[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trip naar AZ


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Hier de route naar AZ. Vanaf San Jon NM gaat het via highways, waar je normal vrijwel nooit kom met een vrachtwagen, zoom maar eens in daar in New Mexico, og street view. Er wonen daar een stuk of 4 mensen per vierkante mijl, gemiddeld. Die wonen natuurlijk allemaal in dorpjes die ook nogal ver van elkaar liggen. Dit is ongeveer de trip die we 20 jaar terug maakten, maar we eindigden in de Grand Canyon toen.

Zal er zekers weten veel fotoos maken, en filmpjes, weet nog niet of ik vanavond vertrek, of om een uur of 4 morgen ochtend.

Hoop dat jullie het interesant vinden, vind het zelf als nederlander gewoon ongeloofenlijk mooi, dat er zoveel land is waar niemand woont.

https://maps.google.nl/maps?saddr=Corydon,+Indiana,+Verenigde+Staten&daddr=San+Jon,+NM,+Verenigde+Staten+to:Fort+Sumner,+NM,+Verenigde+Staten+to:33.7965081,-106.9553241+to:32.514399,-107.5019739+to:32.2716342,-107.7593251+to:Deming,+NM,+Verenigde+Staten+to:Benson,+AZ,+Verenigde+Staten&hl=nl&ll=33.468108,-106.479492&spn=4.975298,9.876709&sll=32.72953,-107.262268&sspn=1.254578,2.469177&geocode=FawRRwIdROLd-inTgtVNqDdpiDGkSm4YA521eQ%3BFeayFwIdy1TX-SmvPq4c5VkDhzGeTywb6aiiaw%3BFTX_DQId5lbJ-SnjGWJ58VIchzGCKUJ-yTWjfQ%3BFZyxAwIdxP2f-SlxnQpSCEcghzHgsTbbjSQR2g%3BFV8h8AEda6aX-SmN9CZXxOLehjEC2qM30WbOdQ%3BFRJt7AEdI7mT-SkNoa_t9MPehjHfCm9csD7KwQ%3BFZph7AEd0LuT-Sl3Pj8b4cPehjEuC7EHIrHNhA%3BFXXK5wEdCwpt-SmlU9FfguLWhjEncRj7rATSuw&oq=Benson+AZ&t=h&mra=dvme&mrsp=5&sz=9&via=3,4,5&z=7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
AZ? weinig mensen? klinkt interesant :-) laat maar zien, kijken kan geen kwaad.

LOL

je doet me denken aan een uitspraak....van vacantie oorden

kijken kijken kijken....

alleen maar kijken.......... niet kopen.......

en dat gezegd door een buitenlander ..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kerkstraaat... Ken je mij? Woonde in de kerkstraat in Gilze.

Afijn, ben nu in Amarillo Texas, wat precies 990 mijl van ons thuis is, of 1000 mijl van de zaak. Toch een nette tijd, 16 uur precies, met 3 stopjes. Had vanochtend ontbijt ergens gegeten, en in Oklahoma in een walvis geweest.... Ja.. dat geloven jullie natuurlijk niet, maar echt waar, fotoos komen zometeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel... only in America...

1fdb.jpg

g08f.jpg

Okay hij is van beton...

kvsp.jpg

Het verhaal is, een 60 jaar oude man maakte dat als kado voor zijn vrouw in 1970, 72. Origineel toch....

oidw.jpg

Had het ooit gezien, in 93 toen we naar AZ reden, het is langs de route 66, net ten noorden van Tulsa OK, en eigenlijk vlak bij de snelweg.

Blue Whale of Catoosa - Wikipedia, the free encyclopedia

Hey honey, got you a present....:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel... only in America...

ik geloof die uitspraak wel....

het verbaast me soms hoeveel van dat soort dingen gebouwd worden

door particulieren

of tenminste....

dat je daar ziet ...en hier niet :D

op een enkeling na dan ....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen railroadstreet, maar bij bv. Lucas in Corona om de hoek heet de weg rail road, simple...

Wel hoop fotoos en filmjes, allemaal vrij kort.

Eerste is net voor je Texas verlaat op de snelweg om 8 uur s'ochtens, spitsuur ergens.

31oGH1BJyXfNQ&index=3

De tweede, Glenrio TX, ligt bijna op de staatsgrens, het is een verlaten gehucht op route 66.

31oGH1BJyXfNQ&index=2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ook een hoop fotoos. Was dus binnendoor gereden, niet de kortste weg, in mijlen ongeveer het zelfde, maar iedere 500 km heb je een stop sign...;)

Dit is vanaf die heuvel.

8rb9.jpg

En bovenop staan een hoop windmolens. Eigenlijk heet dat een mesa, waar je gewoon omhoog gaat, en dan is het vlakker dan NL.

r3lk.JPG

Er zijn een paar gehuchten, waar enkel mensen wonen die in de agrariese sector werken.

aa88.jpg

En veel leegstaande panden, denk dat dit een school was.

6apv.jpg

uo6y.jpg

Dit is zo een dorp, Grady NM. Zelfs t benzene station is er niet meer. En die dorpjes liggen behoorlijk ver van elkaar, een 30 tot 100 km.

Sta hier bij het kruispunt, ga er rechtsaf, even 3 fotoos in iedere richting.

Links

wf75.jpg

Recht vooruit.

sabk.jpg

En waar ik ging, rechtsaf.

0rv4.jpg

Daarna is het weer alleen op de wereld, perfect.;)

nkgg.jpg

Wegen zijn best in een goede staat.

zrid.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op 1 filmpje geef ik 2 keer de verkeerde info,maar eerst wat fotoos.

Je ziet dus veel leegstaande gebouwen.

bhgv.jpg

Dit is Highway 60 in NM.

31oGH1BJyXfNQ&index=2

Na wat mijlen kom je dus in Fort Sumner, en daar ligt Billy the KID begraven, iets waar zo nogal trots op zijn, of in ieder geval maken ze er wat geld van.

bmg.JPG

Zijn graf is nogal ver van de weg, en ben daar niet geweest, volgens velen ligt hij daar ook niet.

u58u.jpg

Downtown, er is eigenlijk niks te doen.

e5cv.jpg

Van Ft Sumner naar t volgende dorp, Vaughn, is 57 mijl, bijna 100 kkm, in de volgende film zeg ik 120 km, sorry... Eerst wat fotoos van die eenzame weg.

wflg.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er ligt precies 1 dorp langs dat stuk van 57 mijl, Yeso heet het. En het heft zijn beste tijd wel gehad....

88wj.jpg

9px9.jpg

Stopte gewoon op de weg om de fotoos te maken, er was geen verkeer....

p3hg.jpg

1 huis zag er bewoond uit.

qk4v.jpg

De rest niet zo....

ycx4.jpg

Denk dat dit een hotel was.

28vn.jpg

Daarna een km of 40 kaarsrecht, niet 1 bocht.

0unf.jpg

Kwam letterlijk 3 vrachtautoos en 1 auto tegen.

ieuz.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn overall in de VS groote melk boerderijen, en de stieren houden ze voor vlees natuurlijk, die worden dus op dit sort land los gelaten voor een paar jaar, ze moeten het zelf maar uitzoeken.

4hud.jpg

En in Vaughn NM.

c3pq.jpg

Hier is het filmpje met twee fouten.... In het begin zeg ik, dat is highway 54 maar dat is 285, aan het eind zoem ik wat uitof in... en je ziet de 4 baans weg en net voor een viaduct gaat er een weg linksaf, dat is de 54, die ik ook neem.

Q&index=1

Dit is dus de 54.

yqae.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste auto heb je bij je! Wat voor merk is dat?

Was je bijna vergeten, dat is een Chrysler 200.

Langs die 54 liggen een paar dorpjes, dit is Duran NM. Zag er best wel apart uit, half leeg, maar in redelijk geode staat.

Oude general store of misschien de saloon.

coej.jpg

Ben maar niet die trap op gelopen...

da7a.jpg

Net huis, heeft wel wat.

9gj3.jpg

Dit was de fire department... gewoon een vat water. Denk dat je data je water halt als je huis afbrandt....

h98y.jpg

Een leegstaand huis. De natuur daar is schitterend, maar ja, er is geen werk natuurlijk.

f2r2.JPG

ugqx.jpg

En verder maar weer. Heb hier ook een kort filmpje gemaakt. Zoom in en zie net op de computer wind molens, maar zag die niet toen ik daar stond, je kunt zo ver kijken....

1wgx.jpg

Heb nog een hoop fotoos, de uitzichten worden soms nog groter... Maar ben even weg voor een paar uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die Chrysler heeft wel wat weg van een Mercedes, mooie auto :ok:

Dat met die koeien is denk ik een cow-calve operation. Oftewel zoogkoeien. :ok: De kalveren van die zoogkoeien gaan naar de grote feedlots vaak.

't is in ieder gevaal geen melkveeras, 't ras op de foto is waarschijnlijk Aberdeen Angus, en wat kruisingen daarvan.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat kan zou ook kunnen. Naar mijn weten gaan die kalveren vaak naar kalvermesterijen, mede ook omdat die kalveren niet zomaar zonder moeder die wilde gebieden in gejaagd kunnen worden. Dan zijn ze erg vatbaar voor roofdieren.

Er zijn veel zoogkoeienbedrijven die de echte vleesrassen fokken voor de feedlots. Die vleesrassen staan er om bekend om ook echt een stuk wilder te zijn in omgang dan de melkkoeien.

Cow-calf operation - Wikipedia, the free encyclopedia

Maarja "back on topic".

Een vriend van me is nu ook in zijn uppie on tour in Arizona, gisteren was ie in Sedona(?), en nu ging ie 2.5 dag naar Las Vegas, NV.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden