[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

arena tunnel


Recommended Posts

Het rijden met opengeklapte borden zonder inhoud is bij ons in België ook een prentje en ze hebben er best een neusje voor hier in de Bels om je daarmee staande te houden met een prijskaartje tss de 300 en 400 eurietjes .

In principe mogen camerabeelden niet herbekeken worden wegens de privacy en zouden ze je na de tummel moeten staande gehouden hebben voor een PV ( bon ) .

Ik hoop dat je geen vervolgverhaal krijgt , ieder euro dat je aan de staat moet geven is er 1 teveel .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga ermaar vanuit van niet. Volgens mij moet het een 'heterdaadje' zijn, willen ze ervoor bekeuren. Bovendien zijn niet alle tunnels verboden voor vervoer van gevaarlijke stoffen en heb je ook nog te maken met de tunnelclassificatie. Zoals je behoort te weten met je adr certificaat zijn er verschillende classificaties (a t/m e).

Nu weet ik niet of je tankwagen of stukgoederen vervoert, maar in het laatste geval kun je aan de buitenkant niet zien welke gevaarlijke stof je vevoert. Je hebt als enigste aanduiding namelijk de oranje gevaarsborden en geen kemmlerborden met het gevaarnummer en gevarenklasse. Als je dan b.v. goederen met een gevarenklasse C hebt, mag je gewoon door tunnels met de classificatie a t/m c. Daardoor ga ik er gewoon vanuit dat je niet op video beelden bekeurd kan worden.

Dat het niet slim is, is wat anders. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders en het laat weer zien dat je geen robot bent. Een wijze les is het waarschijnlijk wel geweest.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga ermaar vanuit van niet. Volgens mij moet het een 'heterdaadje' zijn, willen ze ervoor bekeuren. Bovendien zijn niet alle tunnels verboden voor vervoer van gevaarlijke stoffen en heb je ook nog te maken met de tunnelclassificatie. Zoals je behoort te weten met je adr certificaat zijn er verschillende classificaties (a t/m e).

Nu weet ik niet of je tankwagen of stukgoederen vervoert, maar in het laatste geval kun je aan de buitenkant niet zien welke gevaarlijke stof je vevoert. Je hebt als enigste aanduiding namelijk de oranje gevaarsborden en geen kemmlerborden met het gevaarnummer en gevarenklasse. Als je dan b.v. goederen met een gevarenklasse C hebt, mag je gewoon door tunnels met de classificatie a t/m c. Daardoor ga ik er gewoon vanuit dat je niet op video beelden bekeurd kan worden.

Dat het niet slim is, is wat anders. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders en het laat weer zien dat je geen robot bent. Een wijze les is het waarschijnlijk wel geweest.

Hendrik

De arenatunnel is de enige tunnel in Nederland met een E classificatie. Daar mag je dus absoluut niet door met adr. Als je gefilmd bent in die tunnel met je oranje borden open is de kans op een dikke prent vrij reëel denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De arenatunnel is de enige tunnel in Nederland met een E classificatie. Daar mag je dus absoluut niet door met adr. Als je gefilmd bent in die tunnel met je oranje borden open is de kans op een dikke prent vrij reëel denk ik.

Volkomen gelijk Corné :ok:. Ik met mijn 'blinde' ogen nog kijken in de tekst of te lezen is welke tunnel, staat dat in de titel van het topic. In dit geval is het inderdaad anders, maar dan nog is het de vraag of je bekeurd kunt worden op uitsluitend filmbeelden.

Laat in ieder geval even de uitkomst weten Harrie.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de adr bordjes op je auto moeten aan enkele wettelijke eisen voldoen o.a. qua uitvoering, afmeting, exacte kleur, zwarte rand, en horizontaal zijn aangebracht (of verticaal indien het technisch niet anders mogelijk is), voldoen ze daar niet aan dan is het ordinair blik en mogen ze niet gebruikt worden als adr bordje. misschien als je je eigen bordjes nakijkt dat ze in de loop der jaren niet meer aan die eisen voldoen, en je in je bezwaarschrift kunt aanvoeren dat je niet met adr bordjes maar met oranje plaatjes door de tunnel bent gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga ermaar vanuit van niet. Volgens mij moet het een 'heterdaadje' zijn, willen ze ervoor bekeuren. Bovendien zijn niet alle tunnels verboden voor vervoer van gevaarlijke stoffen en heb je ook nog te maken met de tunnelclassificatie. Zoals je behoort te weten met je adr certificaat zijn er verschillende classificaties (a t/m e).

Nu weet ik niet of je tankwagen of stukgoederen vervoert, maar in het laatste geval kun je aan de buitenkant niet zien welke gevaarlijke stof je vevoert. Je hebt als enigste aanduiding namelijk de oranje gevaarsborden en geen kemmlerborden met het gevaarnummer en gevarenklasse. Als je dan b.v. goederen met een gevarenklasse C hebt, mag je gewoon door tunnels met de classificatie a t/m c. Daardoor ga ik er gewoon vanuit dat je niet op video beelden bekeurd kan worden.

Dat het niet slim is, is wat anders. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders en het laat weer zien dat je geen robot bent. Een wijze les is het waarschijnlijk wel geweest.

Hendrik

De Arena tunnel is een "E "tunnel,dus mag je er hoogstens met gelimiteerde hoeveelheden doorheen.

En als je die geladen hebt mag je geen borden voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga ermaar vanuit van niet. Volgens mij moet het een 'heterdaadje' zijn, willen ze ervoor bekeuren. Bovendien zijn niet alle tunnels verboden voor vervoer van gevaarlijke stoffen en heb je ook nog te maken met de tunnelclassificatie. Zoals je behoort te weten met je adr certificaat zijn er verschillende classificaties (a t/m e).

Nu weet ik niet of je tankwagen of stukgoederen vervoert, maar in het laatste geval kun je aan de buitenkant niet zien welke gevaarlijke stof je vevoert. Je hebt als enigste aanduiding namelijk de oranje gevaarsborden en geen kemmlerborden met het gevaarnummer en gevarenklasse. Als je dan b.v. goederen met een gevarenklasse C hebt, mag je gewoon door tunnels met de classificatie a t/m c. Daardoor ga ik er gewoon vanuit dat je niet op video beelden bekeurd kan worden.

Dat het niet slim is, is wat anders. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders en het laat weer zien dat je geen robot bent. Een wijze les is het waarschijnlijk wel geweest.

Hendrik

Daar zijn de geleerden van de Verenigde Naties het niet met je eens hoor,Hendrik.:nee:

Als jij "C"geklassificeerde goederen geladen hebt mag je daar wel mee door een A en B tunnel,maar niet door een C tunnel.

Evenals je met "E "goederen( t meeste stukgoed valt hier onder)alleen door D,C,B,of A tunnels mag.

Door een "E"tunnel mag je alleen:

[TABLE=width: 600]

Tunnelcategorie E:

Beperking van het vervoer van ALLE gevaarlijke goederen BEHALVE UN 2919, 3291, 3331, 3359 en 3373.

  • De gevaarlijke goederen die conform ADR 1.1.3 vervoerd worden zijn niet onderworpen aan de tunnelbeperkingen.

[/TABLE]

Goederen die conform 1.1.3. vervoerd worden zijn gedeeltelijk vrijstelling,het 1000 punten systeem z.g.z.

Bron:Tunnels en tunnelregime

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik hoop toch wel dat ze bij die badkuiptunnel niet zo kinderachtig zijn dat je met een Feyenoord vaantje voor het raam er ook niet door mag?

:kill:dat heeft nog nooit iemand overleefd .......

Zo kun je ook heeellll lang wachten op je zeecontainer in Rotjeknor met een Ajax vaantje voor je raam .... LOL ....

Gelukkig is bij ons de voetbalclub failliet verklaard ... niet dat ik dit erg vind hoor. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Harry,

Als veiligheidsadviseur vervoer gevaarlijke stoffen kan ik het natuurlijk niet goed vinden dat je dit gedaan hebt. Als je met oranje borden betrokken raakt bij een ongeval zal de hulpverlening namelijk nogal wat sneller opschalen. Maar net zoals iedereen, kun jij ook fouten maken.

Persoonlijk denk ik dat het wel zal meevallen. Ze moeten eerst maar eens aantonen dat jij daar gereden hebt. Dan moeten ze nog aantonen dat je met gevaarlijke stoffen gereden hebt. Mocht je toch een schikkingsvoorstel krijgen, informeer dan de veiligheidsadviseur van je bedrijf. Ik denk dat hij je wel kan helpen met het schrijven van een bezwaarschrift oid. Mocht hij er niet uitkomen laat hem dan maar met mij contact opnemen via de vereniging van veiligheidsadviseurs of via een andere weg. Overigens zonder garanties natuurlijk want ik ken niet alle details.

Namens de vereniging van veiligheidsadviseurs vervoer gevaarlijke stoffen,

Edwin van de Ven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden