[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

spanbanden over dak tautliners


rubberduck

Vraag

  • Forumlid

Vandaag woei het een beetje, ik was aan de kust van Zeeland en regelmatig zag ik mijn dak van de taut bol stasn. Ook de rubber flappen aan het dak stonden strak omhoog.

Ik dacht laat ik er maar 2 spanbandjes overheen gooien.

Ik had al meerdere trucks gezien met kapotgescheurde daken.

Nu de vraag... helpt dit die spanbanden?

Op de zaak aangekomen riep de werkgever of ik bang was om het dak te verliezen.

Ik denk maar zo... liever spanbanden dan dadelijk het dak weg.

Want dan is het van...had maar spanbanden getrokken.

Dus heeft dit nut. Of sloop je het dak ermee?

post-7046-1394790302,111_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Niet alleen bij tautliners hoor, onderlossers en al die andere voertuigen die met een zeil 'iets' over de lading werken is het een heel goede optie.

Kortom :ok: goed bezig !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vind het top dat er nog chauffeurs zijn die de moeite nemen om het materiaal van de werkgever trachten het heel te houden meestal zijn het de eigen rijders die dit doen want een zeil repareren kost toch veel geld.Verder baat het niet schaad het ook niet alleen heb je planners die dan weer zeggen dat het weer tijd kost maar zelf zitten ze achter het glas.Oldtimer54(Cor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver

Het heeft wel degelijk nut. Je geeft het zelf ook al aan. Verleden jaar nog met de storm, een oplegger van G. Snel uit Woerden, die een heel dak verloren was in de polder tussen Mijdrecht en Woerden. Het lag compleet aan de andere kant van de sloot in het weiland................. Het zal op een tegenligger terecht komen zeg.......

Maar ja, sommige vinden het te veel werk. Ik deed er ook altijd 3 om, bij een toutliner, 5 minuten extra werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het houd het dak wel op z'n plek.

Maar wat als je een schuifdak hebt? Trek je de rails of het mechanisme niet krom? Ik heb er in het verleden wel enkele recht staan slaan/buigen (lees; na uit elkaar schroeven).

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus het helpt wel degelijk. Zag onderweg gisteren dus ook een chauffeur zijn zeil goed doen. Tenminste hij deed een poging, was een kieptrailer, dat zeil wat normaal met 3(!!!) Spanbanden vastzit waren gewoon kapotgescheurd.

Kun je nagaan hoeveel kracht erop komt te staan door de wind.

Zeg altijd maar zo...baat het niet dan schaad het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nou bert je was niet de enige bij de firma.heb er gisteren 3 spanbanden overgegooid en ze er vanmorgen in frankfurt pas afgehaald ( dat laatste was wat overdreven maar zoals reeds hier geschreven:baat het niet dan schaad het niet)

weet overigens van een transporteur uit harderwijk dat die het zijn chaeffeurs verplicht stelt om bij zware storm er spanbanden om te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je de spanbanden maar thv de rongen doet heb je geen schade aan de rail

Het is ook niet de rail die krom getrokken wordt, maar het traphek/schaar-scharnier wat er overheen rolt/rijdt (ik heb ff geen foto).

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden