[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De tijd is rijp voor actie !!!


Pierre

Recommended Posts

waar blijven nu op 12-02 deze oproep geplaast en geen reactie.

wij willen toch actie wij willen toch staken.

maar als er dan werkelijk iets gedaan moet worden zijn wij niet thuis.

dit bedoel ik nu lopen te roepen dat er hier in nederland actie moet komen maar het liefste wachten tot wij in het buitenland zijn dan kan een ander het opknappen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik ben hier wel mee ens maar als je de vorige berichten lees heeft iedreen wel zijn ideen maar als er wordt gevraagt om deze eens te koppelen is er niemand thuis.

ik bied aan namens vakbeweging VLD een ruimte waar wij kunnen bijeenkomen waar alles bij de hand is zodat wij eventueel de rechten en plichten direct kunnen uitzoeken.

een ervaren persoon die met dit soort dingen om weet te gaan.

kortom kom maar op.

de VLD is geen vakbond maar een beweging die opkomt voor de chauffeur.

hij wordt geleid door mensen die zelf in het transport werkzaam zijn en weten wat er speelt.

de ruimte staat in Utrecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als er genoeg belangstelling is en iedereen wilt meewerken wil ik best een website maken.

Heb ook wel ruimte om de website te plaatsen.

Dus laat maar horen wat jullie willen.

En wil ook wel werken aan een flyer als andere met sugestie's komen.

Wat je voorstelt is nog niet eens zo'n gek idee. Ik ben geen held in organiseren, en zeker niet in een website maken.

Maar zeker weten zijn er die wel onder ons.

Daarom, diegene die hier een idee voor heeft en eventueel de kennis bezit om een website te maken, kom op en laat je horen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar is er geen voldoende belangstelling om naast de folder meer op te zetten.

Wat willen we nu eigelijk:confused::confused:

uhhhhh David je hebt gister na midernacht een oproep geplaatst. Denk je niet dat het merendeel jou oproep nog moet lezen??????

Ikzou toch echt tot komend weekend wachten voordat je een conclusie kunt trekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal geschreeuw maar er word door niemand iets gedaan niet door chauffeurs en al helemaal niet door de bonden.

Wij laten ons leventje regelen door een stel maffiosso in brussel.

We zijn geen baas meer in eigen land.

En waarom is dit ingevoerd?

Naar wat ik gehoord heb omdat ze in frankrijk niet meer willen werken.

Sturen we daar de oostbloklanders heen zijn we daar ook van af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ben hier wel mee ens maar als je de vorige berichten lees heeft iedreen wel zijn ideen maar als er wordt gevraagt om deze eens te koppelen is er niemand thuis.

ik bied aan namens vakbeweging VLD een ruimte waar wij kunnen bijeenkomen waar alles bij de hand is zodat wij eventueel de rechten en plichten direct kunnen uitzoeken.

een ervaren persoon die met dit soort dingen om weet te gaan.

kortom kom maar op.

de VLD is geen vakbond maar een beweging die opkomt voor de chauffeur.

hij wordt geleid door mensen die zelf in het transport werkzaam zijn en weten wat er speelt.

de ruimte staat in Utrecht

is er al een datum?

dan zet ik die in mijn agenda...

count me in:tu:

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe de eerste die reageerd.

ik vraag mij nu toch wel eens af wat voor schreeuwers er op dit forum zitten.

een hoop lawaai moaar weinig stof.

ik heb gevraagd of er ideeen kunnen komen van hoe er volgens jullie een CAO er uit moet zien en zie totaal geen reactie.

nou ik vraag mij dan nog wel eens af of er wel een bijeenkomst moet komen. om op een zaterdag er alleen te gaan zitten voel ik weinig voor.

het is dan net of de vakbonden deze vergadering heeft opgezet want dan.

als ik kijk van wat er op dit onderwerp al is gemeld heeft iedereen een grote mond maar als er dan iemand opstaat die zegd van kom maar op ik ga de kar trekken is er niemand thuis.

kijk eens onder de brief eurlings er is een hoop los gemaakt iemand gooit een ballentje en dan een hoop reacties maar als het uur daar is staan de mensen die zich nu in zetten voor lul.

jullie willen van alles maar je moet er geen moeite voor te hoeven doen.

snap je nu waarom ik zeg een staking heeft geen nut ze zitten toch op elkaar te wachten.

waaaat slap en hou nu dan toch maar eens op met zeuren. niemand durft te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hehe de eerste die reageerd.

ik vraag mij nu toch wel eens af wat voor schreeuwers er op dit forum zitten.

een hoop lawaai moaar weinig stof.

ik heb gevraagd of er ideeen kunnen komen van hoe er volgens jullie een CAO er uit moet zien en zie totaal geen reactie.

nou ik vraag mij dan nog wel eens af of er wel een bijeenkomst moet komen. om op een zaterdag er alleen te gaan zitten voel ik weinig voor.

het is dan net of de vakbonden deze vergadering heeft opgezet want dan.

als ik kijk van wat er op dit onderwerp al is gemeld heeft iedereen een grote mond maar als er dan iemand opstaat die zegd van kom maar op ik ga de kar trekken is er niemand thuis.

kijk eens onder de brief eurlings er is een hoop los gemaakt iemand gooit een ballentje en dan een hoop reacties maar als het uur daar is staan de mensen die zich nu in zetten voor lul.

jullie willen van alles maar je moet er geen moeite voor te hoeven doen.

snap je nu waarom ik zeg een staking heeft geen nut ze zitten toch op elkaar te wachten.

waaaat slap en hou nu dan toch maar eens op met zeuren. niemand durft te reageren.

ik ben nog doende met die brief van Eurlings hoor....

is alleen nie zo eenvoudig om die goed op te stellen.

er is een hoop stof wat goed en begrijpelijk leesbaar in X aantal PUNTEN opgeschreven moet worden.

daarnaast moet hij ook online, dus mogen het geen 10 Pagina's worden...

immers moet het worden uitgeprint.

dan weer langs een kennis van me, die nogal goed is met wetten en regels.

weer verbeteren, enz enz...

en daarnaast werk ik snachts,, dus dat combineert nogal rot, met jullie dagjes volk.......ik slaap als jullie werken, en visa versa...

hoe dan ook,, geduld ik ben ermee aan de hobbel..

en die bijeenkomst.... IK KOM....al is het op mn verjaardag!!!!

mvgr wupke:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werk nogsteeds 60 tot 65 uur per week.

Als je dan gewoon je snipperdagen opmaakt die je ieder jaar krijgt, blijf je makkelijk binnen de 48 uur gemiddeld.

Aangezien het gemmiddelde van 6 maanden mag worden aangehouden en snipperdagen mogen gezien worden als vermindering van arbeidstijd.

Zo heb ik het wel begrepen iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al gezegd plaatst de 48-urige werkweek bijna iedereen voor problemen. De



opeenvolgende stappen van grondstof tot de consument wordt een keten genoemd. De

verschillende stappen worden vaak gescheiden door transport. Een makkelijk voorbeeld is

suiker. Een boer verbouwt suikerbieten, door transport worden die naar de fabriek gebracht.

De fabriek maakt er suiker van in 1 kilo verpakkingen die weer getransporteerd wordt naar

een distributiecentrum van een supermarkt. Vanaf dat DC wordt het pak suiker weer vervoerd

naar de winkel en daar wordt het gekocht door de consument.

Nu we weten hoe een keten eruit zit kunnen we kijken wie er met problemen zitten. Het

makkelijkste is nog het probleem waarmee de chauffeurs zelf zitten. Zij vrezen, in verband

met de invoering van de 48 urige werkweek, voor hun salaris en hun manier van werken.

Maar om daar iets aan de doen moeten we ook weten wat de problemen van de anderen zijn.

De werkgever / het transportbedrijf ziet zich geconfronteerd met chauffeurs die hij minder

moet laten werken terwijl ondertussen het werk alleen maar toeneemt. Hoewel hij door het

toenemende werk dus meer ritten zou kunnen doen, kan hij met het aantal chauffeurs wat hij

nu heeft maar minder ritten uitvoeren.

Ook de opdrachtgever / verlader heeft een probleem. Doordat de chauffeurs minder moeten

gaan werken maar hijzelf hetzelfde of zelfs meer te transporteren heeft, moet hij gaan kijken

hoe hij dit toch gedaan krijgt. Hij zal dus goede voorwaarden moeten bieden aan het

transportbedrijf om zijn goederen vervoert te krijgen.

Hieruit blijkt dat de gehele keten zal moeten gaan zoeken naar oplossingen. Voor de chauffeur

zal die bestaan uit meer zekerheid omtrent zijn inkomen en het kunnen blijven werken op een

manier die hij wenst. Voor de werkgever / het transportbedrijf zal de 48 uur hogere kosten

meebrengen die hij weer zal doorberekenen aan zijn opdrachtgever(s). Als laatste zal de

opdrachtgever / verlader zich geconfronteerd zien met hogere kosten voor vervoer.

Als de gehele keten samen aan tafel zou gaan zitten dan kun je gaan kijken of bijvoorbeeld

sommige stappen samen kunnen vallen. In het gegeven voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen

overwegen om de chauffeurs die de winkel bevoorraden op de terugweg de suiker bij de

fabriek te laten ophalen. Je hebt dan geen vrachtauto die na het lossen op het DC leeg wegrijdt

om ergens anders weer te gaan laden en je hebt geen vrachtauto die na het lossen bij een

winkel leeg terugrijdt naar het DC om daar weer te beginnen met een nieuwe rit.

Zo zou de productieve tijd van een chauffeur vergroot kunnen worden en kan met een minder

aantal chauffeurs toch hetzelfde werk verricht worden.

Gaat het over de invulling van het transport zelf dan kunnen we, als chauffeurs en als

vakbeweging, veel expertise inbrengen. Het gaat dan immers om onze werkzaamheden en

daar moeten we ook zelf over kunnen meepraten.

De uitvoering van het werk is niet collectief te regelen, vaak ook niet per bedrijfstak. Ieder

bedrijf werkt toch, al dan niet in overleg met de chauffeur, naar eigen inzichten en die zullen

per bedrijf anders zijn. Wil een bedrijf nu zijn manier van werken veranderen, dan is het van

belang dat in samenspraak met de werknemers te doen. Vaak kunnen de werkgever en de

werknemers zelf wel tot goede veranderingen komen met een positief effect voor zowel de

werknemers als de werkgever. De vakbeweging moet hierin een ondersteunende rol vervullen.

Zo kunnen we bijvoorbeeld helpen met een inventariseren van de wensen van de werknemers,

kijken welke werknemers geschikt zijn voor zo’n overleg en zo’n overleg op gang brengen.

48-urige werkweek en het loon van de chauffeur

Waar we meer actief kunnen zijn, is in het belonen van het werk. Dit kan wel collectief



geregeld worden en bijna niet individueel. Juist net door de invoering van de 48-urige

werkweek komen daarin de volgende twee punten scherp naar voren.

In de praktijk bedraagt de werkweek van een chauffeur nu geen 40 uren per week maar 55 uur

per week of meer. Van die praktijk vind je echter geen letter terug in de CAO. Deze praktijk

zou echter erkend moet worden. Dit werkt dan door in het door te betalen loon bij ziekte, de

uitkeringen, een hoger vakantiegeld en een hogere opbouw van pensioen. Ook vervalt het

machtsmiddel van kwaadwillende werkgevers om chauffeur te pakken door hem ‘op 40 uur’

te zetten. Het zorgt dus voor veel meer zekerheid en tevredenheid voor de chauffeur.

Een ander punt is dat de chauffeur nu niet gestimuleerd wordt om zijn best te doen. Sterker

nog, als hij langer over een rit doet dan krijgt hij meer betaald dan als hij sneller zou werken.

Bijna iedereen kent wel een collega die maar 80 km/u gaat rijden om meer uren te kunnen

maken. Een chauffeur die zijn vak verstaat, er veel invloed op heeft om een rit sneller te

maken, dus productiever te zijn en dus meer geld in het laatje voor het bedrijf te brengen. Dit

moet natuurlijk tot gevolg hebben dat als het bedrijf meer verdient omdat de chauffeur zijn

werk goed doet, de chauffeur hiervoor ook beter verdient.

Samengevat kunnen we dus zeggen dat de toekomst er voor de chauffeur nog niet zo slecht

uitziet. De dreigende salarisachteruitgang kan voorkomen worden door het daadwerkelijke

werk, in het transportbedrijf en in de keten, onder de loep te houden en te kijken waar dit

verbeterd kan worden.

Veel gehoorde vragen over de 48-urige werkweek.



Mag ik dadelijk nog maar maximaal 48 uur per week werken?

Nee, de 48-urige werkweek is een gemiddelde over 16 weken. Deze periode kan collectief,



dus via de CAO, vergroot worden naar 26 weken. Tevens mag de werkgever zelf bepalen hoe

de periodes vallen door het jaar. Het is dus niet automatisch de maanden januari tot en met

juni en de maanden juli tot en met december.

Tellen alle gewerkte uren mee? Of alleen de rijuren?

Voor beide nee. De 48-urige werkweek maakt onderscheid tussen arbeidstijd en



beschikbaarheidtijd. Onder arbeidstijd valt naast de rijtijd ook de tijd kwijt aan laden, lossen,

tanken e.d. én onvoorziene wachttijd. Daarnaast vallen ook vakantiedagen en ziektedagen

onder arbeidstijd. Daarentegen valt onder beschikbaarheidtijd de voorziene wachttijd, de

‘bijrijdertijd’ als je dubbelbemand rijdt, opgenomen atv-dagen en tvt-uren. Alleen de

arbeidstijd telt mee voor de berekening van de 48-urige werkweek.

De 48-urige werkweek is er alleen voor chauffeurs?

Wederom nee. Reeds begin jaren ’90 is er in Europa afgesproken dat een werknemer



maximaal 48 uur per week mag werken. De transportsector is toen uitgezonderd. Deze

afspraken zijn destijds gemaakt om het uitbuiten van werknemers tegen te gaan en wordt, ook

nu nog, gedragen door alle sociale partijen (en dus ook door alle vakbonden).

De 48-urige werkweek telt nu ook in Nederland?

Ja, maar deze kan individueel verruimd worden naar een 55-urige werkweek. Dat is ook de



reden waarom je persoonlijk moet tekenen voor deze verruiming. Heb je hiervoor getekend

maar wil je terug naar een 48-urige werkweek dan moet je dit schriftelijk kenbaar maken aan

je werkgever. Dit gaat dan in per de volgende periode van 16 / 26 weken. Deze zogenoemde

overgangsregeling waarin een 55-urige werkweek mogelijk is loopt nog tot 2011.

De 48-urige werkweek wordt ook in 2011 niet ingevoerd vanwege het chauffeurstekort?

Waarschijnlijk niet. Zoals hierboven reeds gezegd is de 48-urige werkweek ingevoerd om



uitbuiting te voorkomen. Alleen als er een verruiming komt voor alle werknemers zal ook de

werkweek voor chauffeurs weer ruimer worden. Wel kun je vragen stellen bij de

mogelijkheden om de 48-urige werkweek te controleren omdat het verschil tussen voorziene

en onvoorziene wachttijd soms heel klein kan zijn.

Als de 48-urige werkweek niet door zou gaan dan blijft alles zoals het was?

Nee. Inmiddels is ook het arbeidstijdenbesluit aangepast zodat er nu ook al minder uren



gemaakt kunnen worden. Tevens is de digitale tachograafschijf ingevoerd wat controle

makkelijker maakt. Bij wijze van spreken worden je gegevens door de computer

gecontroleerd en aan het eind komt de kassabon er al uit. Doordat de boetes steeds hoger

worden is het nog maar de vraag hoe lang werkgever deze nog willen betalen en / of hoeveel

je zelf wilt gaan betalen.

Wie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hehe de eerste die reageerd.

ik vraag mij nu toch wel eens af wat voor schreeuwers er op dit forum zitten.

een hoop lawaai moaar weinig stof.

ik heb gevraagd of er ideeen kunnen komen van hoe er volgens jullie een CAO er uit moet zien en zie totaal geen reactie.

nou ik vraag mij dan nog wel eens af of er wel een bijeenkomst moet komen. om op een zaterdag er alleen te gaan zitten voel ik weinig voor.

het is dan net of de vakbonden deze vergadering heeft opgezet want dan.

als ik kijk van wat er op dit onderwerp al is gemeld heeft iedereen een grote mond maar als er dan iemand opstaat die zegd van kom maar op ik ga de kar trekken is er niemand thuis.

kijk eens onder de brief eurlings er is een hoop los gemaakt iemand gooit een ballentje en dan een hoop reacties maar als het uur daar is staan de mensen die zich nu in zetten voor lul.

jullie willen van alles maar je moet er geen moeite voor te hoeven doen.

snap je nu waarom ik zeg een staking heeft geen nut ze zitten toch op elkaar te wachten.

waaaat slap en hou nu dan toch maar eens op met zeuren. niemand durft te reageren.

je wilt niet weten wat ik allemaal al geschreven..en gereageerd heb.

maar allemaal zinloos geweest,........wie luisterd er nu naar de werkvloer??

eerst maar eens resultaten,.....ik heb zelfs niet eens zin....om weer uit gaan te leggen waarom:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn stukje over de 48 uur eindigd met wie!!!!!!

lees verder op de website van de VLD.

onder platform en ga dan naar december 2007

als je er dan toch bent lees ook even de stukken die hierna worden gemeld.

zoals een probleem met betalingen die wij opgelost hebben.

ook op de andere platforms staan van dit soort verhalen.

echt gebeurt en opgelost door de VLD.wiew

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ge ik begrijp je fustratie en onbegrip.

dank voor je bijval kon het niet anders opschrijven.

je maakt alleen een foutje.

je schrijft ect en personenvervoer zoals busvervoer.

nu wil ik je hier het volgende over zeggen.

de meeste andere berdrijfstakken zit men de hele dag op een plaats als men overleg wil even een paar meter verderop en je hebt een colega.

bij de beroepsgoederen ligt dit anders je colega zit misschien wel een paar honderd km verderop. dus als op het moment ergens mee zit dan kan het wel dagen duren om je te uiten en dan denk je och laat maar.

indien je bij een bedrijf als lastig wordt beschouwd omdat je altijd met je mening uit kom en probeer om door te dringen bij je colega dan krijg je wel een rit zodat je dagen niemand ziet van je eigen firma.

het neemt niet weg dan als je op deze site je gal spuwt en zegt van er moet dit en er moet dat en als er dan iemand opstaat die zegt van kom maar op laten we nu eens alles koppelen en onze eisen mits binnen de norm bij elkaar op papier zetten. maar het blijkt inderdaad zo als je zegt daar zijn ze dan te laf voor het komt dan te dichtbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als de 48-urige werkweek niet door zou gaan dan blijft alles zoals het was?

Nee. Inmiddels is ook het arbeidstijdenbesluit aangepast zodat er nu ook al minder uren



gemaakt kunnen worden. Tevens is de digitale tachograafschijf ingevoerd wat controle

makkelijker maakt. Bij wijze van spreken worden je gegevens door de computer

gecontroleerd en aan het eind komt de kassabon er al uit.

Enne?....... Is er iemand die minder uren is gaan maken? Dacht 't niet. En zo gaat het met die 48-urige week ook.



Onderweg kunnen ze je nooit iets maken, omdat alleen op de laatste 28 dagen gecontroleerd kan worden, en het gemiddelde voor de 48-urige week bepaald word door het gemiddelde van de laatste 16 weken.

Het enige wat mogelijk is, is dat de administratie van de werkgever overhoop gehaald word.

Ook nu geld er een Arbeidstijdenwet, die bepaald dat er niet meer dan 55 uur gemiddeld per week gewerkt mag worden.

En is er iemand hier die daar ooit iets over gehoord heeft? Let wel, de Arbeidstijdenwet is iets anders dan de Rij- en Rusttijdenwet !!

Nou, als ik zo mijn agenda's van de laatste jaren een beetje bekijk, ben ik wel aan het dalen naar rond de 55 uur... Eerlijkheidshalve er bij gezegd: meer door een verschuiving van werk, dan door een bewuste aansturing van werkgeverszijde.

Over de controle: het verbaast mij niets, als over zeg 5 jaar alle dan nog aanwezige analoge tacho's vervangen moeten worden door digitale in een éénmalige overheidsaktie. Vervolgens wordt de werkgever verplicht alle uitgelezen bestanden per week of per maand electronisch door te sturen naar een database van bijvoorbeeld de RVI of dergelijke instantie, en de overtreders hangen automatisch... Misschien zwartkijkerij, maar zo werkt het nu toch ook al met de APK?

De vrijheid is er al langer af:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurinopstand
Wat doen de bonden eigenlijk?

De bonden hebben gezorgt dat wij in Nederland nog 55 uur mogen maken i.p.v. 48 uur, wat de rest van Europa nu al doet. Daarnaast zijn er ledenbijeenkomsten geweest om te discuseren over de 48 urige werkweek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb een sterk gevoel aangaande de 48 urige werkweek, dat deze door de stropdassen door onze strot geramd is en word.

wie bepaald mijn eigen vrijheid en keuze om 60 uur per week te willen maken?

ik vind het van de gekke, dat een ander dat voor mij mag bepalen.

op dit moment werd de 48 urige werkweek verkocht als een voldongen feit... nah ik moet dat nog meemaken.

los van deze irri frustratie, heb ik wel meer dingen welken EERST recht getrokken moeten worden, alvorens ik het zal pikken dat iemand mij de wet voorschrijft hoeveel of hoe weinig ik mag werken..

oa de rusturen binnenland, buitenland.

het belachelijke schrijfgrage buitenland,, de idiote op de minuut af calculatie dingen van mn schijven...

ik zit met smart op een datum te wachten van Rik..

ik wil met mn collega's wel een boompje opzetten, hoe eea beet te pakken.

en vind mij maar een domme malloot, maar ik vattum niet dat er zo weinig chauffeurs zijn, die wat willen ondernemen...

mvgr wupke:mucho cohono's:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu wil ik hier vanuit Oostenrijk ook eens even op reageren.

Met de stelling dat de tijd rijp is voor actie, ben ik het volkomen eens. Maar deze actie moet niet alleen tot Nederland beperkt blijven.

Mijns inziens hebben alle europese nationale vakbonden die hele EU totaal verslapen; er wordt door die bonden alleen maar nationaal geageerd.

Verder denk ik - en ik weet waarover ik praat - dat jullie, hoewel in NL ook zeer zeker niet alles rozegeur en maneschijn is, blij mogen zijn dat je niet in Oostenrijk of Duitsland werkt (de duitsers verdienen NOG minder dan wij en hier ligt het uurloon rond de € 7,50 bruto. Is in Nederland volgens mij veel hoger). En volgens mij zijn de Ned. vakbonden veel beter georganiseerd dan hier in Oostenrijk, (organisatiegraad onder chauffeurs minder dan 10% dus wat wil je).

En nu heb ik vorig jaar het zgn. "Berufskraftfahrer" diploma gehaald, waardoor ik volgens de CAO hier recht heb op € 0,40 bruto per uur meer, en hierdoor heb ik nu een conflict met mijn werkgever omdat-ie dat niet eens wil betalen. En iedereen hier die even een bek opentrekt vanwege de centjes vliegt er in de regel meteen uit. Barf

Dat zijn dus even in het kort de oostenrijkse toestanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ge ik begrijp je fustratie en onbegrip.

dank voor je bijval kon het niet anders opschrijven.

je maakt alleen een foutje.

je schrijft ect en personenvervoer zoals busvervoer.

nu wil ik je hier het volgende over zeggen.

de meeste andere berdrijfstakken zit men de hele dag op een plaats als men overleg wil even een paar meter verderop en je hebt een colega.

bij de beroepsgoederen ligt dit anders je colega zit misschien wel een paar honderd km verderop. dus als op het moment ergens mee zit dan kan het wel dagen duren om je te uiten en dan denk je och laat maar.

indien je bij een bedrijf als lastig wordt beschouwd omdat je altijd met je mening uit kom en probeer om door te dringen bij je colega dan krijg je wel een rit zodat je dagen niemand ziet van je eigen firma.

het neemt niet weg dan als je op deze site je gal spuwt en zegt van er moet dit en er moet dat en als er dan iemand opstaat die zegt van kom maar op laten we nu eens alles koppelen en onze eisen mits binnen de norm bij elkaar op papier zetten. maar het blijkt inderdaad zo als je zegt daar zijn ze dan te laf voor het komt dan te dichtbij.

ik zit te wachten op bericht van jou Rik.

oa waar ,hoelaat en wanneer?

zo ook van chauffeur in opstand...al 2X verzocht om plaats hoelaat en wanneer......

mvgr wupke:die wachtende is....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

tja de politiek tja pfff word er gewoon moe van, ook ik vind het tijd voor actie zelfs al zou ik wat vrijen dagen op moeten nemen hiervoor want laten we wel wezen het word er niet beter op wat te denken van de boettes van 3/5 kmh

waarom ook hier niet 90 gedoogen zoals in duitsland/belgie enz.

er zijn ook steeds meer straten waar we niet (meer in mogen ).

en 100 anderen dingen het loon daar gelaten waardoor er helaas steeds minder chauffeurs zijn om dat ze gewoon murw zijn geworden.

tja en dan de bonden nog zo iets er zal er best een bij zijn die zijn/haar werk wel doet maar waar vind je die.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Waarmee ik wil zeggen dat je opstandige politie-agenten niet kunt vervangen door goedkope Bulgaren(of Polen), maar een chauffeur wel. Daarom krijgt een agent alles gedaan en een chauffeur niks. Wen er maar aan. Maak je geen ilusies. Schik je in je positie. Met dank aan de vakbonden.

Dat politie-agenten niet vervangen kunnen worden door bulgaren komt door simpele overheids regels zoals de nationaliteit.

Nederlandse hoog opgeleide software ontwikkelaars worden net zo makkelijk vervangen door bulgaren als vrachtwagen chauffeurs, dus daarom zul je een actie niet hoeven te vermijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden