[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

problemen met iveco hiway


dubbeldekker

Recommended Posts

  • Forumlid

beste ,

ik rij sinds begin van het jaar met de nieuwe hiway en heb nog anders niets dan problemen gehad met die wagen

1ste probleem, schakelaar van de versnellingen , na 1 uur stond ik al in panne kon niet in achteruit krijgen , oplossing slechte module ( schakelaar versnelingen ) heeft 4 keer daarvoor naar de garage geweest

2de probleem , gps - radio systeem valt uit of blokeert zijn daar nu al 8 maand mee bezig en hebben de oplossing nog steeds niet gevonden , volgens mij is het werkgegeugen niet zwaar genoeg ,

3de probleem , ze hebben het bed 1cm vergroot waardoor je dichter achter het stuur zit , zeker niet confortabel , en het bed is zeer hard om op te slapen , en de stoelen zijn zeker niet meer zo zacht als vroeger

4de probleem , De 460 pk worden onderdrukt door de veele beveiligingen die er op die wagen zitten deels om het verbruik naar omlaag te krijgen

weet er iemand raad om deze problemen op te lossen

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

De problemen met de radio worden opgelost dmv een update die al enkele maanden beschikbaar is (hoop dat deze ondertussen is uitgevoerd).

De schakelaars van de versnellingsbak zijn gemodificeerd (vanaf Maart), hier is een terugroepactie voor geweest.

De Ecostralis past zijn vermogen aan het gewicht van het voertuig voor een beter verbruik inderdaad. Wanneer je ECO mode uitschakelt zal deze continue vol vermogen beschikbaar hebben.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Als Alfa liefhebber doen de twee laatste berichten mij droevig kijken.Hoewel onze teddybeer wel een beetje gelijk heb qua elektronica.

Maar het is dan ook geen Iveco :banaan::nee:

Motorisch laten ze de concurentie ver achter zich.

Qua luxe in de cabine (standaard) ook...

Helaas is alles eromheen een sluitpost op de begroting...

Maar als ze af fabriek een sleper gehad hadden in 2005, was Murphy's truck nr 5 weer gewoon een Italiaan gebleven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Valt wel mee Edje. Nimmer problemen gehad met mijn Alfa s. Geen roest, motoren gaan lang mee, geen problemen met de electronica. Het jammere alleen is de wissel continue van dealers in den lande.

Momenteel moet je schijnbaar 4 merken van het Fiat concern voeren anders geen Alfa of Lancia. Sinds kort is er dus geen officiele dealer meer in een stad als Tilburg.

Maar je ziet de Iveco s wel meer en meer rijden. Net zoals Mercedes Benz die aan een hele flinke opmars bezig is. In het tankvervoer zie je de MAN s als bosjes worden besteld bij de dealers.

Je ziet overigens veel Iveco s op lng rijden en dat heeft weer te maken met de dealer die dat inbouwt meen ik. Zelfs in de levensmiddelendistri bij Albert Heijn zie je ze rondrijden van een bekende Tilburgse vervoerder :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iveco is een van de koplopers wat CNG betreft, bijna 20 jaar geleden kwam de vraag vanuit Antwerpen voor CNG huisvuilauto's en Iveco kon ze toen al leveren. Het LNG verhaal is inderdaad opgestart door Iveco Schouten samen met Rolande en sinds eind 2012 kunnen LNG voertuigen geleverd worden vanuit de fabriek.

En ik moet zeggen dat de CNG/LNG voertuigen het gelukkig goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Een nadeel is toch wel, dat je niet overal tanken kunt, en je minder acceleradius hebt. Ik heb meer dan er jaar met een Scania met een mengsel van Diesel EN LPG gereden, dit is ook schoon (was nog een euro 5 op papier ivm een proef), maar als de LPG op is, kun je gewoon verder rijden op diesel. Internationaal dus veel beter inzetbaar........

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden