[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De costa concordia


dutchieinquebec

Recommended Posts

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Je kunt lullen wat je wilt,maar de werkgelegenheid in dat dorpje krijgt er wel een enorme boost door.:ja::D:D

Maar als je in Italië woont en naam Schiëttino is,zoals de kapitein,kun je maar beter je naam laten veranderen.:bey:

Wil er toch dit over zeggen

De kapitein is Verantwoordelijk voor het schip

Daarbij hij heeft een eerste en tweede en derde stuurman

De kapitien heeft het schip naar buiten gebracht Wat ook zijn taak is

Maar hij heeft de wacht over gedragen aan de eerste stuur man

Die is dan volledig verantwoordelijk voor het varen van het schip

Dat het schip meer dan 500 meter uit de koors was Is wel de verantwoordding van de eerste stuur man

Dat de stuurman zijn Papier winkel niet is orde was Dat valt weer onder verantwoording van de maatschapij

Als de kapitien niet had in gegrepen Waren er meer dan duizend doden gevallen

Het grote nadeel is De pres heeft er een heel andere draai aan gegeven

Het gaat er naar uit zien De de rechter in zijn uit spraak De kapitien vrij komt

In de pres is die neer gezet ale een vrouwen jager en dat soort dingen allemaal

Veel dingen wat niet klopt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De kapitien heeft het schip naar buiten gebracht Wat ook zijn taak is

Maar hij heeft de wacht over gedragen aan de eerste stuur man

Die is dan volledig verantwoordelijk voor het varen van het schip

Dat het schip meer dan 500 meter uit de koors was Is wel de verantwoordding van de eerste stuur man

Gelukkig hebben we Huub nog,,,,,,,,,,,,,,,,,

De hele wereld dacht dat de kapitein zelf op de brug stond en van het electronische navigatie programma is afgeweken,,,inclusief de kapitein zelf dacht dit en heeft dat inmiddels ook toegegeven..

Onvergetelijk zijn de woorden van de commandant van de kustwacht,toen de kapitein al in de reddingsboot zat: vada a bordo,cazzo ( ga aan boord,lul)

Gelukkig dank zij Huub weten wij nu wel beter;t was de eerste stuurman,:D:D,maar wat ik niet begrijp is ;waarom heeft deze t niet afgeschoven op de tweede stuurman:eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Italiaanen en werk gelegenheid... Dan zie je ze pas rennen, maar niet de richting van het werk.

Daar men ik t niet met je eens Ibo,Italianen zijn harde werkers.

De manier van werken is niet altijd zoals wij in Nederland gewend zijn en komt,als je niet met de normen en waarden bekend bent ,wel eens lastig over.

Ze beginnen,bijvoorbeeld,nooit voor 8 uur/8.30 met werken.( als je planner zegt:je moet om 7 uur laden,maak m maar gerust uit voor leugenaar)

Om 12 uur laten ze alles uit hun handen vallen en gaan eten,minstens tot 13 uur,in t zuiden zelfs tot 14 uur soms.

Maar................als jij om 17 uur,of soms nog later,met en paar palletten komt om te lossen,of belt dat je nog wat komt laden,is dat helemaal geen probleem,zelfs op zaterdag ochtend word nog volop gewerkt,althans bij de kleinere bedrijven.

Hoewel ook in Italie de crisis enorm hard toegeslagen heeft en er wel wat dingen veranderd zijn.

Daar moet je in Nederland niet mee aankomen;daar is het om 15 uur annahmeschluss,want om 15,30 moeten ze naar huis,en op zaterdag werkt alleen de beheerder van de kantine op t sportveld.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gelukkig hebben we Huub nog,,,,,,,,,,,,,,,,,

De hele wereld dacht dat de kapitein zelf op de brug stond en van het electronische navigatie programma is afgeweken,,,inclusief de kapitein zelf dacht dit en heeft dat inmiddels ook toegegeven..

Onvergetelijk zijn de woorden van de commandant van de kustwacht,toen de kapitein al in de reddingsboot zat: vada a bordo,cazzo ( ga aan boord,lul)

Gelukkig dank zij Huub weten wij nu wel beter;t was de eerste stuurman,:D:D,maar wat ik niet begrijp is ;waarom heeft deze t niet afgeschoven op de tweede stuurman:eek::eek:

Dat kon de eerste stuurman niet Want de wacht van de stuurman is vermeld in het logboek Verplicht

Daarbij komt nog De pres heeft alles verdraaid

En dat de kapitien op de brug was Want met het ongeluk Is de kapitien met spoed naar de brug gegaan

En heeft het schip nog onder de kust kunnen brengen Anders waren er heel veel doden gevallen

Binnen kort is er een recht zaak over Dan wordt die bij gestaan door twee Nederlandse Kapitiens

Jij moet het zo zien De vrachtauto Waar jij mee rijdt Daar ben jij verantwoordelijk voor Maar jij bent wel niet de eigenaar

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
die Huub.....haha, tis toch een man ee. En volgens mij is en blijft de kapitein hoofdverantwoordelijk!!

durft u een echte zeerob als Huub tegen te spreken???? Huub heeft alle grote zeeën bevaren in zijn jonge jaren. dat kan u niet zeggen hoor........ Nee Huub, weet waar hij over praat hoor:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar men ik t niet met je eens Ibo,Italianen zijn harde werkers.

De manier van werken is niet altijd zoals wij in Nederland gewend zijn en komt,als je niet met de normen en waarden bekend bent ,wel eens lastig over.

:D

Een Italiaan die goed NL spreekte vertelde mij ooit dat in Noord Italie zijn ze niet helemaal vies van werken, maar zij die graag werken zijn allemaal ge emigreerd naar Oostenrijk of Noord Amerika.

Er is altijd veel werk overleg daar dacht ik......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij moet het zo zien De vrachtauto Waar jij mee rijdt Daar ben jij verantwoordelijk voor Maar jij bent wel niet de eigenaar

Huub

Ik ben verantwoordelijk op het ogenblik dat ik deze bestuur , wat er aan onderhoud , taksen etc moet in orde zijn is ten laste van baasje , ik kan wel weigeren om te rijden als een van deze zaken niet inorde is , alsook een te zware vracht .

Als mijn baas de rijtakst niet betaald kan ik weiger te rijden , maar ben niet verantwoordelijk voor het niet betalen van .

De kapitein blijft tot het schip op de bodem ligt en springt niet als eerste van boord wat hier vrij duidelijk wel is gebeurt via telefoonverkeer of zat daar ook iemand te lullen met de derde stuurman .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die Huub toch.. Hij heeft ook eens op een boot gewerkt, waarschijnlijk de machine kamer schoonhouden en de pleeen....

Wat een dom oeverloos (om maar in de scheepvaart te blijven) gezwam...

De kapitein is ook niet de eigenaar. Maar wel verandwoordelijk..

En ja, hij probeerde bij de kust te komen???? Enkel om zijn uniform droog te houden.

Vertel ons eens precies wat je taken op een schip waren Huub, of liep je daar ook rond te rennen met je hondekar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oh, en het maakt niet uit wat voor werk iemand doet, zolang je eerlijk je geld verdient. Maar zit dan niet als een twee weken oude baviaan onzin weg te typen en de heele wereld ervan te overtuigen dat je alle wetten en regels kent. Mensen gaan jarenlang naar de zeevaart school, en moeten zich dan omhoog werken.

Een niew lid hier denkt dat Huub de eigenaar van van Ommeren was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die Huub toch.. Hij heeft ook eens op een boot gewerkt, waarschijnlijk de machine kamer schoonhouden en de pleeen....

Wat een dom oeverloos (om maar in de scheepvaart te blijven) gezwam...

De kapitein is ook niet de eigenaar. Maar wel verandwoordelijk..

En ja, hij probeerde bij de kust te komen???? Enkel om zijn uniform droog te houden.

Vertel ons eens precies wat je taken op een schip waren Huub, of liep je daar ook rond te rennen met je hondekar?

Het mooie is Jij doet net of je overal verstand van hebt Het mag ook Daar is het forum voor

Het klopt ik heb altijd in de machinekamer gewerkt

Zoals ze in zeetaal spreken Nooit voor de mast gevaren Dat zijn vaak mensen met twee linkse handen

Ik ben begonnen als leerlihg W.T.K

En na een half jaar als ass WTK

Ben gestopt als 2 W.T.K.

Dat heb ik wel eens meer verteld

En het doet mij niks Wat een ander denkt

Het nadeel is Ieder schip heeft een logboek

Nu pak is de machinekamer

Als ik naar beneden ging Ging ik eerst controlle doen Voor ik de wacht over naam

Het verbruik Wat voor onderhoud is er gedaan De motoren zijn ze in orde

Die motoren die stil staan Staan ze start klaar.

Dat werd allemaal op geboekt in het logboek

Was het logboek vol En alles ondertekend door de hooft WTK en de kapitien

Dan gaat het logboek naar een plaats voor opslag Of te wel zeevaart inspectie toe

De hooft wtk is verantwwordelijk Maar niet over de wacht van de wtk die aan het werk is

Zo corydon Nu weer te vreden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

trucker10 De kapitein blijft tot het schip op de bodem ligt en springt niet als eerste van boord

Er staat in geen ene wet dat hij als laatste van boord mag , jij zal het zelfde doen als hij , in zo´n situatie : om je eigen hachie denken !

En die schreeuwer over de telefoon , het is wel een Italiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat in geen ene wet dat hij als laatste van boord mag , jij zal het zelfde doen als hij , in zo´n situatie : om je eigen hachie denken !

En die schreeuwer over de telefoon , het is wel een Italiaan

Hij moet de reddingsoperatie coördineren , dit mag hij doen vanuit een sloep indien dit vanaf de brug niet meer mogelijk is , maar waarschijnlijk was hij zwaar getraumatiseerd en ontvluchte hij de reddingsactie .

Je wil sterren en strepen op je kostuum , wel dan zorg je ten allen tijden dat je die ook verdiend hebt en laat je , je passagiers niet in de steek .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij moet de reddingsoperatie coördineren , dit mag hij doen vanuit een sloep indien dit vanaf de brug niet meer mogelijk is , maar waarschijnlijk was hij zwaar getraumatiseerd en ontvluchte hij de reddingsactie .

Je wil sterren en strepen op je kostuum , wel dan zorg je ten allen tijden dat je die ook verdiend hebt en laat je , je passagiers niet in de steek .

Wat een verhaal allemaal

Weet je wat ik erg vind De bemaning is met niks naar huis

En de pasagiers Met een dikke winst

Van die viese badkuip

Maar niemand zegd e riets over Nog erger als de transport wereld

En om die viese badkuip recht te krijgen Dat had allang gebeurd moeten zijn

Die hele zaak stinkt gewoon En de waarheid zal nooit boven tafel komen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhaal allemaal

Weet je wat ik erg vind De bemaning is met niks naar huis

Huub

Huub sorry , ieder boek moet een verhaal hebben , de ene gaat het verhaal anders bekijken/lezen dan de andere .

Ik las vorige week een quote van Pierre hoe hij iemand hielp om de gevallen flessen terug te stapelen , wel dit hebben we destijds in onze leger opleidng geleerd dat je mekaar helpt in bare tijden en niet vlucht en je medemens achterlaat .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub sorry , ieder boek moet een verhaal hebben , de ene gaat het verhaal anders bekijken/lezen dan de andere .

Ik las vorige week een quote van Pierre hoe hij iemand hielp om de gevallen flessen terug te stapelen , wel dit hebben we destijds in onze leger opleidng geleerd dat je mekaar helpt in bare tijden en niet vlucht en je medemens achterlaat .

Ja jij mag denen wat jij wilt

Als er een Nederlands transport bedrijf is Die chauffeur zwaart laat rijden of een vreemde cao Dan staat de hele chauffeurs wereld op zijn kop

Nu met die badkuip in Italie Ook heel veel mensen onder betaald En wat er gebeurt is Dat is door de pers verdraaid

Met de recht zaak zal het boven water komen De kapitien wordt bij gestaan Door twee Nederlandse Kapitiens En dan nog de advocaten

Maar daar hoor je niks over Want de pers wil gelijk hebben

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden