[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De tijd is rijp voor actie !!!


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

het is misschien een stomme gedachte wat ik hier neerzet,

maar zou het niet beter zijn dat er 1 Europees transport tarief wordt ingevoerd?

Niet alleen NL maar gewoon heel Europa, zodat er niet meer onder de prijs gedoken kan worden, en degeen die dat wel doet, betrapt wordt en gestraft wordt? het is én beter voor de transportbedrijven én beter voor de chauffeurs, zo kunnen de lonen van de chauffeurs óók gelijk getrokken worden.

Ook de betalingstermijnen van klanten mag eens flink onder de loep genomen worden,

waarom zou een Spanjaard 90 dagen de tijd krijgen, een Fransman 60 dagen en een Nederlander maar 30 dagen (soms maar 14 dagen)? Ook daardoor gaan er veel kopje onder, want de lonen, brandstof, verzekeringen enz. moeten maandelijks voorgeschoten worden.

dan kunnen de chauffeurs wel actie voeren, maar als de transportbedrijven ieder dubbeltje moeten blijven omdraaien en elkaar blijven kapot concurreren om het werk te kunnen houden, lachen alleen de klanten in hun vuistje, door die klanten zijn de chauffeurs de dupe, veel makkelijker is om met zn allen naar Brussel te gaan en daar eens met de vuist op tafel slaan, chauffeurs én transportbedrijven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
het is misschien een stomme gedachte wat ik hier neerzet,

maar zou het niet beter zijn dat er 1 Europees transport tarief wordt ingevoerd?

Niet alleen NL maar gewoon heel Europa, zodat er niet meer onder de prijs gedoken kan worden, en degeen die dat wel doet, betrapt wordt en gestraft wordt? het is én beter voor de transportbedrijven én beter voor de chauffeurs, zo kunnen de lonen van de chauffeurs óók gelijk getrokken worden.

Ook de betalingstermijnen van klanten mag eens flink onder de loep genomen worden,

waarom zou een Spanjaard 90 dagen de tijd krijgen, een Fransman 60 dagen en een Nederlander maar 30 dagen (soms maar 14 dagen)? Ook daardoor gaan er veel kopje onder, want de lonen, brandstof, verzekeringen enz. moeten maandelijks voorgeschoten worden.

dan kunnen de chauffeurs wel actie voeren, maar als de transportbedrijven ieder dubbeltje moeten blijven omdraaien en elkaar blijven kapot concurreren om het werk te kunnen houden, lachen alleen de klanten in hun vuistje, door die klanten zijn de chauffeurs de dupe, veel makkelijker is om met zn allen naar Brussel te gaan en daar eens met de vuist op tafel slaan, chauffeurs én transportbedrijven. ;)

Een gedachten ventileren is nooit stom en/of dom ook een "domme vraag stellen"

Je gedachten zijn objectief gezien wel te begrijpen, maar om je dit duidelijk en helder te gaan uitleggen gaat niet in twee woorden.

Ik beperk mij tot

maar zou het niet beter zijn dat er 1 Europees transport tarief wordt ingevoerd?

Niet alleen NL maar gewoon heel Europa, zodat er niet meer onder de prijs gedoken kan worden, en degeen die dat wel doet, betrapt wordt en gestraft wordt? het is én beter voor de transportbedrijven én beter voor de chauffeurs, zo kunnen de lonen van de chauffeurs óók gelijk getrokken worden.

Wie zou moeten bepalen welk tarief het minimum is.......................in ieder land zijn de economische wetten verschillend.

In Nederland is het klimaat van belasting zeer drukkend op de markt en in dat kader gezien, heeft een ondernemer te maken met calculatie en om reden dat de vaste kosten hoger zijn zal het tarief van vervoer hoger zijn dan in bijv.Portugal.

Voor de lonen gelden dezelfde argumenten, helaas voor je maar economisch is dit niet uitvoerbaar, stel dat ze Griekenland als "basis" gaan nemen ben je dan tevreden? ik geef je het antwoord maar, je gaat dan nog meer inleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi verhaal.

Maar alleen van toepassing op chauffeurs met een vast kontrakt.

En dat worden er steeds minder.

Succes!

Hier sluit ik mij volledig bij aan, prangende vraag waarom worden het er steeds minder?

Mag ik het zo stellen:

Er is een over capaciteit aan vervoerders waarbij er vele het predicaat moeten hebben/krijgen onbetrouwbaar.

Ben geen goeroe en/of econoom maar met een juist antibiotica alle rotte appels/peren behandelen, en de branche wordt weer gezond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier sluit ik mij volledig bij aan, prangende vraag waarom worden het er steeds minder?

In Nederland en Belgie ligt de gemiddelde leeftijd van chauffeurs hoog.

Hoger dan goed is voor de branche...

En de komende 10 jaar is er meer uitstroom dan instroom. Van autochtone afkomst dan bedoel ik.

Om de uitstroom op te vangen zal men meer gebruik gaan maken van zelfstandigen en uitzendkrachten uit oost-Europa, of oost-Europese chauffeurs van vestigingen daar.

Een werkgever die op safe wil spelen, geleerd van deze crisis, zal niet snel meer een aantal chauffeurs aannemen op vast contract.

Flexibiliteit en gebruik maken van de 'mazen in de wet' kan het transport veel opleveren.

We mogen hier geen namen noemen maar veel transportbedrijven maken al jarenlang gebruik van de regeling 3x een tijdelijk contract, dan een poosje weg en daarna weer opnieuw 3x een tijdelijk contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het is misschien een stomme gedachte wat ik hier neerzet,

maar zou het niet beter zijn dat er 1 Europees transport tarief wordt ingevoerd?

Niet alleen NL maar gewoon heel Europa, zodat er niet meer onder de prijs gedoken kan worden, en degeen die dat wel doet, betrapt wordt en gestraft wordt? het is én beter voor de transportbedrijven én beter voor de chauffeurs, zo kunnen de lonen van de chauffeurs óók gelijk getrokken worden.

Het is verboden om prijsafspraken te maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kartel_(economie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
t is geplaatst in Januari 2008, moet eens kijken hoe ver we nu zijn, nog steeds geen blokkades gezien, nog steeds geen lege winkelschappen, nog steeds geen betere CAO

Je reactie heb je gegeven aan de starter TS van dit onderwerp, wat je schrijft is duidelijk.

Graag wil ik je de hand schudden in je gelijk maar laten we niet nu een vorm gaan aannemen dat de leden op dit forum hier schuldig aan zijn.

Zij willen wel maar ook zij hebben recht op een privé leven en we mogen niet verwachten dat zij alles moeten doen.

ehhhhhhhh, zijn daar niet de vakbonden voor waar jullie redelijk maandelijks aan doneren.............

Een mede lid welke ook activiteiten doet voor zijn vakbond, vertoeft ook hier en geeft namens de bond wat ik begrijp ook advies aan bedrijven/chauffeurs.

De persoon heeft in een topic summier iets geschreven over rechten en plichten, er mag toch gesteld worden dat iets wat twee jaar geleden is gestart hier op dit forum niet blijft liggen.

De bond heeft in deze een plicht en een kaderlid heeft m.i. ook de plicht om dit te doen bezorgen bij de verantwoordelijke bestuurder van hem.

Er is wel meer op de plank blijven liggen (40 jaar) voor men wakker werd.

Blokkade's moeten even niet komen verlies je sympathie mee (kan altijd nog) de plicht van de bond is:

Het beroep een te kwalificeren als chauffeur en niet als pispaal, de chauffeur is de laatste schakel in het vervoer (beroepsgoederenvervoer over de weg) zolang hier niets aan gedaan wordt blijft er ergernis.

Met een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is 80% van de Nederlanders absoluut niet op de hoogte wat het beroep zoal inhoud.

Maak dit eerst eens duidelijk aan hen, zal gelijk het vooroordeel verdwijnen dat chauffeurs aso's zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is verboden om prijsafspraken te maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kartel_(economie)

dit gaat dan even boven mn pet :stom:

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/nieuws/per1novembernieuwetaxitarieveneenfeit.aspx

en dat mag wel dan? (is een voorbeeld) dat is dan ook kartel toch? of zie ik dat nu verkeerd?

het viel me al op dat overal de prijzen hetzelfde waren en in Duitsland idem (wel lager tarief)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je reactie heb je gegeven aan de starter TS van dit onderwerp, wat je schrijft is duidelijk.

Graag wil ik je de hand schudden in je gelijk maar laten we niet nu een vorm gaan aannemen dat de leden op dit forum hier schuldig aan zijn.

dit was niet de bedoeling

Zij willen wel maar ook zij hebben recht op een privé leven en we mogen niet verwachten dat zij alles moeten doen.

ehhhhhhhh, zijn daar niet de vakbonden voor waar jullie redelijk maandelijks aan doneren.............

niet iedereen is en wil lid zijn van een vakbond, daar ben ik 1 van

Een mede lid welke ook activiteiten doet voor zijn vakbond, vertoeft ook hier en geeft namens de bond wat ik begrijp ook advies aan bedrijven/chauffeurs.

De persoon heeft in een topic summier iets geschreven over rechten en plichten, er mag toch gesteld worden dat iets wat twee jaar geleden is gestart hier op dit forum niet blijft liggen.

De bond heeft in deze een plicht en een kaderlid heeft m.i. ook de plicht om dit te doen bezorgen bij de verantwoordelijke bestuurder van hem.

Er is wel meer op de plank blijven liggen (40 jaar) voor men wakker werd.

Blokkade's moeten even niet komen verlies je sympathie mee (kan altijd nog) de plicht van de bond is:

Het beroep een te kwalificeren als chauffeur en niet als pispaal, de chauffeur is de laatste schakel in het vervoer (beroepsgoederenvervoer over de weg) zolang hier niets aan gedaan wordt blijft er ergernis.

Met een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is 80% van de Nederlanders absoluut niet op de hoogte wat het beroep zoal inhoud.

Maak dit eerst eens duidelijk aan hen, zal gelijk het vooroordeel verdwijnen dat chauffeurs aso's zijn.

dus gooien we dr weer centen tegenaan aan dure spotjes, waar geen enkele enthousiaste chauffeur meer voor te vinden is omdat de CAO zo slecht is, terwijl in Frankrijk bijvoorbeeld 80% van de Fransen absoluut wel op de hoogte zijn wat het beroep inhoud, kijk maar hoe er eten en brandstof wordt gehamsterd als er een blokkade wordt aangekondigd, dus dat heeft meer effect :D

daar worden ze op deze manier met de neus op de feiten gedrukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dit gaat dan even boven mn pet :stom:

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/nieuws/per1novembernieuwetaxitarieveneenfeit.aspx

en dat mag wel dan? (is een voorbeeld) dat is dan ook kartel toch? of zie ik dat nu verkeerd?

het viel me al op dat overal de prijzen hetzelfde waren en in Duitsland idem (wel lager tarief)

Ik heb die link gelezen, er staat niks over ritprijs. Hoeveel dat is bedoel ik.

Daar zit dus het knelpunt.

De taxibranche kan het onderling dus nog steeds op een akoordje gooien.

In het transport zoekt men naar middelen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden.

Dan ben je dus beperkt in je mogelijkheden.

(De oplossing daar hebben we hier een apart topic voor)

Nog even een link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prijsafspraak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden