[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Onderbreking nachtrust na calamiteiten, wat te doen?


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
Maar ga jij tegen een buitenlandse bekeuring procederen, in een taal die je niet goed machtig ben in woord en schrift???

Cor,als je gaat procederen word je geacht dat je je laat vertegenwoordigen door een advocaat,je mag bij je eigen proces aanwezig zijn ,maar je moet vooral je mond houden daar,dat is wel t verstandigste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Durf te wedden, dat als Pierre op een parking staat, en je zet er 10 verschillende controlerende instanties naast, die allemaal naar dit voorval kijken.

dat er 10 verschillende eindconclusies uitkomen, toch raar.

Deze 10 controleurs zullen dan met elkaar in conclaaf gaan,tot er iemand die t wel weet(van t chauffeursforum):D bijkomt en hun erop wijst dat Pierre het juist gedaan heeft,omdat:

Hij door overmacht "ge immobiliseerd"werd.

Hij in opdracht van de Gendarmerie zijn auto verplaats heeft.

Hij een aantekening heeft gemaakt,op zn uitdraai, dat hij daardoor zijn dagelijkse rust niet binnen de 24 uur kon laten vallen.( want dat is het enige waar hij op te bekeuren kan zijn)

Hij na de verplaatsing(van 8 minuten) alsnog zijn dagelijkse rust,van 9 uur, heeft gemaakt.

Deze verkorte dagelijkse rust,van 9 uur voldoende is,ook al,had hij eigenlijk 11 uur moeten nemen,hij heeft van 22.32 tot 01.50 al meer dan 3 uur"rust"gemaakt en heeft dus aan 9 uur onafgebroken genoeg.

Een controleur die m later controleert zal aan de gegevens op de kaart kunnen zien dat Pierre zich meestal correct aan de uren houd en dat dit werkelijk een geval van overmacht is,zoals hij ook beschreven heeft op de uitdraai.

Kortom dat hij aan alle voorwaarden van art 12 van EU 561/2006 heeft voldaan.

Dat een controleur die,ondanks dat hij er door iemand van t forum op gewezen was,toch bekeurt,betekent dat de man/vrouw niet voor hun beroep geschikt zijn.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat je ook zou kunnen doen Pierre: een klacht indienen tegen de functionaris die jou heeft weggestuurd zonder een stempeltje te willen zetten.

Want dat is eigenlijk waar het aan schort in dit geval. Met zo'n stempeltje had je ook niet hoeven wachten tot je uiteindelijk 9 uur onafgebroken had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gegeven het feit dat jij je er wel druk over maakt Pierre:D, gaf ik je een optie die je zou kunnen overwegen.

Verder neem ik aan dat verplaatsen ivm calamiteit betekent dat je de 9 uur alleen dient te verlengen met de 10 minuten die jij hebt gereden om alsnog een parking te bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat je ook zou kunnen doen Pierre: een klacht indienen tegen de functionaris die jou heeft weggestuurd zonder een stempeltje te willen zetten.

Want dat is eigenlijk waar het aan schort in dit geval. Met zo'n stempeltje had je ook niet hoeven wachten tot je uiteindelijk 9 uur onafgebroken had.

Marnix, die agent had ook net een halve nacht in weer en wind gestaan om het verkeer,na een flink ongeval,in goede banen te leiden.

Ik denk niet dat hij er op zit te wachten om op enige honderden uitdraaien zijn naam en handtekening te zetten+ nog een verhaal in t Frans waarom hij die handtekening zet.

Want als Pierre zijn verhaal gewoon in t Nederlands erop zet,begrijpt hij dat toch niet,en wat hij niet begrijpt daar tekent hij niet voor.toch?:angel: of wel?:eek:

En die negen uur is onderbroken,en nergens in de wet staat dat je uit overmacht de tijd door mag tellen.

alleen voor een verplaatsing met de trein of internationale veerboot mag dat.(maar dat is om de spoorwegmaatschappij te bevoordelen :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat bedoel je nu met 'mooi' Bert? Dat stuk schrot wat erachter hangt? :D

Of een compleet span nog in de oude en de nieuwe Huybregts kleuren?

Kijk er nog maar een keer goed naar en geniet er dan nog maar een keer van zolang het nog kan, want binnenkort rijd alles in de Bakker kleuren.....:rolleyes:

nou gewoon mooi.

met dat licht en zo hoe de foto genomen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb wel eens met dat bijltje gehakt, .

Pierre, wanneer ben jij voor het laatst aangehouden, ik soms 2 jaar niet, en dan 2 keer in de maand.

als ik zoiets had meegemaakt, ging ik me er niet zo druk om maken, wil jij nu 28 dagen met het zweet op de rug rondrijden?

je maakt jezelf gek, het mooiste is dat je maandagochtend wordt aangehouden en een agent snapt het en doet er niks mee, ben je ervanaf.

moet ik ff bellen dat ze ja maandag bij Tilburg zuid er gelijk al afhalen...regel het voor je vriend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vergeet maar rustig, ik heb in het verre verleden ooit de RVI gebeld met de mededeling dat ik helemaal fout zat maar dat ik onder druk werd gezet door mijn werkgever, of ze me morgenvroeg maar even zo laat daar en daar wilden aanhouden, het antwoord was sorry mijnheer maar zo werken wij niet.

Het kan natuurlijk zijn dat ze tegenwoordig anders werken, maar ik vrees van niet.

Nee, want zodra jij de poort uitrijd ben je al in overtreding :D

Om zelfs met opzet naar een controle punt te rijden..

Oom agent zal je zeggen dat je gewoon nee had moeten zetten en de auto op de standplaats had moeten laten staan.

Want je mag wettelijk gezien, stel, je hebt te weinig nachtrust genoten, de weg dus niet op.

Doe je dat dus wel, heeft oom agent dus volledig zijn gelijk aan zijn kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Als je dan werkelijk alle regeltjes perfect toepast en heilig volgens die wetten te werk gaat, vraag ik me af of je nog wel aan werken toekomt!

Tuurlijk valt er nog zat te werken. Jullie doen nu net alsof er maar 2 uur te werken is op een dag.........

of een werkgever het alleen kan verdienen met deze transport prijzen is de vraag, maar die vraag stel ik mij ook bij 15 rij uren op een dag?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ben deze week bij Elsloo van de weg gehaald door de rvi. en moest de garage van de RDw. in en werd van kop tot teen gecontroleerd!

Hij vroeg zelfs (2e keer) om mijn chauffeursdiploma en hij wist me zelfs te vertellen dat ik nog maar 16 uur nascholing had.

Nadat het motormanegement en de tacho uitgelezen waren ging de stick in de laptop en daar kwamen de duistere dingen.....

Heel veel onderbroken nachtrusten ivm boten natuurlijk.

Ik zet hem altijd op boot en dat zag hij ook en op mijn vraag moet ik hem nu gelijk op boot zetten als ik in de haven sta of pas als ik aan boord sta?

Was het antwoord, gaat toch goed zo?

Op de vraag van mij of hij de tickets moest zien nee hoor ik geloof je wel!

Op iets met weekendrust na en wat minuutjes hier en daar kwam ik er met een hand en prettige kerstdagen van af, met de complimenten over de staat van de wagen en hoe ik mijn papierwinkel georganiseerd heb.:ok:

Koste me wel bijna een uur maar ok, als je zonder problemen wegkomt geeft dat ook wel weer een kick.

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het gezien op je blog Johannes. Had het idee dat ze speciaal de wat "dikkere" auto's eruit haalden. Naast jou op de rollerbank stond een Scania met neus.

Of haalden ze er ook wel meer standaard auto's af?

Motormanagement zou een manier kunnen zijn om te kijken of er gerommeld is met begrenzer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Klopt Marnix, stonden alleen maar Nederlanders toen ik er stond!

Na mij kwam er nog 1 volledig bepakt en bezakt om het maar zo te zeggen hahaha.

post-2075-1394790508,1139_thumb.jpg

bewerkt door johannes70
foto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tuurlijk valt er nog zat te werken. Jullie doen nu net alsof er maar 2 uur te werken is op een dag.........

Op FB heb ik een aantal int chauffeurs. Maar als ik zie hoeveel wachturen die hebben, dan komen ze zeldzaam aan de 10 rij-uren. In het binnenlandse distributie/terugvracht werk ben je zowieso al ver over de 15 diensturen heen voordat de 10 rijuren in zicht komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden