[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De club van 78


gyydo

Recommended Posts

  • Forumlid

Laatst zag ik deze kreet hier voorbij komen en werd ik er weer meerdere malen aan herinnert. In andere landen kom ik - op een enkele Roemeense sukkelaar- nooit chauffeurs tegen die langzamer rijden dan 80km/h.

Maar hier in NL....:eek: Allemaal urenfockers, bang om te vroeg terug te zijn op de zaak of gewoon stom toeval?

Neem nou deze, moest toch even wachten met inhalen dus dacht maak even een foto, als bewijs: 77km/h:confused: Ben er maar gauw voorbij gegaan.

20131118-184328.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

zolang er geen inhaal vernod is maakt het me niet uit hof ze 80 of minder rijden

heb meer een hekel aan die chauffeurs

die als er geen inhaal verbod is je ze net niet kunt inhalen met 90

maar als het inhaal verbod begint gaan ze opeens 80 sukkelen :hamer:

en nee ik haal ze niet in

want ik heb altijd het geluk dat ze me zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gaan we weer

Ik ben dit topic niet begonnen om mensen af te zeiken die langzaam rijden. Het valt me gewoon op dit vooral in Nederland er een hoop mensen aan lopen te kloten en de boel ophouden.

Je hoort me ook niet over bijv. Schenk, die kunnen er niks aan doen.

Maar langzamer dan 80...:stom:

Ik ben aan het werk en niet op de vlucht.

En werken doe je langzaam aan' date=' lekkere instelling[/font']:ok:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben dit topic niet begonnen om mensen af te zeiken die langzaam rijden. Het valt me gewoon op dit vooral in Nederland er een hoop mensen aan lopen te kloten en de boel ophouden.

Je hoort me ook niet over bijv. Schenk, die kunnen er niks aan doen.

Maar langzamer dan 80...:stom:

En werken doe je langzaam aan, lekkere instelling:ok:.

Als jij sneller rijd, wordt je dan ook sneller betaald ?

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien is die persoon bezig het record zuinig rijden te verbeteren?

Ik rij meestal 83 en dan heb je van die figuren die je op de uitrit voorbij vliegen om vervolgens in de ankers te gaan omdat ze ander de bocht uit vliegen.

Dan denk ik die heeft vast nog geen cursus zuinig rijden gehad van de baas :stom:

Maar goed, als ze 78 rijden ben je er wel snel voorbij;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hou persoonlijk wel van lekker vlot door rijden, altijd ook met de personenwagen, maar met de vrachtwagen is het de laatste tijd vaak racen om net binnen de 15 uur stil te staan. Wij worden niet op gejaagd door de planning maar de vlotte mannen waar onder ik zelf hebben wel veel meer privileges dan de mannen die alles maar op het gemakje doen.

78 is belachelijk en die van Schenk kunnen echt wel harder dan 80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dat DHL nieuwe wagens aangeschaft heeft en de begrenzer standaard op 83 KM is afgesteld omdat dit beter voor het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot is.

Verder zal het wel een administratief en financieel voordeel hebben omdat je verlost bent van de meester boetes.

En waarom zou je sneller willen rijden, je wordt immers per uur betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou persoonlijk wel van lekker vlot door rijden, altijd ook met de personenwagen, maar met de vrachtwagen is het de laatste tijd vaak racen om net binnen de 15 uur stil te staan. Wij worden niet op gejaagd door de planning maar de vlotte mannen waar onder ik zelf hebben wel veel meer privileges dan de mannen die alles maar op het gemakje doen.

78 is belachelijk en die van Schenk kunnen echt wel harder dan 80.

Maar misschien zitten die wel niet op de privileges van snelheidsboetes te wachten.

Volgens mij ga je werken om geld te verdienen en niet om het uit te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben gezegend met één van de snellere auto's van de firma en heb het gepresteerd om vanochtend in 2,48 bij de klant op de put te staan terwijl dat normaal(85 km/h) toch zeker 3.15 uur rijden is. Dat ik daarmee me eigen salaris verminder interesseert me niet, die 5 euro kan me gestolen worden. Wilde ook niet te laat komen omdat het gisteren iets te gezellig was in Izegem:angel:, 93 kan best in Bels en daarna 85 tot Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er reden er zat achter me maar geen enkele keer kwamen ze op me inlopen. Je mag het schijnheilig vinden maar in nederland is het gewoon de moeite niet om 93 te rijden vanaf antwerpen over de a29 naar rotterdam. Als ik bijvoorbeeld zwolle voorbij ben en richting bremen ga gaat het gas ook onderin als het kan maar als het zo druk is dat je ook constant moet remmen heeft het gewoonweg geen nut. Met 8 ton bloemen en 500 pk ben je zo op gang en zou ik het ook doen maar niet met 30 ton olie/vet en 420 pk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^ dan ben je wel behoorlijk schijnheilig bezig, vanwaar die 85 in Nederland?

wat zal die collega gedacht hebben die de hele tijd achter je reed met 93 en plotseling vanaf de grens geconfronteerd werd met jou lagere snelheid?

kijk daar heb je weer zo eentje, eerst rijden ze keihard en dan opeens een stuk langzamer, zeker bang voor een bekeuring of is het inhaalverbod net ingegaan?

Waarom is hij schijnheilig bezig ?

In België mag hij 90 en rijd hij 3 km te hard, in Nederland mag hij 80 en laat hij hem 85 lopen, dat is 5 km te hard. Eerder konsekwent, zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben gezegend met één van de snellere auto's van de firma en heb het gepresteerd om vanochtend in 2,48 bij de klant op de put te staan terwijl dat normaal(85 km/h) toch zeker 3.15 uur rijden is. Dat ik daarmee me eigen salaris verminder interesseert me niet, die 5 euro kan me gestolen worden. Wilde ook niet te laat komen omdat het gisteren iets te gezellig was in Izegem:angel:, 93 kan best in Bels en daarna 85 tot Rotterdam.

Rij je dan ook via een andere weg? anders klopt je verhaal niet.....................

Als je 85 kilometer per uur rijdt dan leg je per minuut 1416.7 meter af. 3 uur en een kwartier is 195 minuten. 195 x 1.4167 is afgerond 276.25 km

Als je 93 kilometer per uur rijdt dan leg je per minuut 1550.0 meter af. 2 uur en 48 minuten is 168 minuten. 168 x 1550 is 260.4 km

Die baas van jou lacht zich de ballen uit de broek. En je hebt minder tijd nodig en je maakt nog eens minder kilometers dan je collega's. Of was het echt te gezellig in Izegem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hou persoonlijk wel van lekker vlot door rijden, altijd ook met de personenwagen, maar met de vrachtwagen is het de laatste tijd vaak racen om net binnen de 15 uur stil te staan. Wij worden niet op gejaagd door de planning maar de vlotte mannen waar onder ik zelf hebben wel veel meer privileges dan de mannen die alles maar op het gemakje doen.

78 is belachelijk en die van Schenk kunnen echt wel harder dan 80.

Wat voor privileges dan? een extra loonschaal. Of vragen ze jou op vrijdagmiddag voor dat extra ritje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor privileges dan? een extra loonschaal. Of vragen ze jou op vrijdagmiddag voor dat extra ritje?

Hij mag waarschijnlijk z'n auto eens per jaar meenemen naar Assen. En rijdt zich daarvoor de rest van het jaar het schompes.

Bij ons zijn de wagens teruggeschroefd naar 84/85. Is zat, zeker in NL en BE. Een chauffeur die niet normaal met het gaspedaal om kan gaan helpen we een handje. Moet je zien wat er in het verbruik gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden