[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Breedte markering


HIT

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen week kwam ik dit tegen:

k8mj.jpg

In de wegenbouw moeten de strepen laag/hoog altijd met de lage kant naar de kant voor het passerende verkeer te staan. Hoe is dit eigenlijk bij breedte transport geregeld? :confused:

Ik weet ik rij ook al jaren met breedten maar heb dit niet terug kunnen vinden.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het lees maakt het geen moer uit hoe de borden er op zitten

Ik heb er nooit wat over kunnen vinden. De begeleiders komen wel altijd met dit verhaal. Maar dit hebben ze dan op school geleerd. Als je vraag waar hett dan letterlijk staat weten ze het ook niet.

Als je in Duitsland politie afname krijgt bij de klant dan vallen ze er wel over. Ik heb verkeerde borden. Als ik mijne omhoog zet staan de strepen naar boven. Ze moeten naar beneden hangen maar dan heb je weer grote kans dat je ze er af rijd. Zeker bij een semi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borden links en rechts wisselen Ron dan staan ze weer goed.

Nee steenhaas, als je dat doen staan er geen rode lampje meer naar achter maar witte. en als je dan de voorste met de achterste borden omruilt staat het frame weer naar achter waar de borden in hangen en dan voldoet je bord weer niet aan de wettelijke maten.

Maar ik heb de vraag bij een vriend neergelegd die de wet daarover beter weet dan ons. Hij is begeleider en weet dit soort dingen meestal uit zijn hoofd te zeggen. Kijken of hij er ook een stukje wet bij kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je links en rechts(achter) verwisselt, komt linksonder rechtsboven te staan.

De strepen komen dan "goed" te staan en de verlichting blijft ook dezelfde kant op schijnen.

Ik zal wel kijken of ik een foto kan vinden van een breedte bord. Dat is misschien duidelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bord verkeerdpost-1853-1394790433,1838_thumb.jpg

De strepen zitten nu goed en de verlichting blijft dezelfde kant op schijnen.

Had er eigenlijk een stang aan moeten tekenen, linkerbord zit ie rechts(bord aan linkerzijde auto), middelste onder en de rechter zit de stang links en komt dus aan de rechterkant van de auto.

De lampjes hadden dus rood gemoeten, maar je begrijpt hoe ik het bedoel Ron.

post-1853-1394790432,8447_thumb.jpg

post-1853-1394790433,0948_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

En toch denk ik dat ook dit niet klopt Henk?? Op jou fototje is duidelijk aan de rechterkant de "bevestiging" te zien, en dan zouden de lampjes dis aan de binnenkant komen. Volgens mij horen die juist zo veel mogelijk naar buiten toch???

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Maar het bord met bevestigingsstang gaat dus van links naar rechts[ATTACH=CONFIG]65525[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65526[/ATTACH]

De lampjes rood denken omdat dit aan de achterzijde is

Op jou tekening zou de rechter dus goed zijn, en de linker fout Henk.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De borden moeten in (met fantasie) in de A van alert staan! (ezelsbruggetje)

Geen idee waarom, maar heeft iets te maken met "afgeleide van het verkeer"...

In Frankrijk breder dan 3.5mtr. zwaailichten erbij bovenop...

Tip... Dan er een beetje ducktape erop, zodat het niet in je spiegels staat te zwaaien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ATTACH=CONFIG]65593[/ATTACH] Ik heb de borden zo achter op de trailer staan

En als je die dus omdraaid. Dus de linker met de rechter krijg je dus de witte lichten naar achter toch. Of doe ik het nu al jaren verkeerd :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dan hangen de borden naar beneden en staan de strepen verkeerd in Gerrit's foto

Nadeel van de borden naar beneden is dat je ze er heel snel afrijd. Zoals een oudere collega altijd tegen mij zegt, je gaat met twee lampjes rijden en als je aankomst op de bestemming zijn het er nooit drie, eerder eentje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden