Spring naar bijdragen
  • 0

Beginner chauffeur


nnndoh

Vraag

  • Forumlid

Jullie weten inmiddels dat ik een beginnend chauffeur bent. maar ik wil toch even klagen.

De klok dranken in delfgauw. wat een waardeloos K%$%$#%$# bedrijf is dat zeg

Heb er een week mogen werken via tempo team en het zou voor langere tijd zijn.

Als beginnend chauffeur met net 2 weken rijervaring en komende uit de bouw is alles nieuw voor je.

Kreeg vandaag dus mijn evoluatiegesprek, en aan mijn inzet lag het niet.

Oke, ik heb maandag een spiegeltje van een personenauto afgereden en ben doorgereden.

voor hetzelfde geld was het me niet opgevallen, maar heb het eerlijk gemeld. hou het van me salaris in

heb er wakker van gelegen en was in staat om snachts even terug te rijden om een briefje achter te laten.

Maar collega's begonnen te klagen dat ik het niet snel genoeg oppikte. ja sorry dat ik traag van begrip bent

Kunnen zij een heel huis bouwen in 1 week in theorie?

Ik ben wat klungelig met rolcontainers, maar we waren wel elke keer ruim op tijd klaar.

ik vond het elke dag beter gaan.

En dan na een week geven ze het al op, ze zijn een leerbedrijf natabene!

Zijn alle bedrijven zo? of is dit puur omdat je een uitzendkracht bent?

Oja, ik zei ook geen goedemorgen tegen hem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Oke, ik heb maandag een spiegeltje van een personenauto afgereden en ben doorgereden.

voor hetzelfde geld was het me niet opgevallen, maar heb het eerlijk gemeld.

Schade rijden, het zien en toch doorrijden dat is wel zoooo fout. Bij de meeste bedrijven had je dinsdag al niet meer terug hoeven komen.

Begrijp ik het goed dat je een week samen met ervaren chauffeurs op pad bent geweest? Dan willen ze natuurlijk toch wel graag dat je het einde van de week op een punt bent dat je zelfstandig het werk kan doen. Eventueel wat langzamer dan een ervaren chauffeur, maar toch dat je op een punt komt dat je inzetbaar bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Jullie weten inmiddels dat ik een beginnend chauffeur bent. maar ik wil toch even klagen.

De klok dranken in delfgauw. wat een waardeloos K%$%$#%$# bedrijf is dat zeg

Heb er een week mogen werken via tempo team en het zou voor langere tijd zijn.

Als beginnend chauffeur met net 2 weken rijervaring en komende uit de bouw is alles nieuw voor je.

Kreeg vandaag dus mijn evoluatiegesprek, en aan mijn inzet lag het niet.

Oke, ik heb maandag een spiegeltje van een personenauto afgereden en ben doorgereden.

voor hetzelfde geld was het me niet opgevallen, maar heb het eerlijk gemeld. hou het van me salaris in

heb er wakker van gelegen en was in staat om snachts even terug te rijden om een briefje achter te laten.

Maar collega's begonnen te klagen dat ik het niet snel genoeg oppikte. ja sorry dat ik traag van begrip bent

Kunnen zij een heel huis bouwen in 1 week in theorie?

Ik ben wat klungelig met rolcontainers, maar we waren wel elke keer ruim op tijd klaar.

ik vond het elke dag beter gaan.

En dan na een week geven ze het al op, ze zijn een leerbedrijf natabene!

Zijn alle bedrijven zo? of is dit puur omdat je een uitzendkracht bent?

Oja, ik zei ook geen goedemorgen tegen hem

En dan na een week geven ze het al op, ze zijn een leerbedrijf natabene!

Zijn alle bedrijven zo? of is dit puur omdat je een uitzendkracht bent?

Zolang het aanbod van chauffeurs nog zo groot is,zal je,als beginnend chauffeur overal zo behandeld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wij (mevr. fleur en ik) hebben afgelopen zomervakantie de badkamer gerenoveerd.

Als je in een massieve hoek zit, en de voeg (siliconen zooi) is boven breder als onderaan weet je dat je iets niet god hebt gedaan.

Maar ja, tegelen is een vak hé ??

Reden van dit antwoord is het feit dat ik !! steeds meer moeite krijg met het feit dat er mensen 'instromen' die van mening zijn dat ze het !!!'vak'!!! eigenlijk al door hebben voor ze er aan beginnen.

Arrogant ??...........zou zo maar kunnen.

Als je om wat voor reden, en welke omstandigheid dan ook iets hoort van: pats/krak/rinkel/boing/knetter of welk ander geluid buiten dat van de motor/wind geruis dan ook en je rijd door ?

Zoek je het zelf op.

W.m.b. is 'chauffeur' zijn een vak, net als tegelzetter (:rolleyes:)

Van tevoren al eens over nagedacht ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wagen was misschien goed geisoleerd maar krak boem pats hoorde ik niet

en ja, ik had het ook alleen kunnen doen. maar ben met vandaag erbij als bijrijder meegegaan.

zo moeilijk is dat embalage niet hoor. Maar het bleek al fout te zijn toen ik gisteren eerst me wagen laadde en daarna nog een order ging picken voor een

collega. terwijl ik daarna een ander collega zou gaan halen bij de meern die dan het stuur zou overpakken.

het sjouwen van fusten bier van 63 kilo ging ook prima, het rollen van een rolcontainer over een drempel lukte mij niet 1 2 3

tegelen is een vak, timmeren is een vak, chauffeuren is een vak. ze kunnen niet verwachten dat ik dat in een week 100% kan doen.

Het aandocken had ik ook nooit gedaan, maar het is wel mooi in 1 keer gelukt.

Het zijn leermomenten , en die worden niet gewaardeerd omdat je een uitzendkracht bent.

en nu kerst en oud en nieuw voorbij zijn, wordt je vervangen.

Ik heb dit werk ook 2 weken voor nabuurs gedaan in rotterdam, ik heb daar geen klachten over gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
steeds meer moeite krijg met het feit dat er mensen 'instromen' die van mening zijn dat ze het !!!'vak'!!! eigenlijk al door hebben voor ze er aan beginnen.?

Wat is er mis mee dat mensen uit andere beroepen instromen?

Ik heb nooit een opleiding gehad om chauffeur te worden.(bestond toendertijd niet eens!)ik ben dus ook geen 'echte'?

Het is aan de werkgevers om te investeren in personeel.Een tijdje met een 'ouwe rot' in 't vak mee gaan kan dan veel schade's voorkomen.

Als je geheel onervaren op de 'bok'komt dan kan je erop wachten dat het mis gaat.

Als ik hier op het forum te pas en te onpas de term 'stuurvasthouders' tegen kom,dan zijn er toch geen 'echte chauffeurs' meer?? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weet je, als je voor je rijbewijs gaat, heb je die in 2 weken al in je zak. sommige dingen leer je niet in de les, zoals achteruit een smal straatje in

ging overigens prima.

Ik heb de afgelopen maanden als oproepkracht bij mijn zwager gewerkt, waarbij ik in het magazijn order pickte ( autoonderdelen) licht balie werk zoals telefoon aannemen., bonnen maken, en klanten helpen, en daarna bestellingen rond brengen met een bestelbus.

ook dit heb ik niet in 1 week geleerd, maar het ging elke dag een stukje beter.

Dat stukje bij beetje beter ging het ook afgelopen week.

Fleur, tegelen stelt geen reet voor, zelfs ik kan het

Ik gaat maar weer de bijstand in, misschien komt de gemeente wel met een leuk baantje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

@ ZUN.

Daar is helemaal niets mis mee !

'Leven, en laten leven' is mijn/ons levensmotto, ervaring hebben, of ervaring op doen zijn twee andere dingen.

Oh, niet te zwaar aan tillen hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Fleur, in de bouw had je mooi je badkamertje weer kunnen slopen en opnieuw kunnen beginnen :) onacceptable zo'n kier

Klopt vriend, de tweede keer was het :ok:

Tja, 'alle begin/voortzetting is moeilijk' :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

post ge-edit in : tegelen stelt geen reet voor. :p

Ik vind dat ze je gewoon de tijd moeten geven om te wennen, in te werken. en vooral goedemorgen zeggen tegen de chagerijn.

Ik moest mezelf verdedigen dat ik zijn collega's in de kantine wel een goedemorgen wensde.

je bent per slot van rekening stukken goedkoper dan een vaste kracht.

Dat is immers wat ik op mijn rekening ziet, me eerste dag was ook onbetaald.

Als ik steeds maar een weekje werk heb, en dan weer 4 maanden thuis zit, leer ik het nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik gaat maar weer de bijstand in, misschien komt de gemeente wel met een leuk baantje

Dit getuigd niet van wil. Maar eerder van gemak.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat je drankrijden in 1 week kent, ook niet in twee weken en ik hoop dat je in drie weken er iets van snapt.

Zelf heb ik gereden voor Heineken, Delcave en nog een paar dankenhandels voor Wegtrans destijds. Geen van de bedrijven zijn qua handelen te vergelijken, maar ook het werk niet.

Had je bij mij een spiegel eraf gereden en gestopt om het bij de mensen te melden had je van mij ook niets gehoord. Maar door het niet te melden had je niet eens meer hoeven te helpen met lossen en naar huis kunnen gaan.

Misschien een tip: Ga niet ergens aan beginnen als je zelf al denkt dat je niet snel van begrip bent, maar vergeet dat en begin gewoon. Als je zelf ergens vanuit gaat dan ga je daar ook naar handelen.

Voor de rest hoop ik gewoon voor jou dat je een baan vind, het zou zonde zijn om nu het stokje er al bij neer te gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
post ge-edit in : tegelen stelt geen reet voor. :p

Nee, achteruit rijden in welke steeg dan ook ook niet (volgens mij)...................:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aan het rijden kan het niet liggen, dit was puur een onbewaakt moment waarbij als ik iets naar links zou sturen, mijn uitzwaai meer schade zou maken.

Beter had ik dan kunnen stoppen en de spiegel van de auto naar binnen klappen. maar terwijl ik bij de stoplicht optrok en zag dat ik wel erg dicht naast de spiegel stond hoopte ik dat ik hem niet zou raken. helaas het einde van de wagen ( randje van de achterklep) pakte hem toch.

HIT: zijn maar heel weinig uitzendbureau's die beginners aannemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laat deze negatieve ervaring achter je en begin vrolijk met frisse moed bij een ander.

Wel moet ik er even bijzeggen dat doorrijden na een ongeval (want dat is in feite wat je gedaan hebt,ook al is het maar een spiegel) geen overtreding is maar een strafbaar feit.NOOIT meer doen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

trouwens, ervaring zegt ook niet alles, het is dat ik gisteren ho ho ho fietser zei, anders lag er mooi een fietster onder de voorwielen die mijn 20+ jaar ervaren collega bestuurder niet zag door de joekels van spiegels die je uitzicht naar links min of meer belemmeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Aan het rijden kan het niet liggen, dit was puur een onbewaakt moment waarbij als ik iets naar links zou sturen, mijn uitzwaai meer schade zou maken.

Beter had ik dan kunnen stoppen en de spiegel van de auto naar binnen klappen. maar terwijl ik bij de stoplicht optrok en zag dat ik wel erg dicht naast de spiegel stond hoopte ik dat ik hem niet zou raken. helaas het einde van de wagen ( randje van de achterklep) pakte hem toch.

HIT: zijn maar heel weinig uitzendbureau's die beginners aannemen.

Als je dat moet hopen is het al foute boel. Bij twijfel altijd uitstappen. Al sta je in een bocht op een drukke plek. Liever een stuk of wat boze ongeduldige automobilisten dan schade.

En ik weet niet hoe het nu is maar Worktrans nam eerder wel onervaren mensen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Ik begrijp de redenatie niet van sommige hier, iedereen heeft het moeten leren, zelfs autorijden heb je moeten leren, dus iedereen is vanaf onderaan begonnen en naarmate de jaren gaan tellen krijg je er meer ervaring mee, alles wat je meemaakt in het leven is "ervaring" goede of slechte daar leer je pas echt van en wat dan nog een spiegeltje eraf rijden kan de beste overkomen nietwaar, behalve doorrijden dan dat moet je echt nooit doen! (strafbaar nota bene)

Sommige chauffeurs denken dat ze goede chauffeurs zijn, hun ego ten top want ze rijden met grote dikke vrachtwagens van wat voor merk dan ook en bij sommige straalt de arrogantie er vanaf en het gekke is dat die allemaal het hebben moeten leren, of zaten die al in hun poepluier achter het stuur van een vrachtwagen?

Kom nou op mensen de één leert sneller dan de ander nou en? en wat tegelzetten betreft dat is inderdaad een vak maar zelfs ik kan verdraaid goed tegelzetten terwijl ik er niet voor geleerd heb, kijken daar leer je ook veel van en zodoende ken ik de trucjes van de tegelzetter, het is alleen secuur werk net zoals met een vrachtwagen sturen dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Realzeus, bij worktrans is het erg stilletjes, heb me daar 7 maanden geleden ingeschreven, en nog geen juiste vacature van gezien

want op een betonmixer ben ik nog te onervaren.

strafbaar of niet, voor iemand half dood schoppen krijg je tegenwoordig maar een taakstraf.

weet niet hoe hoog een straf op een spiegeltje is. ik accepteer die wel.

ach , laat ook maar, in 2016 trekt de bouw misschien wel weer aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kom nou op mensen de één leert sneller dan de ander nou en? en wat tegelzetten betreft dat is inderdaad een vak maar zelfs ik kan verdraaid goed tegelzetten terwijl ik er niet voor geleerd heb, kijken daar leer je ook veel van en zodoende ken ik de trucjes van de tegelzetter, het is alleen secuur werk net zoals met een vrachtwagen sturen dat is.

Uiteindelijk is de snelheid waarmee iemand het werk leert toch wel een bepalende factor voor de meeste werkgevers in deze tijden. Ik heb eens een collega moeten inwerken die na 2 weken nog steeds aan mij vroeg of ik de auto (7 meter bakwagentje) aan kon dokken in een normale grote put. Toen hij zelfstandig zijn ritten mocht rijden had ie meerdere keren per week schade, één keer een personenauto totalloss gereden met achteruitrijden, continu schade aan goederen omdat hij de boel niet genoeg vast zette. Al wil je als werkgever nog zo veel geduld hebben: op een gegeven moment houdt het gewoon op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ach , laat ook maar, in 2016 trekt de bouw misschien wel weer aan

Je bent dus toch geen chauffeur en met deze instelling zal je het nooit worden ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Realzeus, bij worktrans is het erg stilletjes, heb me daar 7 maanden geleden ingeschreven, en nog geen juiste vacature van gezien

want op een betonmixer ben ik nog te onervaren.

strafbaar of niet, voor iemand half dood schoppen krijg je tegenwoordig maar een taakstraf.

weet niet hoe hoog een straf op een spiegeltje is. ik accepteer die wel.

ach , laat ook maar, in 2016 trekt de bouw misschien wel weer aan

Wat Mebo schreef nnndoh, overal zijn truukjes voor.

Bij het tegel zetten heb je in het ergste geval te maken met centimeters.

Bij een voertuig vanaf laten we zeggen 6/7/8/ + meter is dat een pietsie anders.

Wij hebben geleerd van onze fouten in de badkamer, jij gaat leren van jouw fouten achter het stuur.

Ga geen preek houden over verantwoording, ga een preek houden over: Ben begonnen bij Centropa in Amersfoort (bestaat niet meer) Had de eerste 14 dagen de eer om met 'ome Gijs' mee te rijden om het vak te leren. Ome Gijs had altijd een peuk (formaatje cuba) sigaar in z'n harses, en z'n eerst zin was "jochie, jie schakele pas as ik da zeg" :confused: Bij de tweede 'op eigen initiatief' genomen beslissing was m'n rechter bovenbeen blauw.

Ome Gijs kon nogal snel een 'correctie tikje' uitdelen.

Daarna kreeg ik 'het gevoel' te pakken.

Vervolgens heeft die oom me de 'in's en out's' van het vak bijgebracht, en ik zal 'ome Gijs' nooit, maar dan ook nooit vergeten.

De eerlijkheid gebied me erbij te vertellen dat in diezelfde tijd de tachograaf een 'probleem' :D dreigde te worden, en de CAO ook op de loer lag.

Wij hebben daarvoor geknokt (goed of fout doet even niet ter zake) en deden dat 'met elkaar'

Dat schept een band, en gaf een goed gevoel.

15/20 jaar later is er een generatie opgestaan die het beter wist, kon, of anderzins 'roet in het vreten smeet'

Daar hoef/kun je niets mee, maar als er ooit eens iemand is geweest die zei :" kijk maar, zie maar hoever je komt" en je was 1, of 1 1/2 dag eerder leeg als hij/zij (:bey:) dacht kreeg je een pluim.

Maar goed, dat was toen, en we moeten naar het 'nu'

De crisis, en arrogantie van de banken hebben in NL de boel nogal 'verandert' (ja, ik ben in een gemoedelijke status)

De EU, en de expansie drift die ze bezigen zorgen voor onrust in heel 'west Europa', die, samen met de verandering van populatie in NL, ervoor zorgen dat 'collegialiteit' iets is verworden tot 'lachertje'

Daar hebben w.m.b. de meeste van ons 'dinosaurussen' in het transport het laten we zeggen 'niet makkelijk' mee.

Normering (lees uren strepen)........oh, doen ze dat in de bouw ook ?? is een feit, en FUWA regels.........wasda dan toch in de vrede ??

Kortom, lees je nu eerst eens in in de diverse topics, denk na over de voor/nadelen, maar blijf vooral jezelf !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat je niet in 1 keer alles goed doet is idd zo.

Dat je schade moet melden is ook zo.

Maar opmerkingen als ik ga lekker in de bijstand zitten, of als 2016 de bouw weer aantrekt.

Tuigt niet echt van motivatie.

Dan kun je idd beter ergens een badkamer gaan tegelen.

Dan is er een plaats vrij voor chauffeurs die wel willen.

En mog je voor de bijstand kiezen dan schopt de gemeente je vanzelf aan het werk met behoud van uitkering.

Dan heb je het ver geschopt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
niet te zwaar aan tillen hoor

Ik heb de leeftijd niet meer om daar zo zwaar aan te tillen.:angel:

Ik heb m'n leven al heel wat chauffeurs 'opgeleid',en krijg nog af en toe een nieuwe mee.

Ik kan er wel van 'genieten' als zo'n 'jonge hond' zo enthousiast en vol energie kiest voor het chauffeursvak.

Zelf denk ik vaak:begin er niet aan,ga wat anders doen..want ja..de charme van het vak is inmiddels wel verdwenen na de invoering van mobile telefoons,navigatie,open grenzen,boardcomputers en allerlei regeltjes.

Aan de andere kant:wat je niet kent,mis je ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat je niet in 1 keer alles goed doet is idd zo.

Dat je schade moet melden is ook zo.

Maar opmerkingen als ik ga lekker in de bijstand zitten, of als 2016 de bouw weer aantrekt.

Tuigt niet echt van motivatie.

Dan kun je idd beter ergens een badkamer gaan tegelen.

Dan is er een plaats vrij voor chauffeurs die wel willen.

En mog je voor de bijstand kiezen dan schopt de gemeente je vanzelf aan het werk met behoud van uitkering.

Dan heb je het ver geschopt hoor.

Zoals ik in mijn eerste post schreef, aan mijn inzet lag het niet, met een steekwagen 2 trappen af was ook geen probleem

Ik liep voor mijn gevoel aardig goed mee.

waar de fout aan lag is dat ik geen goeiemorgen zei of gelukkig nieuwjaar wenste ( ik doe niet aan die onzin) en dat ik mijn wagen al laadde omdat ik in mijn achterhoofd wist dat ik een collega moest ophalen in de meern.

Heb daarna nog een order gepickt voor een andere route.

Ik zie niet wat ik fout doe hoor, maar heb meer het gevoel dat die langere tijd werk voor maar 1 week was

en dat ze lullige reden zochten om me weer te dumpen.

Het werk en rijden op zich vond ik erg leuk.

Ik heb 4 maanden geleden dit werk ook voor nabuurs/inbev gedaan voor 2 weken, en daar heb ik ook geen negatieve geluiden gehoord

En dat ik nu negatief klink over om weer " lekker " de bijstand in te gaan betekend voor mij dat het weer weken en weken , al dan niet , maanden zal gaan duren eer ik weer werk kan vinden als chauffeur. want er solliciteren naast mij 150 anderen op dezelfde baan.

Denk je dat ik het leuk vind om in de bijstand te zitten ? dus niet. ik was maar al te blij dat ik werk had,

Heb ook stinkend me best gedaan, al was het allemaal nieuw voor me, maar het mocht niet baten.

Denk je nu echt ook dat ik gaat zitten wachten tot de bouw weer aantrekt? Ik ben met de grootste tegenzin timmerman geweest voor 23 jaar

maar het blijkt dat dat het enigste is waar ik goed in ben.

Bij 1 uitzendbureau na, daar werd ik naar huis gestuurt omdat ik slecht was in een wandje slopen.

Ik heb niks voor niks 3600 euro betaald voor mijn C rijbewijs en code95, want dit is wat ik graag wil doen tot aan mijn pensioen.

Als alle bedrijven zo kort door de bocht zijn en je na 1 week alweer wegsturen, wordt dit in de toekomst een probleem als er chauffeur tekort is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden