Spring naar bijdragen

Groep Bulgaarse truckers al week langs A58


hellbengel

Recommended Posts

  • Reacties 207
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

EJD slaat de spijker op zijn kop.

Aangevuld door meerdere die ook de rechtsbijstandverzekering heeft ontdekt, inclusief DAS die nu al gewoon een prepaid advocaat ter beschikking stelt, als het om arbeidsrecht gaat, word deze slag gewonnen door de commercie en niet door de bonden.

Slaap lekker verder, mij kost mijn rechtsbijstand een stuk minder dan een lidmaatschap bij de bond.

Ow ja, de cao, das belangrijk...

Begin me hardop af te vragen waarom mijn vooruitzicht op mijn pensioen zeer waardeloos is, lag ikzelf te slapen of komt het doordat de bond mij lekker liet slapen, i.p.v. mij wakker te schoppen ?

De fout doordat ik nu afgeef op de bond is dat jullie klakkeloos akkoord zijn gegaan met het sociaal akkoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

euh, Gé, je hebt wel degelijk een mening hoor...

http://www.chauffeursforum.nl/nieuws-vanuit-de-vakbonden/46131-het-nut-van-een-vakbond.html#post631745

Ondanks je handtekening.

Of heb ik dat verkeerd begrepen dan ?

Ik geef mijn mening en duw hem door niemands strot, jij gaf je mening zeer duidelijk omschreven.

Dat nu de onderdanen alle shit over zich heen krijgen...

Misschien dan wijzer om hier niet in discussie te gaan door de onderdanen van de bond ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je wat ik niet begrijp? Dat forummer "Pale" die beweerd van een bond te zijn hier niet eens uit gaat leggen hoe men bij diezelfde vakbonden denkt het voor de NL beroepsgroep beter te maken. En vervolgens de discussie hier aangaat. Dán heb je ballen en ervaar je wat onder de beroepsgroep leeft. Beetje in een zaaltje zitten met anderhalve man en een paardenkop waar niemand z'n mond open trekt. Juist in de anonimiteit van een forum schrijft men eerder wat er dwars zit.

En ja, dan kan het er wat harder aan toe gaan maar daar is het ook een forum voor: daar gaat men vol vuur met elkaar in discussie. Of vraag ik nu weer iets onrealistisch?

Waar zijn Spijker & de Groentejager eigenlijk gebleven? Oftewel duo oneliner? Definitief in hun schulp gekropen of zijn ze, zoals Pale hier ergens al schreef geroyeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wil alleen zeggen Een bond moet er zijn

Maar de bonden moeten veel meer Europees werken of denken

Lokaal denken is verleden tijd Moet gewoon gewerkt worden Dat de cao,s Europees zijn

Waarom kan de politiek in Europa wel sammen werken Maar de bonden vermoorden elkaar als ze de kans krijgen

Daarbij zolang als er geen sammen werking is

Worden de lokale problemen niet op gelost

Het zelfde Een koe en een paard is sammen twee

Mag je over denken wat je wilt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitleg over een dossier opbouwen hoeft niet van de bond te komen daar kan ik je ook bij helpen.

  • Alle ritten specificeren(kilometers, tijden, plaatsen, werkzaamheden,pauzes en alle bijzonderheden) in een agenda of computerbestand.
  • kopieën van de tachograafschijven bewaren of een computerprogramma kopen en zelf de chauffeurspas uitlezen.
  • alle correspondentie naar en van de werkgever bewaren.

Voorlichting over dossieropbouw en mogelijkheden en vooral onmogelijkheden bij een rechtszaak zijn volgens mij wel degelijk belangrijk, en die taak zou de bond best op zich kunnen nemen, het zou veel teleurstelling kunnen besparen.

De bond van de werkgevers (bv TLN) doet niet anders voor haar leden, dus waarom FNV niet voor haar leden?

De punten die jij opnoemt zijn beslist bruikbaar voor de aanleg van een persoonlijk dossier, maar heb je er wat aan in een rechtszaak?

Alle correspondentie naar en van de werkgever is uiteraard altijd bruikbaar en moet je zeker bewaren.

Maar neem bijvoorbeeld een loonvordering want die zal het meeste voorkomen:

Papieren ondertekende tachograaf-schijven kunnen wel bewijzen dat je op een bepaalde dag gereden hebt (je handtekening) maar zeggen niets over eventueel te weinig betaald loon.

De digitale variant is helemaal niet bruikbaar omdat daar wel opstaat dat er met jou kaart op een bepaalde dag is gereden maar er blijkt niet uit door wie (geen handtekening).

En zoals je misschien weet moet jij jou stelling bewijzen als de werkgever die ontkend, en dat kan je op basis van jou ,,bewijzen,, niet.

Wat bij een loonvordering bruikbaar is zijn de door jou geaccepteerde en door de werkgever getekende urenstaten in combinatie met je loonstrook.

Verder is je arbeidsovereenkomst belangrijk, onder andere voor de inschaling en dus de toepasselijke loonschaal.

Al het andere bewijst bij de rechter niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is toch net poezie? Prachtig!

Waarom neem je hem niet aan en gaan jullie gezellig al poezieerend door europa rijden....:D

Hand in hand over s'heeren wegen

Lekker flesjes legen,

Hee Huub, ik kan wodka piesen..

Als je het rechtstreeks van de tap drink

Mag je niet sniezen.

anders kom je m'n vuist tegen

Rijmen is nooit m;n sterkste kant geweest. Maar evengoed, goede reis heren...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zeg ik, duo oneliner. ;) Maar ik zal je, met het oog op de komende feestdagen en daarmee samenhangende vrede op aarde gedachte niet meer plagen. In ieder geval niet tot 2 januari.

Zoals ik hierboven al eerder schreef, waarom niet online onder de mensen voelen wat er leeft? Dit forum lijkt mij daartoe een mooie opstap. Met dat gedoe in zaaltjes bereik je de mensen waar het om gaat niet. Niet geschoten is altijd mis, toch?

Al valt raak schieten..... o nee, ik zou niet meer plagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat ejd hier de pijl in de roos schiet

als ik zo links en rechts ook in de kranten

de reactie,s lees zijn er veel mensen

(chauffeurs bouwvakkers fabrieksarbeiders)

die er flink de bout in hebben dat er opeens zoveel voor

die bulgaren wordt gedaan

en toen de nederlandse arbeider de straat op werdt geschopt (letterlijk)

voor die goedkope krachten de bonden zich heel diep ergens in een

klein muise gat verstopten en niks deden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar als er iemand een iets te gezouten mening over een bond ventileerd, komen er wat reactie's in de trent van: zonder de bond had je het nu niet zo goed gehad......

Vroeger, toen de bonden opkwamen zetten, ja toen waren de resultaten goed voor de werknemers.

Maar tegenwoordig, ook ik krijg steeds weer het gevoel dat JUIST door de bond het werken steeds minder leuk wordt en dat de bond nog minder doet om het algemene gevoel van ontevredenheid weg te nemen.

Voorts, door de problemen op de arbeidsmarkt, mede door de toestroom van "lage lonen" landers, valt het totaal niet te rijmen dat de bond, betaald door ONS, juist iets wilt ondernemen voor deze mensen....

Maar ja....hier mogen we niet over klagen he?!?

(en ja, ik ben nog steeds/weer lid van een bond)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oke, nu mijn persoonlijke mening. Vreemd is het natuurlijk wel dat eerst wordt gezegd door zowel de Bulgaren als de FNV dat ze doorgaan tot het einde en amper 24 uur later opeens vertrekken naar Bulgarije? Misschien is dat ook wel wat er juist mis is bij de bond, veel praten en weinig doen!

Na vandaag heb ik een hele andere kijk gekregen op het hele gebeuren, naar mijn idee zijn de Bulgaarse chauffeurs ook alles behalve zuiver!

Probleem is dat de Nederlandse vakbonden jaren hebben liggen slapen om er zelf maar warmpjes bij te kunnen zitten. Ze moeten zich druk maken om de duizenden en misschien wel tienduizenden Nederlandse mannen en vrouwen die door de toestroom van Oost Europeanen hun werk/inkomen/passie zijn kwijtgeraakt! Die al maanden/jaren wachten op de juiste baan, maar deze niet krijgen omdat Polen etc deze hebben gekregen. Op het moment is het dweilen met de kraan open, ze hadden er jaren geleden al moeten staan. En dan niet komen met EU regels etc, want volgens mij is de wil van het volk behoorlijk sterk (Kijk maar eens naar Oekraïne).

Het is te makkelijk om te zeggen dat de chauffeurs hier van een afstand maar commentaar geven. Tuurlijk doen ze dat, er wordt namelijk al jaren niet meer naar ze geluisterd! Hetzelfde geldt voor bouwvakkers, schoonmakers etc. De Nederlandse regering investeert namelijk liever in Oost Europeanen (en sinds de crisis ook zuid) ipv hun eigen volk.

Dit is absoluut niet discriminerend of wat dan ook! Als je

Namelijk werkgevers verplicht om iedereen hetzelfde salaris te geven zal deze eerder geneigd zijn om weer Nederlandse beroepschauffeurs aan te nemen.

Nogmaals, het verhaal met de Bulgaren heeft 2 kanten, wij zijn slechts diegene die maar 1 kant horen, waardoor we het allemaal maar voor waar nemen. De echte waarheid zullen wij nooit weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ik mij afvraag waarom de bond zich zo druk maakt om een paar Bulgaren is het volgende:

De jeugd heeft de toekomst zeggen ze, maar onder de jeugd is het animo voor de bonden geheel nihil.

Toen ik nog jong was, echt, je liep ergens naar binnen in een magazijn en je vroeg of je kon werken op de zaterdag.

En voila, je had elke zaterdag werk.

Als nu de jeugd aan het werk wil bij bijvoorbeeld Albert Heijn, Doc.Data of DHL op de loods, dan kom je nadat het buitenlandse uitzendbureau is uitgemolken, pas in aanmerking voor een baantje daar.

En onze bonden kwamen in actie voor deze buitenlandse collega`s, aangezien 50 procent ervan buitenlandse uitzendkrachten zijn.

En mij ga je echt niet wijsmaken dat de Nederlandse toekomst dat werk niet wil doen, nee, ze komen na de zoveelste Nee in een spiraal terecht, dat de zin je wel vergaat om een poging te wagen.

Ikzelf erger me gruwelijk dat ik mij in een vreemde taal verstaanbaar moet maken wat ik kom doen, wat ik kom laden, met handen en voeten moet uitleggen dat het zo geladen moet worden, en niet op hun manier.

En ja, dan spreek ik gewoon over Nederland, Nederlandse laadadressen of losadressen.

Als er dan acties zijn, vraag ik me af voor wie die acties zijn...

Ow jhaa, de slogan van de bonden, gelijk werk, gelijk loon..

Ow, dan is mijn vraag waarom er dan 50 procent nodig is om alle vacatures te vervullen door buitenlanders, terwijl onze jeugd wel wil, maar gepasseerd word door een buitenlander.

Want het gaat toch om gelijk werk, gelijk loon, dan kan net zo goed die 50 procent vervuld worden door Nederlanders, want onder de streep maakt het toch niks meer uit wat het dan kost ??

leuk verhaal trouwens om eens door te lezen:

'Gewoon' bij Albert Heijn | Wiardi Beckman Stichting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

OK, daar gaan weer . . ??

Allereerst waarom zou ik mij moeten verdedigen, omdat ik het als FNV-lid mede opneem voor Bulgaarse chauffeurs, minderheden, mistoestanden in transport, enz. . . . ???

Waarom is/mag een werkgever (wel) lid zijn, van een werkgeversorganisatie . . ??

- Omdat hij daar geïnformeerd wordt, over zaken die een werkgever betreffen (zowel goed als slecht voor de werknemer) . . !!

- Juridische advies werkgever betreffend . . !!

Waarom neem je een abonnement op Truckstar, of neem je een verzekering voor je huis . . . ??

- Omdat Truckstar je informeert over zaken die jou aangaan . . . . !!

- Omdat de met jou afgesloten verzekering (in de regel) jouw geleden schade vergoed . . !!

Waarom ben je lid van een vakbond . . ??

- Omdat de vakbond je wekelijks/maandelijks informeert over jouw rechten . . . !!

- Juridische ondersteuning (mits 1 jaar lid) bij problemen met je werkgever . . !!

(1e jaar wel juridisch advies, 2e jaar (en daarna) gratis juridische ondersteuning . . !!

- Onderhandelaar in cao-overleg

- Gratis ondersteuning bij je belastingopgave

- En ga zo nog maar even door . . . !!

Graag zou ik willen weten van diegene, die in het verleden niet door de vakbond ondersteund, zijn in hun probleem met hun werkgever, hoe lang hun dan al lid waren van de vakbond . . ???

De stelregel, dat iemand 1 jaar lid moet zijn van de vakbond, alvorens juridische bijstand wordt verleent, is er niet voor niets . . . !! Juridisch advies wordt ten alle tijden verleent . . . !!!

Er zijn/waren“teveel ‘populaire’ leden”, die ‘snel even’ lid van een vakbond werden, om hun probleem door de vakbond op te laten lossen, en zich daarna als lid afmelden . . .!!

Ander voorbeeld:

Een huis staat in brand, de brandweer komt . . . !!

De eigenaar van het huis, vraagt de brandweer even met blussen te wachten, tot hij zijn verzekering gebeld heeft om zijn huis te 'verzekeren' . . . !!!!!!

Toch een vreemde situatie, lijkt mij . . ?????????

Op de vele reacties hier op het Forum lijkt het, dat men voor één dubbeltje op de voorste rij wil zitten.

Geen lid worden van een vakbond, maar wel alle informatie en voordelen willen ontvangen van het lidmaatschap van een vakbond . . . ???????

Persoonlijk heb ik meer dan 30 jaar internationaal gereden, hoofdzakelijk Italië & geregeld Oost-Europa.

En ja ik ben al heel lang (kader-)lid van FNV, mijn 2 laatste werkgevers hebben er mede toe bijgedragen dat ik nu ziek thuis zit en diverse therapieën heb doorlopen, zonder resultaat.

En ja, de FNV heeft mij juridisch geholpen, mijn achterstallig loon te krijgen.

En ja, ik heb altijd de veilige kant gezocht en liever, terwijl ik werkte mijn lidmaatschapsgeld (FNV) betaald, omdat als je werkt (verdient) het niet veel impact op je loon heeft, om lidmaatschapsgeld te betalen.

Nu dat ik ziek thuis zit en van een uitkering MOET leven, omdat ik niet meer aan de BAK kom, omdat ik te duur en over de 60 ben, ben ik blij dat ik al lange tijd, lid van een vakbond was, en ja daarvan ook gebruik gemaakt heb, om mijn problemen met mijn laatste werkgever(s) & UWV geregeld te krijgen.

Ik heb mij altijd, ook voor mijn collega’s volledig ingezet, kwam achter die dikke boom vandaan en vertelde waar het op stond. Heb daardoor 3x mijn baan verloren, omdat ik voor collega's opkwam.

Indien ik iets bereikte bij mijn werkgever(s), stonden mijn collega’s triomfantelijk langs mij, van zo dat hebben “WIJ” toch maar even mooi geregeld. Werd ik door werkgever niet in gelijk gesteld, stonden ze ineens aan de andere kant van het terrein, en was het: Heb je gezien die klootzak, hij wordt door werkgever eens lekker op z’n nummer gezet, kan ‘zijn’ auto inleveren, krijgt de vettigste bak op het terrein en krijgt "K.T-werk . . . !!

En ja, ik gaf/en geef niet op:

Ik heb persoonlijk 5 jaar tegengehouden bij een werkgever, die de mensen van één vestiging probeerde te ontslaan, om ons door goedkope OEM-chauffeurs te vervangen, toen ik vanwege persoonlijke omstandigheden, de brui eraan gaf en zelf ontslag nam, waren binnen twee maanden alle 38 chauffeurs naar buiten gewerkt . . . !!

Andere werkgever (had financiële problemen), met meer dan 100 mensen in dienst, vraagt toch aan mij, dat ‘vakbondslid’ of we niet samen tot een oplossing kunnen komen.

Het heeft ertoe geleid, dat 100 gezinnen 1 jaar lang nog wel hebben kunnen werken, maar ook dat alle lonen correct betaald zijn.

Waarom . . . ????, omdat ondergetekende met werkgever altijd eerlijk is omgegaan en opgekomen is voor ieders rechten.

(Daarbij wil ik wel opmerken dat ik meer dan 12 jaar bij die werkgever in het verleden gewerkt heb).

En waarom heb ik dat bereikt, omdat ik juist was geïnformeerd en de juiste ondersteuning kreeg van de vakbond.

Helaas is het maar al te vaak waar, dat als werkgever failliet is en/of men ontslagen wordt, de hele waarheid van mistoestanden bij ex-werkgever pas boven water komen, helaas is er dan meestal niets meer tegen te doen . . . !!!

En ja, ik blijf mij inzetten tegen het onrecht welk de NL-chauffeur heden ten dage ondervindt, of het nu een verzoek van een buitenlandse vakbond betreft en/of vechten tegen de illegale praktijken die vele werkgevers heden ten dage menen te moeten gebruiken . . !!!!

En of dit nu wel of niet door de forumleden wordt gewaardeerd, mijn strijdlust is voorlopige nog niet ten einde . . !!!

Ik blijf mij tegen deze illegale constructies en mistoestanden verzetten, zodat NL-werk, ook NL-loon blijft, en of jullie mij daarbij steunen of niet, maakt mij persoonlijk niets uit . . .!!

Hierbij wil ik het laten . . !!!

Pale

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat moet?

Elke dag weer horen van jou dat werkgevers zakkenvullende oplichters zijn.

Als dat zo doorgaat dan ga ik je nog geloven en dat vind ik een slechte zaak.

Omdat in de truckstar meestal staat hoe men het eigenlijk zou willen hebben,ook al is dat ver beneden de realiteit.:D:D

De Truckstar is de EU in het klein.

Mooi ideaal maar de realiteit is helaas anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ding mogen we wel vaststellen Pale, je werkt niet voor de vakbond maar je bent een zeer betrokken en door diverse omstandigheden uitgerangeerd kaderlid, misschien ben je zelfs wel wat gefrustreerd over de gang van zaken in Nederland en over de zaken die een vakbond uiteindelijk niet voor elkaar kan krijgen.

Daar is niets mis mee en ik herken veel van jou ook bij mijzelf.

Maar je moet oppassen met anderen aan te vallen die anders denken dan jij, op de eerste plaats hebben zij dat recht en hoewel sommigen dit wat ongenuanceerd uiten wil dat niet zeggen dat zij onzin verkopen, integendeel.

Jij schildert een vakbond af als een welhaast heilig instituut, en iedereen die die mening niet deelt als een soort afvallige profiteur , maar misschien hebben zij wel degelijk minder goede ervaringen met de bond meegemaakt, en ik kan er over mee praten dat kan ik je verzekeren, en dat niet alleen, ik kan het ook bewijzen als het moet.

Zo heeft een vakbondsbestuurder die vooralsnog ook werkzaam is in de lokale politiek zich laten gebruiken om samen met een grote werkgever van de CAO afwijkende afspraken te maken die voor de werknemers zeer nadelig uitpakten, toen de werknemers hem hier op aanspraken reageerde hij ronduit vijandig tegen ons.

Nadat de werknemers en de OR hem enigszins het vuur aan de schenen legde deed hij alsof hij zijn fouten recht ging zetten maar steevast kwam uiteindelijk het antwoord dat de juristen van de bond tot hun spijt moesten constateren dat aan de door hun onjuist gemaakte afspraken helaas niets meer was te doen, hij gebruikte in de aanhef van zijn berichten wel steeds de woorden: BESTE MENSEN, de gluiperd.

Met andere woorden: wij zijn wel stom geweest maar er is helaas niets aan te doen dat jullie het gelag betalen van onze stommiteiten, en ik ga over tot de orde van de dag en op vakantie naar mijn zomerhuisje in Scandinavië

Op dat moment moet je wel veel vertrouwen hebben in het instituut vakbond wil je het niet gelijk over de schutting trappen, en het houden op een incidenteel blunderende vakbondsbestuurder.

Nee, heilige boontjes zijn het beslist niet, het is gewoon een doorsnee van de maatschappij, sommigen deugen en andere zijn zo rot als putwater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En inderdaad, de jeugd heeft dat door, en heeft geen behoefte hun belangen te laten "verdedigen" door zo'n papieren tijger. Resteren dus een paar overgeschoten bejaarden die qua denkbeelden in de jaren 70 zijn blijven steken, en dorgaans zelf al lang niet meer deelnemen aan het arbeidsproces.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

IK wens "de jeugd"veel sterkte en wijsheid bij het "verdedigen" van hun belangen.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden