[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TruckParking Roosendaal


TPR

Recommended Posts

  • Forumlid
Deze reactie raakt kant noch wal, dat de parkeergarage onder de Nieuwe Markt zijn problemen heeft gehad weet iedereen, op het moment is er nog slechts 1 lekkage. Ik vind eerder de ruimte boven de garage afschuwelijk en onaantrekkelijk, daarnaast ken ik geen parkeergarage in Bergen op Zoom, Etten Leur of Breda die zo verlicht en ruim is. En parkeerbeleid een mislukking? Op straat of in de garage?

OT: Ik geloof dat bewaakte parkeerplaatsen het vooral moeten hebben van overnachters, dus chauffeurs die nu nog hun vrachtwagen neerzetten bij de Wouwse Tol en los op het industrieterrein. Overigens wist ik niet dat aanhangers zovaak per dag worden afgekoppeld!

Weer even vlot geteld.

3*9 uur verkort rust + 2*11 uur geeft minimum 49 uur rust/week * 1 € * 48 werkweken maakt 2352 € per vrachtwagen per jaar.

Klein bedrijfje met een 4 tal wagens die Benelux beleveren is dus bijna 10000 € kwijt.

Er zijn echt wel genoeg Nederlandse en Belgische bedrijven waar de chauffeur de Benelux niet uitkomt, maar toch bijna alle nachten onderweg moet overnachten.

Pierre is hier een mooi voorbeeld.

Wil je als parkeerbedrijf slagen waar anderen falen zul je, of moeten rekenen op repressie, of moeten compenseren door bijvoorbeeeld verteer te verrekenen met het parkeergeld.

PS: Cor, ik weet waar die Hemawinkels zitten, maar iemand gaat dat bedrag moeten ophoesten, en dat is niet Hema, maar uiteindelijk de consument.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Deze reactie raakt kant noch wal, dat de parkeergarage onder de Nieuwe Markt zijn problemen heeft gehad weet iedereen, op het moment is er nog slechts 1 lekkage. Ik vind eerder de ruimte boven de garage afschuwelijk en onaantrekkelijk, daarnaast ken ik geen parkeergarage in Bergen op Zoom, Etten Leur of Breda die zo verlicht en ruim is. En parkeerbeleid een mislukking? Op straat of in de garage?

beide is een misluking

a te duur voor dat super dorp roosendaal

b als je op de bel duwt om te palen naar beneden te krijgen mag je als je geluk hebt

na een half uur op het knopje te blijven hengsten een eindelijk iemand van parkeerbeheer aan de intercom krijgen

c niemand in dat super dorp roosendaal zat te wachten op heel die onzin van onze geld verkwistende wethouders

zoals parkeer garage nieuwe markt (ik en vele andere wachten op de dag dat het dak inelkaar stort wegens het goedkope matriaal wat er gebruikt is)

vraag me ook regelmatig af wat de dames en heren die rondlopen in de buiten wijken hebben te doen

koffie drinken in de buurthuizen (kroeven/westrand) waar totaal geen betaald parkeren is

@cor zet die hanger van je gewoon in de leemstraat weg staat die goed en hoef je niet te betalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
beide is een misluking

a te duur voor dat super dorp roosendaal

b als je op de bel duwt om te palen naar beneden te krijgen mag je als je geluk hebt

na een half uur op het knopje te blijven hengsten een eindelijk iemand van parkeerbeheer aan de intercom krijgen

c niemand in dat super dorp roosendaal zat te wachten op heel die onzin van onze geld verkwistende wethouders

zoals parkeer garage nieuwe markt (ik en vele andere wachten op de dag dat het dak inelkaar stort wegens het goedkope matriaal wat er gebruikt is)

vraag me ook regelmatig af wat de dames en heren die rondlopen in de buiten wijken hebben te doen

koffie drinken in de buurthuizen (kroeven/westrand) waar totaal geen betaald parkeren is

@cor zet die hanger van je gewoon in de leemstraat weg staat die goed en hoef je niet te betalen

A. Het tarief is in alle garages in Roosendaal hetzelfde, piek tarief 1,80 en daltarief 80 cent. Ik ken geen garage in Nederland waar je na 19:00 uur doordeweeks slechts 80 cent per uur betaald. Daarnaast is het gratis parkeren op officiële koopzondagen. Maar goed, anders moet je naar Breda gaan waar je 2,40 per uur betaald?

B. Onmogelijk, er is 24 uur per dag iemand aanwezig op de meldkamer, gesprekken worden binnen 15 seconde altijd opgenomen. Daarnaast zit je in een autoluw gebied en dien je sowieso al voor 11:00 uur uitgereden te zijn ;-)

C. Inwoners van Roosendaal waren ook niet te spreken over de parkeerplaats vroeger op de Nieuwe Markt. Ik geloof dat inwoners zich eerder druk maken om de binnenstad, dan het parkeren. Mensen lezen helaas graag rampscenario's in de krant...

Overigens vind ik dat we wel heel erg off topic gaan, ik was benieuwd naar chauffeurs met ervaringen mbt de truckparking en/of ideeën om het aantrekkelijker te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Houd je nou toch aan je zelf opgelegde motto Swoike (eerst denken dan doen)

Een toevallig mee-lezende ambtenaar zit nu waarschijnlijk al te Googelen hoeveel distributiebedrijven er eigenlijk zijn in NL en/of B.

Die ziet alweer een goede inkomstenbron voor zich...

;);)

Zal 't nooit meer doen :D

Eigenlijk zouden politici zich beter aan dat moto houden, hoe dikwijls zie je niet, dat ze een regel uitvaardigen, dan loopt alles fout, moeten ze daar weer iets op vinden en dan gaan ze helemaal de mist in...

vb. begrenzer gaf inhaalverbod en dat geeft weer kop staart aanrijdingen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dus om weer ontopic te gaan zelfs de truckparking is te duur

te ver van het centrum

2 euro voor een uurtje je hanger te zetten

ppfffff van zijn leve lang niet er zijn in rsd genoeg plekken om hem weg te zetten (gratis)

1 euro per uur, daar kan je in het centrum van Roosendaal

niet eens je auto voor parkeren ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weer even vlot geteld.

PS: Cor, ik weet waar die Hemawinkels zitten, maar iemand gaat dat bedrag moeten ophoesten, en dat is niet Hema, maar uiteindelijk de consument.

Waar hebben we het over. Stel dat er 66.000 euro kosten komen om een hanger te parkeren. Jaaromzet Hema € 1.150.000.000. Daar wordt die rookworst echt niet onbetaalbaar van.

Wat misschien wel een optie kan zijn voor parkeerbeheer om overdag een goedkoper tarief te hanteren voor het neerzetten van zo'n bak (eerste uur gratis ...) Dat er 's avonds parkeergeld gerekend wordt is niet meer dan normaal. Hoeveel transportbedrijven zijn er niet die een aantal wagens plannen vanaf de zolder en die dingen 's avonds en in het weekend overal maar neer plempen. Dat is oneerlijke concurrentie voor degene die bij hun bedrijf een parkeerplaats hebben waar ze hun materiaal kwijt kunnen. Op een moment dat je dan zoals in Roosendaal een plek huurt en daar wat voor moet betalen prima. Keuze van de vervoerder. Wil hij niet betalen koopt hij maar een terrein waar hij het spul kwijt kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Waar hebben we het over. Stel dat er 66.000 euro kosten komen om een hanger te parkeren. Jaaromzet Hema € 1.150.000.000. Daar wordt die rookworst echt niet onbetaalbaar van.

Wat misschien wel een optie kan zijn voor parkeerbeheer om overdag een goedkoper tarief te hanteren voor het neerzetten van zo'n bak (eerste uur gratis ...)

u denkt dus dat de jaaromzet netto winst is???? Dan weet u mijn salaris nog niet????LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is oneerlijke concurrentie voor degene die bij hun bedrijf een parkeerplaats hebben waar ze hun materiaal kwijt kunnen.

Oneerlijke concurrentie??? Of zijn bedrijven met een parkeerterrein achterhaald?

Slim ondernemen van die zolderkamertransporteurs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zit jij toch iedere keer weer over Tilburg, over Huybregts en over failliete bedrijven uit Tilburg e.o. van nu of van 100 jaar terug te mekkeren?

Dit topic gaat over een parking in Roosendaal, wat heeeft Huybregts hier nou mee te maken? Probeer dan niet steeds ieder onderwerp waar je reageert naar het onderwerp 'Tilburg in de vorige eeuw' te leiden want dat boeit de meesten hier niet, laat staan dat men ooit van bedrijven zoals Hessinex, Verhoeven of v. Casteren gehoord heeft.

Reageer gewoon inhoudelijk op een onderwerp of reageer anders niet......

hela ge verget t circus van Fraans Hooijen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ TPR,

De opzet van de parkeerplaats is natuurlijk goed te noemen, goed beveiligd, goede ligging.

Jullie opzet is ook de gewone overnachtende chauffeur naar jullie toe te krijgen.

Dat lukt dus alleen met een routier.

Komt er geen fatsoenlijk restaurant voor de overnachtende chauffeur, dan houd het vlug op, ook al zijn er dan bij jullie gelegenheden om te douchen en je kleren te wassen.

De Nederlandse chauffeur zal je dus hier nooit zijn kleren zien wassen, aangezien die tegenwoordig elke avond thuis is.

Wat ik kinderachtig vind van parkeerbeheer, dus daar val jij ook onder is dat als iemand ten gunste van de gemeente zijn werk komt doen om de winkels te bevoorraden niet even een uur zijn aanhanger mag parkeren op Oud-Gastel borchwerf.

Ik begrijp dat jullie wildkampeerders, waar wij ons ook dood aan ergeren, willen weren vanaf het industrie gebied, terecht, maar nu dwingen jullie mensen gewoon door ze te verplichten om daar te parkeren.

En dat zet kwaad bloed.

Maak dan van het verbod, maximaal 2 uur parkeren.

Want in feite zou ik zelfs daar niet eens mijn auto mogen wegzetten aan de straatkant om mij te melden als ik ergens moet laden, want dan PARKEER ik feitelijk mijn auto.

Moet ik dan eerst naar jullie rijden, daar mijn auto neer zetten, dan naar het bedrijf lopen om mij te melden om dan vervolgens dan mijn auto weer op te halen bij jullie ?

En hier wringt het, en top dat je netjes blijft reageren, praktijk en regelgeving bots weer eens enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
u denkt dus dat de jaaromzet netto winst is???? Dan weet u mijn salaris nog niet????LOL

Als de parkeerkosten gedekt moeten worden door de verkopen lijkt mij het cijfer omzet relevant. Die 11.000.000 winst over het jaar 2011 zegt me niets. Als ze in werkelijkheid geen beter resultaat hebben geboekt zou ik die tent sluiten. Aangezien een investeringsvehikel eigenaar is van de hema zal deze er wel voor zorgen dat het resultaat kunstmatig laag wordt gehouden. Kunnen ze de bonus van het personeel ook laag houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik was benieuwd naar chauffeurs met ervaringen mbt de truckparking en/of ideeën om het aantrekkelijker te maken.

Ik heb door de jaren heen veel truckparkings leren kennen in west Europese landen,zoalsa Spanje,italië, Frankrijk,en Duitsland,maar esentieel is: zet er goede verzorging bij,en ndan bedoel ikmeen gewoon eerlijk retaurant waar men s,morgens een kpje koffie en een broodje kan kopen en s,avonds,als de chauffeur klaar met zijn werk is,ook nog een warme hap kan kopen.

En dan hoeft de prijs voor de parking nog helemaal geen belemmering te zijn.

Waar ik werk(te) parkeerden wij op parkings in Milaan,Madrid of Barcelona die ,per nacht ,toch een tarief hadden van tussen de € 20 en € 25.

Het bdrijf had daar helemaal geen probleem mee,en ik als chauffeur ook niet,maar wel:mogelijkheden voor ontbijt en maaltijd,van vroeg tot behoorlijk laat.

U vroeg om ervaringen met truckparkings;welnu dit is er een van.

Wilt u t met eigen ogen zien:ga eens naar de truckparking van Valenciennes ,in Noord Frankrijk,daar is de bar open vanaf een uur of 6/7 smorgens en kunt u nog warm eten tot 22.00 uur.het tarief draait zoiets van € 20 per nacht.

En de parking staat iedere avond afgeladen vol met vaste klanten en passanten,als ik een voorzichtige schatting mag maken: iets van een 250 voertuigen.

Er is maar één ding wat een chauffeur interesseert als zn werk erop zit:

dat ie veilig staat en dat hij daar zijn vrije tijd kan doorbrengen,eventueel met een collega samen aan de maaltijd en met een :wijn: ofbiertje

Als men behoefte eraan heeft om vroeg in de avond door tralies te gaan zitten kijken kan men beter op t slechte pad gaan,dan is men meestal nog beter verzorgd.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Hé Henk, jij koppelt je oplegger zeker nooit af onderweg hé??? LOL (Henk, mompelt iets van, ik heb er toch geen last van.........;))

Aan de andere kant. Als al die gemeente's nou eens zorgden dat je overal met opleggers kon lossen, dan hadden wij helemaal geen combi's nodig gehad. Zo dat scheelt nogal wat uitstappen voor het aan/af koppelen :cool:, en onnodig overal afgekoppelde aanhangers.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre, sorry hoor maar er kan hier ook nogal wat oude en recentere vergane glorie uit je geliefde Roosendaal verteld worden hoor. Maar ja ik behoor uiteraard ook tot de oudere generatie he, die nog weet wat er gisteren gebeurd is!!! Laat iedereen gewoon in zijn waarde man en als het je niet bevalt lees je het toch gewoon niet. Ik weet ook wel dat het in dit topic niet ter zake was, maar dit gebeurd in de meeste topics toch wel eens, zoveel mensen zoveel meningen soms al of niet ter zake doende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de andere kant. Als al die gemeente's nou eens zorgden dat je overal met opleggers kon lossen, dan hadden wij helemaal geen combi's nodig gehad. Zo dat scheelt nogal wat uitstappen voor het aan/af koppelen :cool:, en onnodig overal afgekoppelde aanhangers.........

je zou natuurlijk ook een doorlaadsysteem kunnen vragen voor je combi :D

heb ik jaren mee rond getourd in england

6 deurtjes open plaat naat beneden en losse maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar heb je weinig aan als je niet met een combinatie bij de winkel kan komen.

Gemeenten doen er alles aan om het leverende verkeer maar te frustreren. Maar veel winkels zijn er zelf ook schuldig aan. Het lijkt wel of er tijdens het ontwerpen van een pand als laatste wordt bedacht dat zo'n winkel ook nog bevoorraad moet worden. Dus wordt er op een onmogelijk plaats nog maar een hoekje gemaakt waar je dan maar een vrachtwagen in moet zien te frommelen. En dan zijn ze ook nog verbaasd als er eens schade aan het pand of vrachtwagen gereden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ TPR,

De opzet van de parkeerplaats is natuurlijk goed te noemen, goed beveiligd, goede ligging.

Jullie opzet is ook de gewone overnachtende chauffeur naar jullie toe te krijgen.

Dat lukt dus alleen met een routier.

Komt er geen fatsoenlijk restaurant voor de overnachtende chauffeur, dan houd het vlug op, ook al zijn er dan bij jullie gelegenheden om te douchen en je kleren te wassen.

De Nederlandse chauffeur zal je dus hier nooit zijn kleren zien wassen, aangezien die tegenwoordig elke avond thuis is.

Wat ik kinderachtig vind van parkeerbeheer, dus daar val jij ook onder is dat als iemand ten gunste van de gemeente zijn werk komt doen om de winkels te bevoorraden niet even een uur zijn aanhanger mag parkeren op Oud-Gastel borchwerf.

Ik begrijp dat jullie wildkampeerders, waar wij ons ook dood aan ergeren, willen weren vanaf het industrie gebied, terecht, maar nu dwingen jullie mensen gewoon door ze te verplichten om daar te parkeren.

En dat zet kwaad bloed.

Maak dan van het verbod, maximaal 2 uur parkeren.

Want in feite zou ik zelfs daar niet eens mijn auto mogen wegzetten aan de straatkant om mij te melden als ik ergens moet laden, want dan PARKEER ik feitelijk mijn auto.

Moet ik dan eerst naar jullie rijden, daar mijn auto neer zetten, dan naar het bedrijf lopen om mij te melden om dan vervolgens dan mijn auto weer op te halen bij jullie ?

En hier wringt het, en top dat je netjes blijft reageren, praktijk en regelgeving bots weer eens enorm.

In eerste instantie richt de parking zich natuurlijk op nacht passanten, immers zullen die langere tijd blijven dan de middag passant. De Buitenlandse chauffeurs nemen vooral zelf hun eten mee en koken hun prakkie achter in hun trailer, zij zullen niet snel de centen hebben op zich vol te proppen bij een Burger King.

De afdeling Toezicht & Handhaving van de gemeente houdt zich alleen bezig met parkeren in de binnenstad en niet met vrachtwagens op het industrieterrein, dit wordt als het goed is gedaan door de politie.

Ik begrijp hierin je ergernis, maar als wij bij wijze van spreken zouden kiezen voor het eerste uur gratis tussen bijvoorbeeld 10:00 en 18:00 en de passant is binnen het uur weg, dan is de omzet 0,0 euro. Er moet daar dus een goede tussenweg in gevonden worden. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk input te krijgen van de mannen die dagelijks op de weg zitten.

Het is bijna onmogelijk om bij bepaalde winkels met een aanhanger te lossen, de Hema in Roosendaal zit in het hart van de stad en het kan er behoorlijk druk zijn met verkeer. De chauffeurs van C & A en AH moeten in Roosendaal soms helemaal gekke capriolen uithalen om te kunnen lossen.

Er zijn genoeg plekken in Roosendaal waar je je aanhanger neer kan zetten, zonder dat je ook maar iemand in de weg zit, helaas hebben wij daar geen invloed op. De afdeling toezicht & handhaving (gemeente) en service & onderhoud (Parkeer Beheer) zijn geheel gescheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lijkt wel of er tijdens het ontwerpen van een pand als laatste wordt bedacht dat zo'n winkel ook nog bevoorraad moet worden. Dus wordt er op een onmogelijk plaats nog maar een hoekje gemaakt waar je dan maar een vrachtwagen in moet zien te frommelen. En dan zijn ze ook nog verbaasd als er eens schade aan het pand of vrachtwagen gereden wordt.

mijn respect voor de mensen die dit werk willen doen en soms tot mijn verbazing het nog leuk vinden ook.

DE ontwerpers van dit soort panden gaan er van uit dat deze winkels bevoorraad worden door de best opgeleide chauffeurs ter wereld en hoeven ze maar weinig rekening te houden met de toegankelijkheid van hun ontwerp.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In eerste instantie richt de parking zich natuurlijk op nacht passanten, immers zullen die langere tijd blijven dan de middag passant. De Buitenlandse chauffeurs nemen vooral zelf hun eten mee en koken hun prakkie achter in hun trailer, zij zullen niet snel de centen hebben op zich vol te proppen bij een Burger King.

Dus jullie richten je op een doelgroep voor het parkeren die geen centen hebben voor een vertering in de horeca, en die hebben dan wel genoeg centjes om betaald te gaan parkeren, zeg 9 uurtjes per nacht en dan de weekendrust nog van 2 dagen, hoeveel totaal kost dat parkeren dan bij jullie???:stom::stom::stom:

Echt weer een gevalletje, we bedenken iets maar het nadenken erover doen we maar even niet, jammer weer hoor, dus zorg voor een goede eetgelegenheid voor de chauffeur die het wel kan betalen(nu nog wel maar of dat zo blijft) en verreken het parkeergeld met de uitgaven in de horeca, dan zal het een stuk drukker kunnen worden met passanten.

En ik heb wel het geld om me vol te proppen bij de Burger King, maar ik verrek het om die ritueel gebranden burgers naar binnen te schuiven, doe mij maar een echte hap eten ipv die fasttroep die er voor zorgt dat je darmen ook fast worden.:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden