[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De costa concordia


dutchieinquebec

Recommended Posts

Nu met die badkuip in Italie Ook heel veel mensen onder betaald En wat er gebeurt is Dat is door de pers verdraaid

Met de recht zaak zal het boven water komen De kapitien wordt bij gestaan Door twee Nederlandse Kapitiens En dan nog de advocaten

Maar daar hoor je niks over Want de pers wil gelijk hebben

huub

Ze hebben al een deel van hun pleidooi op het internet gezet , de kapitein is gaan lopen omdat hij getraumatiseerd was van al dat geld dat ineens bak- of stuurboord lag .

Ik stond niet op de brug om te weten aan welke kant het roer stond .

Als Belg zou ik zeggen " het zouden geen Hollanders zijn met hun mooie praatjes " , nu een deel van van de Nederlandse werkende chauffeurs op mijn dak se :stom: wegens mijn uitspraak ;)

Dat de werklui die in de machinekamer , restaurant ,kuisploeg etc. onderbetaald is kan ik best begrijpen , waarschijnlijk zijn dat jongens die hun studie niet afgemaakt hebben en van niks beters weten ,tevreden zijn dat ze een hongerloon krijgen met kost en inwoon .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Al was de kapitein als laatste van het schip gestapt, dan nog werd hem dood door schuld ten laste gelegd. HIJ geeft (gaf) opdracht voor een gevaarlijke manoeuvre langs de kust, niet de bartender van deck C.

Voor vertrek is een route uit gezet Als de eerste stuurman zich daar aan niet houd Wat voor reden dan ook

Dan kun je dat zo maar niet in de schoenen schuiven van de kapitien

En dood door schuld Daar is nog geen spraken van

Heel veel hebben al een oordeel Maar ze weten niet waar het over gaat

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=1]Vijf medewerkers Costa Concordia cel in[/h][h=2]De rechtbank in het Italiaanse Grosseto heeft zaterdag het schikkingsvoorstel geaccepteerd van vijf medewerkers van de rederij van het rampschip Costa Concordia.[/h]m1mxxapat3ib_sqr256.jpg Foto: ANP

De rechter bevond het vijftal schuldig aan dood door schuld en nalatigheid en legde hun gevangenisstraffen op.

De crisismanager van rederij Costa Crociere kreeg de hoogste straf. Roberto Ferrani moet twee jaar en tien maanden de cel in. De hoteldirecteur van de in januari 2012 gekapseisde Costa Concordia moet tweeënhalf jaar zitten. Twee brugofficieren en een roerganger kregen straffen van twintig tot 23 maanden.

Die laatste drie hoeven waarschijnlijk niet naar de gevangenis, omdat straffen onder de 2 jaar voorwaardelijk zijn. De langere straffen kunnen worden omgezet in werkstraf.

De advocaat van de nabestaanden reageerde teleurgesteld op het vonnis. ''Wat zullen de families van de slachtoffers denken? Schettino is de enige tegen wie de zaak nog loopt, maar niet de enige die schuld heeft in mijn beleving'', zei Daniele Bocciolini tegen SkyTG24.

[h=2]Kapitein[/h]Het Italiaanse openbaar ministerie was eerder met alle verdachten een schikking overeengekomen, behalve met kapitein Francesco Schettino. Diens proces is verdaagd tot eind september.

Volgens justitie liet Schettino de Costa Concordia op 13 januari 2012 veel te dicht langs de kust van het Toscaanse eilandje Giglio varen, waardoor het schip aan de grond liep en niet veel later slagzij maakte.

Hij wordt verdacht van doodslag, het veroorzaken van een scheepsramp en het verlaten van het zinkende cruiseschip voordat alle opvarenden waren geëvacueerd. De ramp kostte aan 32 mensen het leven.

Door: Novum/ANP

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T lag aan stuurboord,de rechterkant is de stuurboordkant.:D

De Costa C lag op de rechterzijde.

Tja het is ook al van 20 jaar geleden dat ik nog eens met de speedboot ben gaan varen op " lac de l'eau d'heure " , en tja ook daar stond dat stuur aan de rechter zijde , als ik zoek moet ik van mijn gele banaan met Mercruiser 185 PK outboard nog ergens een foto hebben .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De advocaten van Francesco Schettino, de kapitein van de vorig jaar verongelukte cruiseschip Costa Concordia, willen met de jury en aanklagers een deal sluiten. In ruil voor een schuldbekentenis zou Schettino forse strafvermindering moeten krijgen. Dat meldt persbureau AP.

Maar om maar even recht te spreken moeten ze eerst even bij Huub langs omdat die precies weet hoe het in elkaar steekt ;)

Liever niet als wel

Voor het ongeval daar heeft de kapitien niet veel mee te doen

Er zijn dingen er na gebeurd En dat wordt hem kwadelijk genomen

En varen doet die nooit meer

Dat er mensen op de brug waren die niet over de goede diploma,s beschikte Daar staat de kapitien buiten

Daarom zijn er ook gevanenis straf op gelegt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat op zijn Italiaans Want de kosten lopen van alle kanten uit de hand

Italiaanse factor

De spectaculaire berging werd gegund aan een samenwerkingsverband van de Amerikaanse berger Titan Salvage en het Italiaanse Micoperi en werd destijds begroot op 250 tot 300 miljoen euro. Daarmee liep de Nederlandse berger Boskalis/Smit een prestigieuze berging mis. Topman Peter Berdowski legde maandagavond in het televisieprogramma Pauw en Witteman uit dat daarbij ‘de Italiaanse factor' een rol moet hebben gespeeld. ‘Titan is, anders dan de naam doet vermoeden, een heel klein bergingsclubje uit Florida. Maar daar zat tegenaan het machtige werfconcern Micoperi met enorme politieke invloed in Rome.'

Berdowski wees er fijntjes op dat de kosten bij de concurrentie intussen ernstig uit de hand zijn gelopen. ‘Het zou, net als bij ons, zo'n 250 tot 300 miljoen dollar gaan kosten, maar de teller staat nu al op 830 miljoen dollar.'

En daar blijft het niet bij, want het schip moet nog worden afgevoerd. Berdowski toonde hoe dat zou kunnen met een schip van zijn concern, het grootste zware-ladingschip ter wereld, de Vanguard.

Video's van NOS Journaal.

Bron vermelding De zeevaart krant

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. Berdowski toonde hoe dat zou kunnen met een schip van zijn concern, het grootste zware-ladingschip ter wereld, de Vanguard.

.

Huub

Volgens mijn bronnen:

'Nederlands schip sleept Costa Concordia weg'

Heeft het Bredase bedrijf :

Fleet :: Dockwise :: Marine Contractor

inderdaad de opdracht gehad van Carnival Cruises,de eigenaar van t schip,om de Costa concordia naar zijn sloopplaats te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandaag op de Duitse radio vernomen dat Francesco Schettino zijn kapiteins patent in mag leveren, hij mag nog geen roeiboot meer de haven invaren, heb je geen goed woordje gedaan voor hem Huub ;)

Die vaart zijn hele leven niet meer Al zijn diploma,s worden in beslag geneomen door de Italiaanse scheepvaart inspecie

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vaart zijn hele leven niet meer Al zijn diploma,s worden in beslag geneomen door de Italiaanse scheepvaart inspecie

huub

Na zijn proces vaart die onder Panamese vlag met de nodige documenten van daarachter , zijnde wel wat onderbetaald , maar toch ...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na zijn proces vaart die onder Panamese vlag met de nodige documenten van daarachter , zijnde wel wat onderbetaald , maar toch ...............

Dat weet ik niet Daniel, denk dat er wat verzekeringsmaatschappijen een 'tikkie' lastige vragen aan de reder gaan stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik niet Daniel, denk dat er wat verzekeringsmaatschappijen een 'tikkie' lastige vragen aan de reder gaan stellen.

Het is toch uit je fouten dat je leert :ja: .

Ik heb op een bepaald forum een onderschrift " ervaring is de optelsom van alle vergissingen " .

Volgens Huub was het de fout van de 1ste stuurman en niet van the captain .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is toch uit je fouten dat je leert :ja: .

Ik heb op een bepaald forum een onderschrift " ervaring is de optelsom van alle vergissingen " .

Volgens Huub was het de fout van de 1ste stuurman en niet van the captain .

De eerste stuurman was op dat moment verantwoordelijk op de brug

Voor de fout die hij gemaakt heeft Heeft hij Eeen hele zware straf gekrijgen

Het grote nadeel was Zijn diploma,s klopte niet Waar de reder of maatschapij van af wist

En daar was de kapitien niet mee op de hoogte

De controlle is groot Want ieder schip heeft een Moster rol Waar de bemaning op komt te staan Met de kapitien

Het nadeel is Ik weet niet hoe het schip verzekert was Kan goed zijn dat het schip niet verzekert is

De politiek zit er voor niks niet tussen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is toch uit je fouten dat je leert :ja: .

Ik heb op een bepaald forum een onderschrift " ervaring is de optelsom van alle vergissingen " .

Volgens Huub was het de fout van de 1ste stuurman en niet van the captain .

OK... Laatste nieuws. Het komt van hier, dus het moet waar zijn.

Het eiland was niet op zijn juiste locatie, het schijnt dat een man uit Venlo aan het roer van dit schip stond, en in zijn alles wetende wijsheid gewoon tegen het eiland vaarde en daardoor is het een 200 meter verschoven...

alvastar05.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mijn bronnen:

'Nederlands schip sleept Costa Concordia weg

Wie gaat er nou met een afzinkbaar ZWAAR lading schip slepen

dan kan je beter een sleepboot inhuren is iets goedkoper LOL

Dat slepen dat gaat niet Daar zijn reden voor

Een voorbeeld Het schip kan geen zwaar weer meer aan

Het schip gaat geheel uit het water met transport naar de sloop

Lambiek wat denk jij van de Hollanders Daar zitten ook valse diploma,s tussen

Ook bij de chauffeurs

Corydon

Ik wist niet dat jij alles het beste wist

Daarom ben je Nederland ook verlaten zeker

Maar ja Een koe en een paard dat gaat ook niet sammen

Ik zal een tijger naar jou toesturen Dan heb je wat te spelen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden