Spring naar bijdragen
Gast mhkamp

Schade

Recommended Posts

Net zoiets met achteruitrijden. Is een bijzondere handeling, dus als schade maakt ben je fout. Ook al klapt er een personenauto expres tegen je op. Soms is de wet heel krom.

Niet altijd.

Als jij met een bijzondere manouvre bezig bent en hij komt eraan en je raakt hem is hij fout. Hij heeft je niet de ruimte gegeven die je nodig was.

Zelf meegemaakt tijdje geleden. Die man was fout en zijn bus van 2 dagen oud stuk.

Uiteindelijk leverde het ons geld op :D de bus was van het merk waar de Daf garage dealer van is en wij zitten in de zelfde groep. (freddie weet het nu wel)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet altijd.

Als jij met een bijzondere manouvre bezig bent en hij komt eraan en je raakt hem is hij fout. Hij heeft je niet de ruimte gegeven die je nodig was.

Zelf meegemaakt tijdje geleden. Die man was fout en zijn bus van 2 dagen oud stuk.

Uiteindelijk leverde het ons geld op :D de bus was van het merk waar de Daf garage dealer van is en wij zitten in de zelfde groep. (freddie weet het nu wel)

ehhh wat weet ik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wettelijk gezien mag deze camper hier natuurlijk parkeren, daar is geen speld tussen te krijgen! Wanneer je in algemene zin andermans eigendommen vernielt (en hier natuurlijk niet opzettelijk, laat dat duidelijk zijn!) zou je idd voor de gemaakte schade moeten betalen.

Dat deze meneer geen genoegen neemt met ``ff gauw een paar parkers erin jensen``, ik moet je zeggen, dat zou ik ook niet doen!

Wanneer jij weigert om te betalen en deze meneer zou hier geen genoegen mee nemen kan een rechtszaak het gevolg zijn, en de rechter zal je dan zeker tot betaling veroordelen! Wat wel zou kunnen is dat bij een onredelijk hoog schadebedrag de rechter de desolate toestand van de camper(onderdelen) mee laat wegen in het te vergoeden bedrag!

Het hierboven al genoemde claimen bij je WA (wettelijke aansprakelijkheid)s verzekering lijkt mij de beste optie, zij zullen de schade vrijwel zeker vergoeden, voor dit soort zaken hebben we nou juist dit type verzekering!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
limboman het gebeurde toen hij aan het werk was, klein verschil grote gevolgen!

hij deed het dus wel als persoon, maar als je tijdens je werk schade veroorzaakt aan goederen van derden moet je de WA van je werkgever aanspreken.

Klopt.

Iedere werkgever/bedrijf heeft - als het goed is - bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Dat is een verzekering die evenementen afdekt in het kader van de uitvoering van "het normale bedrijf". Hieronder vallen evenementen die bijvoorbeeld niet direct onder de WA-polis van het voertuig vallen.

Dat is hier eigenlijk het geval. De schade is niet veroorzaakt met het voertuig. Maar is wel veroorzaakt door een werknemer van het bedrijf in de uitoefening van zijn functie. Dat valt dan onder de bedrijfsaansprakelijkheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Karel ?

Veelal hoor ik dat de werkgever dan alsnog via het loon ( inhouden ervan ) alsnog de schade wil verhalen op de werknemer.

Vaak onaangekondigd, dus de centjes al ingehouden en dan maar proberen ze terug te krijgen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Karel ?

Veelal hoor ik dat de werkgever dan alsnog via het loon ( inhouden ervan ) alsnog de schade wil verhalen op de werknemer.

Vaak onaangekondigd, dus de centjes al ingehouden en dan maar proberen ze terug te krijgen...

'Gehoord' heb ik dat ook wel eens. Ik weet alleen niet of dat daadwerkelijk ook gebeurd.

weet_niet.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden