[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

van Italie naar Lissabon


nawm

Vraag

  • Forumlid

Sinds een paar jaar kijk en lees en vraag ik het een en ander op dit forum. Dat was nodig omdat we van plan waren met een tot camper omgebouwde vrachtwagen door de wereld te gaan rijden.

Dat is nu aan het gebeuren. Begin dit jaar zijn we door Duitsland gereden (300km/week). Nu staan we in Zwitserland en zijn op weg naar Italie. Ook rustig aan, we hebben de tijd.

Straks rijden we door naar Lissabon. Daar moeten we tegen de kerst zijn want onze kinderen vliegen daar naar toe. Dan vieren we kerst daar met z`n vieren. Zo dat was de inleiding. Nu de vraag:

Hoe zouden jullie rijden van Italie naar Lissabon? Via Barcelona en Madrid. Of door Zuid Frankrijk en dan verder? Ook ben ik benieuwd naar de rustplaatsen onderweg? Er zijn maar weinig camperplaatsen in Spanje. Maar beroepsschauffeurs moeten toch ook ergens staan, denk ik dan.

En de sneeuw, hoe zit het daarmee? In Centraal Spanje kun je skieen, heb ik gelezen. Ik rijd voorlopig liever nog even niet door de sneeuw, huh-huh

Ben benieuwd,

en als jullie vragen hoe het bevalt? Ik kan het iedereen aanraden. ZO!

groeten van Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wij willen dat allemaal, maar vaak verteld de portomonnee een ander verhaal.

Via zuid Frankrijk is zeker mooi, en dan bij Irun Spanje in.

Het is wel een tijdje terug, en geloof dat zeker Spanje nu veel snelwegen heeft, maar probeer de oude wegen te rijden, Spanje en Portugal waren mijn favoriete landen, rustig buiten de steden.

Begrijp van andere chauffeurs hier dat de criminaliteit helaas wat uit de handen is gelopen..

Parkeren kun je overal vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Sinds een paar jaar kijk en lees en vraag ik het een en ander op dit forum. Dat was nodig omdat we van plan waren met een tot camper omgebouwde vrachtwagen door de wereld te gaan rijden.

Dat is nu aan het gebeuren. Begin dit jaar zijn we door Duitsland gereden (300km/week). Nu staan we in Zwitserland en zijn op weg naar Italie. Ook rustig aan, we hebben de tijd.

Straks rijden we door naar Lissabon. Daar moeten we tegen de kerst zijn want onze kinderen vliegen daar naar toe. Dan vieren we kerst daar met z`n vieren. Zo dat was de inleiding. Nu de vraag:

Hoe zouden jullie rijden van Italie naar Lissabon? Via Barcelona en Madrid. Of door Zuid Frankrijk en dan verder? Ook ben ik benieuwd naar de rustplaatsen onderweg? Er zijn maar weinig camperplaatsen in Spanje. Maar beroepsschauffeurs moeten toch ook ergens staan, denk ik dan.

En de sneeuw, hoe zit het daarmee? In Centraal Spanje kun je skieen, heb ik gelezen. Ik rijd voorlopig liever nog even niet door de sneeuw, huh-huh

Ben benieuwd,

en als jullie vragen hoe het bevalt? Ik kan het iedereen aanraden. ZO!

groeten van Bert.

Bij Perpignan Spanje in gaan(La Junquera) en dan bij Girona de nationaal nemen en via Lleida,Zaragoza,Madrid,Badajos naar Lissabon :

http://goo.gl/maps/dQzPX

Vanaf Milaan gerekend is deze route nagenoeg hetzelfde aantal kilometers alleen rij je praktisch tolvrij door Spanje.

en zoals Ibo al zegt;parkeren kun je overal langs de nationaal wegen in spanje,als je eens geen zin hebt om te koken kun je voor een grijpstuiver in het bijbehorende restaurant terecht om te eten en ben je "klant"en mag je dus ook parkeren.:ja:

Dikwijls liggen deze rustplaatsen parallel langs de grote wegen of in dorpjes die omgeleid zijn ,deze worden bijna altijd ruim tevoren aangegeven met grote borden met pictogrammen,een gekruist vork en mes of een benzinepomp en deze heten"servicios""

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die route zou ik graag eens rijden, zo over de Barcelonette. Maar toch he, als je daar maar eens 1 keertje langs komt, dan vind ik het zonde om die kustweg over te slaan.

Ik vind het prachtig rijden zo van San Remo, Ventimiglia de grens over en dan uitkijkend over Menton, Cannes, Nice. Een schitterende rit.

(maarja, door die bergen is ook wel heel mooi...)

Hij moet ook weer terug, mooi voor op de terugweg:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die route zou ik graag eens rijden, zo over de Barcelonette. Maar toch he, als je daar maar eens 1 keertje langs komt, dan vind ik het zonde om die kustweg over te slaan.

Ik vind het prachtig rijden zo van San Remo, Ventimiglia de grens over en dan uitkijkend over Menton, Cannes, Nice. Een schitterende rit.

(maarja, door die bergen is ook wel heel mooi...)

T,S.heeft een luxe probleem,:D:D ik wens m dan ook veel wijsheid bij zijn route beslissing.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je dan toch in Lissabon ben vergeet niet Barrio alto te bezoeken. Ik kom er helaas niet veel meer. Portugal is een mooi land met vriendelijke mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat eten voor een grijpstuiver is ook verleden tijd. Kost tegenwoordig onderhand hetzelfde als in Duitsland. Nog steeds goedkoper dan bij ons, maar denk niet dat je voor 5 euro je buik er vol kan eten en drinken. Dat was ooit eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Met achter ieder verkeersbord wel een gelegenheid waar je voor n grijpstuiver kunt eten.:ok::D:D

Peter, iik ben geen liefhebber van vis dus echt portugees eten deed ik niet veel. Ik ging meestal pizza eten. Dat Portugal toen heel goedkoop was klopt. Maar de laatste keer dat ik er geweest ben is al weer ff terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Peter, iik ben geen liefhebber van vis dus echt portugees eten deed ik niet veel. Ik ging meestal pizza eten. Dat Portugal toen heel goedkoop was klopt. Maar de laatste keer dat ik er geweest ben is al weer ff terug.

IK ben geen echte Portugal kenner en ook voor mij is t al weer een tijd geleden,maar ik herinner me wel dat er plenty eetgelegenheden waren,veel zoals ook in Spanje,gewoon in een loods op t industrie terrein.

Geen echte culinaire hoogstandjes,zoals in het beloofde smulland:Italië :D, maar gewoon eerlijk voer voor weinig geld.

En ik ben wel een visliefhebber,dus ik zit daar altijd goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja,de telegraaf hé :D:D

Ik heb er in al die jaren niks van gemerkt,áls ik t daar ooit gegeten heb,was t i.i.g. wel lekker.

Dus kunnen we stellen: kat is goed eetbaar.:D:D

P.S. in Nederland worden ook jaarlijks zwerfkatten afgeschoten(volgens een spotje op T.V):D:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Sinds een paar jaar kijk en lees en vraag ik het een en ander op dit forum. Dat was nodig omdat we van plan waren met een tot camper omgebouwde vrachtwagen door de wereld te gaan rijden.

Dat is nu aan het gebeuren. Begin dit jaar zijn we door Duitsland gereden (300km/week). Nu staan we in Zwitserland en zijn op weg naar Italie. Ook rustig aan, we hebben de tijd.

Straks rijden we door naar Lissabon. Daar moeten we tegen de kerst zijn want onze kinderen vliegen daar naar toe. Dan vieren we kerst daar met z`n vieren. Zo dat was de inleiding. Nu de vraag:

Hoe zouden jullie rijden van Italie naar Lissabon? Via Barcelona en Madrid. Of door Zuid Frankrijk en dan verder? Ook ben ik benieuwd naar de rustplaatsen onderweg? Er zijn maar weinig camperplaatsen in Spanje. Maar beroepsschauffeurs moeten toch ook ergens staan, denk ik dan.

En de sneeuw, hoe zit het daarmee? In Centraal Spanje kun je skieen, heb ik gelezen. Ik rijd voorlopig liever nog even niet door de sneeuw, huh-huh

Ben benieuwd,

en als jullie vragen hoe het bevalt? Ik kan het iedereen aanraden. ZO!

groeten van Bert.

Bij Perpignan Spanje in gaan(La Junquera) en dan bij Girona de nationaal nemen en via Lleida,Zaragoza,Madrid,Badajos naar Lissabon :

http://goo.gl/maps/dQzPX

Vanaf Milaan gerekend is deze route nagenoeg hetzelfde aantal kilometers alleen rij je praktisch tolvrij door Spanje.

en zoals Ibo al zegt;parkeren kun je overal langs de nationaal wegen in spanje,als je eens geen zin hebt om te koken kun je voor een grijpstuiver in het bijbehorende restaurant terecht om te eten en ben je "klant"en mag je dus ook parkeren.:ja:

Dikwijls liggen deze rustplaatsen parallel langs de grote wegen of in dorpjes die omgeleid zijn ,deze worden bijna altijd ruim tevoren aangegeven met grote borden met pictogrammen,een gekruist vork en mes of een benzinepomp en deze heten"servicios""

Ik zou ook voor deze gaan.

En wat prins zegt kan ik me niet in vinden.

Zeker hoe zuidelijker je gaat hoe goedkoper het word.

Maar meer als 15,- ben je nooit kwijt.

Maar vaak nog goedkoper incl de wijn.

Ik tikte gisteten in regerburg 23,- af.

Eten en 1 biertje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het heeft even geduurd voor ik jullie kon bedanken voor de geleverde ideeën. Maar nu heb ik internet dus........bedankt.

Als we in Lissabon zijn laat ik weten hoe we er gekomen zijn :-)

Nu zitten we nog een weekje in Italië, daarna karren we die kant op.

Maar rustig aan: 300km per week!

groeten van Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even een update: We rijden nog steeds. Morgenvroeg over de Brenner naar Italië. Half december steken we over naar Marokko. Daar waren we nog niet, en het zonnetje schijnt daar wel lekker heb ik me laten vertellen. Ook over de verschillende landschappen hebben we al veel moois gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even een update: We rijden nog steeds. Morgenvroeg over de Brenner naar Italië. Half december steken we over naar Marokko. Daar waren we nog niet, en het zonnetje schijnt daar wel lekker heb ik me laten vertellen. Ook over de verschillende landschappen hebben we al veel moois gehoord.

Kom Ff via Nederland. Heb gehoord dat ze daar een tekort aan Mocro's hebben en wij hebben er nog wel wat over

Goede reis mensen!

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even een update: We rijden nog steeds. Morgenvroeg over de Brenner naar Italië. Half december steken we over naar Marokko. Daar waren we nog niet, en het zonnetje schijnt daar wel lekker heb ik me laten vertellen. Ook over de verschillende landschappen hebben we al veel moois gehoord.

nou have fun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even een update: We rijden nog steeds. Morgenvroeg over de Brenner naar Italië. Half december steken we over naar Marokko. Daar waren we nog niet, en het zonnetje schijnt daar wel lekker heb ik me laten vertellen. Ook over de verschillende landschappen hebben we al veel moois gehoord.

Mooi man,welke boot ga je nemen? 

veel mogelijkheden zijn er m.i. niet naar Marokko,Genova,Savona en Livorno dacht ik.

 

Benieuwd wat de prijs zo ongeveer is. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden