[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagens botsen op A2: chauffeur bekneld


Spitzer

Recommended Posts

  • Forumlid
Op de A2 bij Gronsveld zijn vrijdagmiddag een vrachtauto en een tankwagen op elkaar gebotst.Dat gebeurde even voor 13.00 uur in noordelijke richting.

Bij de aanrijding kwam de chauffeur van de tankwagen bekneld te zitten....Het bergen van de trucks en het schoonmaken van de weg kan nog tot de avond duren.

vrachtwagens_botsen_op_a2_20130823_3.jpg

vrachtwagens_botsen_op_a2_20130823_4.jpg

Vrachtwagens botsen op A2: chauffeur bekneld | L1 | Nieuws en sport uit Limburgpost-10546-1394789995,9438_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK heb zonet op onze FB pagina ook het slechte nieuws gelezen van de broer van het SO .

Heel veel sterkte voor wie de jonge chauffeur kende alsook voor zijn familieleden ,vrienden en kennissen .

Ik had er vandaag rond dat uur normaal langsgekomen ,maar had gisteren al voor geladen voor vandaag waardoor ik een paar uur voorsprong had .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maastricht - De chauffeur van de vrachtwagen die vrijdagmiddag betrokken was bij een verkeersongeval op de A2 is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden. Het betrof een 24-jarige man uit Asten.

Het ongeval gebeurde doordat hij te laat zag dat de vrachtwagen voor hem langzamer was gaan rijden in verband met de wegwerkzaamheden. Hij botste hierdoor achter op de vrachtwagen voor hem. De weg is inmiddels weer vrijgegeven.



Bron: politie.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En ook hier weer een hoop gespeculeer, de chauffeur die achterop gebotst is en is overleden heeft het misschien wel op tijd gezien maar niet gereageerd op de situatie. ik heb geen idee wat er in die man zijn hoofd omging en wil het ook niet weten.

Wat ik wel zeker weet is dat er weer iemand uit het leven gerukt is op een veel te jonge leeftijd, veel sterkte aan alle nabestaanden en betrokkenen.

Laat dit een les zijn voor de anderen dat men er eens iets van leert en deze jongeman toch iets goeds achterlaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zie hier geen hoop gespeculeer, er staat gewoon dat de chauffeur te laat opmerkte dat de auto voor hem langzamer ging rijden, en dat hij er achterop is gereden staat als een paal boven water.

In post 4 wordt de oorzaak al gegeven, zonder bron, en tegelijkertijd een veroordeling naar dezelfde firma.

Je moet het lef maar hebben!!!

Chauffeur rust zacht, veel te jong het leven verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt dat dat er staat, maar dat is dus gespeculeer de persoon kan het je niet vertellen, is klopt wel dat dat aan waarschijnlijkheid grenzend is dat het dat geval is, maar wie zegt niet dat de jongen dacht die gaat zo weer gas geven en reageert te laat, gebeurt mij wel eens dat ik laat rem, gelukkig nog nooit te laat omdat ik denk die gaat wel rijden voor bijvoorbeeld een groen verkeerslicht en toch blijft die staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik stel voor dat je post 4 nog eens leest en dan bedoel ik lezen en niet speculeren wat er zou kunnen staan.

Ik had eerst ook mijn twijfels, maar als je dan het laatste zinnetje leest ; wie komt er als eerste met "black out"?

Dit is duidelijk voor mij een veroordeling door de toevoeging van deze laatste zin. (black-out)

Uit respect voor de overleden chauffeur is dit mijn laatste post in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IN een situatie waarbij hulpverlening zeer dichtbij was (AZM om de hoek) en dan nog roepen ze een trauma-arts erbij (via de heli), dan kun je er van uit gaan dat het slachtoffer er zo aan toe was dat hij niet bij kennis was/ in de staat was om een verklaring af te geven waaruit zou moeten blijken dat hij de andere langzamere auto gemist had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vreemd dat gebeurd mij nooit, maar ja ik ben dan ook altijd 5 minuten te laat bij de klant

Ach ja, jij doet twee klantjes op een dag, ik werk er een 20 tot 30 af met een 500/600 km sturen waarvan 300 km binnendoor en door dorpen en stadskernen, dan wil je de wielen laten rollen, het gaat niet hard maar het is wel eens wat laat dat ik rem, op de snelweg zul je mij nooit dicht achter een ander zien zitten waar een hoop graag de achterkant van mij wel willen poetsen, en nee ik rij geen streep 80 als die 85 kan, maar voor een hoop is dat ook nog te langzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
IN een situatie waarbij hulpverlening zeer dichtbij was (AZM om de hoek) en dan nog roepen ze een trauma-arts erbij (via de heli), dan kun je er van uit gaan dat het slachtoffer er zo aan toe was dat hij niet bij kennis was/ in de staat was om een verklaring af te geven waaruit zou moeten blijken dat hij de andere langzamere auto gemist had.

En dat is nu Nederland op zijn smalst, al was het strak voor de deur van het AZM gebeurt, de mensen die kunnen helpen mogen het niet, regel is regel, ik heb het meegemaakt dat iemand zijn been brak op het parkeerterein van het ziekenhuis en er een ambulance moest komen om hem naar binnen te brengen, en dat was een 30 meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Yep, klopt, en zou ook overdreven zijn als op elke ambulance een trauma arts zou zitten.

maar was er een trauma arts lopend vanaf het azm gekomen en kon die er sneller zijn dan degene met de heli, het mag niet want dat is niet zijn werk, ons landje loopt over van de regeltjes en die gaan ons gezonde verstand te boven.

En maar klagen dat de zorgkosten onbetaalbaar gaan worden, vroeger deed de tuinman ook de ambulance ritten tegenwoordig heeft ieder zijn eigen afgebakende werkzaamheden, en mag je niet meer buiten de lijntjes komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Yep, klopt, en zou ook overdreven zijn als op elke ambulance een trauma arts zou zitten.

maar was er een trauma arts lopend vanaf het azm gekomen en kon die er sneller zijn dan degene met de heli, het mag niet want dat is niet zijn werk, ons landje loopt over van de regeltjes en die gaan ons gezonde verstand te boven.

En maar klagen dat de zorgkosten onbetaalbaar gaan worden, vroeger deed de tuinman ook de ambulance ritten tegenwoordig heeft ieder zijn eigen afgebakende werkzaamheden, en mag je niet meer buiten de lijntjes komen.

Wij mogen dat toch ook niet.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mogen wij ook niet, ben je trauma arts die niet buiten de deur mag werken als er nood aan de man is, vroeger had men een gezegde: Nood breekt wet, en kon men het wel, tegenwoordig met de huidige claimcultuur is men overal bang voor geworden om ook maar iets buiten de taakomschrijving te doen, als ik op tijd bij een klant moet zijn en er is geen heftruckchauffeur om mijn wagen te laden doe ik het zelf wel, ook al mag dat volgens de regels niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een heftruck certificaat heb is dat een optie,zonder dat papiertje zou ik er niet aan beginnen.

En misschien zit er in de heli wel spullen die zo'n trauma arts nodig heeft,dan is het vrij nutteloos om die man/vrouw er lopend op af te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De heli kwam inderdaad uit Aken, de ADAC. Deze mag ten alle tijden vliegen omdat deze nachtzicht heeft. De Nederlandse hebben dit niet allemaal. (Ok....in dit geval niet van toepassing) Vanuit Aken is de heli binnen 10 vliegminuten in Maastricht. Maastricht is geen standplaats voor de/een heli. De voor Maastricht dichtsbijzijnde NL'se heli komt als ik het goed heb uit Nijmegen.

(...)en ook is niet zeker of er net op dat moment een trauma arts beschikbaar is.

In Maastricht kan men ten alle tijden een trauma-team oproepen. Zij hebben ook 2 speciale trauma-kamers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de heli kwam uit aken

de rede daarvan is dat in duitsland de heli veel vaker mag opstijgen

per dag dan in nederland heb ik eens ergens gelezen

Dat de heli uit Aken komt is normaal door het samenwerkingsverbad tussen de ANWB en de ADAC. De trauma heli van Groningen is ook een duitser..

De opmerking dat de trauma-heli minder vaak mag opstijgen is onzin. Dit was ooit het geval in Nijmegen nadat de omwonende klaagden over het lawaai 's-nachts.

Deze heli staat nu op Volkel en ik kan je verzekeren...die vliegt dag en nacht en zo vaak als het moet.

Het voordeel van een heli is de aanwezige arts en de spullen die ze aan boord meevoeren. Een rennende arts kan minder meesjouwen dan een heli. Een heli kan een slachtoffer ook comfortabeler vervoeren (denk aan rugletsel e.d.) ook al is het maar een klein stukje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een heli doet er ongeveer 10 minuten over om compleet op te stijgen na een melding, dan nog 10 minuten vliegen en het laatste kleine stukje lopen naar het slachtoffer, ben je dus 20 minuten verder, het ziekenhuis, waar zeker te weten een arts is is 4 km verderop, pak je spullen stap in een auto en je bent er in hooguit 10 minuten, dus een winst van 10 minuten, en wat was de slogan ook al weer: 112, als elke seconde telt.

Ik zeg niet dat het slachtoffer het had overleeft als er eerder een goede arts bij het ongeval was geweest, het enige wat ik hier zeg is dat als het pak hem beet 25 jaar geleden was gebeurt er sneller een arts ter plaatse was geweest, tegenwoordig zijn er veel te veel regels, zo heb ik meegemaakt dat mijn vrouw niet op tijd in het ziekenhuis in Rotterdam was voor haar bestraling doordat de ambulance die haar moest vervoeren niet beschikbaar was,

de ene bracht net iemand binnen en de andere werkloos een uur stond te wachten totdat de andere weer klaar was om uit te kunnen rukken, wan ja de die ambulance broeders van de ene hadden pauze, en stel dat er een ambulance met spoed moest uitrukken.

Uiteindelijk kom je aan in rotterdam, gelukkig was het bestralingspersoneel wat flexibeler dan de medewerkers bij de ambulance ingang dus ging de behandeling nog door, maar de medewerker bij de ingang stuurde de ambulance weg uit de sluis want om 17 uur gaat de boel toch echt dicht, mevrouw was klaar met de dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een heli doet er ongeveer 10 minuten over om compleet op te stijgen na een melding, dan nog 10 minuten vliegen en het laatste kleine stukje lopen naar het slachtoffer, ben je dus 20 minuten verder, het ziekenhuis, waar zeker te weten een arts is is 4 km verderop, pak je spullen stap in een auto en je bent er in hooguit 10 minuten, dus een winst van 10 minuten, en wat was de slogan ook al weer: 112, als elke seconde telt.

Ik zeg niet dat het slachtoffer het had overleeft als er eerder een goede arts bij het ongeval was geweest, het enige wat ik hier zeg is dat als het pak hem beet 25 jaar geleden was gebeurt er sneller een arts ter plaatse was geweest.

Hoe kom je er bij.....

De trauma heli is binnen twee, drie minuten na de melding in de lucht, dus tien minuten is nonsens, ik zie vaak genoeg dat de melding binnenkomt, en de heli supersnel de lucht ingaat.

vliegtijden weet ik niet in dit geval, kan ik niks over zeggen.

Maar als het ziekenhuis vier kilometer verderop is, en we gaan er even van uit dat daar een trauma arts aanwezig is, is die echt niet in tien minuten ter plekke, die man of vrouw valt buiten iedere alarmeringsprotocol, en heeft daarnaast ook niet de uitrusting die nodig is direct draagbaar bij de hand, er komt met een MMT wel wat meer ter plekke dan een koffertje met injectiespuit en paracetamolletjes.....die arts in het ziekenhuis heeft geen draagbare spullen die hij kan gebruiken op plek ongeval, en ook geen vervoer om hem met zijn losse spullen, nadat hij ze van de wand heeft gerukt en op een pallet heeft gesjord, naar het ongeval te krijgen.....

Gebeurt een zwaar ongeval direct voor een ziekenhuis of iets dergelijks, komt er echt wel personeel naar buiten om te assisteren, maar in dit geval is het echt onmogelijk.

Of er 25 jaar geleden eerder een arts ter plekke was geweest waag ik ook te betwijfelen, en zeker weten dat hij hoe dan ook niet zo goed getraind en uitgerust is als een modern MMT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden