[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Salaris D5 , hoeveel is dat netto?


Tjopp

Vraag

  • Forumlid

Beste Forummers ,

Ik heb een hele tijd in het metaal en bouw CAO gezeten.

Helaas vanwege onzekere toekomst werd mij geen vast kontrakt aangeboden.

Ik heb geen slechte uitkering vanwege het goede salaris in de bouw.

Nu ben ik een beetje aan het rond neuzen en kan ergens aan de slag op D5 met gemiddeld 40 a 50 uur gewerkt per week.

Er word daar per maand betaald , D5 zou volgens meneer 2300 bruto zijn voor 40 uur.

Volgens diverse online bruto-netto omreken site's zou 2300 bruto neerkomen op 1700 netto.

(in het verleden vaker zo omgerekend , maar viel uiteindelijk toch iets lager uit)

Wie kan mij vertellen wat ik netto zal ontvangen , ongeveer uitgaand van 20 over uren in de maand ?

Mijn dank is groot....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Welkom Tjopp.

Gelukkig heb je ons forum gevonden, maar helaas blijkbaar nog niet de door Scania-1001 keurig onderhouden "Transport-Encyclopedie". Daar kun je lezen dat bij een D-5 salaris een bruto uurloon hoort van € 13.23.

Normaal gesproken heeft een maand 174 werkbare uren. Tel daarbij die 20 overuur op, die je volgens opgave gaat maken, dan kom je op 194 uur.

Nu grofweg gesproken kun je (174 + 20) x € 13.23 rekenen. Dit is € 2.566,62. Ik ga voor het gemak maar gewoon even van 100% uit en laat de percentages voor overuren even achterwege.

Haal van dit bedrag een derde deel af voor werknemerspremies, pensioenpremies e.d., dan zou je netto uitkomen op € 1.711,08. Let op dit is een ruwe berekening. Wil je het helemaal netto weten, dan zou je toch alle gegevens in een salaris berkeningsprogramma moeten zetten, maar er zit waarschijnlijk geen 10 euro verschil in.

N.B. ga je gewoon uit van 174 uur (en dus geen overuren), dan zou je bruto maandsalaris € 2.302,02 zijn.

Succes en veel wijsheid.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Welkom Tjopp.

Gelukkig heb je ons forum gevonden, maar helaas blijkbaar nog niet de door Scania-1001 keurig onderhouden "Transport-Encyclopedie". Daar kun je lezen dat bij een D-5 salaris een bruto uurloon hoort van € 13.23.

Normaal gesproken heeft een maand 174 werkbare uren. Tel daarbij die 20 overuur op, die je volgens opgave gaat maken, dan kom je op 194 uur.

Nu grofweg gesproken kun je (174 + 20) x € 13.23 rekenen. Dit is € 2.566,62. Ik ga voor het gemak maar gewoon even van 100% uit en laat de percentages voor overuren even achterwege.

Haal van dit bedrag een derde deel af voor werknemerspremies, pensioenpremies e.d., dan zou je netto uitkomen op € 1.711,08. Let op dit is een ruwe berekening. Wil je het helemaal netto weten, dan zou je toch alle gegevens in een salaris berkeningsprogramma moeten zetten, maar er zit waarschijnlijk geen 10 euro verschil in.

N.B. ga je gewoon uit van 174 uur (en dus geen overuren), dan zou je bruto maandsalaris € 2.302,02 zijn.

Succes en veel wijsheid.

Hendrik

Dacht misschien is hier iemand die ook ongeveer 45 u.p.w. maakt , die kan precies zeggen.

goed berekenen met over uren is lastig want die worden weer zwaarder belast....

Bij baas in bouw hadden we het uurloon van 20 overuren verdeeld over het uurloon van de 160 uur per 4 weken.

Dus op papier werkte ik 160 uur met een hoog uurloon , wat net zoveel waard was als 180 uur werken.

Zo hoefde er niet zoveel belasting betaald te worden over de over uren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat is een goed salaris in de bouw? 36u werken en elke dag 2 onbetaalde reis uren € 1700 netto? Daar een uitkering van, a 70% , ik heb het niet uit gerekend maar volgens mij komt dat in de buurt van D5 zonder overuren. Hoe moeilijk is dan de keus?

Kreeg betaald van uit tot thuis. (leverde 5 uur per week extra op)

Kreeg 1560 per 4 wkn gestort.

Dan is er een tijdspaarfonds waar 200 in ging om vrij op te nemen , en 200 vakantie geld (netto , vrij opneembaar)

Als ik dus zat op 1750 per 4 weken voor 45 uur werken , de 200 vakantiegeld liet ik staan.

In uitkering zal ik ongeveer 1450 gaan vangen per 4 weken (kan je bij hun uitrekenen online)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kijk daar hebben we wat aan.

Dat is 1466 per 4 wkn voor 40 uur werken.

Dan zal dat per maand wel ongeveer 1600 zijn.

dan komen er 20 overuren bij , moet je toch echt wel idd rond die 1700 zeker wel uitkomen.

1466 maal 13 gedeeld door 12 = 1588 per maand plus 20 overuren a 10 euro = 1588+200-1788euro

Wanneer je al je uren niet op de standplaats komt, dan komt daar 0,57 eurocent per uur bij

180 uur per maand maal 0,57 eurocent = 102,60 euro onkostenvergoeding plus 1788 is per maand 1890 euro voor 45 uurtjes per week ( globaal dan)

Ooow ja en wanneer je voor 14.00 vertrekt, dan krijg je tussen 18.00 en 24.00 zelfs 2.57euro per uur verblijfskosten vergoeding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beste Forummers ,Wie kan mij vertellen wat ik netto zal ontvangen , ongeveer uitgaand van 20 over uren in de maand ?

Dat kan voor een ieder verschillend zijn,dat hangt van je persoonlijke situatie af: ben je gehuwd/geregistreerd partnerschap?ben je vrijgezel? heb je aftrekposten/(nee niet als vrijgezel als je in je bedje ligt:D) ,zoals hypotheek of lijfrentepolis,betaal je alimentatie??

Kijk eens op Hoe werkt inkomstenbelasting?

Dam word je n stuk wijzer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Wanneer werkgevers dat niet doen hebben ze toch gauw genoeg een probleem. Dan kunnen ze geen hond meer krijgen.

Jij en ik niet nee.

Maar ik denk zo maar dat er zat MOE-landers voor te vinden zijn.

Is dat probleem ook weer uit de wereld!:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Dan krijg je dus dezelfde situatie die we nu ook al hebben: "wie pinda's betaalt krijgt apen in dienst".

Klopt! Maar helaas is dat vandaag de dag totaal niet relevant meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik werk nu via een uitzendbureau en krijg D5 betaald (13.23 bruto per uur)

Normale uren 40 uur per week € 529.20 minus loonheffing normale tarief € 131.90 = 397.30 / 40 = 9.93 netto per uur

OVERUREN a 130% 21.25 uren € 365.48 min loonheffing byzonder tarief (42%) € 153.50 = 211.98 / 21.25 = 9.9755 bruto per uur

Gewone uren (heffingskorting 1) 9.93 bruto per uur

Overuren 9.98 bruto per uur

Er zit dus nog geen 5 cent netto tussen!!!

Je krijgt welliswaar 130% maar het wordt dusdanig hoger belast dat je er weinig meer aan overhoudt dan een normaal uur.

En dan krijg je over je normale uren nog wel 8% vakantietoeslag ... als je die dus mee zou tellen hou je aan overuren inderdaad minder over dan aan gewone basis uren.

Zaterdag uren a 150% 104.19 (5.25 uren) aan loonheffing eraf (42%) 43.759 netto 60.44 / 5.25 = 11.51 netto per zaterdag uur

De netto onkostenvergoeding alsmede mijn reiskostenvergoeding tel ik niet mee als zijnde loon!

Op basis van deze gegevens zou TS dus

Basisuren netto per maand € ................... ik denk dat het voor hem ONVOORDELIGER zal uitvallen want ik heb op dit moment GEEN PENSIOENPREMIES te betalen van mijn bruto salaris!!!!!!!!!!!! (fase A uitzendbureau)

Kortom als je in de beroepsgoederenCAO zit dus direct voor een transportbedrijf en dus ook PENSIOENPREMIE betaald kom je netto niet aan dat tientje per uur!!!

Dat is echter ook te berekenen natuurlijk als je weet hoeveel % je zelf betaald aan je pensioen vanuit je bruto salaris.

Persoonlijk schat ik in dat je netto 100 euro per maand bijdraagt aan je eigen pensioen ... (alles nog een keer te hebben doorgelezen wat Karel hieronder zegt kun je dat dus niet zo zeggen ... het gaat van je bruto af en je bent het dus 'verplicht' al kwijt ... voordat je salaris netto wordt ... ik bazel ook maar wat hoor ... het is zomaar niet te zeggen wat het wel of niet hebben van een Pensioen je scheelt wat die keuze heb je niet als je onder de beroepsgoederencao valt)

Mijn basissalaris zonder die Pensioenkosten komt dus neer op € 1721,20 en 20 over uren per week + 864.06

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

© Angelique Geen Pensioenpremies en dat wil ik ook zo houden want dan gaat er kennelijk nog een hoop af waar je pas na je 67+ mogelijk iets van teruggaat zien... tientjeswerk in dat geval ©

IK weet niet hoe oud je bent,maar zou jij de gok willen maken? er gaat iets van 10 5 % af ,maar de werkgever legt er ook iets van 20 % bij,hoef je dat ook niet meer dan?:D

Of sta jij zo sterk in je schoenen dat je iedere maand vrijwillig iets opzij legt voor je oudedagvoorziening??

Ik werk dus nu noodgedwongen via uitzendbureau's (natuurlijk solliciteer ik ook direct bij werkgevers maar dat heeft nog niets opgeleverd). Ik heb dus sowieso al een 'pensioenbreuk' ook in de WW heb je namelijk geen Pensioen (goed dit ter zijde).

Ik hoop snel weer werk te hebben direct voor een firma, dus zonder tussenkomst van een uitzendbureau.

Ik heb liever dat geld van het uitzendbureau nu gewoon zonder afdracht voor een uitzendbureaupensioenfonds ... waar je m.i. later maar weinig zult zien.

Natuurlijk weet ik ook dat mijn loon / inkomen over het gehele jaar zal worden vereffent. Zeer waarschijnlijk ga ik dus terugkrijgen. Kijk ik nu naar mijn loon stroken dan zie ik toch dat over die overuren meer wordt ingehouden dan over het basisloon (en ik begrijp ook waarom). Die zaken heb ik van elkaar afgetrokken en ben zo tot mijn netto uurlonen gekomen.

Het is inderdaad een heel gedoe om iets precies te kunnen uitrekenen.

Aangezien we liever naar ons netto loon kijken dan naar het bruto .... wil iemand zo ongeveer weten wat hij maandelijks zou kunnen verdienen. Het netto loon is toch het loon waarvan je zult moeten leven. Wat je na het eind van het Belastingjaar terug gaat krijgen of niet ... daar heb je maandelijks niet zoveel mee te maken (mijn idee/gevoel hierover).

Bruto is weer voor andere zaken van belang, bijvoorbeeld als je een huis wilt kopen wat je maximale hypotheek zou kunnen zijn.

Maar ook of je nog in aanmerking komt voor toeslagen.

Sterker nog ik het het idee dat de meeste mensen geeneens weten wat ze bruto per maand verdienen en dat de meerderheid alleen naar het netto bedrag kijkt, als ze uberhaupt al hun strookjes controleren ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Wel ja!.

En sla daarna uw nieuwe Roemeense buurman een arm om de schouder en geef hem nog meer het gevoel van harte welkom te zijn in dit verdorven land........

Toon dat saamhorigheidsgevoel, toon die 'Nederlandse gastvrijheid' in het nieuwe Nederland van Rutte!!!

nou nou Pierre, niet zo pessimistisch??? Hij heeft het beste met ons voor hoor.......................................... (oke, WIJ allemaal denken daar anders over, maar hij bedoelt het echt goed) LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maar hij meent er geen flikker van, die hele kwal van een Rutte niet, en die gluiperd van een Samson net zo min.

Beide heren horen niet thuis in de politiek en staan verre van alle realiteit.....een heel land zijn ze naar de klote aan het helpen, voor zover het al niet is geschied.

Wanneer ze zelf tot dit besef komen ontvluchten ze met grote haast de politiek, net als die kwijlbal van een Wouter Bos, maar zorgen nog wel dat ze een oprotpremie opstrijken die ze de rest van hun leven niet meer op krijgen.

Tuig..........:mad:

Daarom stem ik al jaren op De PVV Geert Wilders is de enige die het met de N.L burger goed voor heeft ! De rest zijn zakkenvullers of baantjes jagers DIe Rutte wil via de kortste weg Naar Brussel en dat over onze hoofden moet ! Daar geeft hij geen klote om ! De Heer Samson is een beroeps terrorist ! 17 keer op gepakt maar toch een baan in de kamer ( kan alleen in Nederland ) en heeft zich zelf tot doel gesteld Nederland vol te zetten met van die maffe windmolens en geitewollen sokken mafkezen <die altijd het zelfde liedje zingen ! Dan heb je nog die idioten van De C.D.A en C.U die geld voor buitenlanders belangrijker vinden .dan voor hun eigen bevolking !en Dan Mannetje Pechold die heb ik nog nooit betrapt op een zinnige opmerking en geilt op Europa en De E.U De nederlandse politiek in een paar zinnen !

Stem gewoon Geert Wilders Zegt wat de burger denkt en probeert er naar te handelen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Geert Wilders heeft goede punten, maar weinig oplossingen.

En hij moet stoppen met het schofferen van de islam, want daar heeft hij duidelijk nog te weinig kaas gegeten.

Persoonlijk denk ik dat de SP nog wel eens hoge ogen kan gaan gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geert Wilders heeft goede punten, maar weinig oplossingen.

En hij moet stoppen met het schofferen van de islam, want daar heeft hij duidelijk nog te weinig kaas gegeten.

Persoonlijk denk ik dat de SP nog wel eens hoge ogen kan gaan gooien.

Weet je dat die twee partijen de PVV en De SP op veel dingen het zelfde denken ! Alleen het islam vraagstuk is een heet hangijzer !

Maar als ik dan de af gelopen week weer kijk wat er in Kenia gebeurt ! Denk ik ja Geert heeft toch gelijk ! Het blijven mafkezen !met een heel raar geloof ! En nou weet ik wel dat er ook goede tussen zitten ! Maar wat ik dan bij die mensen mis ,Is het gelijk afstand nemen van zulke Misdaden ! Als je leest wat er daar in Kenia allemaal gebeurt is moet je bijna over je nek !

Maar laat de PVV EN SP het maar eens proberen ! slechter als nu kan niet meer !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Maar Wilders gooit Soennieten en Sjiieten op één hoop.

Maar het verschil tussen deze twee stromingen van de islam, is wellicht nog groter als tussen gereformeerden en katholieken.

Bovendien is de Koran in veel lijnen een kopie van de bijbel (of andersom).

En daar houdt hij dus nooit rekening mee.

Voorts heeft men verder wel veel overeenkomsten inderdaad.

Niet dat dit iets aan een D5 loon doet veranderen natuurlijk! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geert Wilders heeft goede punten, maar weinig oplossingen.

En hij moet stoppen met het schofferen van de islam, want daar heeft hij duidelijk nog te weinig kaas gegeten.

Persoonlijk denk ik dat de SP nog wel eens hoge ogen kan gaan gooien.

Met de S.P. krijgen we een heel sociaal Nederland

En werken wordt verboden

De kachel is bij hun nog niet heet genoeg

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maar Wilders gooit Soennieten en Sjiieten op één hoop.

Maar het verschil tussen deze twee stromingen van de islam, is wellicht nog groter als tussen gereformeerden en katholieken.

Bovendien is de Koran in veel lijnen een kopie van de bijbel (of andersom).

En daar houdt hij dus nooit rekening mee.

Voorts heeft men verder wel veel overeenkomsten inderdaad.

Niet dat dit iets aan een D5 loon doet veranderen natuurlijk! :D

De verhalen uit de Koran en bijbel komen allemaal volgens mij uit een hele grote duim !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden