[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrouwen..


Gast grietje80

Vraag

Gast grietje80

Wat denken jullie moeten wij als vrouw zijnde nog ergens extra rekening mee houden in de transportwereld?

Buiten t feit dat wij volgens sommige mensen niet kunnen rijden?

Miss wat do's en don'ts

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Goede tip ... "een grote zaklamp in de cabine" en zo'n maglite wordt ook niet als wapen gezien!

Pepperspray mag dan wettelijk niet het kan verdomd handig zijn.

Dan maar in overtreding ....

Wel vrij te koop in o.a. Duitsland, België dacht ik ook maar weet ik niet zeker.

Ik vraag mij af of een spuitbus deodorant ook voldoende afweer zou zijn???

Kijk die kun je gewoon overal mee naar toe nemen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

pepperspray is verboden maar deoderant niet :-)

is afdoende en anders een spuitbuis ruit ontdooier. heb ik zelf ook wel eens gebruikt als wapen.

mogelijkheden zat... alleen wat kan je doen tegen cabine gassen? een raam open werkt niet altijd als het winter is, en met een gasmasker slapen is niet erg fijn (ervaring mee )..

wat betreft aanloop op een parkeer terrein, in engeland hebben ze Dogging, een sub cultuur wat afspeelt op afgelegen parkeer terreinen.

het komt in nederland en duitsland ook wel eens voor...

cheers,

Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb speciaal op verzoek van mijn chauffeuse jenny nachtsloten/doorlocks laten aan brengen, busje pepperspray in de auto gelegd.werkt goed.wanneer je op een parkeerplaats aan kom rijden gelijk gordijnen dicht trekken helpt ook.

Verzonden via Samsung S4 White

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
uhmmmmm, heel flauw....................

Extra schadeformulieren?????

heel heel flauw...

in de 7 jr dat ik mn rijbewijs heb , heb ik nog geen enkele bekeuring gekregen of schade gereden.. en jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
is alweer een jaar of vier geleden, met gladheid tegen een Duitse A4 geschoven. Zelf schuld dus!!!!!!

Liever met de bus van de baas dan met de eigen auto, kan er niet van wakker liggen............:bey:

en dat is dus de verkeerde mentaliteit.............:zegtniets: Go for zero.....:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Goede tip ... "een grote zaklamp in de cabine" en zo'n maglite wordt ook niet als wapen gezien!

Pepperspray mag dan wettelijk niet het kan verdomd handig zijn.

Dan maar in overtreding ....

Wel vrij te koop in o.a. Duitsland, België dacht ik ook maar weet ik niet zeker.

Ik vraag mij af of een spuitbus deodorant ook voldoende afweer zou zijn???

Kijk die kun je gewoon overal mee naar toe nemen toch?

Wet Wapens en Munitie categorie 4

Categorie IV

1°. blanke wapens waarvan het lemmet meer dan een snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;

2°. degens, zwaarden, sabels en bajonetten;

3°. wapenstokken;

4°. lucht-, gas- en veerdrukwapens, behoudens zulke door Onze Minister overeenkomstig categorie I, sub 7°, aangewezen die zodanig gelijken op een vuurwapen dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn;

5°. kruisbogen en harpoenen;

6°. bij regeling van Onze Minister aangewezen voorwerpen die geschikt zijn om daarmee personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen;

7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.

ben die vraag vaker tegen gekomen of een maglite mag of niet

en antwoord is meestal dat de 5 en 6 cells vaak toch word gezien als wapen

heb er zelf een met 2 batt. maar ook die wil ik niet terug koppen hoor :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet dat het niet mag, dat hoef je mij niet te vertellen.

Maar ik kies dus voor mijn eigen veiligheid en zal het zeer zeker ook gebruiken indien daar noodzaak toe is.

Een 33-jarige inwoner van Leeuwarden kreeg maandagmiddag volgens de ZSM werkwijze direct een boete van € 350,- voor het in bezit hebben van pepperspray

De man liep maandagmiddag tijdens een verkeerscontrole op het Zuidvliet in Leeuwarden tegen de lamp. De man bestuurde een auto. Agenten zagen echter ook dat de man pepperspray bij zich had. Hij is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.



Daar is deze overtreding afgehandeld volgens de ZSM werkwijze. De Officier van Justitie legde de man direct een boete op van € 350,-. De man is daarna weer in vrijheid gesteld.



Januari 2013

Aug 2013

Een vrouw van 25 jaar uit Deventer heeft een boete van 350 euro gekregen voor het in bezit hebben van een busje pepperspray.Dit had ze bij zich tijdens een muziekfestival in het centrum van Apeldoorn. Portiers hielden de vrouw aan tijdens een reguliere controle bij de ingang van het evenement.

Ze had het busje in haar tas. De vrouw werd meegenomen naar het bureau, daar verhoord en kreeg dus de boete opgelegd.

Liever kans op die boete

Better safe than sorry

DEC 2012

Een vrouw uit Enschede, die in de nacht van zaterdag op zondag in haar woning werd overvallen, heeft haar belager met pepperspray verjaagd.

Een onbekende man drong de woning van de vrouw aan de Buurserstraat rond elf uur 's avonds binnen. Zij en haar echtgenoot werden door de overvaller mishandeld. Na met pepperspray bespoten te zijn, sloeg de overvaller op de vlucht.

Pepperspray verboden

Het is nog niet duidelijk of de Enschedese een boete krijgt voor het gebruiken van de pepperspray. Het gebruik daarvan is in Nederland verboden. De politie geeft prioriteit aan het opsporen van de overvaller en acht het niet waarschijnlijk maar sluit een boete vanwege de spray niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar ja ... de 'aanvaller' zal zeer waarschijnlijk ook in bezit zijn van een vuurwapen.

Het is maar net wat je gewend bent = als maatschappij bedoel ik.

Persoonlijk voel ik mij in Europa / Nederland veiliger dan in de USA ... dit juist omdat iedere halve zool een vuurwapen op zak kan hebben. Toch moet ik zeggen dat ik op al mijn reizen naar de USA nooit schoten heb gehoord, dus ja het is een idee wat je hebt.

Oke ... wel schoten gehoord maar die vuurden we zelf af. Dat telt dus niet mee :)

Een bus haarlak is ook een prima verdedegings middel :rolleyes:

Ik vraag mij sterk af of dit even effectief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik ben voor wapens voor eigen bescherming in huis, en heb mijn training met riot-gun al gehad:D[ATTACH=CONFIG]65265[/ATTACH]

Dat heuptasje is zoooooooo jaren 80.... dat kan echt niet meer

verstuurd van mn roze telefoon.. blijf een vrouw ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden