[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TruckParking Roosendaal


TPR

Recommended Posts

  • Forumlid

Helemaal gelijk Europeaan die denken alleen aan omloopsnelheid en marges en hoe die chauffeur ze moet bevoorraden zal hun een zorg wezen. Idee voor de gemeentes een groot parkeerterrein aan de rand van het dorp stad gratis uiteraard en dan kunnen de bedrijven hun spullen met de bakfiets komen halen, heel milieu vriendelijk geen fijnstof wat wil je nog meer toch als groene rakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
In eerste instantie richt de parking zich natuurlijk op nacht passanten, immers zullen die langere tijd blijven dan de middag passant. De Buitenlandse chauffeurs nemen vooral zelf hun eten mee en koken hun prakkie achter in hun trailer, zij zullen niet snel de centen hebben op zich vol te proppen bij een Burger King.

Dit soort "klanten"vereren jullie alleen met enbezoek als zij inderdaad gevoelige goederen geladen hebben en als zij er zeker van zijn dat hun baas of de opdrachtgever,zoals een der logistieke hotspots in Roosendaal(DHL-JDR_TNT) de kosten betalen en hun daarheen stuurt.

Anders zijn zij te vinden op de parkeerplaatsen bij o.a. de Wouwse Tol of langs de A58 bij Hoeven

Ik begrijp hierin je ergernis, maar als wij bij wijze van spreken zouden kiezen voor het eerste uur gratis tussen bijvoorbeeld 10:00 en 18:00 en de passant is binnen het uur weg, dan is de omzet 0,0 euro. Er moet daar dus een goede tussenweg in gevonden worden. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk input te krijgen van de mannen die dagelijks op de weg zitten.

En dat is nu net wat al die andere parkings in heel Europa de chauffeur wel aanbieden:het eerste uur(soms 1,5 uur) is het parkeren gratis

Er zijn genoeg plekken in Roosendaal waar je je aanhanger neer kan zetten, zonder dat je ook maar iemand in de weg zit,

Dat klopt helemaal wat je zegt,en als iemand er voor kiest om zijn aanhanger op een ander industrie terrein (Majoppeveld) af te koppelen,is dat zijn keuze.

Maar als er dan gesneden of gejat word is dat de consequentie die men aanvaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pierre, sorry hoor maar er kan hier ook nogal wat oude en recentere vergane glorie uit je geliefde Roosendaal verteld worden hoor.

Jan,als je wat verder leest zul je bemerken dat Piërre helemaal niet weet waar Roosendaal ligt,:D:D

Zijn geliefde stadje is toch echt Tilburg hoor :angel:

Hoewel ik vernomen heb dat hij zich ook in heeft laten schrijven als inwoner van Roncq

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
je zou natuurlijk ook een doorlaadsysteem kunnen vragen voor je combi :D

heb ik jaren mee rond getourd in england

6 deurtjes open plaat naat beneden en losse maar

Leuk, maar dan moet je er wel kunnen komen met 18 meter, of niet??? DAT is het probleem dus tegenwoordig. Wij hebben bijna (op 1 city oplegger na) alle opleggers vervangen voor combi's juist vanwege de lengte beperkingen

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Daar heb je weinig aan als je niet met een combinatie bij de winkel kan komen.

Gemeenten doen er alles aan om het leverende verkeer maar te frustreren. Maar veel winkels zijn er zelf ook schuldig aan. Het lijkt wel of er tijdens het ontwerpen van een pand als laatste wordt bedacht dat zo'n winkel ook nog bevoorraad moet worden. Dus wordt er op een onmogelijk plaats nog maar een hoekje gemaakt waar je dan maar een vrachtwagen in moet zien te frommelen. En dan zijn ze ook nog verbaasd als er eens schade aan het pand of vrachtwagen gereden wordt.

Juist Jan. Ook bij ons is de winkel locatie zelf belangrijker dan de los plaats. Ik weet nog goed, dat ik als 1e combi een nieuwe winkel kwam aanleveren in Orly (F), een giga winkelcentrum met los locaties onder het winkelcentrum. Met een doorrij hoogte van maximaal 3.40 meter!!!!! Daar sta je dan met 64 rol karren.......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik dan even een praktisch vraagje.

Jullie hanteren een uurtarief en hebben ook een avond/nachtkaart.

Misschien mag ik dan onnozel redeneren, maar stel:

Ik ben een passant en maak mijn 11 uur rust bij jullie, dan kost me dat dus 11 euro.

Per uur kost het je dus € 0,83 exclusief btw, kom je dus uit op € 1,00.

Dan snap ik dus niet echt waarom een nacht/avondkaart € 12,18 exlusief btw dan moet kosten.

Prima dat je met die kaart van 00:01 uur tot 23:59 mag vertoeven bij jullie, maar als je de echte passant op jullie terrein willen hebben staan, geeft mij aan de hand van deze kolderieke hantering van prijzen dat jullie echt geen verstand hebben van de transportwereld.

Daarnaast deze vraag; Hoe vaak worden de sanitaire voorzieningen schoongemaakt per dag ?

In een fatsoenlijke routier word dit namelijk direct als je de ruimte verlaat gelijk bijgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Buitenlandse chauffeurs nemen vooral zelf hun eten mee en koken hun prakkie achter in hun trailer, zij zullen niet snel de centen hebben op zich vol te proppen bij een Burger King.

En Nederlandse chauffeurs hebben veelal geen belang bij "fastfood" als dagelijkse warme maaltijd. Ga maar eens kijken bij dergelijke zaken langs de grote wegen. Als er al eens een vrachtwagen komt (kan komen) dan is het alleen nog maar om snel iets mee te nemen voor onder weg, niet om rustig te eten en dan een overnachting te maken.

Ik begrijp hierin je ergernis, maar als wij bij wijze van spreken zouden kiezen voor het eerste uur gratis tussen bijvoorbeeld 10:00 en 18:00 en de passant is binnen het uur weg, dan is de omzet 0,0 euro. Er moet daar dus een goede tussenweg in gevonden worden. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk input te krijgen van de mannen die dagelijks op de weg zitten.

Als je zorgt dat je (een deel van) je parkeergeld terug krijgt als je daar ook wat koopt in zo'n eettent is het risico al een stuk groter dat je chauffeurs trekt die niet het parkeergeld vergoed krijgen van hun werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Overigens vind ik dat we wel heel erg off topic gaan, ik was benieuwd naar chauffeurs met ervaringen mbt de truckparking en/of ideeën om het aantrekkelijker te maken.

Volgens mij hebben diverse chauffeurs al gezegd dat er fatsoenlijke horeca bij moet zitten. Daar valt de Burgerking en de Delifrance niet onder. U pareert dat vervolgens met de woorden dat er uw inziens wel degelijk behoefte aan die betreffende horeca-ketens is. Wilt u nou tips of moeten we gewoon een dikke veer in uw achterwerk drukken en zeggen dat uw parking geweldig is?

Kleine tip: ga eens een week mee met een chauffeur, dan weet u daarna precies waar er behoefte aan is en waar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is lastig om dit soort projecten goed te doen. De regie moet eigenlijk in handen zijn van 1 partij. Nu is de parking van parkeerbeheer en het facility point van een derde. Als je er op goochelt zie je dat er door diverse makelaars nog horecaruimte wordt aangeboden op die plek. Burger King heeft zijn afweging gemaakt, echter momenteel zijn er nauwelijks partijen te vinden die in zo'n project willen stappen. De groep potentiele klanten is te gering.

Vraag me af of hier de wisselwerking tussen de parking en de horeca wel voldoende is. Verrekenen parking ticket met eten is nooit verkeerd. In Duitsland vrij gebruikelijk. Venlo doen ze het ook en sinds kort ook op Distripark bij de Routiers in Rotterdam idem. Kampeerders zijn verdwenen en er is weer plek voor de mannen die willen overnachten, eten en douchen.

Als die wisselwerking er niet komt zou ik persoonlijk gaan staan op Zevenbergschenhoek. Daar kan je bij Kanters of De Gouden Leeuw gratis parkeren en eten is er oké.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn vorige werkgever huurt er ook 3 plekken daar in roosendaal voor 2 auto's en 1 om te wisselen.. is best wel goed geregeld daar,alleen denken de mannen van Koopman dat ze daar heilig zijn.. Als je stond te wisselen daar.. Lekker voor je pannebrood gaan staan en niet even wachten.. :zegtniets:

Klopt, Arie. Wij zijn niet voor niks de elite-chauffeurs :p

Ik heb er geen problemen mee of er nou wel of geen eettent bij zit. Ik parkeer m'n auto, zonder er zelf ook maar 1 cent voor te betalen, spring op de fiets en sta 20min later lekker thuis bij mijn vrouwtje :D

Wat wel stoort, is dat er behoorlijk verschil in de medewerkers van PB zitten. De ene laat me zo binnen of buiten zonder verdere vragen en de andere wil zelfs een officiële bevestiging vanuit Noordhorn...

Maarre, eettentje, dan hebben we het inderdaad niet over een bwuhger king of een subway. De beren is idd toch ff te ver lopen voor de gemiddelde chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er geen problemen mee of er nou wel of geen eettent bij zit. Ik parkeer m'n auto, zonder er zelf ook maar 1 cent voor te betalen, spring op de fiets en sta 20min later lekker thuis bij mijn vrouwtje :D

Er zit een groot verschil tussen de Roosendaalse chauffeurs en passanten,de Roosendaalse chauffeurs parkeren daar ook alleen maar,jouw baas heeft daar voor jullie 23 of 24 plaatsen afgehuurd en is dus voor parkeerbeheer een constante factor,evenals de Roosendaalse chauffeurs.

Om de exploitatie rond te krijgen moeten ze daarom passanten aantrekken,en dan is een eettent wel van cruciaal belang.

En als die passanten wegblijven zal de exploitatie ook achter gaan lopen en kost jou(en mij) als Roosendaler wel geld.

Indirect heb je er dus wel belang bij dat daar wat te knagen bijkomt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt, Arie. Wij zijn niet voor niks de elite-chauffeurs :p

Ik heb er geen problemen mee of er nou wel of geen eettent bij zit. Ik parkeer m'n auto, zonder er zelf ook maar 1 cent voor te betalen, spring op de fiets en sta 20min later lekker thuis bij mijn vrouwtje :D

Wat wel stoort, is dat er behoorlijk verschil in de medewerkers van PB zitten. De ene laat me zo binnen of buiten zonder verdere vragen en de andere wil zelfs een officiële bevestiging vanuit Noordhorn...

Maarre, eettentje, dan hebben we het inderdaad niet over een bwuhger king of een subway. De beren is idd toch ff te ver lopen voor de gemiddelde chauffeur.

Het ligt aan de situatie, soms betreft het een zogenoemde APB ofwel is de chauffeur naar buiten gegaan met zijn fiets via de looppoort, maar wilt deze de volgende ochtend met zijn auto naar binnen. Het systeem denkt op dat moment dat de chauffeur nog binnen staat. Om ongemak te voorkomen zou er bij de looppoort ook een mogelijkheid moeten komen om in -en uit te checken...

De andere situatie is als er een chauffer een wagen komt omruilen of iets dergelijks, meestal brengt jullie planner ons daarvan op de hoogte, soms ook niet.

Mocht het een ander situatie betreffen dan hoor ik deze natuurlijk graag per Prive bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maarre, eettentje, dan hebben we het inderdaad niet over een bwuhger king of een subway. De beren is idd toch ff te ver lopen voor de gemiddelde chauffeur.

vroeger hadden ze witte fietsen

maby een idee om een paar fietsen weg te zetten

die ze kunnen verhuren LOL

als dat er komt

niet vergeten dat ik dat idee heb gehad en daar graag mijn ideeengeld voor wil hebben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er niet vaak staan, maar als ik er sta, is het fijn dat er iets te eten bij zit. En een Burgerking is goed. Dat kan best eens per week. Voor wc en douches, komt daar dan een speciaal gebouwtje voor of is dat er al? Want bij Burgerking kun je denk ik niet douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijpelijk gezien van ondernemers oogpunt, alleen dan vind ik persoonlijk, mede omdat de ontwikkeling aan de Roosendaalse kant langer heeft geduurd om daar nieuwbouw te maken voor horeca gelegenheid, De Beren dus nu gevestigd in de gemeente Halderberge een goed alternatief was geweest als horeca gelegenheid voor de chauffeur aan de Roosendaalse kant.

Dat is denk ik ook een gemiste kans voor het eetcafe Beren zelf, daar deze op de huidige locatie reeds met gewone bezoekers goed loopt, als bonus dan ook nog de chauffeurs erbij hadden als klant.

Daar douche gelegenheid is op de parking zelf is dat een goede zet van de TPR.

Even wil ik zelf even een fout mijnerzijds rechtzetten.

Het Parkeerverbod op Borchwerf- Oud-Gastel valt onder de gemeente Halderberge, deze is dus ook verantwoordelijk voor het instellen van het parkeerverbod en niet de gemeente Roosendaal.

Misschien is dit wel in overleg gebeurd met de gemeente Roosendaal, maar wettelijk gezien is de gemeente Roosendaal dus hiervoor niet verantwoordelijk.

Door mijn eigen fout heb ik de bewering hier neergelegd dat de passerende chauffeur die even tijdelijk zijn aanhangwagen parkeert gedwongen word door de gemeente Roosendaal om dan te moeten parkeren op de TPR, als deze zijn aanhanger parkeert op Borchwerf Oud-Gastel.

Dit is volledig incorrect, zoals ook TPR al zelf vermeld heeft, daar het nog steeds mogelijk is om je aanhanger te parkeren op Majoppeveld, dit valt geheel onder de gemeente Roosendaal en is niet voorzien van een parkeer verbod.

Hierbij mijn excuses richting TPR daar ikzelf zeer goed bekend ben met de situatie en ik zelf niet heb stilgestaan bij de gemeente grens.

p.s. @ freddie..

Ik kom oorspronkelijk uit limburg zuid, zeer goed bekend met Op de Vos.

Die leeft nog steeds en parking staat vol elk weekend met gewone mensen hoor.

Denk ook dat locatie erg belangrijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb deze hele discussie eens goed gevolgd

Maar de insteek van het verhaal toch nog niet helemaal begrepen...:D:D

T.S. vroeg ons naar ervaringen en suggesties,,,jij zult,als je een avond daar moet staan,blij zijn met een Burger King, of een broodje Delifrance,ikke niet.

Ik,en ik denk zo dat er meerdere zijn zoals ik,zoeken dan toch een gelegenheid waar iets meer"huiskamergevoel" heerst,en ben ik daarom een zeikert???dat moet dan maar.

Voor mij is het eten,de catering zoals wij t heel steriel noemen,iets wat veel verder gaat dan alleen "mijn buik vullen".

Als ik de keuze heb (die heb je niet altijd natuurlijk)zou ik in dit geval in Moerdijk stoppen ,bij Kanters of De Gouden Leeuw,of bij de Wouwswe Tol,desnoods rijd men en half uur verder naar Antwerpen,als dat op de route ligt.

Het gaat er nu juist om hoe T.S. zijn klanten over kan halen om toch bij hem te komen.

Dat een restaurant dat zich enkel en alleen op chauffeurs richt het ook daar niet zal redden maakt niets uit,dat zal Burger king ook niet als er alleen chauffeurs komen.

Zo n toko zal zich ook overdag moeten richten op het industrie terrein,waar best veel mensen werken die behoefte hebben aan horeca verzorging,en ook aan passanten zoals vertegenwoordigers die daar voorbij komen.

Kort gezegd kun je stellen dat niet wij blij moeten zijn dat er überhaupt horeca bij is,dit soort parkings moet een gat in de lucht springen als wij daar willen parkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Begrijpelijk gezien van ondernemers oogpunt, alleen dan vind ik persoonlijk, mede omdat de ontwikkeling aan de Roosendaalse kant langer heeft geduurd om daar nieuwbouw te maken voor horeca gelegenheid, De Beren dus nu gevestigd in de gemeente Halderberge een goed alternatief was geweest als horeca gelegenheid voor de chauffeur aan de Roosendaalse kant.

Daarom schreef ik enkele postings terug dat het planologisch fout gegaan is met het horeca cluster wat er nu is( Mac,Beren en Delifrance) en de huidige bewaakte parking.

Het industrie terrein ligt weliswaar in twee gemeentes doch het management voor het gehele industrie terrein word gevoerd door een stichting( VBB II )vereniging van zich Vestigende Bedrijven Borchwerf II)

Home - Borchwerf II

Ook is het industrie terrein ontwikkeld door een samenwerking van de twee gemeentes met div ontwikkelaars en aannemers,edrgo: kun je t organisatorisch zien als één industrie terrein.

Daarom is het erg vreemd dat er een compleet horeca cluster is,en op precies twee kilometer loopafstand :eek::eek:een vrachtwagenparking,waar potentiële klanten van deze horeca overnachten.

Daar kunnen wij,en T.S, nu niks meer aan doen natuurlijk,dat zijn missers die gemaakt zijn door plannen makers die uitgaan van hun eigen gelijk,en niet verder kijken dan hun neus lang is.

Chauffeurs weten dat ook niet natuurlijk,die denken ook dat ze overal verstand van hebben,zoals EJD terecht opmerkt,enige postings terug.

Maar deze chauffeurs weten wel haarfijn te vertellen waar ze wel en waar ze niet goed kunnen staan om te eten,

En omdat deze chauffeurs de knip in de zak hebben geldt ook hier: Wie betaald,Bepaald.:angel:

Zie t maar als een winkelcentrum dat gebouwd word:als alles klaar is komt men er achter dat er ook nog bevoorraad moet worden,en daar was effe geen rekening mee gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik even inbreken zonder afbreuk te doen aan ieders mening ?

Ik begrijp jouw punt freddie dat jij het prima vind als er een burgerking komt en dat je dan wel daar je wagen zou parkeren op de TPR, corrigeer me als ik je verkeerd begrijp, ook ik vind een whopper best wel lekker hoor op zijn tijd.

Nu kan je dus ook daar parkeren alleen moet je dus even een eindje wandelen voor je bij de Mac bent, waar dus ook Beren zit.

Je mag niet met je truck parkeren daar dus ook niet overnachten, dus samengevat, je rijd dus die afslag voorbij, correct of zit ik hier abuis ?

Zal jij speciaal de TPR opzoeken omdat er toevallig een burgerking naast zit ?

En dus niet omdat het moet vanuit de verzekering, maar puur en alleen vanuit je eigen persoon ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
rijd jij die dan ook voorbij als je honger hebt en je uren op zijn?

Nee Freddie,zeker niet,,,,dan stop ik eerder.:D:D

.en wees nou eens eerlijk als ik in hank of bij frans op de bult of joost kwam kreeg ik ook dat gezellige gevoel niet, zijn ook gewoon vreetschuren zonder gezelligheid.

Toch hebben dit soort gelegenheden iets,anders staat t er niet iedere avond afgeladen vol,voor Joost,Hank, of Frans op den Bult zijn maar zat andere alternatieven te verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom is het erg vreemd dat er een compleet horeca cluster is,en op precies twee kilometer loopafstand :eek::eek:een vrachtwagenparking,waar potentiële klanten van deze horeca overnachten.

Daar kunnen wij,en T.S, nu niks meer aan doen natuurlijk,dat zijn missers die gemaakt zijn door plannen makers die uitgaan van hun eigen gelijk,en niet verder kijken dan hun neus lang is.

Wie heeft het nu over 2 kilometer. Over een paar weken zet jij je auto op die parking. Steekt de weg over, honderd meter lopen en je zit op een stoel aan je bord eten bij de BurgerKing of 1 van de andere ketens die zich gaan vestigen in dat Facility point. A

Aan de andere kant is er niets mis mee om 2 kilometer 's avonds te lopen naar zo'n eetschuur als je de hele dag op je stoel hebt gezeten. Beetje beweging doet de mens goed.

Op zich is daar planologisch best over nagedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie heeft het nu over 2 kilometer. Over een paar weken zet jij je auto op die parking. Steekt de weg over, honderd meter lopen en je zit op een stoel aan je bord eten bij de BurgerKing of 1 van de andere ketens die zich gaan vestigen in dat Facility point. A

Ik hoop t van harte Goudvis,echt waar :D:D

Ik hoop dat de passanten massaal zullen toestromen,gelokt door de geuren van de Burgerking :D want als dat niet gebeurt en T.S. zijn parking financieel niet rond krijgt zal mij dat,als inwoner van Roosendaal ,geld kosten.

Want het exploitatie tekort zal men toch bij de burger komen halen,middels een belastingverhoging.

Dus: komt allen massaal naar Roosendaal.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden