[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De toekomst Vrachtauto rijd zonder chauffeur


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid

Heel simpel.

Die landbouwmachines zijn geprogrameerd om via een verfijnd (gecorrigeerd) GPS signaal een repeterende actie uit te voeren. Dus volgens een van te voren ingevoerde route. Eventueel aangevuld met data van omstandigheden van het perceel.

De chauffeur doet dan niets anders dan de machine controleren en eventueel bij te stellen.

Maar het belangrijkste wat de chauffeur doet is ingrijpen voor het geval het GPS signaal eens een keer wegvalt en te machine zijn eigen weg gaat volgen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast combidriver
Op de snelweg e.d. Lange stukken. Lijkt me ideaal als ie dan zelf rijdt. Kan ik een beetje om me heen kijken.

Kom maar op met zo'n autobaan assistent.

-

En u wilt ook nog een riant salaris voor het niets doen???LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
En jij denkt dat de baas daar voor gaat betalen????

Als het er al ooit van komt zal jij overbodig zijn, JE BENT DAN WERKLOOS en je kunt dan om je heen gaan kijken naar ander werk.

Dus wat mij betreft hoeft het er niet te komen.

Het zal er ook wel niet van komen maar TNO en al die andere onderzoekers moeten van tijd tot tijd wel even laten zien waar ze mee bezig zijn anders krijgen ze lastige vragen waar de subsidiegelden aan besteed worden.

nee hoor, er met toch ook een keer geladen/gelost worden??? Of gaat dat ook vanzelf???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Dat was altijd mijn grootste angst als jochie: "Kan ik ooit nog wel zelf auto rijden"

ach voor jou is het bijna zo ver, mijn kleinzoon, zal het misschien niet mee mee maken, maar dan kan hij ook geen schade maken......... (elk nadeel heeft ook weer een voordeel, zei Johan Cruijff eens......:p)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zal ooit anders gaan Cor. Stel: jij werkt op hub Utrecht. Dan los je bakjes uit in Utrecht en omgeving en laad ze weer vol bij HEMA en zet ze dan weer neer op de Hub. 4 ritjes per dag met een motorwagen.

Alhoewel, tegen die tijd ben jij wel gepensioneerd;) Denk dat 20 jaar meer realistisch is dan 10 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En u wilt ook nog een riant salaris voor het niets doen???LOL

Ja. Er zijn zat mensen die feitelijk geen flikker uitvoeren en er een meer dan riant salaris voor krijgen. Je blijft toch een supervisor.

Dus: ja.

Daarbij: sinds wanneer lossen en laden vrachtwagens zichzelf. Of zet de lading zichzelf vast? Er is kortom nog genoeg te doen.

Assistentie op de lange saaie stukken is wat mij betreft meer dan welkom.

Zal vermoedelijk ook heel wat files en ongelukken schelen. Daar al eens aan gedacht?

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat weet ie heus wel Tiny. Als je gaat, harde bodem, als het niet gaat, zachte bodem.

Maar niemand heeft me verteld hoe sabotage, diefstal enz te voorkomen. Of wat als het systeem gehacked word.....

Wie zou zich 100% veilig voelen in een auto die zichzelf bestuurd? Of wetende dat de vrachtwagen achter hem/haar geen chauffeur heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een vliegtuig vliegt ook op de automatiche piloot, maar het landen en opstijgen is toch echt mensenwerk dacht ik?

Dus alleen een chauffeur om de auto opweg te helpen en eentje die hem weer opvangt:D

Ja ouwe Dan heb jij het goed mis Zelf het landen is geen mensen werk meer

Want de snelheid is te hoog voor een menselijk oog Een A 380 zit met landen boven de 300 km per uur

Dus wat een mens ziet Is het vliegtuig al voorbij

Die land volledig op een computer En de piloten hebben alleen een controlle taak

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=1]Rijinstructeurs bang voor hun baan[/h]


„Ik denk dat over tien jaar al zestig procent van alle voertuigen is uitgerust met techniek die zelf sturen overbodig maakt en dat camera’s op en rond het voertuig alle bewegingen waarnemen en daarop anticiperen. Het zal mij niet verbazen als nog eens tien jaar later alle auto’s deze techniek aan boord hebben. Ik sluit zelfs niet uit dat het tegen die tijd in verband met de verkeersveiligheid verplicht wordt gesteld”, zei de minister, ,,Als auto’s met elkaar communiceren en gelijktijdig optrekken of afremmen stroomt het verkeer vlotter door. Deze auto’s kunnen bovendien dicht op elkaar in een treintje rijden en benutten daarmee de ruimte op de wegen veel beter. Om het veiliger te maken en de files aan te pakken is deze ontwikkeling noodzakelijk.”

Hoe kijkt u naar deze ontwikkeling? Juicht u de zelfrijdende auto toe of heeft u liever uw vertrouwde handmatige bolide? Reageer!

De bron De telegraaf

Het mooie is Ze rijden in Nederland al rond

Zelf de minister heeft er al mee rond gereden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat zeker gebeuren, je houd de vooruitgang nou eenmaal niet tegen. Heeft ook voordelen, je hebt dan ook geen last meer van de RTW, vrachtauto`s rijden gewoon altijd.

RTW gewoon gewoon veranderen in STW, slaaptijdenwet 3x9 en 2x10 uur slapen max.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ouwe Dan heb jij het goed mis Zelf het landen is geen mensen werk meer

Want de snelheid is te hoog voor een menselijk oog Een A 380 zit met landen boven de 300 km per uur

Dus wat een mens ziet Is het vliegtuig al voorbij

Die land volledig op een computer En de piloten hebben alleen een controlle taak

Huub

Das leuk Huub, maar veel luchthavens op deze aardkloot kunnen de A 380 ( nog ) ontvangen, omdat de start/landingsbaan niet breed genoeg is en de motoren te veel stof opzuigen bij het opstijgen, dacht ik eens gelezen te hebben, ene zooveeel van de A 380 tigers vliegen er nog niet.

Ik weet er met mijn 400 vlieguren, ( veelal de 747 ) niet zoveel van omdat ik die 400 uur meestal in de Eliteclass ( Eva Air ) en een enkele keer first en business class vloog, maar nog nooit samen met de piloot in zijn stuurhut heb gezeten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

post-12774-1394790352,9853_thumb.jpg

Met auto's zal het eerst gaan, daarna ook de vrachtauto. Daarom wil ik ook niet voor altijd chauffeur worden. Het beroep (sowieso dat van internationaal) -chauffeur sterft uit. Zag laatst in Oostenrijk al zo'n futuristische vrachtauto rijden, daar gaat de LOL me wel van over. Zal eens naar een plaatje daarvan zoeken.

Volgens mij is dit een concept van Golani is een zwitser die futuristische voertuigen ontwerpt , een voorloper van dit voertuig stond 20 a 25 jaar op diverse truckbeurzen ook op de RAI indertijd , is nog steeds een blikvanger , maar of het mooi en functioneel is maar de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mooi filmpje De Brokkenmaker,

Huub een 8 minuten voor de toch down zegt er een tijdens de approach speed 165 knopen, en dat is ongeveer 300 kmpu.

Maar als dat apparaat met 300kmpu op zijn hoeven terecht komt, dan breekt hij door de midden denk ik.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat we met 300 kmpu op de landingsbaan terecht komen.

Een tripple 7 of een 747 gaat rond de 250kmpu los van de grond bij vertrek, dat weet ik wel zeker want dat kan je op je monitor voor je volgen, maar in februari zal ik het bij het landen ook eens goed in de gaten houden.

Hahaahah ik zat een keer met mun tomtom te spelen tijdens vertrek en dacht, ik wil die snelheid wel eens zien oplopen, maar helaas de stewardess zag het:stom:

Zou graag een keer met een A 380 mee vliegen, maar helaas vliegt deze niet op het traject AMS> BKK

Kan wel via tussenstop Dubai, en dat zie ik niet zo zitten

Tomtom ontvangt alleen maar dus kan niet storen op apperatuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zou wel mooi zijn Als een vrachtwagen zonder chauffeur met 300 km per uur over de snel weg gaat

Maar in het computer tijdperk moet het wel mogelijk zijn

Maar laten ze eerst maar is kijken of alles via de computer kan

En ongelukken zullen zeker gebeuren En nu is het vaak met mensen in de auto Wat ook vaak niet best afloopt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
"Zelfs" in de precisie landbouw gaat het niet altijd goed. Nu was het slechts een electriciteitsmast op een mega-grote Oostduiste akker. Als je GPS die al niet weet te ontwijken..........

Schade viel wel mee. Slechts €320000. :D

Bron en foto : GPS laat Fendtchauffeur in de steek | LandbouwMechanisatie

[ATTACH=CONFIG]65285[/ATTACH]

De chauffeur van deze trekkert zat zeker met z`n broek op z`n enkels te kleien in `t veld, of was ie het weekend al aan het vieren in de plaatselijke kroeg.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden