Spring naar bijdragen

Hollands Country Plaatje van de week


Holland

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allen,

Ik ben een groot country-fan, naast piratenmuziek, duits en nederlandstalige muziek en nog wat andere muzieksoorten. De "moderne" country is in Nederland nog vrij onbekend, maar ik kom steeds vaker mensen tegen die het ook leuk vinden. Schoolgenoten die bijvoorbeeld naar Noord-Amerika zijn wezen stage lopen.

Net als anderen heb ook ik veel ambities voor de toekomst. Iedereen heeft ambities, en heel vaak zijn er ook mensen die die ambities willen afremmen. Heeft weer met risico's te maken enzv. Maar dan moet je maar zo denken: "I'm gonna be somebody" zoals Travis Tritt zingt in dit lied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat aardig wat forumleden er wel eens van gehoord hebben, maar ik ben zelf opgegroeid met de amerikaanse band Alabama. Vanaf jongs af aan kregen wij elke nieuwe plaat van ze thuisgestuurd van mijn familie uit Huntsville, AL. Er is geen nummer van ze die ik niet mee kan blèren..

Als de gemiddelde nederlander ze kent, dan is het hoogstwaarschijnlijk van dit nummer:

Roll on (18 wheeler):

I'm in a Hurry:

Mountain Music:

Dixieland Delight:

Born Country:

If you're gonna play in Texas (live):

Maar zo kan ik nog wel even doorgaan. Inmiddels zo'n 28 albums van ze verzameld op mijn harde schijf! ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat aardig wat forumleden er wel eens van gehoord hebben, maar ik ben zelf opgegroeid met de amerikaanse band Alabama. Vanaf jongs af aan kregen wij elke nieuwe plaat van ze thuisgestuurd van mijn familie uit Huntsville, AL. Er is geen nummer van ze die ik niet mee kan blèren..

Als de gemiddelde nederlander ze kent, dan is het hoogstwaarschijnlijk van dit nummer:

Roll on (18 wheeler):

I'm in a Hurry:

Mountain Music:

Dixieland Delight:

Born Country:

If you're gonna play in Texas (live):

Maar zo kan ik nog wel even doorgaan. Inmiddels zo'n 28 albums van ze verzameld op mijn harde schijf! ;-)

Mag ik u hier op wijzen:

Brad Paisley die zingt over Alabama samen met de mannen van Alabama. Alabama was samen met Willie Nelson en Craig Morgan mijn eerste kennismaking met country. :ok:

Zelf vind ik van Alabama deze heel erg mooi:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben een zeer groot muziekliefhebber, lusiter van blues tot country, van nederlandstalig tot death methal, punkrock ,rockabilly en lekkere 80's rock, beluister dit alles op een high end installatie en draai ook zelfs nog met vinyl.(en koop dit ook nog steeds)

ik weet ook een paar mooie nummers die ik graag met jullie wil delen

Mijn persoonlijke truckercountry/muziek is die van red sovine, die velen van jullie uiteraard zullen kennen en die de orginele songwriter is van 'teddy bear' en vietnam deck of carts (spel kaarten),daddy's girl etc en mijn favoriet van red sovine is Phantom 309, waarbij het kippenvel werkelijk keer op keer over mijn rug loopt

wat ook een lekker nummer is is die van pure grain welke ik tegenkwam op een dwaalspoor op youtube :cool:

heb nog veel meer moois maar niet alles tegelijk he :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden