[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

merkzonnebril of goedkoop uit de tankshop ?


robke

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Serengetti, absoluut!

Ik heb me in februari een nieuwe aangeschaft,ook een driver: Kosten 322 euro. Al waren ze 750 euro dan deed ik het nog. Overigens: men kan die dingen ook op sterkte krijgen, reken dan op een honderdje of 8.

Waarom Serengetti (drivers)? Is niet uit te leggen zoals gezegd, dat moet je ervaren. Wat Pierre zegt is lulkoek.

Serengetti begint waar de anderen stoppen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben brildragend, dus ik heb een zonnebril op sterkte van Armani, tenminste het montuur dan, was rond de 700 euro's die bril, maar heb er dan ook wel elke dag plezier van.

Onlangs was ik weer eens bij de brillenkeizer, en die had mooie Porsche montuurtjes liggen, en mijn glazen kunnen gewoon overgezet worden, gelukkig maar.

Dus binnenkort maar weer eens een nieuw montuurtje.

had het ook goedkoper kunnen doen, maar dan krijg ik zoiets.

239816.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dank heren ! even naar eye-wish opticien geweest, en het is een polaroid met groene glazen van 50 euro geworden. volgens de verkoper zijn serengeti's de beste maar die zijn me wat te prijzig, en waren in die winkel ook niet te koop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zag hier iemand iets zeggen over het aanschaffen van een montuur. Zo zou een montuur de prijs van een bril betalen en zo kom je dan aan een dure zonnebril. Vaak is dat wel zo, bijvoorbeeld bij die übergeile Porsche-brillen, je betaalt daar het design en de naam. De glazen zullen gewoon een goede of heel goede kwaliteit hebben. Maar dat onderscheid zich inderdaad niet veel van een Hans-Anders montuur met gepolariseerde glazen (polaroid).

Bij Serengeti echter betaalt men zo een hoge prijs omdat in de glazen filters geslepen zijn die die kwaliteit zo hoog maken. Vroeger waren dit echte glazen van glas. Dit was ook het enigste merk die dit soort filters allemaal in 1 glas kregen. Toen ik mijn rijbewijs haalde, 15 jaar geleden, heb ik gelijk zo een ding aangeschaft. Kosten toendertijd rond tegen de 400 gulden. Het montuur was niet echt hip maar het zicht was echt fantastisch. Er waren ook maar een paar modellen. Jaren later zag ik in een tax-free shop een identiek montuur te koop liggen voor dezelfde prijs. De monturen bleven lang te koop in de bestaande modellen.

Op gegeven ogenblik de Serengeti kapot en geen geld voor een nieuwe. Een hoop goedkope dingen versleten en sinds februari weer the real shit. Ik schrok van de prijs. Wat bleek, in Amerika had een of andere celeb zich laten fotograferen met een Serengeti, misschien wel stomtoevallig. Blijkbaar was dat ding 'retro' net zoals dat oude model van mij (mijn eerste serengeti). Op gegeven ogenblik droegen steeds meer celebs dit merk. Het zal waarschijnlijk de prijs opgedreven hebben. Wat een pluspunt is, is dat er meer keus is, de glazen zijn wat lichter en de monturen wat 'hipper'. Ze moesten natuurlijk mee met de tijd..........

Maar dat zicht.....

Serengeti Eyewear - Sunglass technology

Boven de foto kan men van technology wisselen. En echt waar, daar is niks van gelogen of digitaal verbeterd. Dit is Serengeti....

Op Designer Sunglasses Online - SmartBuyGlasses USA - Biggest Designer Eyewear Range in the US kun je goedkoper Serengeti's kopen. Probleem is dat je ze niet kunt passen. Als je schaamteloos bent kun je natuurlijk bij de opticien een bril passen, teruggeven en dan op deze site een bril bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Op Designer Sunglasses Online - SmartBuyGlasses USA - Biggest Designer Eyewear Range in the US kun je goedkoper Serengeti's kopen. Probleem is dat je ze niet kunt passen. Als je schaamteloos bent kun je natuurlijk bij de opticien een bril passen, teruggeven en dan op deze site een bril bestellen.

Ik meen me te herinneren dat je een Serengeti als het ware zelf samenstelt.

Je hebt verschillende monturen maar ook verschillende soorten 'ophanging' van de pootjes.

En daarbij verschillende soorten glas (gradient etc.)

Ik dacht dat je dat dan zelf ging samenstellen en je zonnebril later kon ophalen.

Je vergelijkt de verschillende dingen dan in de brillenzaak om zo te ervaren wat bijvoorbeeld het verschil is tussen wel en geen gradient of de ophanging van die pootjes.

Aan de hand van dit topic ben ik trouwens wel erg nieuwsgierig geworden naar het verschil tussen mijn zonnebril, nu ongeveer 18 jaar oud, en de huidige modellen van Serengeti.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deze heb ik: KLIK

Het is een Oakley. Heel fijne en mooie bril.

Heb ook een Oakley met gepolariseerde glazen, model Aviator (pilotenbril). Nadeel: je ziet het scherm van je tacho bv niet goed. Die ouderwets groene displays worden vlekkerig.

Wat ik indertijd betaald heb weet ik niet meer, maar beide zijn 200 plus.

De kwaliteit is naar mijn beleving goed merkbaar, in zowel pasvorm als glaskwaliteit en afwerking/materialen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Had tot vorig jaar een surfbril van Oakley, à €35,00 tot ik er op ging zitten in de cabine..

Nu heb ik goedkoopie van de Aldi. Kostte €3,99 incl. hoesje, doekje en extra glazen.

Bevalt zo goed dat ik er inmiddels 3 heb; een voor in de Pkw, een voor in de Lkw, en een voor op de motor.;)

Zelfs met bewolkt weer met scherp licht nog perfect!

Voor mij geen dure brillen meer:ja:..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

:D

Hhmm.. kun je daar een foto van maken?:D

Wordt een beetje lastig...:angel::D

Wat ik bedoel is: Ik heb snel last van migraine. Dit komt omdat bij een bepaalde lichtsterkte of lichtinval ik ga knijpen met mijn ogen.

Hierdoor krijg ik al gauw heftige hoofdpijn.

Door het dragen van een zonnebril, ongeacht welk merk of type, hoe duur of goedkoop, heb ik hier geen last van.

Is laatst nog eens voorgekomen dat het al bijna donker was maar de lichtintensiviteit toch sterk genoeg was dat ik toch maar m`n brilletje op gehouden heb.:cool:

Ziet er misschien niet uit, maar het werkt wel!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

post-10128-1394790325,2966_thumb.jpgtsja.........................

hier een moment dat het met mijn contactlenzen niet meer ging en daarom m'n bril op want goed zien is wél zo veilig in het verkeer!!

en als de felle zon erop komt worden deze brilglazen nagenoeg zwart, dat maakt deel uit van de correctie die ik nodig heb om goed te kunnen zien.

De prijs van dit eenvoudig reservebrilletje is €620,=

Mij kan je nooit wijs maken dat je voor €10,= een geweldige zonnebril kan kopen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nadat mijn vorige zonnebril (een gekregen Ray-Ban met groene glazen) was overleden aan de gevolgen van regelmatig op de verkeerde plekken liggen wilde ik wel weer een goede zonnebril. Ik werkte toen van 15.00u tot 1.30u en reed altijd tegen de zon in. Het is weer een Ray-Ban geworden, een Ray-Ban P. En ik vind het een heerlijke bril. Hij neemt de schittering weg en is niet te donker. Hij was destijds in 2006 wel aan de prijs, ik heb er 173 euro voor betaald. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wowwie, gebruik een paar dagen nu de serengeti maar dat verschil merk je gelijk, niet alleen tijdens zon alle schittering weg, maar ook tijdens regenbuien zie je op een paar honderd meter afstand niet alleen achterlichten maar ook de contouren van de auto's waar ze van zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden