[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Alweer shit bij de Bas Selman Transportgroep B.V.


Recommended Posts

  • Forumlid

Opnieuw transportbedrijf van Bas Selman op randje van faillissement

HUISSEN - De Bas Selman Transport Groep B.V., gevestigd aan de Primulalaan 2 te Huissen, verkeerd in financiële problemen. Het bedrijf heeft op dit moment een schuld van meer dan 4,3 miljoen euro. Op donderdag 24 oktober hebben crediteuren die wat te vorderen hebben van de onderneming een brief ontvangen van mr. J. Steverink van Hekkelman Advocaten & Notarissen.

In deze brief biedt Selman de schuldeisers een 'crediteurenakkoord' aan. Volgens de brief van de advocaat heeft de familie Selman een bedrag van 3 miljoen euro van het bedrijf te vorderen vanwege een financiering aan het bedrijf. Daarnaast hebben de overige schuldeisers gezamenlijk ruim 1 miljoen euro te vorderen.

Selman biedt nu een 'akkoord' aan waarbij elke schuldeiser maximaal € 950,- van de vordering krijgt uitbetaald. Echter dienen daarvoor álle crediteuren die een vordering hebben dit akkoord te ondertekenen. Als de schuldeisers akkoord gaan dan betekent dat volgens de huidige cijfers dat de crediteuren slechts 19,5 procent van hun vordering krijgen terugbetaald.

Lees verder op : Transport-Online

bewerkt door Knoalster
artikel ingekort en link naar bron
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik ken mensen die er ook mee gemoeid zijn dus ik vind het een spijtige zaak. Maar hier moest ik toch wel stiekem om lachen: '' De Bas Selman Transport Groep B.V. is een doorstart van het in februari 2010 failliet verklaard Bas Selman Transport B.V., dat was op zijn beurt weer een doostart van het in juni 2009 failliet verklaarde Europe Flyer Logistics B.V., dat op zijn beurt weer een doorstart was van het in 2006 failliet verklaarde Europe Flyer B.V.'' Kan ook alleen in Nederland zoiets..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is naar mijn mening, en zeg het maar als ik fout zit, typisch een voorbeeld van een bedrijf waar een doorstart absoluut niet werkt. Wat dus in 2006, 2009 en 2010 fout gaat, gaat dus in 2013 weer fout. Ik ben van mening dat dergelijke bedrijven om mogen vallen maar dan wel blijven liggen en nooit meer opstarten. Laat een ander dat werk maar gaan doen tegen een betere prijs die wel uit kan. De 1 zijn dood is de ander zijn brood zeggen ze vaak maar in het transport is het vaak de 1 zijn dood de ander zijn dood en dan in het kwadraat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ken mensen die er ook mee gemoeid zijn dus ik vind het een spijtige zaak. Maar hier moest ik toch wel stiekem om lachen: '' De Bas Selman Transport Groep B.V. is een doorstart van het in februari 2010 failliet verklaard Bas Selman Transport B.V., dat was op zijn beurt weer een doostart van het in juni 2009 failliet verklaarde Europe Flyer Logistics B.V., dat op zijn beurt weer een doorstart was van het in 2006 failliet verklaarde Europe Flyer B.V.'' Kan ook alleen in Nederland zoiets..

"lachen"vind ik niet zijn toch 3 keer mensen de dupe geworden van deze "werkgever"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach die beginnen gewoon weer opnieuw en over twee jaar lezen we het volgende faillissement van ze.

Nee hoor, dan zijn ze volgend jaar weer aan de beurt, namelijk 3 jaar/1 jaar/3 jaar/......., de daarop volgende doorstart is dan 2017 weer naar de knoppen.

Wat ik vreemd vind, de selmannetjes zijn bekent dat het fout loopt, en steeds krijgen ze het weer voor elkaar om de boel op rekening te krijgen, ik zou zeggen eerst centjes en dan krijg je pas wat.

Maar Europe Flyer de deur uit, en dan dit bericht, lijkt op de centjes veilig stellen en dan de boel of afkopen voor weinig of alle schulden weg maar weer failliet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik vreemd vind, de selmannetjes zijn bekent dat het fout loopt, en steeds krijgen ze het weer voor elkaar om de boel op rekening te krijgen, ik zou zeggen eerst centjes en dan krijg je pas wat.

Dat is niet vreemd, dat is dom. Dom van die leveranciers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het was te verwachten. Heeft de vorige curator (Mr. Sander Drijber) toen geen goed onderzoek gedaan om een doorstart toe te staan?

8 Jaren terug namen ze Wijntrans uit Dongen over. Die hadden mooi en net materieel rijden maar wat ik begreep hadden ze ook nog iets te vorderen?

Zal onze vriend op de Veluwe die zo zeker was van zijn centjes nu ook het schip in gaan? (never too late with a V8, voor de centjes haha).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kunnen we hier niet met de pet rond gaan zodat we een kleine crediteur schadeloos kunnen stellen indien hij niet accoord gaat? Want als het niet unaniem aangenomen wordt gaat het niet door en betekend dit dus faillisements aanvraag. Personeel krijgt toch geld van het uwv. En bedrijven die er dik in zitten hebben een gigantische plaat voor hun kop door een bedrijf vd familie Selman zoveel krediet te geven.

Selman probeert heel meewerkend over te komen maar die verlaging van hun zekerheden (maw 1e recht op uitbetaling) maar dat is een complete farce. Want het bedrijf is nooit 1 miljoen waard. Al het materiaal is geleast (familielid) en vastgoed heeft ook een eigen bv. Ik denk dat de claim van uwv/belastingdienst het complete bedrag wat de curator (wordt vast vriendje Sander Drijber) ten gelde maakt overstijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit zal wel weer een lang topic worden met een heleboel verongelijkte reacties. ;)

De namen Selman en Euro Flyer doen het hier altijd goed dit in tegenstelling tot bijv. die lieve meneer Middelkoop of Post Kogeko die Leo de Bruin na faillissement doorstart. Ik begrijp sowieso niet waar men zich hier druk over maakt: het personeel krijgt z'n geld van het Uwv en die leveranciers zijn net zoals Selman & Zn. toch zakkenvullende bazen en die kunnen best wat hebben. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En weer gaat het de gewone nederlander geld kosten. Wanneer wordt hier nu eens tegen opgetreden door deze mensen de vergunningen af te pakken en nooit meer af te geven.

En wat die schuldeisers betreft: grotere ezels bestaan er volgens mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die doorstart is er al weer in de Fresh Frozen Allround B.V. die pas opgestart is............... (en wie zit er in de directie??????):ja:

Pas opgestart, is dat niet al een doorstart dan.:(:(:(

Google maar eens op die naam, die is in 2006 al naar de knoppen gegaan, omdat men effe snel de naam veranderde van europe flyer.

Faillissement Fresh Frozen Allround Bv te Huissen (F.05/06/32) - FaillissementsDossier.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Niet in de war met Fresh Cargo? Ik weet t. Al die namen die, puur toeval natuurlijk, een beetje op elkaar lijken. Daar zou Arne But toch een auto inzetten? Vraag me af of dat nog wel door gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kwam er vanmiddag nog een tegen vlak voor Puttgarden.

Dan denk ik altijd gelijk aan deze soap rond dat bedrijf en de fam. Selman.

Beetje italiaanse maffia op polder niveau vind ik het.

misschien een leuk zaakje voor peturrr R de vries.

Kan ie best een mooi boek over schrijven denk ik.

Of Reinout Oerlemans...

Oh ja dat zie ik al helemaal voor me.

Een 13 delige serie met 12 faillissementen.

Over een Familie en hun bedrijf, dat ze door list en bedrog in steeds maar weer weten te redden.

Om zo hun luxe leventje in stand te houden.

Maar in een familie van oplichters en zwendelaars is niemand te vertrouwen.

Dus het is wachten tot de eerste barsten in het fundament komen en dan stort het hele kaartenhuis in elkaar.

Wat denken jullie, zal ik Arnie een mailtje sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden