[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Roken op de werkplek


josje

Recommended Posts

  • Forumlid
als ik niet werk en de auto stil staat rijd maar eentje op mijn auto dat is de baas en die rookt ook

werk voor een baas die mijn naam kent en mijn werk kent geen nummer bij een bedrijf met 300 autos of meer

zeikerds die tijd hebben voor deze onzin en hun auto moeten delen werken 45 uur

Dit is grote onzin

ik ben 6 dagen weg of meer naar 3 jaar nieuwe truck en deze krijgt een zelfde behandeling

maar wat ik bedoel waar maken jullie je druk om wat een ander doet. Zolang je er geen last van hebt

niemand anders hoeft bij mij in de truck en de eigenrijders beslissen dat ook zelf de rest moet hun bek houden het is hun keuze

Een hond heeft een bek,een mens een mond.

wat ze thuis doen want het is hun huis en niet alleen een werkplek zoals de meeste trucker met hun 45 uur

Klinkt een beetje denigrerend

en dan andere op de auto er zijn nog altijd jongens op de lange baan als ik die niets hoeven te delen het is mijn truck tot

de nieuwe op de dam staat

De truck is pas van jou als jij hem heb betaald.Als de baas bij de nieuwe auto beslist dat er niet meer in gerookt mag worden heb je je daar naar te schikken,niets meer en niets minder

mvg ron

Oja leestekens en hoofdletters maken het een stuk leesbaarder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laatst stapte een ex verstokte roker bij me in de cabine, was toen 2 weken gestopt. "Goh", vroeg ie. "" Rook jij niet in je auto?" Wel dus:ja:.

Toch heb ik geen geurboompjes oid in m`n cabine.

Het hoeft dus blijkbaar niet zo te zijn dat als je in je auto rookt, heel de boel er naar moet ruiken.

Ik denk dat 2wkn tekort is om dat te zeggen.

Als ik naar mezelf kijk ging er toch wel meer als 2 wkn overheen eer ik het goed ging ruiken of iemand wel of niet rookt in de cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ach nu zijn ze bezig over het roken

nog even dan mag je geen alcohol meer drinken (wat zal ik die dag toe juigen)

fastfood is ook al niet goed voor je

McDonald's waarschuwt personeel voor fastfood - Nieuws - VK

dus over een jaartje of tien zitten we allemaal op onze knieen in een wei gras te eten

en uit een sloot water te drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ach nu zijn ze bezig over het roken

nog even dan mag je geen alcohol meer drinken (wat zal ik die dag toe juigen)

fastfood is ook al niet goed voor je

McDonald's waarschuwt personeel voor fastfood - Nieuws - VK

dus over een jaartje of tien zitten we allemaal op onze knieen in een wei gras te eten

en uit een sloot water te drinken

Mag je ook net als vroeger je kont in de sloot wasen Heerlijk toe

Denk ook aan de mede mens Bij veel ver te zoeken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
omdat ik niet drink

en omdat ik nog nooits in de krant heb gelezen

dat iemand die aan het roken was in de wagen

iemand heeft aangereden

Sorry hoor hellbengel,dit is het grootste onzin argument wat ik ooit gehoord heb.

Ik ken in mijn wijde omgeving geen een sexuaalverbrecher en ben zelf ook geen verkrachter,maar als je nu ieder jongetje wat geboren word nu maar gelijk castreerd zou je gelijk het risico dat een vrouw verkracht word opgelost hebben????

Dat zou dezelfde kromme vergelijking zijn.

Ik drink wel eens,heel matig,maar wel verd.. regelmatig.:D

Daar maak ik geen geheim van hier,maar als iemand in de veronderstelling is dat ik iedere avond ladderzat mijn koffer inrol heeft hij er nooit veel van begrepen.

IK hou me aan de wet,en die zegt dat ik een bepaalde hoeveelheid mag hebben om nog te mogen rijden.zo is dat aan mijn eigen verantwoording om te beslissen of en hoeveel ik drink.

IK weet niet waarom je niet drinkt,en dat is ook niet belangrijk,iemand hoeft in mijn ogen niet te drinken om toch een toffe peer te zijn hoor,maar veroordeel niet te vlug iemand die t wel doet.

Overigens zijn er gevallen bekend van mensen die een vonk van hun sigaret in hun kleding kregen terwijl men aan t verkeer deelnam,of wiens sigaret op de grond of op de stoel viel en dat ze daardoor een ongeval veroorzaakten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Man man man! Wat een discussie weer. Wel , niet, stinkt, stinkt niet, auto van de baas en weet ik veel. Laat ieder toch zijn eigen ding doen! En met elkaar niet gelijk klaar met die vinger. Zulke afspraken moet je met je baas maken en die moet ermee doen wat er is afgesproken. Klaar einde discussie ! En ja we kunnen rekening houden met elkaar. Maar dat hoeft niet van 1 kant te komen(de rokers). Dus hou toch eens op met dit gezever. Fijne feestdagen allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsdetail.aspx?NewsID=93982

Het opsteken van een sigaret was donderdagochtend de oorzaak van een ongeluk op de A6 bij Almere. Volgens de politie kreeg een automobilist uit Nagele een hoestbui nadat hij de sigaret had opgestoken.

Opsteken sigaret zorgt voor ongeluk

Ter hoogte van Woerden wilde hij een sigaret opsteken, maar moest daarvoor zijn aansteker pakken. Daardoor stuurde hij de berm in,

Link hoor dat internet, je kunt van alles vinden.......;):D Maar drank dood natuurlijk meer, maar je kunt ook drinken en dan naar bed gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
,maar veroordeel niet te vlug iemand die t wel doet.

ik gun ook iedereen zijn drankje hoor heb daar ook geen problemen mee

maar laat een roker dan ook gewoon lekker roken

want nu het om drank gaat zou het allemaal onzin zijn

kijk straks komt er een chauffeur op het idee wat ik al zeg in post #280

en die staat daar op dat hij recht heeft op een alcoholvrije omgeving

(zo is het ook begonnen met een rookvrije werkplek)

en die zou het voor elkaar krijgen dat er in wegrestaurants (routiers benzinestation)

geen drank meer mag worden geschonken of worden verkocht

en ook een verbod op alcohol in de cabine

(lees http://www.chauffeursforum.nl/verhalen/44491-reiziger-canada-6.html)

hey jadran,je mag geen drank in je truckie hebben,maakt niet uit of de fles al dan niet aangebroken is. enne t is komkommertijd,vakantietijd dan duurt alles wat langer..

voor sommige bevolkings groepen zou dat een hele erge straf zijn :D

dan zou ik het geschreeuw wel eens willen horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik gun ook iedereen zijn drankje hoor heb daar ook geen problemen mee

maar laat een roker dan ook gewoon lekker roken

want nu het om drank gaat zou het allemaal onzin zijn

kijk straks komt er een chauffeur op het idee wat ik al zeg in post #280

en die staat daar op dat hij recht heeft op een alcoholvrije omgeving

(zo is het ook begonnen met een rookvrije werkplek)

en die zou het voor elkaar krijgen dat er in wegrestaurants (routiers benzinestation)

geen drank meer mag worden geschonken of worden verkocht

en ook een verbod op alcohol in de cabine

(lees http://www.chauffeursforum.nl/verhalen/44491-reiziger-canada-6.html)

voor sommige bevolkings groepen zou dat een hele erge straf zijn :D

dan zou ik het geschreeuw wel eens willen horen

Nu zit je natuurlijk appels met peren te vergelijken;een rookverbod op de werkplek is ontstaan omdat anderen die een werkplek met een roker delen hinder hebben van zijn rook of de geur(stank) die daar van achterblijft.

Drinken achter t stuur heeft de wetgever al geregeld,dat hoeven wij dus niet meer te doen.

Maar als ik ergens zit of sta of zit en daar wat (of iets meer)drink,hebben de omstanders daar geen hinder van,en heeft dat zeker geen invloed op de gezondheid van de niet drinker.

Dus is er geen enkele reden om een drank verbod in te stellen op werkplekken zoals een stilstaande vrachtwagen,en zeker niet op plekken waar een chauffeur verblijft,zoals een chauffeurs cafe.

Mits die chauffeur niet meer gaat rijden,maar daar heeft de wet al wat geregeld.

Anders word t als die drinker zijn lege blikkies achterlaat op die werkplek of er op andere manieren een zootje van maakt door zijn drankgebruik.

Maar dat heb je thuis,in de privesfeer, ook,dan komt moeders ook met de deegroller en krijg je zoveel slaag dat je t zelfs lekker gaat vinden.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier zie je maar weer dat wij,in Europa niet de enige zijn die betutteld worden,lees rijtijdenwet,rijverboden ,emz,enz.

Maar dat dit ook in Canada en de US gebeurt.

Je kunt iemand verbieden drank in zijn auto te hebben,maar als ie wilt drinken doet ie dat toch wel.

The prohibition( de drooglegging) werkte ook averechts

DeMaffia.nl

En als je eens kijkt hoe moeilijk en duur t de Noren gemaakt word om te drinkenbegin ik ook te twijfelen aan het nut van restricties,gezien het grote aantal dronken mensen die ik in Noorwegen waarnam.

Iets wat in zuidelijke landen,waar heel los omgegaan word met alcohol,een stuk minder is.

Let op: ik wil geen lans breken om alcohol achter t stuur te promoten of goed te praten hoor,maar mijn mening is dat zoiets ieder zijn individuele verantwoordelijkheid is.

En als iemand die verantwoordelijkheid niet aankan is dat zijn eigen risico en zal hij daar zelf de consequenties van moeten dragen.

Op voorhand een verbod instellen voor dit soort dingen werkt m.i. niet.

Wat niet mag is spannend en lekkerder.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tuurlijk is dat appels met peren verglijken

maar sinds dat ze die niet rokers wet hebben aangenomen

lijkt het er op dat een roker een paria is

en je weet ook dat als iemand dagelijks drinkt (2 a 3 glazen)

in de categorie aolcoholist valt

en hoeveel chauffeurs zitten er s,middags al niet in een routier

met de fles wijn en stappen daarna nog achter het stuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden