[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Plakkerig stuur


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid

Een collega van mijn vader heeft vorige week een rit met zijn auto gedaan, nu is het zo dat deze collega met het laden en lossen geen handschoenen aan heeft en vervolgens zonder dat hij zijn handen heeft gewassen gaat zitten sturen.

Nu is zijn stuur plakkerig en heeft het al met allesreiniger (zo'n spuitbus zoals glassex) geprobeerd maar krijgt het stuur bijna niet meer niet-plakkerig.

Hebben jullie oplossingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoes van een tientje erom, en als je weet dat er iemand anders mee weg moet haal je hem eraf.

Heb zelf hetzelfde probleem, stuur is helemaal verweerd en plakt soms helemaal, omdat als wij terug komen van transport met levende dieren de kratten en auto op de zaak de wasgang in gaat, en die mannen die de auto schoon maken en verzetten hebben natte handen en hebben vaak geen handschoenen aan, vandaar

Hoes is al in de bestelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik heb wel eens het idee dat door bepaalde soorten schoonmaak doekjes je een beschermlaag van het stuur af haalt :confused:

Mijn idee!!

Bij m'n vorige auto was met drie jaar die gladde bovenlaag verdwenen... Oorzaak: vaak schoonmaken met van alles, omdat de laders én geen handschoenen dragen én geen handen wassen:zegtniets:

Inderdaad ook eens zo'n hoes gekocht: is tijdelijk afdoende, maar gaat ten onder aan dezelfde kwaal óf scheurt kapot omdat 'ie nét te klein is...

Met m'n huidige auto gaat het dezelfde kant op, alleen nu met ruim vier jaar: we laden meer zelf ;)

De beste manier om dit probleem voorgoed op te lossen is een houten stuur te kopen; er zijn hele mooie in de handel maar die prijzen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik niet met je eens Freddie.

Naar mijn idee is je stuur wanneer hij nieuw is niet zacht.

Oudere wagens en dan vooral de schonere krijgen op den duur een zachter stuur.

Een stuur die wanneer je met een zeepdoekje overheen gaat altijd af geeft ook als hij niet vet is.

Misschien is er iemand die precies weet hoe het zit.

Anders is het misschien toch een punt om uit te kijken wat voor doekjes je gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een collega van mijn vader heeft vorige week een rit met zijn auto gedaan, nu is het zo dat deze collega met het laden en lossen geen handschoenen aan heeft en vervolgens zonder dat hij zijn handen heeft gewassen gaat zitten sturen.

Nu is zijn stuur plakkerig en heeft het al met allesreiniger (zo'n spuitbus zoals glassex) geprobeerd maar krijgt het stuur bijna niet meer niet-plakkerig.

Hebben jullie oplossingen?

Stuur mee naar huis s'avonds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik gebruik gewoon blue wonder voor het hele interieur. Let wel op dat Dasty en remmenreiniger zeer agressief zijn en ook de goede stoffen om je interieur mooi te houden verwijderen waardoor het verouderingsproces versnelt word.

Dit is een bericht van het forum van carclean.nl. Dit gaat dan over polijstpads die met dasty schoongemaakt worden maar ook de andere problemen worden erin omschreven:

Dit topic werd onder mijn aandacht gebracht, nadat ik per mail mijn afkeuring voor het gebruik van Dasty had getoond.

Ik ben van mening dat Dasty niet het product is om pads mee te reinigen en ik vind zelfs dat Dasty ver weg moet blijven van een auto. Het spul is niet voor niets zo goedkoop!

Wij hebben teveel problemen gezien en gehoord na het gebruik van Dasty! Losse velcro's, gevlekte rubbers, kapotte velgenborstels, vlekken in de lak, vlekken in kunststof enzovoorts.

Vanuit Carclean.nl raden wij het gebruik van Dasty dus zeer sterk af!

Ook het compleet onderdompelen of laten weken in water met schoonmaakoplossing is niet aan te raden. Bepaalde lijmsoorten kunnen hier slecht tegen (veel water mét schoonmaakmiddel) en ook dat kan veel problemen geven met pads, verlijmingen, loslatende velcro's, krimpende velcro's en het schotelen van pads.

Wij raden aan:

Gebruik een beetje afwasmiddel, maar met mate, werk het padoppervlak daarmee in, voeg aan het pad oppervlak wat warm water toe en masseer met je knokkels het afwasmiddel en het warme water in. Dan onder de kraan uitspoelen en onderste boven op een rekje laten drogen, met de velcro naar boven.

Ook dan wordt de velcro een beetje nat natuurlijk, maar voor veel kortere tijd en het belangrijkste verschil is dat het afwasmiddel niet tot bij de velcro kan komen.

APC, Degreasers etc. maken natuurlijk sneller en grondiger schoon, maar de pH waarde daarvan is zo hoog dat dat potentieel problemen kan geven met de verlijming. Ook andere stoffen in APC's en degreasers kunnen naast de pH waarde voor problemen zorgen met de verlijming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het ligt gewoon aan die moderne kunststof troep waarvan de sturen tegenwoordig zijn gemaakt. Ik heb gelukkig een deels houten, deels leren stuur en heb dan ook helemaal geen last van die vetaanslag.

Idd Pierre, veel meer voordelen van mijn auto weet ik ook zo gauw niet;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden