk. Mijn eigen navi en de navi op de pda, waar ook maps op zit. Nog 2 boeken van het gebied over de grens in DE. Als ik er niet kom is het niet te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu zijn er hier een aantal die map&guide gebruiken.

welke versie gebruiken jullie?

de online variant? (en dus ook in het buitenland een internetverbinding nodig) of de desktop variant?

en hoe kom je er dan aan? want vind 799,- erg veel geld!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als ik zo het voorgaande lees dan ben ik echt ouderwets ,heb nog tomtom oid alleen maar kaarten.

Heb geleerd dat vrouwen niet kunnen kaart lezen en dan zou ik dus naar een vrouw moeten luisteren die mij de weg verteld.Volgens mij kom je dan nooit op je bestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
als ik zo het voorgaande lees dan ben ik echt ouderwets ,heb nog tomtom oid alleen maar kaarten.

Heb geleerd dat vrouwen niet kunnen kaart lezen en dan zou ik dus naar een vrouw moeten luisteren die mij de weg verteld.Volgens mij kom je dan nooit op je bestemming.

volgens mij ben jij heeeeeeeeeeeeel oud , LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Combinatie van beide. Ik heb altijd een kaart bij de hand onderweg. Ook om vlug een alternatief te kijken bij eventuele file's. ik zou liever zonder navigatie de weg op gaan als zonder kaart.

Dat inderdaad. En als ik zie waar de navigatie je soms langs stuurt is het wel handig om wat wegenkennis te hebben.

De mensen die uitsluitend op navigatie rijden begrijp ik echt niet. Die hebben geen idee waar ze rijden. Een paar jaar geleden las ik een artikel over dit feit en er waren mensen wier navigatie het contact met de satellieten was kwijt geraakt. Ze wisten dat ze ergens bij Lyon zaten. Degene die hun bij het ANWB-steunpunt vroeg welke plaats er op het dichtsbijzijnde bord stond kreeg als antwoord:"Prochain sortie." (Volgende afslag) Als dat een plaats was waren daar heel veel van in Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

...

(een tijdje terug trouwens vanuit Oslo, via Zweden, naar Tromso gereden. Tot Lulea in Noord-Zweden wilde het ding me terugsturen naar Oslo van van daar uit de E6 te volgen naar boven. Toen was ik het zat en heb ik hem uitgezet...)

Stond zeker nog op zijn "noors"?LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik gebruik zo of en toe ook nog wel is een kaart en dat als 22 jarige, kan komen omdat je bij defensie nautuurlijk

leert kaart lezen. Maar ik vind de navigatie wel handig voor de straatjes in plaatsen waar je niet bekent bent.

Ik gebruik ook veel google maps om te kijken of ik ergens wel met de bus uit de voeten kan, wat regelmatig dus niet het geval is. Vooral met de 15m bussen van ons kijk ik altijd ff of ik er wel kan komen, is nog wel is een opgave als je met dat ding centrum Amsterdam in moet, waar je nergens kan zweven door al die paaltjes op hoeken van straten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Doe mij ook nog maar lekker een kaart of stratenboek, dan heb je nog een beetje een idee waar je rijdt en je topografische kennis blijft wakker:D.

Bij m`n vorige werkgever had iedereen een GPS behalve ik.

Toen er es een wagen in Vlissingen stond met een kapotte GPS werd ik gebeld om die chauffeur naar de Moerdijk te loodsen:hamer:. Als dat nou een beginneling was geweest tot daar aan toe, maar het was een `ervaren` rijder. Als je na 15jaar nog niet uit je hoofd weet hoe je van Vlissingen naar de Moerdijk rijdt.... Afijn ik....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wel rekening houden dan met het verschil tussen kaartnoorden en magnetisch noorden.

Gebruik je toch wel je declinatiediagram?

Je komt zomaar een paar honderd kilometer uit de richting als je de jaarlijkse afwijking niet mee berekent....:D:D:D

Wat? Haha ik kan met cordinaten over weg en kan er de weg mee vinden haha, vind het goed zo xD Kom tog nooit in het bos als bus chauffeur haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Valt me inderdaad op dat mijn jongere collega's alleen op de navi rijden.

Hebben werkelijk geen flauw benul of ze noord, zuid of west aanhouden, gewoon blindelings achter dat schermpje aan, maximaal ingezoomd, meedraaiend in de rijrichting.

Wat ik pas geconstateerd heb is dat die mannen ook totaal geen borden en plaatsnamen meer lezen.

Stuur ze 3 keer naar hetzelfde adres, en nog steeds hebben ze geen flauw idee waar ze zijn.

Weet niet of dat overal zo is, maar vorige week weer een die vanuit Zwijndrecht opbelt dat ie het adres niet kon vinden, terwijl hij in Zwijndrecht bij Antwerpen moest zijn. Nooit van gehoord, terwijl hij er de week ervoor 4 keer langs gekomen was.

Heel apart.

Ja, eigen schuld. Ten 1e moet je (B) achter Zwijndrecht schrijven, en ten 2e en die postcode erbij zetten....... En dan gouw weer de chauffeur de schuld geven als het fout gaat hè LOL

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Wel rekening houden dan met het verschil tussen kaartnoorden en magnetisch noorden.

Gebruik je toch wel je declinatiediagram?

Je komt zomaar een paar honderd kilometer uit de richting als je de jaarlijkse afwijking niet mee berekent....:D:D:D

Hé, hou eens op :mad:

Declinatiediagram (NEE, GA NIET EENS GOEGELEN) :confused:

Da's volgens mij alleen voor MANnen Pierre :p

Was het een dure optie :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De zon en tijd verteld me wel waar het noorden is..

Oh, tja, dat hebben jullie nog niet natuurlijk, de zon dus.:D

Heb geen GPS of wat dan ook, gewoon de kaart. Plus, met het straten en huis nummer systeem hier kun je vaak een adres vinden als je een beetje nadenkt.

Ook spreekt iedereen engels, dus kun je ze gewoon bellen.

Wat ik wel doe is adressen, waar ik nog nooit ben geweest, even op GE opzoeken, vooral om te kijken of je er goed kunt slapen, eten dichtbij.

Heb ook een soort kronkel en onthoud ieder adres.

En het interstate systeem heb je ook geen kaart voor nodig eigenlijk.

Ook reken ik alles vanuit m;n hoofd, houd de hersens actief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

IK :ja: Gisteren een uitstapje gemaakt in Duitsland. Die TomTom stuurde ons alle kanten op. Maar met een beetje richtingsgevoel en een controle of het klopt op de kaart waren we er zo, en de TomTom wou tien keer een andere route. Ik rijd wel met de TomTom aan vaak, maar heb van te voren al gekeken hoe ik moet rijden. TomTom is als ondersteuning en voor de flitspalen.

TomTom's zeggen trouwens ook allemaal wat anders. Pa heeft eens een tijdje drie TomTom's gehad, alle drie tegelijkertijd aangezet en op dezelfde instellingen en ze gingen alle drie elke keer een andere weg:cool:

Maar ik geloof wel dat de TomTom ten opzichte van de kaart op distributie ritten een grote tijdwints oplevert van dik een uur ofzo, als je het maar combineert met je eigen wegenkennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden