[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meester Jaap weer op de truck.


Jaaprotary63

Recommended Posts

  • Forumlid

Nee, geen 12 ambachten en vervolgens 13 ongelukken. na 12 jaar groepsleiderschap en 12 jaar onderwijs, tijdje 2 banen gehad, heb ik zo'n 6 jaar geleden de overstap gemaakt naar het chauffeurschap. Met heel veel plezier een jaar bij Reining gereden. Helaas was er na een jaar geen werk meer. Dalstra Reizen wilde mij heel graag op de touringcar hebben en dat heb ik dus 4,5 jaar gedaan. Eerst nog 1,5 jaar als uitzendkracht en daarna 3 keer een jaarcontract. Omdat we werk zijn kwijtgeraakt is er geen ruimte voor meer 'vastcontracters'. Nu dus 3 maanden uit de running en dan mag ik weer worden aangenomen. Iets wat ze bij Dalstra Reizen wel graag willen. Die garantie heb ik.

Het is prachtig werk. Chauffeur/ reisbegeleider is een leuke combinatie waarbij je op de mooiste plaatsen van Europa komt. Ik deed ook veel fietsreizen. Trailertje achter de bus. 18.75m. lang en dan ook overal heen. Ook door de Georges du Verdon bijv. Overdag zelf ook even lekker fietsen en ergens aansteken voor koffie of een hapje. Daarnaast heb ik veel Zuidelijke bestemmingen gereden. Cote 'D Azur, Italië en Griekenland. Met veel plezier.

En dan ineens zit je thuis. Nu is daar ook genoeg te doen. Je vraagt je soms af hoe je het allemaal doet wanneer je weg bent. Wat dat aangaat wel lekker om wat achterstallige klusjes te doen. Maar goed, alleen thuis zitten is ook niets dus ik heb me gemeld voor 'koppelwerk'. Bij Van Dijken Veendam. Kennis van mij rijdt daar ook. Met deze kennis, Albert, ben ik destijds begonnen bij Reining en we hebben regelmatig contact gehouden. Heb inmiddels een nachtrit naar Kiel gereden en wat los- en laadwerk Nijmegen en Venlo gedaan. Het was wel spannend om weer eens 'aan te dokken' maar tot dusver is dat vlekkeloos verlopen. Routines raak je kwijt merk ik maar het komt ook weer snel terug. Deze ritten met veel plezier gereden. De uren die ik maak gaan van mijn uitkering af dus per saldo houd ik er niets aan over maar goed, het plezier is er niet minder om. Daarnaast doe ik 's winters nog wel wat invalwerk op scholen en dat ga ik ook weer proberen op te pakken. Vanavond chauffeursvergadering bij Dalstra. Is ook evaluatie van afgelopen seizoen dus ik moet toch maar heen al staat mijn hoofd er eigenlijk niet naar. Hoop komende vrijdag weer even te mogen 'trucken'. Kijk sosieso weer uit naar de volgende rit. En zo kan het dus verkeren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zo ver zijn we dus al gezakt in Nederland; gediplomeerd op meerdere gebieden en nergens geen vast contract kunnen krijgen. Waar eindigt dat?

Maar goed, je blijft wel je vaardigheden op peil houden zo al doende Jaap en daar is ook wat voor te zeggen. Kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat je netto aan het eind van de maand nog geen euro méér verdiend hebt...

Keep on trucking! ;)

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Don Melvino

Vindt het maar een mooi verhaal.

Jij maakt zo nog wat mee en behoorlijk bakkiej aan ervaring hou je eraan over , zodoende wij een wijs man uit de praktijk op het CF

Goed om te horen dat je er plezier in heb , hou ons op de hoogte hea :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wijs? Neuh. Niet echt. Vrijwel de meeste chauffeurs hebben meer ervaring dan ik heb maar ik moet zeggen dat ik wel met geweldig veel plezier chauffeur ben. Zowel op de touring als op de truck. Het is trouwens wel mazzel dat mijn vrouw een baan heeft want het is zo geen vetpot maar wel een mooie combinatie van werkzaamheden. Wat dat aangaat ben ik wel een rijk man...;).

Vaste contracten. Tja, waar krijg je ze nog en wat zijn ze waard. Lekkere bijkomstigheid van de huidige situatie is dat ik ook weer wat vaker op het forum kan zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Machinist worden om weer meester te zijn. Hum. kan ook een vuurtje stoken. Dan ben ik 'brand meester'! Nou ja. Ik heb gelukkig weer een paar leuke ritten achter de rug. Heb gelijk ook nog maar een paar kleine busbedrijfjes aangeschreven. Wie weet kan ik nog wat op de touring richting kerstmarkten. Zou wel leuk zijn. Beetje busrijden, vrachtrijden en ik ga morgen op gesprek om te kijken of er weer mogelijkheden zijn wat inval werk te doen in het onderwijs. Zou een fantastische combinatie zijn. Alles wat ik leuk vind in een werkweek.

Ik verveel me trouwens geen moment. Vorige week is de hele achtertuin op de schop gegaan. Nou ja. Een kraan heeft alles even omgeploegd. Graszoden liggen er alweer in en het ziet er weer strak en netjes uit. Nodige kluswerk slokt dagelijks veel tijd op. Wat blijft er veel liggen wanneer je veel weg bent. Nu de garage weer netjes afruimen en dan ga ik aan de klus met mijn motor. Ik heb er nu wel even tijd voor en ik ga voor een totaalrestauratie. Ben geen techneut maar gezien in mijn netwerk heb ik alle kennis en kunde en vooral gereedschappen. Mijn handen jeuken al. Heb trouwens ook al wat materiaal aangeschaft voor een eigenbouw dus ik ga me sowieso niet vervelen.

Toch hoop ik dat ik in maart weer aan de slag kan i.p.v. april. Heb dan altijd ritten naar Grenoble of Geneve met schooljeugd. We bezoeken dan het Cernn ofwel de deeltjesversneller. Ben er al zo kind aan huis dat ik met personeel daarvan naar de pizzaria ga. Heeft ook wel weer wat. Daarbij komt dat ik tijdens de nachtritten altijd leuke gesprekken heb met jeugd die niet wil of kan slapen. Je bent soms echt vertrouwenspersoon.

Morgen dus eerst gesprek en ik hoop weer bericht te krijgen dat ik vrijdag kan rijden. Voorladen in Nederland overdag of een nachtrit naar Kiel of Travemünde om te koppelen. Ik zie het wel en kijk er dus alweer naar uit. Kreeg vandaag mooie foto's van een kennis die alweer in dikke sneeuw reed in Noorwegen.

Veilige kilometers toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden