[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijden zonder chauffeursdiploma en code 95


Recommended Posts

  • Forumlid

Geachte forumleden ,

Ik heb mijn rijbewijs c gehaald in 1985. Ik heb toen geen chauffeursdiploma gehaald omdat ik in een andere branche aan de slag ging.

Nu heb ik in 2013 mijn E achter C gehaald. Chauffeursdiploma is weer uit de gratie en nu gaan we voor code 95.Nu heb ik nog geen code 95 (nog geen enkel puntje) omdat ik ook nog geen werk heb. Ik heb het cbr een mail gestuurd en ik mag nu gewoon rijden. Ik heb voor simon loos gereden maar heb dus geen enkel diploma. Hoe zit dit nu eigenlijk precies , volgens het cbr mag ik gewoon rijden als ik maar mijn punten voor 2016 binnen heb , maar mag ik ook op duitsland of andere buitenlandse landen rijden want dat is me niet verteld namelijk.

Groeten Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarschijnlijk zul je het examen van Administratie moeten doen voor het rijbewijs EN voor de code95.

Verder zul je denk ik een dag praktijkles en examen hebben, dit duurt 1dag. Het gaat dan om lading zekeren,manouvreren en volgens mijn sneeuwketingen leggen.

Ik raad je wel aan om het via een rijschool te doen. Misschien denk je dat je Administratie wel kent, maar ik durf te wedden dat als je geen theorielessen neemt bij een rijschool je zakt op het examen.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet waar je antwoord vandaan komt Kevin, maar hij mag nu gewoon rondrijden zonder chauffeursdiploma, ik heb hem ook al een tijdje niet meer mee omdat dat ding oud papier is geworden,

hij hoeft alleen maar uit het rijtje goedgekeurde cursussen er 5 aan te vinken die die wil doen waarvan 1 praktijk rijden is, dan voldoet die aan alle regels van 2016 voor het hebben van code 95.

Ga je nu een rijbewijs halen om chauffeur te kunnen gaan worden:rolleyes::rolleyes: dan moet je een basis kwalificatie halen en daarna de gewone cursussen code 95 om het geldig te houden, en bij die basis kwalificatie heb je wel toetsen en examens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga je nu een rijbewijs halen om chauffeur te kunnen gaan worden:rolleyes::rolleyes: dan moet je een basis kwalificatie halen en daarna de gewone cursussen code 95 om het geldig te houden, en bij die basis kwalificatie heb je wel toetsen en examens.

In jouw link wordt duidelijk gesproken over "de code 95 achter de betreffende rijbewijscategorie". Dan zou je nog kunnen denken dat Ruud met rijbewijs C wel mag werken, maar niet met rijbewijs CE voertuigen omdat hij dat rijbewijs recent heeft gehaald en geen basis kwalificatie heeft gehaald.

Gelukkig voor Ruud staat er na doorklikken:

Als u in het bezit bent van een rijbewijs C1 met code 95 of C met code 95, kunt u het praktijkexamen doen voor het rijbewijs C1E of CE (vrachtauto met aanhangwagen). De code 95 wordt, na het behalen van het rijbewijs C1E of CE, dan ook achter de categorie C1E of CE op het rijbewijs geplaatst.

Nu heeft hij nooit code 95 op het rijbewijs C gehad, dus blijft het weer wat lastig.

Hoe dan ook bevind hij zich wel in een lastige situatie, want op elk sollicitatiegesprek gaat nonchalant gevraagd worden: "en hoeveel bijscholingsuren heb je al staan?" Het antwoord "geen" leert de potentiele werkgever dat hij in 2 jaar tijd de volledige 35 uur moet bekostigen. Je ziet zelfs al advertenties waarin specifiek een aantal nascholingsuren vereist wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden