[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daf-af


Hendrik

Recommended Posts

  • Forumlid

Zoals sommige leden wel weten ben ik sinds 14 dagen na jaren Daf te hebben gereden in een gloednieuwe MAN ben gezet

Ik wist niet wat me te wachten stond , immers je weet wat je hebt en afwachten wat je weer krijgt ;)

Nu een paar weken verder moet ik bekennen dat het mij echt 95% is meegevallen

Er missen dingen die toch wel veranderd moeten worden zoals een zonneschermpje voor het zijruit v/d chauffeur , verder is die binnenverlichting helemaal niks

althans ik heb geen leeslampje boven mij ( en dat is verrekte makkelijk met dat nachtwerk ) , in het midden bovenin zit een lamp die in één keer heel Groningen verlicht

Ach en zo zijn er nog wel een paar kleine dingen .....je houd altijd wat te wensen

De auto is dus een MAN TGM 18.290 met 12 versnellingen ( automaat) en dat laatste heeft mij al verstek laten gaan in de ochtendspits midden op het Julianaplein ....transmissiestoring , gelukkig nooit weer voorgekomen

De auto rijd als een tierelier alleen is ie onderin zo traag als dikke stront

Sta ik voor de stoplichten en die springt op groen heb ik het zweet in de naad vooral als er een camera achter staat ( niet vooruit te branden)

Heeft ie de eerste paar versnellingen gehad dan gaat ie als een speer

De koelmotor is een 4 cilinder Carrier die gebruikt wordt op trailers dus 's morgens in Meppel dat ding aanslingeren en bij Hoogeveen is ie op temperatuur

De (koel)motor is netjes weggewerkt door de zijwanden v/d bak door te laten lopen , gevolg is wel dat ie een kleine meter langer is geworden

Achter in de bak heb ik ook geen "flappen" meer maar een soort luchtsluis die koude lucht blaast

Al met al dik tevreden met de nieuwe karre en zo zie je maar je denkt dat één merk het beste is , maar er wordt meer kwaliteit gemaakt :ja:

Oja de reclame staat er nog niet op , daar moet de firma nog even voor sparen LOL

Nee we krijgen een nieuw logo dus die moet eerst klaar zijn en dan wordt die er t.z.t. wel opgeplakt .

post-796-1394790585,2278_thumb.jpg

post-796-1394790584,8066_thumb.jpg

post-796-1394790585,0501_thumb.jpg

post-796-1394790585,1334_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ben je zeker niet mee gestraft Hendrik, maar dat wist je al ;)

Het oogt veel meer als één geheel dan je vorige auto; en ik heb met trekker-oplegger wel 30 PK meer... brulle met die spulle!!

Wat had je ook weer voor DAF dan? Die 75/310 zijn herrieschoppers eerste klas, ben je daar mooi vanaf!

Succes er weer mee :ok:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gefeliciteerd met je nieuwe auto Hendrik, hoop dat je je er goed mee vermaken kan. Maar ben jij er qua cabinelengte niet op achteruit gegaan? Weet nog van die keren dat we elkaar ontmoet hebben, dat jij ook niet de kleinste was.

Hendrik

Klopt helemaal Hendrik daar was ik ook bang voor maar dit past precies niks over ook niks te min , de stoel staat weliswaar op de achterste stand maar dat is geen probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel zie ik dat je andere spiegels hebt dan het vorige type zoals ik heb, waar alles geïntegreerd zit in één grote spiegelkap met een dode hoek erachter waar je akelig van word. Is dat standaard bij dit nieuwe type M.A.N. of ook gewoon een optie?

Succes en veel veilige kilometers gewenst!

​Ik denk dat het tegenwoordig standaard is Pierre ....van opties op de auto hebben ze bij ons nog niet van gehoord ;)

Heb je er ook een aanhanger bij dan Hendrik? Daar was toch sprake van?

Er rijden 2 van die auto's bij ons , het is de bedoeling dat straks achter die andere de aanhanger komt en deze in feite op reserve komt ( we hebben dan dus twee auto's met vangmuil )

Kan het zijn dat ik die auto gisteren nog bij de Deli in Groningen zag staan?? Daar stond precies zo een namelijk.

Klopt helemaal (was niet deze auto) ;), maar Groningen heeft er ook 2 gekregen met een weliswaar 250 pk motor .....en dat snap ik dan weer niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vriend Kevin ;) , jij hebt het over bakwagentjes dus meerdere

Zouden ze dan één lampie missen ? .....volgens mij past die van de passagierskant ook wel boven de chauffeurskant

Ik stuur je mijn adresgegeven wel even t.z.t. LOL

Stuur maar vast een stukkie stof! :D

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal opties Mario. Tegenwoordig is er niks meer standaard behalve een stuur en een paar ramen. Je krijgt een lijst voor je neus met allemaal lege vierkantjes met daarachter de opties + prijs. De belangrijkste dingen worden aangekruist zoals wielen, motor, chassis, eventueel een cabine, dashbord, goedkoopste radio, goedkoopste stoel, paar remmen omdat het moet, en dat is het. Het zal die knakker op kantoor een zorg zijn hoe je je dag doorkomt, als hij elk jaar maar een nieuwe dure leasebak mag uitzoeken omdat hij weer goedkoop een zooi bakwagens heeft geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tuurlijk Mario als de harde schijf vastgeroest is met een Daf dan moet je hem even resetten ;)

Maar als ik zie wat ik er voor terug krijg is ook niet verkeerd qua pk's e.d.

Dat ie een meter langer is moet dan maar , al wordt het soms spannend ik kan nog wel (net) bij alle klanten komen

Dan erbij ik heb niks te willen , de firma wou mij deze wagen toe dus is het "take it or leave it" ....makkelijk zat !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mijn auto ben ik afhankelijk van de vorige eigenaar die hem nieuw besteld heeft. Hoewel, zitten zelfs opties op die er nooit aangekruist zijn maar er wel op zitten waar je per toeval achter komt, rare jongens die Fransen. Jean-Luc "we hebben nog wat over", Pierre "flikker het maar in die auto, komt wel goed" de Peugeot gedachtengang:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb wel ergens gelezen dat de "dode Hoek" in een MAN erg groot is! Dat lijkt me in stedelijk gebied, waar jij denk ik ook regelmatig komt erg vervelend.

Heb je daar al een mening over t.o.v. je oude DAF?

Ik zit de hele dag in centrum Groningen en inderdaad die dode hoek blijft een punt , dat was bij de Daf ook al zo maar met deze is ie inderdaad groter

Op één of andere manier zie je bepaalde dingen NIET

rij je een rotonde op staat er ineens een auto voor je :eek:

Heb inmiddels wel geleerd om onder de spiegels door te kijken met deze auto want je mist soms echt een stukkie

Aankomende week beginnen de scholen weer dus smoordruk in de stad met al die studenten : dan krijgt de auto de vuurdoop , maar ik ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden