[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

vakopleiding.


Gast johannes70

Recommended Posts

Gast johannes70

Dames en heren en in het bijzonder de jeugd onder ons,

Mijn zoon gaat volgend jaar (uiteraard) de opleiding voor chauffeur doen.

We twijfelen alleen tussen Zwolle of Heerenveen.

Zijn er hier mensen die de opleiding daar gedaan hebben in 1 van 2 plaatsen en zou je ervaringen willen delen?

In Zwolle Deltion college of Friesland college in Heerenveen.

En mag je tegenwoordig zelf nog weten waar je gaat lessen of word dit tegenwoordig via de school geregeld?

En hoe word dat dan geregeld, ga je hele dagen of halve dagen lessen of gaat dat anders?

Ik heb het zelf in Zwolle gedaan ( 26 jaar geleden) dus er zal gerust wel het een en ander veranderd zijn?

Mijn ervaring in Zwolle was best goed alleen zal dat niet te vergelijken zijn met nu maar ik heb eigenlijk geen idee.

Graag zou ik reacties lezen van jongens of meiden die daar net of een poos klaar zijn met hun opleiding en wat ze er van vonden.

Heb al wat info natuurlijk bij (jonge) collega's en andere bekenden maar niet genoeg eigenlijk.

Alvast bedankt, groet Johannes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of het nog zo is als 20 jaar geleden in Zwolle, dan kreeg je een stageplaats bij de Roos transport in Deventer of Raalte. Ik ben toen ook in Zwolle wezen kijken op zo'n kijkdag, heb alleen besloten om alles op eigen houtje te gaan doen en heb je nergens een verplichting lopen om een minimale tijd te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het als volgt gedaan:

Ik wilde chauffeur worden, maar ik ben een andere opleiding gaan doen als Logistiek Teamleider (MBO niveau3), hier kun je net iets meer mee dan met alleen de chauffeurs opleiding.

De planning was dat ik vervolgens zelf mijn papieren zou gaan halen want een baangarantie had ik al.

Het is alleen anders uitgepakt en nu betaald mijn werkgever het.

Tijdens die opleiding betaal je eigenlijk alsnog zelf je rijbewijs ben ik achter gekomen, want je zoon gaat stage lopen en een gedeelte van zijn salaris kan hij afgeven aan school.

Ik weet niet welk niveau jou zoon kan, maar als dit ongeveer hetzelfde is als mijn zou ik hem dit echt adviseren.

Met een ander (hoger) papiertje kun je net iets meer, ook al doe en wil je er later niets meer mee.

Sent from my Ei-foon using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn broertje zit in zwolle op het Deltion collega en doet daar de opleiding vrachtwagen chauffeur. Hij krijgt daar nederlands en wiskunde etc maar ook hoe je gezond blijft op de auto. Die opleiding is samen met het uitzend Aldiver die zorgt voor een stage plaats, die betalen ook een groot deel van je rijbewijzen. Als je nog niet je rijbewijs hebt ga je werken in zo'n loods waar ze vrachtauto's laden en als je dan je rijbewijzen hebt ga je op dr vrachtwagen. Mijn ouders zijn zeer positief over de opleiding, me broertje wat minder maar die is dan ook strond eigenwijs xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden