[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DIkke boete voor knipperen....


Rallyfanaat

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben nog redelijk nieuw hier, ben al 5 jaar chauffeur.

Maar heb toch even jullie hulp/ ervaringen nodig.

Vorige week reed ik tussen oberhausen en arnhem op de 3, was net weer wat opgang gekomen en reed netjes rond de 80. Vrachtwagen voor me loopt bij me weg en er zit een BMW 5 voor me.

Begint die bmw te sukkelen tussen de 75 en 80. Dus ik kruip er, vanzelf, wat dichter op en knipper een keer met groot licht. Waarna de bmw remt en nog langzamer gaat rijden. Dus ik knipper nog een keer, ja hoor polizei volgen.

Ik aan de kant, nadat ze de papieren gezien hadden. Moest ik gelijk betalen, kreeg een brief in mn handen gedrukt waar het een en ander over een borg word uitgelegd. Boete was 750 euro en 28 euro administratie kosten.

Ik zelf, en mijn omgeving vinden dit bedrag best hoog. Is dit normaal? Of had ik helemaal niet te maken met echte agenten. Ze hebben zich gelegitimeerd en hebben hun namen op de bon gezet. Als het goed is krijg ik papieren van de officier thuis gestuurd.

Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad een dure grap. Je moet ook niet knipperen, je moet ze gewoon inhalen, dat is goedkoper.

Als je het nog eens hebt, dat er een zgn. 'burgerauto' voor je zit te klooien in Duitsland: de politie in burgerauto's herken je aan het kenteken: eerst een paar letters (van de plaatsnaam) en dan alleen maar cijfers, dus niet opnieuw letters.

Dat vertelde mij de agent achteraf, hij was verbaasd dat ik dat niet wist. Elke Duitser weet dat, maar wij leren dat niet bij het chauffeursdiploma:D:hamer:. Later ben ik er op gaan letten en inderdaad het klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad een dure grap. Je moet ook niet knipperen, je moet ze gewoon inhalen, dat is goedkoper.

Als je het nog eens hebt, dat er een zgn. 'burgerauto' voor je zit te klooien in Duitsland: de politie in burgerauto's herken je aan het kenteken: eerst een paar letters (van de plaatsnaam) en dan alleen maar cijfers, dus niet opnieuw letters.

Dat vertelde mij de agent achteraf, hij was verbaasd dat ik dat niet wist. Elke Duitser weet dat, maar wij leren dat niet bij het chauffeursdiploma:D:hamer:. Later ben ik er op gaan letten en inderdaad het klopt.

Kijk,dit soort tips,daar hebben we wat aan.:ok::kiss::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben nog redelijk nieuw hier, ben al 5 jaar chauffeur.

Maar heb toch even jullie hulp/ ervaringen nodig.

Vorige week reed ik tussen oberhausen en arnhem op de 3, was net weer wat opgang gekomen en reed netjes rond de 80. Vrachtwagen voor me loopt bij me weg en er zit een BMW 5 voor me.

Begint die bmw te sukkelen tussen de 75 en 80. Dus ik kruip er, vanzelf, wat dichter op en knipper een keer met groot licht. Waarna de bmw remt en nog langzamer gaat rijden. Dus ik knipper nog een keer, ja hoor polizei volgen.

Ik aan de kant, nadat ze de papieren gezien hadden. Moest ik gelijk betalen, kreeg een brief in mn handen gedrukt waar het een en ander over een borg word uitgelegd. Boete was 750 euro en 28 euro administratie kosten.

Ik zelf, en mijn omgeving vinden dit bedrag best hoog. Is dit normaal? Of had ik helemaal niet te maken met echte agenten. Ze hebben zich gelegitimeerd en hebben hun namen op de bon gezet. Als het goed is krijg ik papieren van de officier thuis gestuurd.

Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn!

Wat was de reden dan van die bekeuring? men moet het artikel nummer van het "verstoss"aangeven op de kwitantie, voor dat knipperen lijkt me dat veel te veel geld.

Of kan het zijn dat t hier voor is: tussen de 75 en 80. Dus ik kruip er, vanzelf, wat dichter op ,dan ga je dus omdat je geen afstand gehouden hebt,en dat kan i.d.d knaken kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ja en je op internet voordoen als een 18 jarige en dan oude mannen uitlokken tot rare dingen en dan zeggen dat je 15 bent ook ;) ba raar land, maar ik wil er weleens komen kijken :D

Denk dat er over de gehele wereld rare dingen op het internet gebeuren.

Maar kom langs Ger. Rij mee voor een paar weken. Je zult dan zien dat ze hier best wel aardig zijn. Hollywood en de VS zijn twee verschillende dingen, net zoals bv. flodder en NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal het weleens lezen Pierre. Maar soms moet je vuile spelletjes spelen om vuile mannetjes te pakken.

Nu vragen we ons allemaal af, vanwwar die bovenmaatse interesse in misdaad Pierre?? Nu zit ik zo eens te denken, je zit nogal veel langs het water, en iedereen weet dat de columbiaanse kartels duikbootjes hebben.......

Ja, hoe kan je eigenlijk zo mooi wonen, en altijd maar op de computer zitten terwijl je chauffeur bent????

En wie weet, denken jullie echt dat ik gewoon een trucker ben.....

Zeg Pierre, kom eens langs hier voor een babbeltje..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je het nog eens hebt, dat er een zgn. 'burgerauto' voor je zit te klooien in Duitsland: de politie in burgerauto's herken je aan het kenteken: eerst een paar letters (van de plaatsnaam) en dan alleen maar cijfers, dus niet opnieuw letters.

Op de Duitse wikipedia wordt het uitgelegd:

http://de.wikipedia.org/wiki/Streifenwagen#Kennzeichen

Dus de eerste letters duiden op het bundesland, meestal gevolgd door alleen maar cijfers, maar bij enkele landen toch wel een paar letters gevolgd door cijfers. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad een dure grap. Je moet ook niet knipperen, je moet ze gewoon inhalen, dat is goedkoper.

Als je het nog eens hebt, dat er een zgn. 'burgerauto' voor je zit te klooien in Duitsland: de politie in burgerauto's herken je aan het kenteken: eerst een paar letters (van de plaatsnaam) en dan alleen maar cijfers, dus niet opnieuw letters.

Dat vertelde mij de agent achteraf, hij was verbaasd dat ik dat niet wist. Elke Duitser weet dat, maar wij leren dat niet bij het chauffeursdiploma:D:hamer:. Later ben ik er op gaan letten en inderdaad het klopt.

Bedankt voor de tip, kenteken was iets met oef en volgens mij daarna cijfers idd. Ik had trouwens geluk, analoge schijf. Daar is op te zien dat t niet onder de 75 kwam, die agent zei ook ja dan ga je toch lekker 80 rijden ipv 85/90.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bedankt voor de tip, kenteken was iets met oef en volgens mij daarna cijfers idd. Ik had trouwens geluk, analoge schijf. Daar is op te zien dat t niet onder de 75 kwam, die agent zei ook ja dan ga je toch lekker 80 rijden ipv 85/90.

Misschien eentje uit Thuringen die het spoor bijster was. ;)

Ieder geval in Niedersachsen en Beieren weet je niet of er een politie of gewone auto voor je rijdt.

[TABLE=class: wikitable]

[TR=class: hintergrundfarbe5]

Polizei

Kennzeichen

[TH][/TH]

[/TR]

Polizei Baden-Württemberg

BWL 4 - XXXX

BWL steht für Baden-Württemberg, Landesregierung, Landtag und Polizei

Polizei Bayern

-

normale Kennzeichen

Der Polizeipräsident in Berlin

B - XXXXX

B steht für Berlin

Polizei Brandenburg

BBL 4 - XXXX

BBL steht für Brandenburg, Landesregierung, Landtag und Polizei

Polizei Bremen

HB - XXXX

HB steht für Hansestadt Bremen

Polizei Hamburg

HH - XXXX

HH steht für Hansestadt Hamburg

Hessische Polizei

WI - HP XXXX

HP steht für Hessische Polizei

Polizei Mecklenburg-Vorpommern

MVL - 3XXXX

MVL steht für Mecklenburg-Vorpommern, Landesregierung und Landtag

Polizei Niedersachsen

-

normale Kennzeichen

Polizei Nordrhein-Westfalen

NRW - 4 XXXX

NRW steht für Nordrhein-Westfalen, Landesregierung und Landtag

Polizei Rheinland-Pfalz

RPL 4 - XXXX

RPL steht für Rheinland-Pfalz, Landesregierung, Landtag und Polizei

Polizei Saarland

SAL - 4 XXXX

SAL steht für Saarland, Landesregierung, Landtag und Polizei

Polizei Sachsen

DD - Q XXXX

keine Besonderheiten

Polizei Sachsen-Anhalt

LSA - XXXXX

LSA steht für Sachsen-Anhalt, Landesregierung, Landtag und Polizei

Polizei Schleswig-Holstein

SH - XXXXX

SH steht für Schleswig-Holstein, Landesregierung, Landtag und Polizei

Thüringer Polizei

EF - LP XXXX

2007 bis 2011: EF - TP XXXX

[/TABLE]

Bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Streifenwagen#Kennzeichen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^

Wat weer de uitspraak ontkracht van hellbengel dat nr platen na de eerste reeks cijfers gelijk uit letters zou bestaan, prima tip :confused:

Sorry maar ik kwam met de tip dat nummerplaten na de eerste reeks letters uit cijfers bestaan, precies omgekeerd dus als wat je schrijft. Twee fouten in één posting foei;)!

Maar tot 2007 gold dat in ieder geval volgens de link van easyrider, nu niet meer in sommige deelstaten.

Dat mij dat verteld werd door de politie, is al een aantal jaren terug, weet niet meer in welk jaar. De laatste tijd ben ik wat braver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook door "schade en schande" wijzer geworden JP???:p

Nee hoor, maar ik doe het tegenwoordig zowat in m'n broek voor al die collega-forumleden die met zo een dash-cam rondrijden. Voor je 't weet sta je met een strakke actie op alle sociale media tegenwoordig.

Wil niet wekenlang het middelpunt van discussie zijn vanwege een oncourante rijstijl:p:p:p.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Ja, van die kant had ik het nog niets eens bekeken, echter inderdaad wel een punt om over na te denken......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden