[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Foute Poolse trucker in Veghel bewust zacht aangepakt


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

VEGHEL - De Poolse trucker die in september op de Veghelse A50 niet handsfree belde en maar 50 in plaats van de normale boete van 220 euro hoefde te betalen, is door de politie bewust zacht aangepakt.

De Pool kon de boete van 220 euro niet direct contant betalen, wat buitenlanders verplicht zijn. De politie nam in overleg met justitie toch genoegen met een lagere boete en nam de vrachtwagen niet in beslag. Reden naar nu blijkt: de Pool moest binnen

Lees HIER Verder (Brabants dagblad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet zo moeilijk doen , iedereen heeft wel eens een x gehad dat die er goed mee weg kwam bij een overtreding , nu het een pool betreft is iedereen over de zeik , gewoon die pool z'n gelukje gunnen en verder gaan leven , zijn belangrijkere dingen in het leven
Nee, ik heb dat nog nooit gehad.. Of ik kreeg een boete, of ik kreeg hem niet.. Maar ik heb nog nooit een boete gehad die lager uitviel als wat er normaliter voor staat.

Ik vind dat er nooit verschil mag worden gemaakt aangaande boetes zoals die nu zijn.. Wie of wat je ook bent..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

alsof justitie in frankrijk/spanje/italie daar naar kijkt of je een tijd levering hebt

geen geld is staan blijven totdat er betaald is

das dan heel jammer voor jou en je bedrijf

wordt tijd dat ze in nederland eens een cursus van de

andere landen krijgt

hoe laat je buitenlandse chauffeurs lekker hard de staatkas vullen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, ik heb dat nog nooit gehad.. Of ik kreeg een boete, of ik kreeg hem niet.. Maar ik heb nog nooit een boete gehad die lager uitviel als wat er normaliter voor staat. .

Ik vind dat er nooit verschil mag worden gemaakt aangaande boetes zoals die nu zijn.. Wie of wat je ook bent..

Ga ervan uit , dat als jij geen boete kreeg maar wel aan de kant gezet was , dat je een foei preek kreeg en de volgende x dan ..... en de overtreding werd door de vingers gezien , dan was die preek voor jou gratis , deze pool heeft ook ongetwijfeld een preek gekregen , koste hem wel mooi 50 e .

deze pool heeft geluk gehad dat deze praktische en menselijke agenten getroffen heeft , ze hadden hem ook geen boete kunnen opleggen , was nog makkelijker geweest en een hoop gezeik minder , maar blijkbaar heeft de agent toch een signaal willen geven en een boete van 50 e geaccepteerd , uitgaande dat het de maximale bedrag was geweest wat de pool bij zich had en ga ervan uit dat 50 e toch veel geld is in polen .

Maar iedereen ook jij Freddy heeft wel een overtreding gemaakt en daarbij aangehouden of controle waarbij je een boete kon krijgen en niet kreeg , dan word je gematst hoe dan ook , zijn hier ook wel verhalen bekend op dit forum van forumleden waarbij van dikke boetes uiteindelijk een kleine boete bleef staan en daar hoor je dan niemand over , ieder z'n geluk of pech .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga ervan uit , dat als jij geen boete kreeg maar wel aan de kant gezet was , dat je een foei preek kreeg en de volgende x dan ..... en de overtreding werd door de vingers gezien , dan was die preek voor jou gratis , deze pool heeft ook ongetwijfeld een preek gekregen , koste hem wel mooi 50 e .

deze pool heeft geluk gehad dat deze praktische en menselijke agenten getroffen heeft , ze hadden hem ook geen boete kunnen opleggen , was nog makkelijker geweest en een hoop gezeik minder , maar blijkbaar heeft de agent toch een signaal willen geven en een boete van 50 e geaccepteerd , uitgaande dat het de maximale bedrag was geweest wat de pool bij zich had en ga ervan uit dat 50 e toch veel geld is in polen .

Maar iedereen ook jij Freddy heeft wel een overtreding gemaakt en daarbij aangehouden of controle waarbij je een boete kon krijgen en niet kreeg , dan word je gematst hoe dan ook , zijn hier ook wel verhalen bekend op dit forum van forumleden waarbij van dikke boetes uiteindelijk een kleine boete bleef staan en daar hoor je dan niemand over , ieder z'n geluk of pech .

Je snapt de insteek niet he ?

Of je krijgt een boete, of je krijgt hem niet.. Geen halve boetes.. Die heb ik nog nooit gehad.

Als de politie het dan goed had willen doen, dan hadden ze het bij een waarschuwing gelaten of hem het volle pond laten betalen..

Zoals ze gedaan hebben is niet recht te lullen en het is voor die pool net zoveel geld als voor mij.. Alleen kan ik er wat minder van kopen als hij. Maar dat mag natuurlijk nooit tot klassenjustitie leiden.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je het verhaal goed leest heeft de betreffende politieagent contact gehad met zijn meerdere hoe hiermee om te gaan en datgene uitgevoerd wat zijn meerdere hem heeft opgedragen.

Uiteraard is dit door een Haagse roeptoeteraar weer gebruikt om in de publiciteit te komen , dit heerschap staat er om bekend dat dit een deel van zijn strategie is , zoveel mogelijk anti (maakt niet uit wat) mobiliseren ter eigen machtswellust.

Dus dan is het goed ?

Ik vind dat die "roeptoeteraar" hier het volste recht toe heeft...

Die meerdere zou minimaal op het matje geroepen moeten worden.. En het zal mij een worst zijn dat het deze keer een pool betreft, was het een hollander of neger of wat dan ook, ook dan dient dit gewoon niet te mogen gebeuren..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vragen met de antwoorden, let ook op antwoord 4.

Hier staat dat het niet bekend is hoe vaak buitenlanders korting krijgen, het komt dus kennelijk meer voor anders had hij wel gezegd dat het een eenmalige uitglijder is geweest.

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/11/12/antwoorden-kamervragen-over-bericht-polenprijsje-voor-niet-handsfree-bellen-50-euro/lp-v-j-0000004443.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat als die pool nu zijn goederen in groningen had moeten afleveren, da`s wel iets meer als een uurtje rijden. Is de houdbaarheidsdatum van die goederen zo strikt dat er binnen bepaalde tijd gelost moet worden, over stres gesproken. ik weet natuurlijk niet over welke goederen het gaat en waar ze vandaan komen maar hij mag ze gaan leveren, mij niet gezien da`s pas een strak schema.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat denk ik ook , gaat het om de exacte "befehl und gezetz" uitvoering of om het bewust maken van het gevaar die blijft hangen.

En voor wat betreft die toeter , toen die nog niet zo lang geleden aan het "gedogen" was bleken zijn principes ook in elke windrichting te draaien , moet er wel bij zeggen dat er maar zeer weinig kiezers zullen zijn die zich geweldig zullen voelen over de uitvoering door de partij waarop ze gestemd hebben. (Ook ik niet dus) :rolleyes:

Maar verschil van mening mag hoor anders zou dit forum geen bestaansrecht meer hebben.

Wat je nu zegt is dat die roeptoeter dus helemaal niet geschikt is voor zijn functie.

Des te meer reden om die man gewoon van zijn functie af te halen en (helaas) te laten genieten van het wachtgeld. (Ik weet dat dit ook een discussie op kan leveren, maar ja.. We hebben er nu eenmaal mee te leven dat er wachtgeldregelingen bestaan voor dit soort druiloren..).

En uiteraard ben ik van mening dat men mijn mening ook niet altijd iemand anders mening :D moet zijn om het forum bestaansrecht te laten houden.

Wat betreft het verhaal over de Duitse boetes die men naar beneden probeert te lullen.. Ik ben ook niet roomser als de paus. Als die mogelijkheid er is, dan zou ik hem ook proberen te benutten, maar ja,, Het is mij in elk geval nog nooit gelukt.. En men kan het die pool dan ook niet kwalijk nemen dat hij het op 1 of andere manier wel voor elkaar heeft gekregen. Het systeem heeft hier in deze gefaald.. Niet de persoon die zat te bellen.

En nog wat Freddy: wij als Smurfen waarderen jou rechtlijnige en no-nonsens denk- en schrijfwijze als Grote Smurf.

Maar kijk uit wat je zegt met het woord 'neger'!

Heb het dan beter over 'onze donker gekleurde medelanders', want voor je het weet heb je tien geitewollensokken-instanties en anti-discriminatiebewegingen aan je voordeu....eeh server hangen.....:D

OW.. Daar zeg je wat.. Ik noem hem vanaf nu (zolang als het nog kan) dan maar "Zwarte Piet"...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het wel met suggs eens.

Die man heeft gewoon mazzel gehad.

Maar dat is typisch hollands, de ander het licht in de ogen niet gunnen.

Ik heb ook wel eens 90,- betaald ipv 2500,- em geloof het of niet dat was in Frankrijk.

Maar ook agenten daar ziin soms net mensen.

Maar dat heeft de krant niet gehaald denk ik.

En dit jaar ook eens gematst in België voor het niet hansfree bellen.

Kortom het gebeurt overal.

Maar de meeste hier zijn schijnbaar voor een dictoriaal regim.

Nee dat is gezellig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb me er al een paar keer eruit gelult met een boete of lager geluld.

1 keer met bellen :cool: was in NED, heb me eruit geluld.(zal me nu niet meer lukken denk ik)

2 keer in Duitsland 1 keer vol rood koste me 50euro:angel: verrekte 213:kill:

1 keer op de b51 heuvel op ging niet hard maar heuvel af wel:eek: koste me toen 75 gulden met een piek op de schijf van 100:zegtniets: welke l.l gaat ook op Zondag daar staan met zijn motor,:kill:, me laatste boete was 86 op de 213 en kost rond de 100 euro...

Wees beleefd en ga nooit in discussie...als je fout zit is het vaak je eigen schuld, maar neemt niet weg dat je het kunt proberen minder te maken(foutje is zo gemaakt zonder dat je het in de gaten hebt....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lekker belangrijk of die vent een lichtere boete krijgt of niet. Ben blij dat wij nog gezond verstand hebben en niet zo'n smerige terugpak actie(wij hoge boete - jij hoge boete) uitgevoerd hebben.

Ps: In Slovenië krijg je 50% korting als je direct betaald, is dat ook fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet als het voor zowel de plaatselijke bevolking, als de buitenlandse verkeersdeelnemer van toepassing is Guydo!

Overigens heb ik in die hoek wel mijn bedenkingen bij contante betalingen en kortingen!

Krijgt men er wel een bon bij Guydo?:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me die bonnen boekjes van de BAG in D. nog herinneren :ja:

Keek die mens mee hoeveel je in de portemenix had, en na de conclusie "sie mussen auch noch essen oder ??" kwam er ineens een ander boekje tevoorschijn LOL

Was van 40,00 mark ineens 20,00 mark :p

Ook 100% korting :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd laatst tussen Hamburg en Flensburg aangehouden en gecontroleerd. Alles was goed totdat hij de paragraaf 70 uitrusting wilde zien. 4 wielkeggen 2 flitslampen een emmer zand en een sticker 80 achterop de trailer. Dat had ik allemaal niet op orde dus dat werd een dikke prent zei de beambte.

Hoe vroeg mij hoeveel geld ik bij me had en wilde dit ook zien. ik had 70 euro in mijn portomenee. Na enig overleg kwam het bekende bonnenboekje uit zijn tas en moest ik 35 euro betalen. Dit had normaal een paar 100 euro gekost en ik had blijven staan. Wel moest ik beloven dat ik aan Padborg alles in orde moest maken wat ik uiteraard ook gedaan heb :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden