[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duitsland in met BE-combinatie?


Unimerk

Recommended Posts

  • Forumlid

Beste allemaal!

Ik overweeg om wat te kopen in Duitsland, gewicht ongeveer 5750/6000kg, nou zijn er wat be-combi's te huur die dat mogen hebben.

Maar gelden deze regels ook in Duitsland? We zullen met 2 chauffeurs die kant opgaan, beide in bezit van rijbewijzen CE.

Als die onder de 12ton blijft geen maut? Zijn er wel andere onkosten?

Ik ben benieuwd, al weet ik nog niet zeker of ik überhaupt met een 10ton combinatie en 150pk naar DL wil eigenlijk :eek:

Of weet iemand nog een fatsoenlijke oprijwagen te huur met min 6ton laadvermogen? :D

Hoor het graag, Niek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Het enige wat ik weet is dat je met een totaal gewicht van meer dan 2,8 ton een maximale snelheid mag rijden van 80 km/u (officieel, echter op de autosnelwegen wordt maximaal 90 km/u toegestaan) op de bundesstrasse is dit maximaal 60 km/u, het zelfde als een vrachtwagen dus. Bij ons ligt die grens op 3,5 ton. En je bent volgens mij tachograaf plichtig........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Totdat je er 1 voor zij sodemieter rijdt op de autobaan met 90, trek je aan het kortste eind bij de rechter. Die zegt dan doodleuk "als je 80 had gereden was je daar op dat tijdstip niet geweest en was het ongeval niet gebeurd".

Je kunt ook stellen dat,als je 100 gereden had,je allang weg geweest was toen die vent daar was die je voor zijn mieter reed.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste allemaal!

Ik overweeg om wat te kopen in Duitsland, gewicht ongeveer 5750/6000kg, nou zijn er wat be-combi's te huur die dat mogen hebben.

Maar gelden deze regels ook in Duitsland? We zullen met 2 chauffeurs die kant opgaan, beide in bezit van rijbewijzen CE.

Als die onder de 12ton blijft geen maut? Zijn er wel andere onkosten?

Ik ben benieuwd, al weet ik nog niet zeker of ik überhaupt met een 10ton combinatie en 150pk naar DL wil eigenlijk :eek:

Of weet iemand nog een fatsoenlijke oprijwagen te huur met min 6ton laadvermogen? :D

Hoor het graag, Niek

MIsschien dat je hier wat wijzer word:

Führerschein Klasse B - BE - Trike - Quad - Auto - Kraftfahrzeuge

Grüss gott ( wenn m siehs't)

Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
  • Forumlid

Wij hebben zelf ook een BE combi en willen ook graag weten hoe dat in de verschillende Europese landen is geregeld.

Dus als iemand ervaring heeft of meer weet waar die informatie te verkrijgen is... Graag.

Edwin

 

Als jouw voertuig in Nederland,door de RDW, goedgekeurd is en je hebt daarvoor een kentekenbewijs,is dit in heel de EU geldig.

En als jouw rijbewijs in Nederland geldig is voor de B/E combi waar je mee rijd,is dat ook in ander EU landen geldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden