[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Roken op de werkplek


josje

Recommended Posts

@ Fleur, zo lang we rekening houden met elkaar is het geen probleem, maar er zijn er enkele die daar geen begrip voor op kunnen brengen, tsja die verklo.. het dadelijk voor de rest, wedden dat de niet roker dan weer de schuld krijgt ;)

Ger, ik krijg de indruk dat wij rokers als een soort van parasiet worden behandeld.

De praktijk (als roker) is dusdanig beschuldigend dat je beter iemand de hersens in kunt timmeren, als een shagje/sigaret op steken.

Wordt er ergens niet gerookt ga ik naar buiten, of rook gewoon niet.

Wordt wel een beetje scheitziek van de veroordeling !

Mijn lijf, mijn verantwoording (ja, komt u maar :mad:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik, rook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stap ik in een andere wagen, en die is van een niet roker rook ik niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe moeilijk is het nou om rekening met elkaar te houden ??

[zeik modus aan]

Geachte niet roker, sinds jaren heeft u uw best gedaan om ons rokers naar plaatsen te verwijzen die de doorsnee ijsbeer als 'aangenaam' zou kunnen bestempelen.

Nu het echt zomer is, moeten we dat terras waar we in de winter naar toe zijn verwezen verlaten, omdat het ineens 'uw' terras is :confused: en de temperaturen boven 25+ graden Celsius is :confused:

[zeik modus uit]

Hans, mij hoor je niet in de "kantine" ieder moet zelf weten wat hij doet, al paft hij ook 1 baal shag in 1 keer op. Moeten ze zelf weten, alleen in mijn trekker mag niet gepaft worden, voor de rest zal het mij een zorg zijn. Ik heb dan wel longproblemen, maar gun ieder zijn ontspanning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Fleur, zo lang we rekening houden met elkaar is het geen probleem, maar er zijn er enkele die daar geen begrip voor op kunnen brengen, tsja die verklo.. het dadelijk voor de rest, wedden dat de niet roker dan weer de schuld krijgt ;)

Wil er niet te veel over zeggen

In de auto mag ook niet gerookt worden

Daarbij we moeten veel meer respeckt voor elkaar moeten hebben

Dan zou er veel problemen op gelost zijn

Voor de rokers en niet rokers

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Fleur, zo lang we rekening houden met elkaar is het geen probleem, maar er zijn er enkele die daar geen begrip voor op kunnen brengen, tsja die verklo.. het dadelijk voor de rest, wedden dat de niet roker dan weer de schuld krijgt ;)

Zal w.m.b. nooit een welles/niets verhaal worden Ger.

Je noemt het zelf al: Rekening met een ander houden.

Buiten normen en waarden is er ook nog zoiets als fatsoen !

Da's voor mij zo'n gulden middenweg, en helemaal niet ingewikkeld !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch leuk dat je zo reageert in een latere reactie, want dat vond ik als roker van jouw redenatie namelijk ook!

Ik wist niet dat ik een redenatie gemaakt had.

Mogelijk een gekke vergelijking maar soms is dat nodig om iets duidelijk te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze uitspraak baseer jij op je eigen ervaring?

Wacht maar af Kevin, er komt een dag dat je met zo'n rookhol een dag of langer op pad moet. Bij ons heb ik ooit een auto mee gehad waarbij ik me afvroeg waarom deze auto bruin getinte ramen had i.p.v. groen zoals de rest van de auto's.

Effe met m'n nagel over de raam leerde mij dat het rookaanslag was. Werkelijk alles zag bruin van de rook, te smerig voor woorden, het hele interieur. Het stonk als de ziekte, en je kon nog geen boterham eten of de shag zat bij wijze van spreken tussen je brood. Overal lag het.....

Bij ons mag ook niet gerookt worden in de auto's, helaas constateer ik toch dat het gebeurt.

Als ik werkgever was en ik zag dat er gerookt werd in MIJN auto's, jas pakken en opsodemieteren. Geen discussie over mogelijk, klaar!

Ik ben vaak zat meegeweest en ook overnacht met chauffeurs die wel roken, maar altijd het raampje iets open en voor de rest schoon op de auto. Persoonlijk vind ik dat niet erg.

Maar daarintegen vind ik dat een springer die op een niet-rolers auto rijd zich aan moet passen en niet in die auto mag roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien verkeerd geformuleerd Pierre, maar komt erop neer:

In een niet-rokers wagen niet roken en heeft een chauffeur een vaste wagen moet hij het zelf weten wat hij doet.

Trouwens: ik rook niet....

En dan moet een niet roker er mee weg dan zou die dus in die stank moeten werken/slapen, heb afgelopen 2 weken met zo een stank auto moeten werken, ben gewoon een keer of 10 - 15 (per dag) gestopt om bij te komen en niet overnacht..

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veel weten niet wat de gevolgen zijn van roken

Vaak begint het al Als ze naar de dokter gaan Ik kan niet meer dokter Heb je een piltje of zo iets

Ja ook bij chauffeurs Maar moeder de vrouw zit er wel mee

Daarbij wat kunnen de gevolgen zijn van een ongeboren kind

Ik zeg het hard Maar is wel waar Dus rokers ga zo door Liefst twee pakjes per dag

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre, toen mijn vader zijn vorige wagen kreeg was het eerste wat hij deed de gordijnen wassen en de rest ook schoonmaken, de eerste tijd rook je nog wel dat er in die wagen gerookt was, maar na een tijdje rook je het eigenlijk niet meer.

Maar ik zou daar geen probleem van maken als ik die auto van Jantje kreeg, als je constant goed doorlucht en een luchtverfrisser erin hangt (als je 3 maanden met zo'n auto rijd mag dat ook wel al zullen daar ook weer mensen anders over denken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Door een minder prettig voorval ben ik als bijkomstigheid daarvan sedert een paar weken van het roken af. Hoop dat dat zo blijft, heb tenslotte 40 jaar stevig aan accijnsbijdrage gedaan. Maar nu ruik ik alles wel veel scherper; bezwete collega's, mensen die al een tijdje geen water en zeep meer hebben gezien, maar ook geuren als parfums. En er zitten er bij die stinken. Toch veroordeel ik geen van deze stinkers, dat recht heb ik als stankverspreider niet eens. Maar ik zou het toch wel fijn vinden indien sommigen een andere after shave gebruikten. Moraal; stank is stank indien iemand van andermans odeur last heeft. En of dat nu door roken komt of iets anders, dat maakt niet veel uit. Er blijft een luchtje aan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu vraag ik me toch echt af wie de grootste zeikers over het rookverbod zijn

als er straks niemand meer rookt zullen er belastingen komen die ook de niet rokers trefen

dus op dat moment kom je aan hun geld wat de roker nu al extra kwijt is aan acijns op tabak

de roker gaat eerder dood dus wij de roker kosten de gemeenschap minder geld

kunnen minder lang van ons aow genieten

en er heeft nergens in de wet gestaan dat de niet rokers zich bij de rokers moesten voegen

nu als je in de kroeg staat of bij een feestje zit en de niet roker is een verhaal aan het vertellen

duurt zo een verhaal wat normaal in 5 min klaar was nu opeens een uur

of hij loopt mee naar buiten om zijn verhaal af te maken

en nu het goed weer is wil de niet roker opeens met alle macht op het teras zitten

vreemd eigenlijk nu hebben ze eindelijk een rookvrije kroeg

willen ze toch weer bij ons buiten zitten

wees dan als niet roker ook een vent/vrouw en ga alleen binnen zitten aan de bar

Het verschil is dat die niet roker die meeloopt, nu kan kiezen of hij buiten, in de rook gaat staan, of niet. Vroeger had hij die keus niet. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jawel hoor, buiten staan of thuis blijven:p

Inderdaad. En nu is dat (terecht) omgekeerd, zoals dat met een beetje fatsoen ook hoort; wil jij iets waar een ander last van kan hebben, doe je dat daar of zo, dat een ander daar geen last van heeft. Dus buiten of helemaal niet. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat vind ik geen argument. Dus jij rookt om de maatschappij een dienst te bewijzen? Je kunt ook op je 60e van een flat springen en je erfenis nalaten aan de staat....

Uiteindelijk zullen de regels het beter maken voor rokers en niet-rokers. Volgens mij ben je als roker ook veel beter af als je niet automatisch een sigaret opsteek elk uur (proef je die nog?) maar er echt een momentje van maakt op een terrasje bijvoorbeeld. En ook op dat terrasje moet je zelf na de eerste sigaret maar eerlijk een afweging moeten maken of je er geen anderen mee hindert. Als de wind de rook precies onder de overkapping blaast bijvoorbeeld.

Marnix je hoeft niet van het dak af te springen om de Nederlandse staat te spekken dat doe je dan toch wel,want de erfgenamen mogen als er geld is daar een groot gedeelte aan belasting over betalen.Kunnen ze in Den Haag weer met het gouden vingertje weer wat weg geven aan een of ander land.Wat betreft het roken in de auto als je voor een andere chauffeur moet in vallen die niet rookt moet je dat ook niet doen in zijn auto.Maar wat ik ook niet prettig vindt is als ik een chauffeur moet vervangen en die heeft 1 of 2 verfrissers van een bepaald merk in de auto die elke 5 min afgaan.Heb dit zelf meegemaakt en had deze verwijderd en de vloeistof houders verwijderd en netjes in het kastje gezet en een briefje op de digi gehangen met de mededeling dat alles in het kastje lag nu het leek wel of ik een moord begaan had hoe ik er bij kwam om deze dingen uit te zetten en in het kastje te zetten.Heb hier geen woorden over vuil gemaakt en alleen gezegt dat hij wat mij betreft de boom in kon en dat als ik weer met zijn auto moest rijden ik dan gewoon zou roken in de wagen of zijn verfrissers in een vuilcontainer zou smijten.Moest later bij de planner komen waar ik mee bezig was heb hem toen gezegt dat hij dan maar eens zelf met die auto een half uurtje mee moest gaan rijden dat heeft hij toen gedaan en moest toen mij gelijk geven dat dit inderdaad niet te harden was.Collega boos daar hij de verfrissers uit moest doen als er een ander op zijn auto moest rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij bent ook een échte roker....net mijn schoonvader..:D

Zwaar en overtuigd roker (was, inmiddels overleden aan gevolgen van longkanker) die werkelijk ieder excuus en de meest ondenkbare redenen bedacht om ZIJN roken goed te praten.

En hij verweet de niet-roker ook niks, maar draaide de dingen wel zo dat de niet-roker overal de schuld van kreeg en overal over lag te zeiken.

Roken is vies. Het stinkt. Het slaat op mijn adem en m'n kleren meuren ernaar. Ik als overtuigd niet-roker heb er een gruwelijke hekel aan om in een afgesloten ruimte mee te moeten genieten hoe een ander zijn kankerstokken langzaam naar binnen zuigt. Of dat nu een vrachtwagencabine, een café of een vergaderzaal is boeit me niet.

Wat, hoeveel en waar voor de rest iemand dan wel rookt zal mij een biet wezen, maar niet bij mij in de buurt.

Overigens verwijt ik de rokers verders ook niets, als behalve dat een aanzienlijk deel van mijn opgehoeste ziekenfondspremie opgaat aan het behandelen en verzorgen van mensen die ook allemaal overtuigd waren dat roken niet zo slecht was als men altijd voor liet komen. Schoonmoeder was er immers ook 89 mee geworden.....

Mijn schoonvader heeft een bizar slechte dood gehad, ik heb hem letterlijk en figuurlijk als een vis op het droge zien happen naar zijn laatste adem, zo overtuigd als hij was van zijn rokertje. Te erg voor woorden gewoon, niet om aan te zien.

Mijn vrouwtje is er gelukkig al meer dan een jaar helemaal mee gestopt.....:ok:

(edit: dit is geen persoonlijke aanval naar jou HellBengel...;))

Pierre wie heeft jou wijs gemaakt dat je van roken longkanker krijg(Ik zeg niet dat roken geen kwaad kan en het is ook niet goed).Maar wat denk je van de roet deeltjes van al die auto,s en heftrucks,shovels en dan nog maar te zwijgen van die lege kattelisatoren die onder de auto,s zitten(zaten)heb je hier wel eens over nagedacht.Er is een prof in Duitsland die dat een poos terug heeft onder zocht door alle kattelisatoren op te kopen die vervangen waren en van de 100 waren er 80 leeg dus geen inhoud meer (Zeer kankerverwekkende stof).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden