[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stoom en diesel.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Nog een paar van de sub.

yr5b.jpg

Kijk.. het kan dus wel, een gewone deur. Misschien moesten daar grotere onderdelen door, zo maar een gokje.

4o4v.jpg

guod.jpg

Machine kamer. Alles was bovendeks, en de hul zat vol met batterijen. Daar sliep of werkte niemand, enkel voor onderhoud gingen ze naar beneden.

axgq.jpg

5tec.jpg

2lna.jpg

En achterin had ie ook torpedo's, dat is best wel gemeen. denk je dat ie weg vaart, krijg je er toch nog 1.

2o4g.jpg

De queen mary is vanavond aan de beurt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Klasse Ibo, dat je weer tijd weet te vinden voor een on-line rondleiding :ok:

Ook laat dat (denk ik) toch een beetje het verschil zien tussen 'hier' en 'daar': kan me niet voorstellen dat je hier in het land ergens zomaar een privé rondleiding krijgt buiten de openingstijden om. En al helemaal niet met de tijd om uitgebreid foto's te maken ondertussen... Doe je goed!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals beloofd, de rest.

lcia.jpg

De "Queen Mary. best wel een mooi schip om te zien, toen was alles niet zo vierkant. Vond het wel jammer dat je bijna niks van de binnenkant kon zien, zoals de hutten, bemannings verblijven enz.

Er waren 12 liften, 2 werken er nog. Dit is gebouwd in de jaren 30.

owwn.jpg

Soms denk ik dat alles mooier was omdat je gewoon mocht roken, niet zoveel trut regeltjes.

9hzx.jpg

Restaurant voor de eerste klas passagiers. Er waren genoeg tafels en stoelen dat ze allemaal tegelijk konden eten.

14vd.jpg

32c3.jpg

Eerst even naar de machine kamer. Er zijn er drie denk ik, maar door het platform wat ze erin hebben gebouwd, was het niet echt overzichtelijk vond ikzelf.

8rlt.jpg

2kpj.jpg

2gv.JPG

iipj.jpg

Dat is een stuk frame, aardig massief gebouwd.

85r.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind wel dat ze veel aandacht aan details gaven toen, niks werd over het hoofd gezien. Uiteraard was dat allemaal voor de kleine maar zeer rijke elite, er was een speciaale cabin voor de koningin... ik bedoel maar, wat hebben die eigenlijk ooit gedaan???

Het is wat het is, en even naar buiten.

9qmz.jpg

Dat is het achterdek. Het is ook een hotel/restaurant, en ze waren alles aan het klaarzetten voor een feestje.....

xobz.JPG

uyse.jpg

iy1q.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En naar de voorkant gelopen.

gjl9.jpg

De boeg, sorry...

jikr.jpg

u2ij.jpg

Vind het wel een schitterend ontwerp.

76qv.jpg

imfw.jpg

Tijdens WW2 werd het gebruikt om de troepen te vervoeren, en had natuurlijk ook wat bewaping aan dek. Het was gelukkig nooit aangevallen. Iedere reis vervoerde het tussen 10 en 16.000 mensen.

ci39.JPG

f3b9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden