Spring naar bijdragen
Gast mhkamp

Schade

Recommended Posts

De camper staat netjes in het vak,Ik zou eerder gaan kijken naar de eigenaar van de peugeot.Die kan zijn/haar auto makkelijk even een paar meter naar voren rijden.Ik ben bang dat ondanks je niet wil betalen (waarom snap ik niet want jij maakt de schade en niet iemand anders) je toch de pineut bent.Of in ieder geval jouw verzekering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp   
Gast mhkamp
waarom snap ik niet want jij maakt de schade en niet iemand anders

- De eigenaar gaf al openlijk toe dat de straat smal is.

- Waarom de camper na gebruik niet direct gaan stallen? Een week later sond ie er nog met de spiegel in de positie zoals de foto.

- Als ik mijn vrachtwagen bbk parkeer boete vanwege verordening. Een camper / caravan is bijna net zo breed, waarom deze wel?

Maar goed, ik bel morgen eerst mijn planner op om te vragen wat ik hier mee moet. Gaat mijn werkgever betalen is dit klaar, mocht ik het betalen ga ik in verweer met bovenstaande argumenten (al is de kans dat ik het onderspit delf groot).

En ja, ik heb de schade gemaakt, daar ga / wil ik niet meer over discussiëren, dat staat al een paal boven water.

@ RobNiat : Inderdaad een leuk onderwerp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Debian   
Gast Debian

Gelukkig heb je goede foto's en zal de verzekeraar hooguit een paar tientjes betalen. (zal wel eigen risico zijn zeker?)

Als het al zover komt, het is een schade van niets, een paar blindmoeren en boutjes en that's it.

Nieuwe voorkant? Daar gaat de verzekeraar echt niet intrappen hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuwe voorkant? Daar gaat de verzekeraar echt niet intrappen hoor!

Inderdaad. Daarom zeg ik ook laat de verzekeringen het maar onderling uitvechten.

Maar dan dus de verzekering van jouw werkgever en die van die camperaar.

Dit is gebeurd in werktijd, puur met de intentie om je werkzaamheden doorgang te kunnen laten vinden. Geen kwade opzet of laakbaar gedrag. Hier dient je werkgever voor op te draaien. Of zijn verzekering dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2013-08-08%2013.44.11_small.jpg

dit word zeker een interessant gevalletje voor de advocaten van de schadeafdeling van de verzekeringsmaatschappij.

als je goed op de foto kijkt dan zie je dat de camper waar het om gaat niet volledig in het parkeervak staat, de banden staan buiten het vak!

als je nu echt wilt mierenneuken en dat gaat gebeuren want de eigenaar van de camper claimt een compleet nieuw front, dan gaat de peugeot links ook niet vrijuit.

de weg is namelijk al versmalt doordat die camper buiten het parkeervak op de straat staat en hij parkeert hem er aan de andere kant naast.

een slimme advocaat zal zeggen dat hij medeverantwoordelijk is want hij maakt de doorgang door daar te parkeren onnodig smaller.

het probleem in dit geval zit hem echter in het feit dat de schade niet is toegebracht door een motorvoertuig maar door een persoon.

de verzekering van de vrachtwagen zal zeggen dat het geen schade is veroorzaakt door het door hun verzekerde object maar door een persoon die op dat moment niet het bij hun verzekerde motorvoertuig bestuurde.

deze persoon de chauffeur in dit geval zal dit dus niet bij zijn eigen WA verzekering kunnen claimen maar bij die van zijn werkgever omdat het tijdens zijn werk gebeurde.

schade veroorzaakt door werknemers tijdens hun werk moet vergoed worden door de verzekering van de werkgever.

de eigenaar van de camper kan claimen wat hij wil, er zal een schade expert aan te pas komen en als die vind dat de beugel gewoon weer vastgezet kan worden voor 100 euro dan heeft de eigenaar een probleem.

dan kan hij nog een onafhankelijke schade expert inschakelen maar als die tot dezelfde conclusie komt dan is het over en uit.

wil hij het toch hogerop spelen dan zit er zelfs nog een zaak in wegens verzekeringsfraude, je mag immers geen schade claimen die niet veroorzaakt is door het gebeurde.

al met al kan dit nog wel eens een lastige procedure worden.

feit is en ik wil echt niet met een beschuldigend vingertje wijzen want ik had namelijk exact hetzelfde gedaan in die situatie, dat je beter even ergens kunt aanbellen en vragen of ze weten van wie die Peugeot is en vragen of ze hem even weg willen zetten.

willen ze dat niet of is de eigenaar niet te vinden dan rest er maar een ding en dat is de politie bellen.

al met al een hoop trammelant waar je niet op zit te wachten, dus ik had die spiegel ook ingeklapt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon,schadeformulier invullen,netjes je verhaal omschrijven,met tekening of foto,s ,en indienen bij je verzekering.

Laat het aan hun over om dit akkefietje op te lossen,voordeel van jouw is dat het niet moedwillig is gebeurd.

Als ik na de foto kijk is dit een camper die toch al op leeftijd is en na aftrek van zijn eigen risico mag die blij zijn als hij een paar tientjes krijgt.

In ieder geval succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gewoon,schadeformulier invullen,netjes je verhaal omschrijven,met tekening of foto,s ,en indienen bij je verzekering.

Laat het aan hun over om dit akkefietje op te lossen,voordeel van jouw is dat het niet moedwillig is gebeurd.

Als ik na de foto kijk is dit een camper die toch al op leeftijd is en na aftrek van zijn eigen risico mag die blij zijn als hij een paar tientjes krijgt.

In ieder geval succes.

Schadeformulier invullen en indienen bij de verzekering?ja zeker;bij welke verzekering dan? dan toch wel bij de aansprakelijkheids verzekering van het bedrijf( t.s was aan t werk)

I.i.g.niet bij de voertuigverzekering van T.S.

Zijn voertuig heeft de schade niet veroorzaakt,dat heeft T.S zelf gedaan ,met de hand,en toen was hij geen bestuurder :D:D

Hij had gewoon pech dat die spiegelsteun afbrak,ik zou, denk ik,ook geprobeerd hebben die spiegel te verdraaien.

Overigens stond die camper daar al,en of t nu een oude of een nieuwe is dat maakt niet uit;het eigen risico is voor de veroorzaker van de schade,en nooit voor degene die de schade geleden heeft.

Overigens krijgt de eigenaar t nooit voor elkaar om daar een nieuw voorfront o.i.d in te laten zetten op kosten van de verzekerin,die lopen niet achter

Of hij daar wel of niet mag staan maakt ook niet uit,als hij daar niet mag staan( ik zou niet weten waarom hij daar niet zou mogen staan) kan hij hoogstens een bekeuring krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfde verhaal geld voor de eigenaar van dat autootje links. Een geparkeerde auto is in een geval als dit natuurlijk nooit ergens schuldig aan. En ook de eigenaar niet. Behalve misschien aan foutparkeren. Maar daarmee nooit verantwoordelijk voor het gebeurde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De volgende keer gewoon lekker aan de claxon gaan hangen. Dan komt er vanzelf wel iemand buiten en is de persoon in kwestie een beetje boos dan komt er vanzelf Politie. Kan je altijd zeggen dat je her en der aangebeld hebt maar dat er niemand de deur open gedaan had. Gooi het argument Brandweerwagen er tegen aan en dan kan er echt iemand zijn auto gaan verplaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooit wel eens lekker gesneden door één of andere mafkees waarvan die auto er ook niet al te deftig meer van uit zag. Dan weet je precies hoe het gaat jij geeft hem een tikkie van niks maar je kan wel voor een kompleet verruïneerde auto opdraaien. Best gelopen dat ik hem dus niet geraakt had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als je goed op de foto kijkt dan zie je dat de camper waar het om gaat niet volledig in het parkeervak staat, de banden staan buiten het vak!

Dat wil allemaal niks zeggen...

Ik heb ooit -in het eerste jaar dat ik reed- met de uitzwaai van zo'n AH-Tiptrailer een Volvo personenauto een stukje meegenomen. Flinke schade vanaf zijn portier tot aan de grille.

Deze auto stond letterlijk bovenop een vak met een groot geel kruis geparkeerd, recht voor de deur van de personeelsingang en achter een grote witte dikke lijn die de scheiding aanduid waar het eigen laad- en losterrein van het betreffende AH-filiaal begon.

Die stond dus geparkeerd op een terrein waar hij helemaal niks te zoeken had, en dan ook nog eens pontificaal boven op een vak waar duidelijk een parkeerverbod gold, aangeduid door gele omlijning en een groot kruis daarin.

Die inrit naar dat losterrein was al niet heel breed, ik had 0,0 rij-ervaring en dan al helemaal niet met stuurassen, dus niks in de gaten en nam met de rechtse kant van de laadklep die auto mee.

Politie erbij, eigenaar erbij, maar toch mooi dat IK fout zat, ondanks dat hij daar niet mocht parkeren.

IK reed tegen een STILSTAAND voertuig aan, en dat is schijnbaar allesbepalend in dergelijke schadegevallen. Of hij daar nu fout geparkeerd stond of niet.

En zo is het hier precies hetzelfde verhaal, zoals ik het zie: al staat die camper dwars over de weg geparkeerd, dat maakt verders niks uit. HIJ breekt die spiegel af, daar valt niks op af te dingen......:nee:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp   
Gast mhkamp

Net zoiets met achteruitrijden. Is een bijzondere handeling, dus als schade maakt ben je fout. Ook al klapt er een personenauto expres tegen je op. Soms is de wet heel krom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

niet altijd mhkamp ben je schuldig als je achteruitrijd!

als jij op de weg achteruitrijd en iemand rijd vanaf een parkeerplaats de weg op dan ben jij niet schuldig!

bij het verlaten van een parkeerplaats dient men al het overige verkeer op de weg voorrang te verlenen, ook als dat verkeer achteruitrijd!

sla de verkeersregels er maar op na, zoektermen zijn parkeerplaats en weg, en er gaat een wereld voor je open!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een parkeerplaats is het vak of strook waar je je voertuig mag parkeren ook wel parkeervak genoemd.

alles wat buiten dat vak of strook ligt en wat je gebruikt om bij of in en uit dat vak te komen is de weg!

conclusie de weg op een parkeerterrein is ook een weg, rijd je achteruit en er komt iemand vanuit een parkeervak dan moet hij je ten alle tijden voorrang verlenen ook als je achteruit rijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

....

edit: vraag is dus eigenlijk of het inklappen van de spiegels een apk-eis is. Zit hier een beetje naar te googelen. Is de camper een pkw of lkw?

Je zou kunnen zeggen dat ivm veiligheid de spiegel(steunen) moeten klappen indien ze een voetganger/fietser zouden raken (veiligheids voorziening kwetsbare verkeersdeelnemers)..

Hoe dat opgenoemn is in de voertuigeisen weet ik zo 1,2,3 niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
een parkeerplaats is het vak of strook waar je je voertuig mag parkeren ook wel parkeervak genoemd.

alles wat buiten dat vak of strook ligt en wat je gebruikt om bij of in en uit dat vak te komen is de weg!

conclusie de weg op een parkeerterrein is ook een weg, rijd je achteruit en er komt iemand vanuit een parkeervak dan moet hij je ten alle tijden voorrang verlenen ook als je achteruit rijd.

Oef Freddie. Ben voorzichtig met het gebruik van termen als je de betekenis ervan niet goed kent. Sla er de verkeerswetgeving maar eens op na wat deze verstaat onder "weg". Voorrang is ook zo'n begrip dat te pas en te onpas gebruikt wordt. Maar in de verkeerswetgeving kan er alleen voorrang verleend worden tussen BESTUURDERS onderling. Maar er zijn zat situaties waarin je ook een voetganger vóór moet laten gaan. Maar we spreken dan niet van voorrang verlenen.

Even iets n.a.v. het topic; voor het afbreken van die spiegel kun je niet terugvallen op de verzekering van het voertuig, aangezien de schade niet met het voertuig veroorzaakt is. De eigenaar van die camper zal de veroorzaker aansprakelijk moeten stellen, waarna veroorzaker zijn privé aansprakelijkheidsverzekering moet inschakelen en zo nodig zijn rechtsbijstandsverzekeraar.. Die gaan dan aan de slag. Als nu mocht blijken dat die spiegel(steun) in een zodanige staat verkeerde dat bij elke poging de stand te wijzigen hij zou afbreken, dan kan de eigenaar van de camper wel eens vies op zijn neus kijken. Bovendien speelt in deze situatie nog iets anders een rol; het feit dat er door de geparkeerd staande voertuigen onvoldoende vrije ruimte gelaten werd maakte dat de veroorzaker van de schade niet anders kon dan de spiegel weg te klappen. Zou deze zaak via de voertuigverzekering lopen dan speelde dit geen rol. Dat die camper ergens staat waar hij dat op die manier niet mag, speelt dan geen rol, maar nu wèl.

Dit kon nog wel eens een lang verhaal gaan worden. Veel succes in ieder geval.;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

limboman het gebeurde toen hij aan het werk was, klein verschil grote gevolgen!

hij deed het dus wel als persoon, maar als je tijdens je werk schade veroorzaakt aan goederen van derden moet je de WA van je werkgever aanspreken.

en dat over een lang verhaal schreef ik al eerder, er spelen factoren mee die het een juridisch steekspel laten worden.

maar dat is voer voor advocaten, maar ik denk dat die man 100 euro krijgt en verder niet zeuren.

niet een verzekering zal voor dat bedrag een veel duurdere rechtszaak aan gaan spannen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

niet een verzekering zal voor dat bedrag een veel duurdere rechtszaak aan gaan spannen!

Dat doet de verzekering ook niet, maar de man van die camper. Die denkt zijn slag te slaan, en eist een aanzienlijk bedrag, wat natuurlijk (en in dit geval terecht) door de veroorzaker niet betaald gaat worden. Die camperman denkt in zijn recht te staan, dus zal zijn recht ook gaan halen.

Zo zou het kunnen gaan. De andere mogelijkheid is dat de eigenaar van de camper eieren voor zijn geld kiest, en het er maar bij laat zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden