[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

35 uur binnen, en dan...?


Gast mhkamp

Recommended Posts

Ik heb tot nu toe 7 uren theorie staan. Volgende week komen daar 21 uren bij (ADR cursus). De overige 7 moet ik opvullen met praktijk.

En dan? Naar het gemeentehuis voor een nieuw rijbewijs plus stempel code95 of meer? Een bezoek aan de ARBO-arts?

Is het beter te wachten met de laatste 7 uren? Graag advies. Rijbewijs geldig tot 8/2017

Verstuurd van mijn GT-P3110 met Tapatalk vanaf een geheime lokatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

U bent aardig op weg. Zodra u de code 95 compleet heeft kunt u ervoor kiezen naar het gemeentehuis te gaan om de code 95 in uw rijbewijs te laten 'bijplaatsen'. Een medische keuring is in dat geval niet nodig. De geldigheidsduur van het rijbewijs blijft ook gewoon 08/2017.

Maar in uw geval zou ik nog even wachten... Uw rijbewijs verloopt in 2017. Wanneer u medio 2016 een nieuw rijbewijs aanvraagt (inclusief medische keuring) wordt daar meteen de code 95 bijgeplaatst. Zonder extra kosten. Uw rijbewijs is dan geldig tot medio 2021 en loopt dan precies gelijk met de nieuwe termijn(en) van de code 95!

Met vriendelijke groet,

Mijnopleider

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

En toch is het verwarrend. Ik heb sinds 19-10-2013 de 35 punten binnen, en op 'mijn CBR' staat een nieuwe regel 'Nascholing code 95' die geldig is tot 19-10-2018. Mijn basiskwalificatie C Code 95 is geldig tot 25-05-2016 (staat ook op het rijbewijs).

Het lijkt er op dat de punten voor 19-10-2018 moeten worden gebruikt om bij te schrijven op het nieuwe rijbewijs.

Wat als ik NU een nieuw rijbewijs haal? Krijgt de code 95 dan een einddatum 5 jaar na NU? Of wordt dat dat 2021? Kan ik weer cursussen doen die meetellen als ik een nieuw rijbewijs heb gehaald, of pas na de einddatum van 26-05-2016?

Stel dat ik in 2016 een nieuw rijbewijs haal (rijbewijs geldig tot 8-9-2021, code 95 tot 26-05-2016), moet ik dan ook een keuring laten doen? Krijgt het nieuwe rijbewijs in 2016 dan weer een geldigheid van 10 jaar???

Pfff. Met andere woorden: als je de punten binnen hebt, wat is dan het beste moment om een nieuw rijbewijs te halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik heb tot nu toe 7 uren theorie staan. Volgende week komen daar 21 uren bij (ADR cursus). De overige 7 moet ik opvullen met praktijk.

En dan?

Telt de ADR cursus mee voor je 35 uur code95 ??

Dan zijn wij in België gediscrimineerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je leest het verkeerd Daniël. MHKamp heeft al voor iets 7 theorie uren gehaald. De ADR cursus basis+tank geldt inderdaad voor 21 uur. Dus in totaal zijn het nu 28 uur theorie. Echter van de 35 uur bijscholing moet je 7 uur praktijkles hebben.

Dus dat klopt. Ook ik moet nog 7 uur praktijk, maar wat ik daar voor ga doen weet ik nog niet.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Je leest het verkeerd Daniël. MHKamp heeft al voor iets 7 theorie uren gehaald. De ADR cursus basis+tank geldt inderdaad voor 21 uur. Dus in totaal zijn het nu 28 uur theorie. Echter van de 35 uur bijscholing moet je 7 uur praktijkles hebben.

Dus dat klopt. Ook ik moet nog 7 uur praktijk, maar wat ik daar voor ga doen weet ik nog niet.

Hendrik

Hendrik , bij ons in België telt het aantal uren ADR cursus niet mee voor je 35 uur scholing code 95 .

Nu heb ik op het www gezocht en in Nederland telt het aantal uur scholing ADR wel mee voor de 35 uur code 95 .

Vandaar mijn vraag of de ADR scholing mee telde voor het aantal uur ( 35 ) scholing code 95 .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je leest het verkeerd Daniël. MHKamp heeft al voor iets 7 theorie uren gehaald. De ADR cursus basis+tank geldt inderdaad voor 21 uur. Dus in totaal zijn het nu 28 uur theorie. Echter van de 35 uur bijscholing moet je 7 uur praktijkles hebben.

Dus dat klopt. Ook ik moet nog 7 uur praktijk, maar wat ik daar voor ga doen weet ik nog niet.

Hendrik

HNR> lees zuinig rijden> het nieuwe rijden is een goede praktijk cursus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hendrik , bij ons in België telt het aantal uren ADR cursus niet mee voor je 35 uur scholing code 95 .

Nu heb ik op het www gezocht en in Nederland telt het aantal uur scholing ADR wel mee voor de 35 uur code 95 .

Vandaar mijn vraag of de ADR scholing mee telde voor het aantal uur ( 35 ) scholing code 95 .

Daar ga je dan alweer met die Europeese eenheid :stom:

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HNR> lees zuinig rijden> het nieuwe rijden is een goede praktijk cursus

Vooral het contactsleuteltje niet omdraaien. Binnen 1 minuut je 7 uren binnen en geen liter diesel verstookt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En toch is het verwarrend. Ik heb sinds 19-10-2013 de 35 punten binnen, en op 'mijn CBR' staat een nieuwe regel 'Nascholing code 95' die geldig is tot 19-10-2018. Mijn basiskwalificatie C Code 95 is geldig tot 25-05-2016 (staat ook op het rijbewijs).

Het lijkt er op dat de punten voor 19-10-2018 moeten worden gebruikt om bij te schrijven op het nieuwe rijbewijs.

Wat als ik NU een nieuw rijbewijs haal? Krijgt de code 95 dan een einddatum 5 jaar na NU? Of wordt dat dat 2021? Kan ik weer cursussen doen die meetellen als ik een nieuw rijbewijs heb gehaald, of pas na de einddatum van 26-05-2016?

Stel dat ik in 2016 een nieuw rijbewijs haal (rijbewijs geldig tot 8-9-2021, code 95 tot 26-05-2016), moet ik dan ook een keuring laten doen? Krijgt het nieuwe rijbewijs in 2016 dan weer een geldigheid van 10 jaar???

Pfff. Met andere woorden: als je de punten binnen hebt, wat is dan het beste moment om een nieuw rijbewijs te halen?

Een nieuw rijbewijs is per 19 januari 2013 5 jaar geldig geworden.

De code 95 verlengen (dus na het behalen van 35 uur nascholing) is 5 jaar geldig na de oude datum

- Heb je je rijbewijs gehaald voor 10 september 2009 is deze datum: 10 september 2016

- Heb je je rijbewijs gehaald na 10 september 2016 is deze datum: 5 jaar na het behalen van je basiskwalificatie Code 95

Deze twee dingen staan in feite los van elkaar.

Jouw rijbewijs is geldig tot 2021, maar per 26-5-2016 moet de nieuwe code 95 er op staan. Vóór die datum (en dat mag dus ook nu al) moet je bij het gemeentehuis een nieuw rijbewijs halen, waarop je oude einddatum van rijbewijs komt, en code 95 tot 26-5-2021. Een nieuwe medische keuring is niet nodig, die heb je in 2011 laten doen en was toen nog 10 jaar geldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ruiken ze daar ook terug wat meer geld :ja: , tja die 21 uur ADR zijn sowieso al verplicht en ook terugkerend vernieuwbaar , op deze manier lopen ze daar tig aan inkomsten mis , per ADR attest is dat 3 lesdag x 180 a 220 euro de sessie , meer in de staatskas via belasting en meer uitgave voor de bedrijven . O ja fiscaal aftrekbaar :rolleyes: ja maar niet wat je hebt uitgegeven aan opleiding .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Tot nu klopt dit nog maar nu heb ik uit onbetrouwbare bron (van horen zeggen:D) maar wel betrouwbare persoon vernomen dat ze dit in Nederland ook willen schrappen.

Hangt al een paar jaar in de lucht, maar daar blijft het nog steeds bij...

Eigenlijk vind ik dat zo-wie-zo een kromme redenatie: ook dit is een verbreding/verdieping van je vakkennis:ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

waarom zou je een dure cursus ADR doen als je er nooit mee te maken krijgt.

Tsja...waarom heb ik een dagdeel les gehad in ladingzekering?

Die hele code 95 is door "ons" zelf in het leven geroepen en nu klagen we er over...

Jammer, de achterliggende gedachte is goed bedoeld, net als vele wetten er in de theorie leuk uitzien....

Regel en beleidsmakers in de EU en de landelijke hoge heren die deze regels verzinnen zijn gewoon van God los...

Niets meer en niets minder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tsja...waarom heb ik een dagdeel les gehad in ladingzekering?

Die hele code 95 is door "ons" zelf in het leven geroepen en nu klagen we er over...

Jammer, de achterliggende gedachte is goed bedoeld, net als vele wetten er in de theorie leuk uitzien....

Regel en beleidsmakers in de EU en de landelijke hoge heren die deze regels verzinnen zijn gewoon van God los...

Niets meer en niets minder!

Heeeeee ?? Het "hele Code 95" verhaal is door "ons zelf" in het leven geroepen ??

Mag ik daar een uitleg van krijgen ?

Of sloeg "ons" op de 'landelijke hoge heren'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Tsja...waarom heb ik een dagdeel les gehad in ladingzekering?

Die hele code 95 is door "ons" zelf in het leven geroepen en nu klagen we er over...

Jammer, de achterliggende gedachte is goed bedoeld, net als vele wetten er in de theorie leuk uitzien....

Regel en beleidsmakers in de EU en de landelijke hoge heren die deze regels verzinnen zijn gewoon van God los...

Niets meer en niets minder!

Jij woont toch helemaal niet in de eu ??? wat moet je dan met code 95 ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sindsdien loop ik ook met een minderwaardigheidscomplex rond in de wetenschap dat ik mijn CCV-B heb gehaald door middel van een schriftelijke cursus van de LOI...

Dat heb ik ook gedaan in 2003, maar omdat ik financiële problemen had kon ik mijn rijbewijs niet behalen. Dus kon ik alles overnieuw doen. En ja, als je alles van te voren geweten had...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
U bent aardig op weg. Zodra u de code 95 compleet heeft kunt u ervoor kiezen naar het gemeentehuis te gaan om de code 95 in uw rijbewijs te laten 'bijplaatsen'. Een medische keuring is in dat geval niet nodig. De geldigheidsduur van het rijbewijs blijft ook gewoon 08/2017.

Maar in uw geval zou ik nog even wachten... Uw rijbewijs verloopt in 2017. Wanneer u medio 2016 een nieuw rijbewijs aanvraagt (inclusief medische keuring) wordt daar meteen de code 95 bijgeplaatst. Zonder extra kosten. Uw rijbewijs is dan geldig tot medio 2021 en loopt dan precies gelijk met de nieuwe termijn(en) van de code 95!

Met vriendelijke groet,

Mijnopleider

Dus als ik het goed begrijp mag je al wel je 35 punten binnen hebben maar pas op laatste moment in 2016 je rijbewijs verlengen.

Dus de datum van je laatste cursus is geen uitgangspunt voor de volgende verlenging?

In dit voorbeeld is die bijna klaar(stel 2014), wacht nog ruim 2 jaar met nieuw rijbewijs aanvragen zodat hij volgende verlenging pas in 2021 hoeft te doen en niet al in

2019(wat ik dacht nl laatste datum cursus)?

Zelf kan ik ook binnen 2 jaar nieuw rijbewijs halen,mijne verloopt in 2014 nog lang geen punten genoeg kan dus in 2016 weer nieuwe halen.

Of is het zo dat als ik nu snel alle punten haal deze op nieuw rijbewijs komen en dan pas in 2021 weer nieuwe verlenging nodig heb?

Maar dan zit ik weer dat dat rijbewijs maar tot 2019 geldig is..

Kost hoe dan ook geld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sindsdien loop ik ook met een minderwaardigheidscomplex rond in de wetenschap dat ik mijn CCV-B heb gehaald door middel van een schriftelijke cursus van de LOI...

Kun je je voorstellen hoe ik me voel Rob?

Ik heb ooit in een grijs verleden(1964) een vrachtwagenrijbewijs gehaald,na 3 lessen op een Opel Blitz en heb nu al weer een paar jaar een rijbewijs,compleet met code 95 erop.:D:D

Op latere leeftijd moest ik wel de schoolbanken in ( in een cafe,annex zaal in Essen(B) voor een ADR cursus.

En daar heb ik nou juist wél wat van kunnen opsteken,vreemd dat men deze ADR cursus wil schrappen voor de code 95.

Men kan ook de cursus HNR(zuinig rijden) wel schrappen,als je bij een baas werkt die zegt: t gas erop,vertraging kost meer dan dat we met zuinig rijden uitsparen,heb je er ook niks aan.:ja::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wanneer u uw 35 uur nascholing heeft voltooid kunt u naar het gemeentehuis om uw rijbewijs te laten vernieuwen. Vernieuwen betekent dat u een 'vernieuwd' rijbewijs krijgt waarin de code 95 is bijgeplaatst. Aan de geldigheidsduur van het rijbewijs verandert niets. Ook hoeft u zich hiervoor niet opnieuw medisch te laten keuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden