[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Grote haas plat


marjolein23

Recommended Posts

  • Forumlid

een duif met mijn afrijden op het raam, ik stop niet, dat heet darwinism. met de 1962 land rover een uil (zonde) recht op mijn 7" koplamp, een eend op een spatbord (liet een grote deuk na) ik denk aan een takken rek voor op, knappe ree die zo'n eiersnijder overleeft (en voorgesneden de vriezer in gaat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit een vette fazant gevonden die tussen de cabine en het kopschot lag, hoorde wel dat ik hem geraakt had.

De poelier was er blij mee :D

Een uil vol op de vooruit `s nachts, dan ben je ook ineens klaarwakker.

Japans kamikaze konijn overreden, in Arnhem toen ik mijn aanhanger wilde wegzetten, draai gewoon het straatje in, konijn zit links en dacht zoiets, ik heb er geen zin meer in.

Misselijk makend is dat je dus het even voelt dat je erover heen rijd, hahahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kwam vandaag uit Duitsland en net voorbij de grens naar Nederland reed ik naar Zevenaar (GL) en in een keer een grote vette haas zo onder me wiel wie weleens gehad ging echt niet in de remmen trailer was helemaal vo

gr.

Marjolein

dan rij dus in het buitenland ,

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ooit tussen Dwingeloo en Ruinen in de ochtendschemering ineens een grote koe midden op de weg. Toen heb ik toch maar even vol geremd. Lagen wat lege kratjes om, meer niet.

Maar op de snelweg voor het wat kleinere gedierte zou ik idd niet al te gekke kunsten uithalen. Voor je het weet is er meer (menselijk!) letsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een uil op mijn voorraam en die bleef met één vleugel aan mijn spiegel hangen.

Bij het tankstation aangekomen bleek hij nog te leven.

Gelukkig was er een stoere chauffeur die hem er voor mij afgehaald heeft.

Ja en ook een haas, met mijn luxe wagen.

Hele wielkast kapot :stom:

Een 's nachts groep ganzen, ook met mijn luxe.

Daar rem ik niet voor omdat de bomen langs de weg nogal dik zijn en de sloot diep.

Maar geen klap gehoord dus blijkbaar ging ik er precies tussendoor :angel:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hier wordt er tijdens de rijlessen erop ingehamert dat je NOOIT moet uitwijken voor een beest op de weg.... recht erop in geeft de meeste overlevingskans voor de inzittende van het voertuig.

Om de zelfde redenen als Lientje al aangehaald heeft. Hier geen dikke bomen maar solide rotswand en geen diepe sloten maar een afgrond naar de fjord van tientallen meters..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Beesten en blik werkt niet nee...

Jaren geleden in Zwolle een hond voor de personenwagen gehad: hond overleden, geen eigenaar onder de 20 belangstellenden en 1200 gulden schade!

Al eens een uil of zo, in ieder geval een grote roofvogel voor de voorruit van de vrachtauto gehad in een aardedonker gebied; gelukkig bleef m'n ruit heel maar de vogel heeft het niet overleefd. Die zat klem onder de zonnekap tot het volgende stoplicht, daar viel 'ie naar beneden.

Vorig jaar een hond (nou ja, hond... zo'n dr. Jack) finaal doormidden gereden ergens op het Friesche platteland; die kwam hard op me afgerend vanuit een uitrit en heeft de wedstrijd verloren. Heb nog wel geremd maar dat was bij voorbaat kansloos.

En toch... ondanks dat je jezelf voorneemt om niet zelf te verongelukken voor een dergelijk beest damp ik vol op de rem voor een konijn 's morgens op weg naar het werk:ja:

Gewoon reflex lijkt me.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig daar bij de haven? Daar stikt het van de konijnen...

Sent from my Ei-foon using Tapatalk

Nu eentje minder...LOL...maar was als je de westervoortse dijk opdraait dan heb je links toch die shell liggen, als je daarvoor opdraait, heb je mooi plekje voor de aanhanger daarachter, schijnbaar wilde dat konijn me tegen houden of zo.

Moet wel zeggen, sindsdien zet ik hem nu weg bij dat restaurant verderop langs het water...hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vol op de rem voor een konijn 's morgens op weg naar het werk:ja:

Maarten

Wat voor werk doen konijnen zoal Maarten? In de bouw, of meer kantoor baantjes? En misschien was ie wel onderweg naar de bieb, of de groentewinkel, lekker bosje wortels halen voor mevrouw konijn, hopende op alweer een avondje bij de konijnen af....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Poosje terug nog... pa en ma eend met in kielzog nagenoeg volgroeide jongen...steken weg langs kanaal over...hoop bomen er langs ook.

Ben desondanks vol op de rem gaan hangen van de personenwagen...maar mocht niet baten...in ieder geval 1 plat, bleek er ook nog 1 te hinken daarna.

Kon niets anders bedenken dan terug en beestje uit lijden verlossen...heb daar nog een week last van gehad hoor...rotbeeld :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als iemand hinkt, dan.... fffrrraaaannnkkkkkk toch:rolleyes:. Maar goed dat jij geen dokter bent.

Snap dat eigenlijk niet, een paard, een edel dier zogenaamd, heeft 4 benen, als ie er 1 breekt krijgt ie een nek schot, terwijl een mens, met slechts 2 benen, alle hulp krijgt......:(:D

Hier is het iedere herfst een bloedbad op de weg, het stikt de moord vanj de herten, en wanneer alle gewassen worden geoogst gaan ze rond dolen. Vorige week zag ik er 3 in m'n koplampen om een uur of 11 in de avond binnen 15 km, ben toen maar gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Wat voor werk doen konijnen zoal Maarten? In de bouw, of meer kantoor baantjes? En misschien was ie wel onderweg naar de bieb, of de groentewinkel, lekker bosje wortels halen voor mevrouw konijn, hopende op alweer een avondje bij de konijnen af....

Lekker dat tijdsverschil... tegen zo'n wakker iemand kan ik niet op 's avonds laat :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kangaroes iemand?? :rolleyes:

Ikke wel. Zat. Mijn record is elf op een avond! Geeft een beste klap zo'n beest. Die grote rekken zitten niet voor niets op die australische auto's.

Varkens zijn slechter trouwens. (wilde zwijnen) Die zijn een stuk meer solide. Toen ik er eentje raakte voelde ik de hele auto omhoog komen en over het beest rollen. De stukken vlees hingen onder de auto. En stinken! Bah!

En over stinken gesproken: een collega had nog eens een vleermuis 'opgehapt' in de inlaat van het ventilatiesysteem. En dat ging na een dag of twee pas echt meuren! Ze hebben op de zaak het hele ventilatiesysteem uit elkaar gehaald (overal zaten restjes vleermuis) en volledig ontsmet. Die lucht van het ontsmettingsmiddel was slecht, maar tien keer beter dan dat van zo'n dood beest. :ja:

Jaartje of wat terug, maar tussen Nunspeet en Epe een hele familie wilde varkens die onder de aanhanger door wilden.

Jochie, jochie wat een kolerezooi geeft dat !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb met de luxe wagen een keer gezin eenden wat kleiner gemaakt op de A7. Het was kiezen, of die eenden of een 95XF in m'n kofferbak.

Verder een meeuw op mijn koeriersbus destijds die vol met zijn snavel op de bus kwam getuige het krasje in de lak.

Wat ook geen succes was: een duif die voor de bakwagen opvliegt en ik had het idee dat dat beest hoog genoeg was. De beide ramen stonden in die warme zomer van 2003 open. Ik hoor een klap tegen de koeler en vervolgens sneeuwde het veren in de cabine. :mad:

Verder heb ik op mijn eerste rit met trekker/oplegger in Frankrijk een suicidaal konijn geholpen op de A77.

'S nachts een duif boven de voorruit gehad, dat gaf ook een beste klap.

De laatste keer was drie jaar geleden. Ik reed 's nachts op de A31 tussen Toul en Dijon en had heel even het grootlicht aan. Toen deed ik het uit en vervolgens een knal en ik zie ineens een uil in de volle spanwijdte tegen de voorruit hangen. Ik vond het een wonder dat mijn collega niet wakker werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Paar wilde zwijnen tussen Wezep en Heerde, keer of 4 in 2 jaar tijd. 2 keer kenteken plaat krom, 1 keer niks en 1 keer deukje in de bumper, week later kreeg mijn collega er op bijna dezelfde plek hert voor, de hele rechterkant in de kreukels.

Van't voorjaar duif op de voorruit, dus een nieuwe voorruit.

Mijn collega 3 jaar geleden zwaan op de rechter bovenhoek van de cabine. Cabine total loss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een roze olifant.....niet overheen gereden, kon er nog net omheen....

Gelukkig reed er niemand in mijn buurt zo s'nachts op de autoroute.....

Heb wel meteen het eerste hotel bezocht en een uurtje of 5 geslapen.

Ze keken me wat raar aan bij de receptie.....s'morgens begreep ik waarom.

Duur hotel en zo'n stinkend mannetje (koeienshit) paste niet tussen de elite.

De rekening was ook wat aan d ehoge kant....:D

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden