Spring naar bijdragen
Pierre

De tijd is rijp voor actie !!!

Recommended Posts

hehe de eerste die reageerd.

ik vraag mij nu toch wel eens af wat voor schreeuwers er op dit forum zitten.

een hoop lawaai moaar weinig stof.

ik heb gevraagd of er ideeen kunnen komen van hoe er volgens jullie een CAO er uit moet zien en zie totaal geen reactie.

nou ik vraag mij dan nog wel eens af of er wel een bijeenkomst moet komen. om op een zaterdag er alleen te gaan zitten voel ik weinig voor.

het is dan net of de vakbonden deze vergadering heeft opgezet want dan.

als ik kijk van wat er op dit onderwerp al is gemeld heeft iedereen een grote mond maar als er dan iemand opstaat die zegd van kom maar op ik ga de kar trekken is er niemand thuis.

kijk eens onder de brief eurlings er is een hoop los gemaakt iemand gooit een ballentje en dan een hoop reacties maar als het uur daar is staan de mensen die zich nu in zetten voor lul.

jullie willen van alles maar je moet er geen moeite voor te hoeven doen.

snap je nu waarom ik zeg een staking heeft geen nut ze zitten toch op elkaar te wachten.

waaaat slap en hou nu dan toch maar eens op met zeuren. niemand durft te reageren.

je wilt niet weten wat ik allemaal al geschreven..en gereageerd heb.

maar allemaal zinloos geweest,........wie luisterd er nu naar de werkvloer??

eerst maar eens resultaten,.....ik heb zelfs niet eens zin....om weer uit gaan te leggen waarom:cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik.bos

mijn stukje over de 48 uur eindigd met wie!!!!!!

lees verder op de website van de VLD.

onder platform en ga dan naar december 2007

als je er dan toch bent lees ook even de stukken die hierna worden gemeld.

zoals een probleem met betalingen die wij opgelost hebben.

ook op de andere platforms staan van dit soort verhalen.

echt gebeurt en opgelost door de VLD.wiew

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de 48-urige werkweek niet door zou gaan dan blijft alles zoals het was?

Nee. Inmiddels is ook het arbeidstijdenbesluit aangepast zodat er nu ook al minder uren

gemaakt kunnen worden. Tevens is de digitale tachograafschijf ingevoerd wat controle

makkelijker maakt. Bij wijze van spreken worden je gegevens door de computer

gecontroleerd en aan het eind komt de kassabon er al uit.

Enne?....... Is er iemand die minder uren is gaan maken? Dacht 't niet. En zo gaat het met die 48-urige week ook.

Onderweg kunnen ze je nooit iets maken, omdat alleen op de laatste 28 dagen gecontroleerd kan worden, en het gemiddelde voor de 48-urige week bepaald word door het gemiddelde van de laatste 16 weken.

Het enige wat mogelijk is, is dat de administratie van de werkgever overhoop gehaald word.

Ook nu geld er een Arbeidstijdenwet, die bepaald dat er niet meer dan 55 uur gemiddeld per week gewerkt mag worden.

En is er iemand hier die daar ooit iets over gehoord heeft? Let wel, de Arbeidstijdenwet is iets anders dan de Rij- en Rusttijdenwet !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vraag mij nu toch wel eens af wat voor schreeuwers er op dit forum zitten.

een hoop lawaai moaar weinig stof.

ik heb gevraagd of er ideeen kunnen komen van hoe er volgens jullie een CAO er uit moet zien en zie totaal geen reactie.

nou ik vraag mij dan nog wel eens af of er wel een bijeenkomst moet komen. om op een zaterdag er alleen te gaan zitten voel ik weinig voor.

het is dan net of de vakbonden deze vergadering heeft opgezet want dan.

als ik kijk van wat er op dit onderwerp al is gemeld heeft iedereen een grote mond maar als er dan iemand opstaat die zegd van kom maar op ik ga de kar trekken is er niemand thuis.

kijk eens onder de brief eurlings er is een hoop los gemaakt iemand gooit een ballentje en dan een hoop reacties maar als het uur daar is staan de mensen die zich nu in zetten voor lul.

jullie willen van alles maar je moet er geen moeite voor te hoeven doen.

snap je nu waarom ik zeg een staking heeft geen nut ze zitten toch op elkaar te wachten.

waaaat slap en hou nu dan toch maar eens op met zeuren. niemand durft te reageren.

Je geeft precies weer hoe het met de mentaliteit en actiebereidheid gesteld is in de transportsector , hier hebben we ook reeds in diversen andere topics over kunnen lezen.

Het is ohhh zo gemakkelijk om redelijk anoniem op een forum of in een chauffeurscafe af te zitten geven op recente cao resultaten of veranderde regelgeving.

Maar waar was iedereen tijdens de voorbesprekingen hiervan???

Dan geeft het allergrootste deel niet thuis en is er van solidariteit binnen het transport niets te vinden , het is veel makkelijker toch om achteraf af te geven op de veranderingen.

Het is gewoon een gebrek aan "ballen" , grote bekken genoeg , maar scheiten in hun broek als het op daden aankomt.

Zoals in het verleden hier op CF reeds geschreven , een mentaliteit op dit gebied van lijk mijn vestje , men zou eens een voorbeeld moeten nemen aan b.v de ECT of het busvervoer , die weten wel wat solidariteit inhoudt en zijn ook daadwerkelijk bereid als het nodig is de boel plat te gooien.

Maar ja , wat kan je eigenlijk verwachten in een sector waar men te lage inschaling , het schrappen van wachturen e.d als makke schapen accepteerd.

Ik vind dat je een mooi streven hebt , helaas zal het weer hetzelfde zijn als bij de Cao-voor-overlegvergaderingen die de diversen vakbonden belegd hadden , weinig tot geen respons en je voelt je dan inderdaad als jan met de korte achternaam staan

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik.bos

ge ik begrijp je fustratie en onbegrip.

dank voor je bijval kon het niet anders opschrijven.

je maakt alleen een foutje.

je schrijft ect en personenvervoer zoals busvervoer.

nu wil ik je hier het volgende over zeggen.

de meeste andere berdrijfstakken zit men de hele dag op een plaats als men overleg wil even een paar meter verderop en je hebt een colega.

bij de beroepsgoederen ligt dit anders je colega zit misschien wel een paar honderd km verderop. dus als op het moment ergens mee zit dan kan het wel dagen duren om je te uiten en dan denk je och laat maar.

indien je bij een bedrijf als lastig wordt beschouwd omdat je altijd met je mening uit kom en probeer om door te dringen bij je colega dan krijg je wel een rit zodat je dagen niemand ziet van je eigen firma.

het neemt niet weg dan als je op deze site je gal spuwt en zegt van er moet dit en er moet dat en als er dan iemand opstaat die zegt van kom maar op laten we nu eens alles koppelen en onze eisen mits binnen de norm bij elkaar op papier zetten. maar het blijkt inderdaad zo als je zegt daar zijn ze dan te laf voor het komt dan te dichtbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de 48-urige werkweek niet door zou gaan dan blijft alles zoals het was?

Nee. Inmiddels is ook het arbeidstijdenbesluit aangepast zodat er nu ook al minder uren

gemaakt kunnen worden. Tevens is de digitale tachograafschijf ingevoerd wat controle

makkelijker maakt. Bij wijze van spreken worden je gegevens door de computer

gecontroleerd en aan het eind komt de kassabon er al uit.

Enne?....... Is er iemand die minder uren is gaan maken? Dacht 't niet. En zo gaat het met die 48-urige week ook.

Onderweg kunnen ze je nooit iets maken, omdat alleen op de laatste 28 dagen gecontroleerd kan worden, en het gemiddelde voor de 48-urige week bepaald word door het gemiddelde van de laatste 16 weken.

Het enige wat mogelijk is, is dat de administratie van de werkgever overhoop gehaald word.

Ook nu geld er een Arbeidstijdenwet, die bepaald dat er niet meer dan 55 uur gemiddeld per week gewerkt mag worden.

En is er iemand hier die daar ooit iets over gehoord heeft? Let wel, de Arbeidstijdenwet is iets anders dan de Rij- en Rusttijdenwet !!

Nou, als ik zo mijn agenda's van de laatste jaren een beetje bekijk, ben ik wel aan het dalen naar rond de 55 uur... Eerlijkheidshalve er bij gezegd: meer door een verschuiving van werk, dan door een bewuste aansturing van werkgeverszijde.

Over de controle: het verbaast mij niets, als over zeg 5 jaar alle dan nog aanwezige analoge tacho's vervangen moeten worden door digitale in een éénmalige overheidsaktie. Vervolgens wordt de werkgever verplicht alle uitgelezen bestanden per week of per maand electronisch door te sturen naar een database van bijvoorbeeld de RVI of dergelijke instantie, en de overtreders hangen automatisch... Misschien zwartkijkerij, maar zo werkt het nu toch ook al met de APK?

De vrijheid is er al langer af:o

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat doen de bonden eigenlijk?

De bonden hebben gezorgt dat wij in Nederland nog 55 uur mogen maken i.p.v. 48 uur, wat de rest van Europa nu al doet. Daarnaast zijn er ledenbijeenkomsten geweest om te discuseren over de 48 urige werkweek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een sterk gevoel aangaande de 48 urige werkweek, dat deze door de stropdassen door onze strot geramd is en word.

wie bepaald mijn eigen vrijheid en keuze om 60 uur per week te willen maken?

ik vind het van de gekke, dat een ander dat voor mij mag bepalen.

op dit moment werd de 48 urige werkweek verkocht als een voldongen feit... nah ik moet dat nog meemaken.

los van deze irri frustratie, heb ik wel meer dingen welken EERST recht getrokken moeten worden, alvorens ik het zal pikken dat iemand mij de wet voorschrijft hoeveel of hoe weinig ik mag werken..

oa de rusturen binnenland, buitenland.

het belachelijke schrijfgrage buitenland,, de idiote op de minuut af calculatie dingen van mn schijven...

ik zit met smart op een datum te wachten van Rik..

ik wil met mn collega's wel een boompje opzetten, hoe eea beet te pakken.

en vind mij maar een domme malloot, maar ik vattum niet dat er zo weinig chauffeurs zijn, die wat willen ondernemen...

mvgr wupke:mucho cohono's:mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu wil ik hier vanuit Oostenrijk ook eens even op reageren.

Met de stelling dat de tijd rijp is voor actie, ben ik het volkomen eens. Maar deze actie moet niet alleen tot Nederland beperkt blijven.

Mijns inziens hebben alle europese nationale vakbonden die hele EU totaal verslapen; er wordt door die bonden alleen maar nationaal geageerd.

Verder denk ik - en ik weet waarover ik praat - dat jullie, hoewel in NL ook zeer zeker niet alles rozegeur en maneschijn is, blij mogen zijn dat je niet in Oostenrijk of Duitsland werkt (de duitsers verdienen NOG minder dan wij en hier ligt het uurloon rond de € 7,50 bruto. Is in Nederland volgens mij veel hoger). En volgens mij zijn de Ned. vakbonden veel beter georganiseerd dan hier in Oostenrijk, (organisatiegraad onder chauffeurs minder dan 10% dus wat wil je).

En nu heb ik vorig jaar het zgn. "Berufskraftfahrer" diploma gehaald, waardoor ik volgens de CAO hier recht heb op € 0,40 bruto per uur meer, en hierdoor heb ik nu een conflict met mijn werkgever omdat-ie dat niet eens wil betalen. En iedereen hier die even een bek opentrekt vanwege de centjes vliegt er in de regel meteen uit. Barf

Dat zijn dus even in het kort de oostenrijkse toestanden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ge ik begrijp je fustratie en onbegrip.

dank voor je bijval kon het niet anders opschrijven.

je maakt alleen een foutje.

je schrijft ect en personenvervoer zoals busvervoer.

nu wil ik je hier het volgende over zeggen.

de meeste andere berdrijfstakken zit men de hele dag op een plaats als men overleg wil even een paar meter verderop en je hebt een colega.

bij de beroepsgoederen ligt dit anders je colega zit misschien wel een paar honderd km verderop. dus als op het moment ergens mee zit dan kan het wel dagen duren om je te uiten en dan denk je och laat maar.

indien je bij een bedrijf als lastig wordt beschouwd omdat je altijd met je mening uit kom en probeer om door te dringen bij je colega dan krijg je wel een rit zodat je dagen niemand ziet van je eigen firma.

het neemt niet weg dan als je op deze site je gal spuwt en zegt van er moet dit en er moet dat en als er dan iemand opstaat die zegt van kom maar op laten we nu eens alles koppelen en onze eisen mits binnen de norm bij elkaar op papier zetten. maar het blijkt inderdaad zo als je zegt daar zijn ze dan te laf voor het komt dan te dichtbij.

ik zit te wachten op bericht van jou Rik.

oa waar ,hoelaat en wanneer?

zo ook van chauffeur in opstand...al 2X verzocht om plaats hoelaat en wanneer......

mvgr wupke:die wachtende is....;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

tja de politiek tja pfff word er gewoon moe van, ook ik vind het tijd voor actie zelfs al zou ik wat vrijen dagen op moeten nemen hiervoor want laten we wel wezen het word er niet beter op wat te denken van de boettes van 3/5 kmh

waarom ook hier niet 90 gedoogen zoals in duitsland/belgie enz.

er zijn ook steeds meer straten waar we niet (meer in mogen ).

en 100 anderen dingen het loon daar gelaten waardoor er helaas steeds minder chauffeurs zijn om dat ze gewoon murw zijn geworden.

tja en dan de bonden nog zo iets er zal er best een bij zijn die zijn/haar werk wel doet maar waar vind je die.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarmee ik wil zeggen dat je opstandige politie-agenten niet kunt vervangen door goedkope Bulgaren(of Polen), maar een chauffeur wel. Daarom krijgt een agent alles gedaan en een chauffeur niks. Wen er maar aan. Maak je geen ilusies. Schik je in je positie. Met dank aan de vakbonden.

Dat politie-agenten niet vervangen kunnen worden door bulgaren komt door simpele overheids regels zoals de nationaliteit.

Nederlandse hoog opgeleide software ontwikkelaars worden net zo makkelijk vervangen door bulgaren als vrachtwagen chauffeurs, dus daarom zul je een actie niet hoeven te vermijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me ook onder voorbehoudt aangemeldt. Als er iemand is die mee wil rijden, ik rij vanuit Zeeland, over Roosendaal, Etten-Leur richting Houten. Er kunnen mensen mee dus....Hoor het wel. Hoeft niet, mag wel :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is niet persoonlijk bedoeld maar het is wel heel makkelijk gezegd dat een ander maar moet gaan staken en de rest staat (vanuit de cabine) toe te kijken of voorbij te rijden.

Ook in deze tijd zijn er nog steeds chauffeurs die zich terug laten schalen of waarbij meer 'pauze' wordt weggeschreven als is toegestaan. Als de huidige chauffeurs het geen probleem vinden om niet volgens de CAO uitbetaald te worden dan heeft het ook weinig nut om te gaan staken.

Verder heeft het vooral nu geen nut om te gaan staken omdat er nog niet eens onderhandelingen zijn. Wilde stakingen zullen nu waarschijnlijk alleen jezelf geld kosten en dan zijn er nog veel minder chauffeurs die willen staken.

Ben je het niet eens met het beleid van de bonden die de CAO afspreken ga dan opzoek naar een bond waar jij jezelf wel kunt laten horen en die wel naar je luistert. Maar vanaf de 'overkant' gaan roepen dat iemand anders maar moet gaan staken...

ik denk dat er geen eenheid is onder de chauffeurs/eigenrijders en werkgevers omdat er niet eerst een plan ligt hoe het dan wel zou moetten.

het transport is al jaren lang uitgemolken door de staat en de verladers,tegen elkaar uit gespeeld en in dat spelletje zitten we nog steeds.

nu wordt er overal in europa gerommeld met de meest vreemde ackties maar iedereen heeft wel een rede om ontevrede te zijn maar de oplossing moet eerst maar eens gevonden worden.

een radikaal plan waar een ieder zich in kan vinden en dan samen de onderhandeling aan gaan tegen die stropdassen maffia.

en als wij dan de mensen van de werkvloer zijn en het vak zo goed kennen dan zijn wij tog zeker ook wel instaat om een passende oplossing te vinden??ik heb in forum al vast een klein opzetje gegeven...

laten we de koppen samen steken en een passende oplossing vinden waar dan ook massaal achter kan worden gestaan.

mvg yellowbiker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
het is niet persoonlijk bedoeld maar het is wel heel makkelijk gezegd dat een ander maar moet gaan staken en de rest staat (vanuit de cabine) toe te kijken of voorbij te rijden.

Ook in deze tijd zijn er nog steeds chauffeurs die zich terug laten schalen of waarbij meer 'pauze' wordt weggeschreven als is toegestaan. Als de huidige chauffeurs het geen probleem vinden om niet volgens de CAO uitbetaald te worden dan heeft het ook weinig nut om te gaan staken.

Verder heeft het vooral nu geen nut om te gaan staken omdat er nog niet eens onderhandelingen zijn. Wilde stakingen zullen nu waarschijnlijk alleen jezelf geld kosten en dan zijn er nog veel minder chauffeurs die willen staken.

Ben je het niet eens met het beleid van de bonden die de CAO afspreken ga dan opzoek naar een bond waar jij jezelf wel kunt laten horen en die wel naar je luistert. Maar vanaf de 'overkant' gaan roepen dat iemand anders maar moet gaan staken...

ik denk dat er geen eenheid is onder de chauffeurs/eigenrijders en werkgevers omdat er niet eerst een plan ligt hoe het dan wel zou moetten.

het transport is al jaren lang uitgemolken door de staat en de verladers,tegen elkaar uit gespeeld en in dat spelletje zitten we nog steeds.

nu wordt er overal in europa gerommeld met de meest vreemde ackties maar iedereen heeft wel een rede om ontevrede te zijn maar de oplossing moet eerst maar eens gevonden worden.

een radikaal plan waar een ieder zich in kan vinden en dan samen de onderhandeling aan gaan tegen die stropdassen maffia.

en als wij dan de mensen van de werkvloer zijn en het vak zo goed kennen dan zijn wij tog zeker ook wel instaat om een passende oplossing te vinden??ik heb in forum al vast een klein opzetje gegeven...

laten we de koppen samen steken en een passende oplossing vinden waar dan ook massaal achter kan worden gestaan.

mvg yellowbiker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Afgelopen week las ik het volgende artikel en hier wilde ik toch eens mijn mening over kwijt.

....Ter Horst biedt politiemedewerkers een salarisverhoging van 6,25 procent waar ze eerder 5,75 procent bood. Zestienduizend agenten die op straat werken en aan de bovenkant van hun loonschaal zitten, krijgen 9,25 procent. Ook beloofde de minister een eenmalige uitkering van driehonderd euro. De politiebonden wuifden het nieuwe bod deze week weg.....

Ik zag daarna op TV een agent van de KLPD die middels de estafette-staking het stokje had overgenomen en vertelde over het hoe en waarom van hun acties.

Op de vraag wat een hoofdagent van de KLPD dan verdient, gaf meneer antwoord en deed gelijk zijn beklag.

"Ons salaris zit zo tussen de €1500 en €1700 (38 uurtjes) in de maand. Dit is wél inclusief onregelmatigheidstoeslag. Maar de mensen staan niet stil bij wat wij allemaal moeten doorstaan.

Wat het met je doet als je met slachtoffers van een ongeval te maken krijgt (zal absoluut waar zijn), wat je naar je hoofd geslingerd krijgt, het gevaar dat je van je sokken gereden word als je op de vluchtstrook staat. Daarom eisen wij meer salaris".

Zo somde hij nog wel enkele beslommeringen op, en toegegeven, het zal allemaal zo leuk en zo makkelijk niet zijn.

Mijn verbazing stijgt als ik dan het volgende weer lees:

....Bijna driekwart van de Nederlanders heeft er begrip voor dat de politie actie voert om haar salariseisen kracht bij te zetten. Dat blijkt maandag uit een peiling van Maurice de Hond. Ruim twintig procent zegt er geen begrip voor te hebben....

Bijna driekwart vind dus dat een salaris van €1700 niet in verhouding staat met een dergelijke baan van 38 uur die niet zonder risico's is.

Nou neem ik er het loonstrookje van de gemiddelde chauffeur bij, ook aan de bovenkant van de loonschaal (D5) en 's avonds in zijn eigen bed ( meestal niet langer dan een uur of 5-6)

160 uren, met 50 à 60 overuren komen we ongeveer uit op een €1800,- gemiddeld.

Daarvan af de onkostenvergoeding à €150,-, maakt €1650,-.

(Dit is globaal genomen, het zal per individu zeker afwijken, maar klopt wel ongeveer zo.)

Dan wil ik het Nederlandse volk onze sores eens voorleggen, waar wij dan wel in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgen.

's Ochtends voor 04.00 je bed uit om de drukte voor te zijn, tot 's avonds een uur of 18.00 of later. Iedere dag dus laat thuis vanwege de steeds maar toenemende filedruk op de wegen.

Of de jongens die de hele week weg zijn, en er onvoorzien nog maar een weekendje aan vast moeten plakken omdat ze niet verder mogen.

Uit angst om een maandsalaris aan boetes te moeten betalen als hij doorrijdt om zaterdags thuis te zijn, om effe zijn kinderen te zien.

Afgeblaft worden door je klant, wachten tot je ons weegt, wie kent het niet ??

Af en toe met angstzweet in je handen aan het stuur, door levensgevaarlijke acties van onze medeweggebruikers in hun "flashy" stationwagens, met laptop op schoot of lipstick in de aanslag voor de (achteruitkijk) spiegel.

Hachelijke absurde situaties, op het nippertje, bijna eronder, scheelde een haar....

Om niet te spreken van de keren dat het wèl fout is gegaan, en waardoor een chauffeur met een levenslang trauma rondloopt.

De niet aflatende brichtenstroom in de media over dodelijke ongevallen met of door een vrachtwagen, die een stempel drukken op het werk als "beroepschauffeur". Zo spectaculair mogelijk in beeld gebracht natuurlijk.

Mensen van Nederland, dit is onze dagelijkse praktijk.

Bent U nu ook zo overtuigd dat wij er eens een keer 9,25% bij moeten krijgen, i.p.v. ons af te schepen met een fooi van 3,5% van afgelopen jaar ?

Die zelfs niet in verhouding stond van de koopkrachtvermindering/ inflatie.

Ik acht de tijd rijp om ons ook eens te laten horen bij het grote publiek, en net als de politie er ook een procent of 10 bij te eisen.

Het betaald voetbal heeft komend weekend weer te lijden onder de acties van de politie. Heel Nederland schreeuwt moord en brand !!!

Maar wat als iedereen voor lege schappen bij de buurtsuper staat, om maar een voorbeeld te noemen.

De tijd is rijp voor actie. En wij hebben daar geen estafette-staking of 4 weken actievoeren voor nodig.

Slechts 1 dag is genoeg. Zeker weten !!

juist en nu nog de rest ,kom op voor jezelf en roep niet gelijk dat je een hypotheek heb,die hebben we namenlijk allemaal aktie dus,mvg rob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ACTIE!!

Zeker is het tijd voor ACTIE, maar dat is het al jaren.

En wat doen de meeste collega's die zijn niet thuis als er actie gevoerd moet worden.

Kijk naar onze Franse of Spaanse collega's die voeren tenminste actie,

We moeten hier eens een goede vuist maken.Barf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sorry maar de bonden doen niet zo veel hoor.

Maar ook wij als chauffeurs moeten nu eindelijk maar eens actie ondernemen.

BV op vrijdag niet de supermarkten voorzien van levens middelen.

Afwachten doen we al lang ik zeg tijd voor actie.

De bonden kunnen op dit moment niet zo veel. Er zijn nog steeds te veel chauffeurs met dezefde instelling als hier boven. Als iedere chauffeur eerst eens lid zou worden van een bond kon deze ook veel meer bereiken. En tussen haakjes er ligt nu een heelgoed voorstel op tafel, maar als je dat wilt zien moet je maar lid worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sorry maar de bonden doen niet zo veel hoor.

Valt best mee hoor, kijk maar eens even op de kadergroep noord site die ik wel goed vind. Als je even doorleest doen ze toch echt wel wat en het zijn ook nog vaak collega's die zich inzetten. Ze kunnen alleen geen ijzer met handen breken en zijn vaak afhankelijk van onze geweldige politiek.

Maar ook wij als chauffeurs moeten nu eindelijk maar eens actie ondernemen..

Dat vind ik wel een goeie, niet altijd de schuld bij een ander leggen ;)

Misschien dat er in Houten nog wat uitkomt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met veel aandacht de opening gelezen en uiteraard ook de vervolg reactie's.

Ik kan en mag mij scharen onder de oudere chauffeurs en denk vaak nog terug aan de jaren '60/70.

Toen was er eenheid onder de collega-chauffers en wij reden zonder standkachel, geen koffiezet app. geen luchtvering en er was veel minder gezeur.

Ik erken dat de regelgeving (Brussel) vaak de grote veroorzaker is maar ook de vakbonden zijn heden ten dagen alleen met hun eigen ego bezig (zeker de kaderleden) zolang de leden dit blijven accepteren zal er helaas weinig of niets gebeuren.

De bekende tafel-praat in de wegrestaurants zijn in mijn beleving nooit goed geweest daar zal nimmer iets uit voort komen.

Naar eer en geweten en met veel respect voor mijn oud collega's ligt in het volgende voor jullie meer inhoud.

Maak een groot collectief en niet alleen via het bekende bla-bla en uiteindelijk weinig wol hebben gekregen, jullie bepalen wat de bond moet doen en niet anders.

Acties om 60 of 70 km op de autosnelwegen te gaan rijden is het niet hoor, hier verlies je sympathie mee.

Jullie (chauffeurs) zijn machtiger dan je denkt maar............................het gebrek aan durf en eenheid is er niet, kan dit bereikt worden met z'n allen staan jullie heel sterk.

Is dit bereikt dat men gezamenlijk het eens is dan het plan uitvoeren.

Te denken valt aan: (legaal en je houdt je immers aan de wet/cao)

Pauzes op tijd nemen niet wanneer het een bedrijf waar je moet laden/lossen dit bepaald.

Rusttijden nemen wanneer je dit moet nemen

Tja, ik realiseer mij dat er gedachten zijn en/of komen "hij heeft makkelijk praten" niks makkelijk praten.

Jullie zijn chauffeur en hebben allemaal ( in mijn tijd was dit niet) een dure opleiding moeten volgen en zijn chauffeur maar geen:

-boekhouder

-lader/losser

-pispaal

Denk hier nu eens goed over na en geloof mij al die witte boorden geleerden kregen eens een koekje van eigen deeg.

denk ook eens na als je zelf weer moet lossen bij heer Aldi, Lidl, Tengelmann, Rewe etc. hier helemaal geen spraken kan zijn dat je dit moet doen.

Volgens de Duitse wet mag je helemaal niet rijden met die elektrische pomp wagens, hier is een certificaat voor nodig.

Gebruik je recht en wordt weer collegiaal met elkaar dan staan jullie veel sterker en die bonden doen echt weinig of niets voor jullie hoor.

Tot slot, bekijk eens de CAO voor Touringcar-chauffeurs is ook door de bonden tot stand gekomen hier kennen ze nog het 5/6 verhaal (1 uur werken en 50 minuten betaald krijgen) maar wil jullie deze verdere manco in de CAO maar besparen.

Veel succes van een oud collega/ondernemer in de Transport

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites