[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

kostprijs E6 chauffeur.


Gast shompie

Vraag

Ik probeer een serieus onderbouwd antwoord te krijgen op de vraag wat een E6 chauffeur kost voor een werkgever per uur. Het gaat mij om de doordeweekse uren. Zeg dat een chauffeur 60 uur maakt van maandag tot vrijdag, wat kost die dan brutto per uur voor de werkgever.

Ik heb een jaar of 5 terug eens een berekening gemaakt met iemand van tln en daar kwam een bedrag van 23 euro uit. Vandaag kreeg ik van een ander een bedrag van 28 euro.

Het liefst zie ik dit onderbouwd.

Ik weet dat een kostprijs voor een chauffeur moeilijk te berekenen omdat je veel variabelen heb.

Ik ben benieuwd of ik hier serieuse reacties op krijg en geen stom gelul....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Ik heb van een vorige directeur begrepen dat een E-6 chauffeur 27 euro per uur kost.

Maar ik denk dat dit per bedrijf verschillend is.

Waar heeft een werkgever bijvoorbeeld de werknemer verzekerd, en tegen welke prijs?

Veel kosten liggen gewoon vast, maar enkele zijn eenvoudig weg erg variabel.

Ook al zal iemand een berekening kunnen geven, ik denk niet dat je je er te veel aan vast moet klampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ron je zal het toch wel ongeveer weten als voormalig werkgever.

Groet Harrie

Zoals ik geschreven heb Harrie. Ik kreeg toen een bedrag maar dat was toen. Ik probeer nu wat op papier te krijgen, en waarom zou dit per bedrijf verschillend zijn Routier? Ik ga er van uit dat een werkgever al zij afdrachten die bij wet geregeld zijn doet. En verder wil ik die discussie hierover in dit topic niet aangaan.

Het liefst zie ik hier iemand die het op papier heeft met percentages van de afdrachten er bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dus als ik was aangesloten bij een vakbond had ik op deze vraag zo een antwoord gehad :D

Het gaar gewoon om een E6 chauffeur met 20 overuren per week. Geen rare dingen met vuilwerktoeslag. Gewoon wat een werkgever brutto kwijt is met alle verplichte afdrachten. Een verzekering die uitkeerd bij ziekte is misschien niet verplicht, loondoorbetaling wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dus als ik was aangesloten bij een vakbond had ik op deze vraag zo een antwoord gehad :D

Het gaar gewoon om een E6 chauffeur met 20 overuren per week. Geen rare dingen met vuilwerktoeslag. Gewoon wat een werkgever brutto kwijt is met alle verplichte afdrachten. Een verzekering die uitkeerd bij ziekte is misschien niet verplicht, loondoorbetaling wel.

Ron waarom met 20 overuren. Jij maakt er waarschijnlijk zoveel echter ik denk dat er veel chauffeurs zijn die ze niet meer maken.

Is bij mij al weer meer dan een half jaar geleden en zal voorlopig (misschien wel helemaal niet ) meer komen.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het loopt nog niet storm met antwoorden.

Misschien omdat er hier op het forum geen werkgevers zitten die E-6 betalen:rolleyes:?

Ik weet het dus ook niet exact, want heb gelukkig geen werknemers in E-6:D, maar het zal dus wel rond de 27 / 28 euro liggen. Uiteraard afhankelijk van hoeveel overuren 130% je meetelt.

Maar waarom vraag je het, ben je soms bezig je tarieven voor 2014 te bepalen;)?

Toen ik voor mezelf begon, zo'n 11 jaar geleden, had ik een paar maten die zich toen al verhuurden voor 22,50 of 25 euro of iets in die richting.

En mijn streven was dus ook, om met een eigen auto, na aftrek van de autokosten hierop uit te komen. En daarbij ging ik voor de berekening ook, net als jij, voor het gemak uit van 60 uur per week. Al maakte ik er, zeker toen, in de praktijk wel veel meer. Zodoende, dus dankzij die extra uren, kwam ik gemiddeld ook richting die 25 euro / uur en was ik tevreden.

Die extra uren zag ik voor 't gemak maar als liefhebberij:p.

Vandaar mijn veronderstelling.

En hoe het nu gaat:zegtniets: bedrijfsgeheim:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik kan aan het eind van het jaar zeggen hoeveel uur ik gemiddeld per week gemaakt heb. Ik denk dat ik rond de 52 uur gemiddeld per week maak gezien over 52 weken. Dat vind ik meer dan genoeg.

Ik ga er ook een beetje van uit dat een E6 chauffeur rond de 28 euro kost. Of dit het tarief voor 2014 wordt weet ik nog niet :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ga er ook een beetje van uit dat een E6 chauffeur rond de 28 euro kost. Of dit het tarief voor 2014 wordt weet ik nog niet :rolleyes:

Mij werd altijd geadviseerd als eigenrijder: streef naar E-6 + 10%. Die extra 10% voor het extra risico wat je loopt t.o.v. een loondienstchauffeur. Dan doe je het goed (heeel errug goed).

En zeg nou zelf, je bent ook minstens 10% beter dan een gemiddelde loondienstchauffeur toch;):D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik zal niet zo snel meer een auto kopen. Het is wel leuk een eigen auto maar er gaat zoveel geld in zitten. E6 plus 10% dus dan heb je het over 31 euro per uur.

Volgens sommive hier zijn er mensen die het voor 18.5 doen, zijn xie dan de helft slechter. Maar ik voel mezelf absoluut niet beter dan een ander. Wel denk ik dat ik meer gemotiveerd ben om mijn doel te halen dan anderen en er meer voor qil doen en meer voor laat.

Niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zat eens bij een operating manager die mij graag wilde inhuren. Hij had een uitzendkracht die voor een bekende uitzendorganisatie werkte. Geen Randstad maar wel van die orde. Ik mocht dezelfde tarieven hanteren en hij pakte de offerte erbij. Op basis van D-5 mocht ik voor de eerste 40 uur 22,40 rekenen, de overuren a 130% rond de 25 euro en de 150% uren ik meen een kleine 31 euro. Onkostenvergoeding nog extra daarbij. Ik had dat in principe wel gedaan maar het is misgelopen doordat ik volgens de CAO aan een norm moest voldoen. Nogal vaag...

Ik kon daar niet aan voldoen dus heb bedankt. Maar voor deze tarieven had ik het gedaan. Het betrof groupagewerk door Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland en Italie. Ook CZ, SP, SK, HU en RO kwamen voor.........

Nu heb ik het beter. Nationaal werk, meer geld en kom elke dag thuis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat elke dag thuis klinkt aantrekkelijk en daar heb ik toch wel een dubbel gevoel over...

22.40 per uur voor een D5 chauffeur voor de eerste 40 uur klinkt aannemelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het gaat mij ook niet om het wel of geen eigen auto. Al prijs ik mezelf gelukkig met een eigen vaste auto. Ben nog niet vergeten wat 'springen' inhoudt.

Waar het mij hier omgaat, is dat ik met een eigen auto op minstens hetzelfde uit wilde komen als die gasten die zich verhuurden. Want toen in de goede tijd (weet niet hoe het nu is, maar volgens mij een stuk slechter) leek het of je bakken geld kon verdienen met je te verhuren op urengeld. Alleen vergaten de meesten dat de belastingdienst ook nog een keer langs kwam en dat je jezelf maar beter ook nog kon verzekeren.

In jouw werk en met de (weinige) uren die je maakt, denk ik dat 31 euro echt niet teveel is.

En waarom zo bescheiden... tegen mij hoeft dat niet hoor;).

Het is tegenwoordig een taboe om te zeggen dat sommige chauffeurs beter zijn dan anderen, lijkt het wel. Daarmee bedoel ik dus dat er wel degelijk verschil is tussen de ene en de andere chauffeur, hoe efficient die z'n werk doet. Daar hoef je je niet vals voor te schamen hoor.

10% beter dan de gemiddelde lijkt me een redelijke aanname. Waarom zouden ze anders bij Westdijk voor jou kiezen?

In die 10% voordeel zit dus ook alles he, minder schades, beter vooruit denken dus afentoe een extra telefoontje om wat te regelen met de klant of vergunningen, pech zelf verhelpen enzovoort.

bewerkt door JP eastway
kleine aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat de ene chauffeur het beter/anders doet is een hele andere discussie en daar ga ik hier mijn handen niet (meer) aan branden.

Ik vind niet eens dat ik weinig uren maak. Ik zit normaal rond de 60 uur per week (door de weeks) de weekendes die ik onderweg ben sta ik stilen krijg ik dus niets betaald. De laatste maanden echter ben ik eigenlijk zelden een weekend weg. Ik zou ieder weekend kunnen werken als ik dat zou willen. Hetzij bij westdijk hetzij ergens anders. Ik hou zelf de boot af en dat kost mij gemiddeld 15 uur per week.

Dat gaat straks wel iets anders worden :D

Maar jammer dat er niemand is die het precies weet, ik denk dat het ergens rond de 28 euro ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ok, ik meende gelezen te hebben dat je gemiddeld 52 uur per week maakte. Maar dat is dan misschien incl. vakanties?

En hoezo gaat het anders worden? Ga je dan juist meer uren draaien vanwege weekendwerk?

Wil me niet teveel met jouw zaken bemoeien, maar waarom?

Als ik zo je berichten een beetje volg, zou ik het lekker laten zoals het nu is. Je kunt nu toch prima de kost verdienen en je hebt werk wat naar je zin is en vastigheid. Nog afgezien van hoe je het vergunningtechnisch recht denkt te breien.

Dadelijk komt er een of andere wijsneusmanager daar op kantoor en dan hoeven ze jou ineens niet meer.

Maar trek je vooral niks van mij aan hoor;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik weet het huidige salaris van een E6 chauffeur niet, maar dat kan je in de CAO opzoeken, toch?

Ik zit vanaf mijn telefoon te schrijven, dus helemaal actueel kan ik het niet doen, maar ik vind via Google een 4-weken salaris in 2012 van 2263,-. Daarbij wil je dan 4x20 uur, dat is 1697,25. Dit maakt samen: 3960,-. Een werkgever (wij) houden rekening met 13 tot 20% sociale lasten. Uitgaande van 20% (chauffeur zal eerder richting 13% zijn) kom je op een totaal van 4752,-. Dit deel je door 240 uur dan kom ik op 19,80 per uur.

Als ik jullie bedragen dan zie denk ik dat ik al tijden iets misreken?!

Voor ZZP betaal ik tussen de 25 en 27 euro per uur. Deze heeft werktijden tussen 02.00 en 19.00 uur en ook zaterdags.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik bedoelde gemiddeld over 52 weken.

En hoe en wat ik straks ga doen is niet echt relevant. En goede adviezen neem ik te harte maar ik ken de valkuilen en was niet van plan daar nog een keer in te trappen mocht het ooit ter sprake komen.

Ik heb eigenlijk alles over mezelf geschreven wat ik nodig vond. Een enkeling die echt gelezen heeft en ook opgelet heeft weet wat ik ga doen en waarom.

Niet dat dat een groot geheim is hoor :D

Maar we dwalen af. Ik verwacht niet echt een antwoord meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik bedoelde gemiddeld over 52 weken.

En hoe en wat ik straks ga doen is niet echt relevant. En goede adviezen neem ik te harte maar ik ken de valkuilen en was niet van plan daar nog een keer in te trappen mocht het ooit ter sprake komen.

Ik heb eigenlijk alles over mezelf geschreven wat ik nodig vond. Een enkeling die echt gelezen heeft en ook opgelet heeft weet wat ik ga doen en waarom.

Niet dat dat een groot geheim is hoor :D

Maar we dwalen af. Ik verwacht niet echt een antwoord meer.

Ron,ik denk(maar wie ben ik) dat je t brutto loon van een chauffeur(of dat A0 of E6 is maakt niet uit) moet optellen bij de 20 % pensioenpremie als werkgevers aandeel + komt daar nog 5% WW premie bij,die ook ten laste van de werkgever komt(zover ik t begrepen heb)

Verder is een werkgever verplicht om voor zijn werknemer een ongevallen verzekering af te sluiten,daar maakt de marktwerking de kosten van de premie uit.

Voor de doorbetaling van loon tijdens ziekte hoef je je niet te verzekeren,dus dat risico kun je zelf nemen.

Maar je moet een werknemer echter wel doorbetalen,maar die premie zou je uit kunnen sparen(zie t als n**ken zonder kap*tje :D)

Verder heb je de OKV voor een werknemer,die zijn voor alle chauffeurs gelijk,dat maakt niet uit in welke loonschaal hij staat.

Ik weet dat t geen echt antwoord is,maar t zit er niet zo ver vandaan.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk dat ik rond de 52 uur gemiddeld per week maak gezien over 52 weken.
Ik zit normaal rond de 60 uur per week (door de weeks) de weekendes die ik onderweg ben sta ik stilen krijg ik dus niets betaald.
Ik bedoelde gemiddeld over 52 weken.

Maak je nou 52 of 60 uur gemiddeld? Niet dat het mij wat boeit, maar van dat gedraai krijg ik een beetje de kriebels.

En als wij je niet snappen, ligt het natuurlijk aan ons, wij kunnen niet lezen en opletten.

Goede adviezen neem je ter harte maar je kent de valkuilen al, zeg je.

Ok ik zal mijn mond maar verder houden tegen je want je weet alles al:ok: en vol verwondering luisteren naar wat je in je wijsheid ons wilt verkondigen:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden