[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrachtauto leasen via Mytruck.be - Is dat wat?


Holland

Vraag

  • Forumlid

Op het forum zag ik advertenties voorbij komen van www.mytruck.be . Ik heb eens zitten kijken, ze zitten in België, Nederland en Bulgarije. Is dit een goed bedrijf/goede manier om aan een eigen wagen te komen? Heeft iemand hier ervaring mee. Ik vind dat ze voor lease wel auto's met veel kilometers aanbieden 450.000 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wat ik zo zie hebben ze zelf geen voertuigen. De vrachtauto's die je ziet zijn min of meer willekeurig van het web geplukt uit het aanbod van diverse handelaren. Op zich niets mis mee. Als dat wel zo was had bijvoorbeeld Kleyn (waarvan een aantal fotootjes geleend zijn) zich allang gemeld.

Wat het bedrijf doet is niets meer of minder dan financieren. Voorbeeldje: DAF XF 105-460, bouwjaar 2009 met 420.000 km op de teller. Kost bij Kleyn € 32.000,=. Als je hem via Mytruck financiert kost je dezelfde truck € 46.000,= (36x € 1.250,= + € 999,=). Ze zullen een soepeler acceptatie hebben, maar daar betaal je dan ook naar met 14% rente per jaar.

Maar voor dat men nu denkt dat er iets mis is; nee, dat denk ik niet. Het is gewoon handel in geld, en dat is net zoiets als iedere andere handel. Mytruck is volgens mij trouwens een product van Kleyn Trucks.

Een welgemeende goede raad: shop niet alleen voor een goede truck, maar zeker voor de financiering. Een reguliere bank zit momenteel niet op de financiering van een truck te wachten. dat maakt dat je sneller bij bedrijven als Mytruck uitkomt. Maar weet wel dat je voor elke euro die je extra kwijt bent aan hogere rentekosten je die ook in je kostprijs moet meenemen!

Nog een overdenking: een nieuwe vergelijkbare DAF kost hetzelfde per maand. Je rijdt dan in een splinternieuwe wagen, en hebt ook nog de volledige fabrieksgarantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Blijf daar ver weg van!!!!!!

 

Ik meen mij te herinneren dat het een roemeens bedrijf is, maar kan mij vergissen, het is in elk geval of dat of bulgaars.

 

U bent NIET de eigenaar, het voertuig staat op HUN naam + in elk voertuig plaatsen zij een track&trace apparaat zonder er een woord over te reppen!!!

 

Ze liegen en bedriegen!! een voorschot wordt ineens een kost voor het rijklaarmaken van het voertuig, een eerste verhoogde huur en wat nog meer. Ze azen direct al op dat voorschot, éénmaal je het stort, dan pas gaan ze opzoek naar een voertuig, en gewoon op 2dehands.be hoor. Dit betaal je trouwens meer dan dubbel terug. De reservesleutel krijg je niet! en ze rekenen zoveel kosten en btw aan dat je er duizelig van wordt (krijg je een parkeerboete, dan rekenen zij 21% extra btw erop + 10€ administratiekosten)! als je facturen betwist, dan krijg je geen uitleg, maar na een tijdje, als ze zien dat je ze niet betaalt, nemen ze het voertuig agressief en onbeschoft weg. U denkt einde verhaal? fout! Ze verhuren het voertuigen aan een ander, en u slepen ze voor het gerecht, en eisen zij het volledige bedrag + schadevergoeding!!!

 

Een schaamteloos bedrijf, die over lijken loopt om geld te verdienen!

 

Geloof mij of niet, i don't care, heb er niets bij te winnen of te verliezen, maar het is mijn menselijke plicht om anderen te waarsschuwen voor gevaar als ik ze eerder zie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden