[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TruckParking Roosendaal


TPR

Recommended Posts

Zoiets krijg je als dingen in private handen komt.

Het valt onder het kopje parkeerbeheer, maar is gewoon in private handen.

Of er een echt chauffeursrestaurant komt zal niet de wens zijn van de gemeente Roosendaal is mijn vermoeden.

Want waar moet jij je wagen dan parkeren als de parking vol is ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Zoiets krijg je als dingen in private handen komt.

Het valt onder het kopje parkeerbeheer, maar is gewoon in private handen.

Vertel eens,:D:D

Ik ben enige jaren geleden zéér nauw betrokken geweest met de onderhandelingen tussen de chauffeurs vereniging en de gemeente over de ontmanteling van de oude parking aan de Jan Vermeer laan en het onderbrengen van de chauffeurs op deze parking.

Maar wat je nu verteld is nieuw voor mij.

http://www.chauffeursforum.nl/allerhande-vragen/26225-gemeenteljike-vrachtwagen-parking.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bron: BN-de Stem.

Zo'n bericht als 'Trucks vaker leeggeroofd' dat onlangs in onze krant stond, is koren op de molen van Martin Bartels, directeur van het geprivatiseerde parkeerbedrijf van de gemeente Roosendaal.

Kan het misschien verkeerd begrijpen, maar privaat is bij mij dus niet in handen van de overheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bron: BN-de Stem.

Kan het misschien verkeerd begrijpen, maar privaat is bij mij dus niet in handen van de overheid.

Ah,op die manier.

Parkeerbeheer is de dienst die alle betaalde parkeergelegenheden beheerd in Roosendaal(en Bergen op zoom ook een deel volgens mij.

Parkeerbeheer is een firma,dat klopt,maar de gemeente Roosendaal is,met 90 % ,wel de grootste aandeelhouder,de overige 10% waren in handen van het inmiddels failliete bouwbedrijf BVR.

DE, toenmalige ,verantwoordelijke wethouder(g.z.d is zijn sollicitatie,als burgemeester, in een andere gemeente(Woensdrecht) gehonoreerd door Zijne Majesteit :D)is op de stoel van de ondernemer gaan zitten en een business case( wij zouden zeggen:natte vinger werk,doe maar wat) overtuigde hem dat m dat veel roem zou brengen en financierde dat met geld dat hij onttrokken heeft uit de begroting van het spoorhaven plan(een deel dus van de 20 miljoen die al in de Roosendaalse vliet liggen,geld wat er niet was en nog verdient moet worden.

Naar de letter van de wet heb je misschien gelijk dat parkeerbeheer geen overheid is,maar t word wel 100 % aangestuurd door de gemeente Roosendaal.

Ook deze truckparking moest door parkeerbeheer gerund worden van de wethouder,die konden dat immers veel beter dan dat stelletje chauffeurs die dat al 25 jaar probleemloos gedaan hadden.

En in onze gesprekken die wij hebben gehad met de directeur van parkeerbeheer,wiens naam je aanhaalt in de link van BN de Stem,kregen wij de indruk dat hijzelf ook niet echt gelukkig was met de gekozen constructie,vooral toen bleek dat de plaatselijke Roosendaalse chauffeurs niet " over wilden gaan"tegen het,door hun vast gestelde tarief,maar dat is slechts onze indruk hoor.

Natuurlijk is er ook een lachende derde in dit verhaal,en dat is de investerings maatschappij waar de gemeente eerst de grond aan verkocht(voor ,€ 85 per m² tegen normaal + € 200 p m²) en vervolgens weer van terug huurd voor de duur van 5 jaar,á € 100 000 per jaar.

Daar heeft deze investerings maatschappij het terrein dan wel voor moeten verharden en omheinen,dat dan weer wel.

IK verzin deze cijfers niet hoor,dat is allemaal openbaar en op te zoeken via het kadaster en in de raadsstukken van de gemeente Roosendaal.

En geloof mij maar,er is geen een privaat persoon die op deze manier een investering begint,dat kunnen alleen ambtenaren,omdat die weten dat,als t fout gaat,de burger(de Roosendaalse in dit geval) de rekening toch wel moeten betalen.

En een privaat persoon word doodeenvoudig failliet verklaart.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat een gemeente ambtenaar geen idee heeft wat ondernemerschap inhoudt is algemeen bekend. Dat de gemiddelde chauffeur daar ook geen kaas van heeft gegeten is ook niets nieuws. Dus, we laten de één een plan opstellen en vragen de ander om advies. Succes gegarandeerd. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan wordt de parkeerplaats van Gebr. Huybregts / Bakker nog eens interessant om te vermarkten om overdag een oplegger of aanhanger te stallen ;-)

Gelukkig kun je op alle industrieterreinen in Tilburg nog volop tijdelijk je aanhanger e.d. stallen. Of een dorp verderop op een industrieterrein lukt ook altijd nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan wordt de parkeerplaats van Gebr. Huybregts / Bakker nog eens interessant om te vermarkten om overdag een oplegger of aanhanger te stallen ;-)

Gelukkig kun je op alle industrieterreinen in Tilburg nog volop tijdelijk je aanhanger e.d. stallen. Of een dorp verderop op een industrieterrein lukt ook altijd nog wel.

En Tilburg heeft wel een vrachtwagen parkeerplek op diverse industrieterreinen en ook nog aangegen dmv borden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat dit niet de horeca gelegenheden zijn waar de gemiddelde vrachtwagenchauffeur op zit wachten betwijfel ik. De huidige passanten lopen op het moment 10 à 15 minuten naar de McDonalds, de Beren of DeliFrance.

De TruckParking is natuurlijk gebouwd voor de toekomst, immers zullen verzekeringsmaatschappijen in de toekomst gaan eisen dat je je lading beveiligd parkeert. Ik zou liever een eurotje kwijt zijn om mijn aanhanger een uur veilig te parkeren ipv ergens neer te zetten met een kans op een Proces verbaal en diefstal. De samenleving wordt helaas per dag brutaler.

Parkeer Beheer Roosendaal beheert alle (5) parkeergarages in Roosendaal + 3 parkeerterreinen in de gemeente Sluis. Met de garage in Bergen op Zoom hebben wij niets te maken.

Het Spoorhavengebied in Roosendaal is een grote mislukking, dat heeft zelfs al een keer de landelijke tv gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Men word gedwongen door de gemeente Roosendaal om de aanhanger bij jullie achter het hek te zetten d.m.v. het parkeerverbod elders.

Dat is iets anders dan dat de verzekering ons opdracht daartoe geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Dat dit niet de horeca gelegenheden zijn waar de gemiddelde vrachtwagenchauffeur op zit wachten betwijfel ik. De huidige passanten lopen op het moment 10 à 15 minuten naar de McDonalds, de Beren of DeliFrance.

De TruckParking is natuurlijk gebouwd voor de toekomst, immers zullen verzekeringsmaatschappijen in de toekomst gaan eisen dat je je lading beveiligd parkeert. Ik zou liever een eurotje kwijt zijn om mijn aanhanger een uur veilig te parkeren ipv ergens neer te zetten met een kans op een Proces verbaal en diefstal. De samenleving wordt helaas per dag brutaler.

Parkeer Beheer Roosendaal beheert alle (5) parkeergarages in Roosendaal + 3 parkeerterreinen in de gemeente Sluis. Met de garage in Bergen op Zoom hebben wij niets te maken.

Het Spoorhavengebied in Roosendaal is een grote mislukking, dat heeft zelfs al een keer de landelijke tv gehaald.

je hebt ook wel gelijk, maar zolang mijn werkgever het niet betalen wil, doe ik het ook niet........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Valkje

Het dwingen valt nu nog mee, anders zouden er vele malen meer passanten zijn. Van horen zeggen zal de gemeente echter het parkeerverbod in 2014 strenger proberen te handhaven.

Overigens geloof ik niet dat het de gemeente te doen is om alleen de aanhangers, maar gaat het DENK ik meer om de wildparkeerders uit landen ten oosten van Nederland. Bij de Wouwse tol zijn ze alles behalve blij met deze parkeerders, hetzelfde geldt voor bedrijven die gevestigd zijn aan industrie terrein Borchwerf 1. Bij het nieuwe industrieterrein worden meer hekken geplaatst om de bedrijven, puur om vrachtwagens te weren in dit gebied.

@combidriver

Ik snap je punt, als je werkgever waarde hecht aan beveiliging van goederen, dan kunnen ze ook wel 2 euro per dag missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat dit niet de horeca gelegenheden zijn waar de gemiddelde vrachtwagenchauffeur op zit wachten betwijfel ik. De huidige passanten lopen op het moment 10 à 15 minuten naar de McDonalds, de Beren of DeliFrance.

Dan zullen ze toch moeten snelwandelen;het is vanaf de parking tot de Mac,,via de helium toch 2200 meter,een wandelaar legt in een uur ongeveer 5 km af.

Een chauffeur die s,avonds wil parkeren gaat geen half uur lopen om wat te eten en daarna weer n half uur terug,die parkeert elders.

Dit is m.i ook weer zo n planologische misser: men had de parking en het "verzorgings cluster"(mac,Beren ,Delifrance )bij elkaar moeten leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat een gemeente ambtenaar geen idee heeft wat ondernemerschap inhoudt is algemeen bekend. Dat de gemiddelde chauffeur daar ook geen kaas van heeft gegeten is ook niets nieuws.

Dat klopt helemaal EJD,daarom zijn de Roosendaalse chauffeurs ook "in het pak genaait":D

Die hadden ook nooit de pretentie om een parkeerplaats te "exploiteren"die wilden gewoon een plekkie om hun auto te parkeren als ze sávonds of in het weekend thuis waren,toen een parkeerverbod in de stad/wijken van kracht werd.

En dat plekkie hebben ze 25 jaar lang verzorgd,dat werd gehuurd van de gemeente en met de jaarlijkse contributie werd altijd een sluitende begroting gerealiseerd,dat kunnen weinig wethouders ruimtelijke ordening van zichzelf zeggen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@combidriver

Ik snap je punt, als je werkgever waarde hecht aan beveiliging van goederen, dan kunnen ze ook wel 2 euro per dag missen.

Cor, ik heb je hulp nodig, want dit is volgens mij een interessante.

Hoeveel aanhangers heeft Hema? Dit maal 250 werkdagen maal 80% gebruik geeft het aantal keer per jaar dat een aanhanger gebruikt wordt. Hierbij ga ik er vanuit dat elke aanhanger slechts eenmaal per dag geparkeerd wordt en reken ik alleen ma - vr.

Als je bovenstaand aantal vermenigvuldigt met 2,- komt er een bedrag uit. De vraag is dan, zal Hema op jaarbasis meer of minder geld uitgeven aan schades / diefstal veroorzaakt door het onbeheerd achterlaten van aanhangers. Al dan niet met hun eigen verzekeringsmaatschappij. :-)

En daar zit gelijk de crux grote bedrijven met lading met lage waardedichtheid zullen hun zaakjes zelf wel regelen.

Een ondernemer met 8 auto's zal wellicht een andere afweging maken, omdat een diefstal of schade voor hun desastreuze gevolgen kan hebben. Anderzijds zal deze ondernemer de maandelijkse parkeergelden afzetten tegen de verlaging in verzekeringspremie. Want die let op de kleintjes (tenminste, diegene die nog bestaan).

Dus blijft in mijn ogen de verdwaalde auto met koper / wasmachines oid over.

Het verbieden op industrieterreinen te parkeren, is in mijn ogen te gek voor woorden. Het regulieren ben ik helemaal voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan zullen ze toch moeten snelwandelen;het is vanaf de parking tot de Mac,,via de helium toch 2200 meter,een wandelaar legt in een uur ongeveer 5 km af.

Een chauffeur die s,avonds wil parkeren gaat geen half uur lopen om wat te eten en daarna weer n half uur terug,die parkeert elders.

Dit is m.i ook weer zo n planologische misser: men had de parking en het "verzorgings cluster"(mac,Beren ,Delifrance )bij elkaar moeten leggen.

Straks is het alleen de weg oversteken. De horeca die over een paar weken open gaat ligt achter de pomp van DCB aan de overkant van de parking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Cor, ik heb je hulp nodig, want dit is volgens mij een interessante.

Het verbieden op industrieterreinen te parkeren, is in mijn ogen te gek voor woorden. Het regulieren ben ik helemaal voor.

Dat is precies wat aan het gebeuren is. Er is een nette parking aangelegd voor parkeren van grote voertuigen en aanhangers.

Als je naar 020 of Rotterdam gaat betaal je ook een euro of 5 om je personenwagen weg te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De huidige passanten lopen op het moment 10 à 15 minuten naar de McDonalds, de Beren of DeliFrance.

Nu geloof ik eerlijk gezegd niet dat de meeste chauffeurs op een Mac of een Delifrance zitten te wachten als ze een nachtje moeten overstaan, de Mac is zo vet als wat en daarbij voedt het maar voor even, en s'avonds een koud stokbrood naarbinnen schuiven lijkt mijn ook niks eerlijk gezegd.

De Beren (ik heb net even op het www gezocht)zal denk ik goede maaltijden hebben voor een chauffeur. Gewoon een kipfiletje of een schnitzel, rond de €10,- , dus ook nog betaalbaar.

Mits het niet te ver lopen is, want een halve vierdaagse afleggen is iets teveel van het goede s'avonds en aangezien het ruim 2 km lopen is, zal deze parkeerplaats voorlopig weinig aantrekkingskracht hebben op de overnachtende chauffeur...

Sent from my Ei-foon using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

@combidriver

Ik snap je punt' date=' als je werkgever waarde hecht aan beveiliging van goederen, dan kunnen ze ook wel 2 euro per dag missen.[/quote']

Het gaat niet om DEZE 2 euro, maar over vele euro's meer per dag. Wij hebben dagelijks 75 aanhangers langs de weg. Ik heb gisteren bijvoorbeeld de aanhanger 6x onderweg moeten parkeren. En mijn collega's ongetwijfeld ook diverse keren. Begrijpt u mijn insteek??????

Ook HEMA kan een euro maar 1x uitgeven. En we parkeren zo veel mogelijk op plaatsen waar iemand er last van heeft. Waarom moeten wij wel betalen buiten een centrum, en personen auto's niet..........

Ik mompel iets van "discriminatie en diefstal"

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet om DEZE 2 euro, maar over vele euro's meer per dag. Wij hebben dagelijks 75 aanhangers langs de weg. Ik heb gisteren bijvoorbeeld de aanhanger 6x onderweg moeten parkeren. En mijn collega's ongetwijfeld ook diverse keren. Begrijpt u mijn insteek??????

Daar gaan we: 75 x 250 x 80% = 15.000,-. Nogmaals, uitgegaan van 1x parkeren per dag, Cor heeft het al over 6x (manmanman, zoek ander werk joh, is het je nooit opgevallen, het regent alleen als je moet afkoppelen, nooit tijdens het rijden). En ook omrijkilometers niet meegenomen.

Mijn advies: Lekker op de hoek van de straat blijven staan. Van die 15.000,- worden precies de worsten tijdens het jaarlijkse bedrijfsfeest van bekostigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Cor, ik heb je hulp nodig, want dit is volgens mij een interessante.

Hoeveel aanhangers heeft Hema? Dit maal 250 werkdagen maal 80% gebruik geeft het aantal keer per jaar dat een aanhanger gebruikt wordt. Hierbij ga ik er vanuit dat elke aanhanger slechts eenmaal per dag geparkeerd wordt en reken ik alleen ma - vr.

Als je bovenstaand aantal vermenigvuldigt met 2,- komt er een bedrag uit. De vraag is dan, zal Hema op jaarbasis meer of minder geld uitgeven aan schades / diefstal veroorzaakt door het onbeheerd achterlaten van aanhangers. Al dan niet met hun eigen verzekeringsmaatschappij. :-)

En daar zit gelijk de crux grote bedrijven met lading met lage waardedichtheid zullen hun zaakjes zelf wel regelen.

Een ondernemer met 8 auto's zal wellicht een andere afweging maken, omdat een diefstal of schade voor hun desastreuze gevolgen kan hebben. Anderzijds zal deze ondernemer de maandelijkse parkeergelden afzetten tegen de verlaging in verzekeringspremie. Want die let op de kleintjes (tenminste, diegene die nog bestaan).

Dus blijft in mijn ogen de verdwaalde auto met koper / wasmachines oid over.

Het verbieden op industrieterreinen te parkeren, is in mijn ogen te gek voor woorden. Het regulieren ben ik helemaal voor.

Zoals hierboven al geschreven, zitten er dagelijks ongeveer 75 combi's langs de weg, die toch gemiddeld 4x ergens afkoppelen. Wij hebben inderdaad geen waardevolle ladingen, dus is het risico beperkt. In mijn tijd is er 2x (op de zelfde locatie) een laadbak open gemaakt. De kosten van al die aanhangers betaald stallen loopt dermate op, dat dan de prijzen weer omhoog moeten. En dat alleen omdat we uitgemolken worden door de maatschappij

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vlot geteld:

75 aanhangers * 4 keer parkeren (dag) * 220 werkdagen * 1 € per keer maakt 66000 €.

En dat is 1 bedrijf, vermenigvuldig dit nu nog eens met het aantal distributiebedrijven in NL en/of B.

Politici, ambtenaren en vooruit kijken.....:bey:

Denk dat de Hema en alle andere distributiebedrijven dan alle combis de deur uitgooien en gaan leveren met trailers. Dat zal de doorstroming in de stad alleen maar ten goede komen :zegtniets:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Uhhh, als u onze los locaties kent, zult u direct begrijpen, waarom wij combi's met wissel laadbakken gebruiken......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
alsof de nieuwe markt geen misluking is als je daar parkeerd als het regens moet je zwemkleren mee brengen

heel het parkeerbeleid in roosendaal is een misluking

Deze reactie raakt kant noch wal, dat de parkeergarage onder de Nieuwe Markt zijn problemen heeft gehad weet iedereen, op het moment is er nog slechts 1 lekkage. Ik vind eerder de ruimte boven de garage afschuwelijk en onaantrekkelijk, daarnaast ken ik geen parkeergarage in Bergen op Zoom, Etten Leur of Breda die zo verlicht en ruim is. En parkeerbeleid een mislukking? Op straat of in de garage?

OT: Ik geloof dat bewaakte parkeerplaatsen het vooral moeten hebben van overnachters, dus chauffeurs die nu nog hun vrachtwagen neerzetten bij de Wouwse Tol en los op het industrieterrein. Overigens wist ik niet dat aanhangers zovaak per dag worden afgekoppeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden