[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Werkervaring op doen met behoud van (bijstands) uitkering ?


nnndoh

Vraag

  • Forumlid

Zouden de heren chauffeurs mij kunnen vertellen bij welke bedrijven in de regio rotterdam het mogelijk zou moeten zijn

om met behoud van uitkering meer bakwagen ervaring op te doen , en al wat er bij komt kijken met laden en lossen?

Ik vraag dit, in de hoop, dat men dan wat meer geduld heeft om een beginnend chauffeur het vak te leren en niet

omdat als je via een uitzendbureau zit wordt verwacht dat je 18 jaar bent met 10 jaar ervaring.

Plus het staat ook goed op mijn CV, zie het als investeren in de toekomst.

Ik weet dat proefplaatsingen mogelijk zijn via de uitkering, maar de werkgever heeft dan de plicht om na 3 maanden een contract aan te bieden voor een half jaar... en tja, de meeste werkgevers willen daar niet aan.

dus, iemand?

p.s niet inhaken en afkraken op mijn vorige topic a.u.b .gebeurd is gebeurd, ik wil graag aan het werk als chauffeur en niet als timmerman :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Ik heb ruim 3600 euro geinvesteerd in een rijbewijs, dus wil ik er ook iets van terug zien.

Ja, ik heb graag werk voor een normaal loon, het liefst nog buiten het uitzendbureau om want daar krijg je 300 euro netto per week voor 40 uur

Maar als bedrijven je niet de kans geven om dingen te leren en ze trappen je na een week al weg omdat je niet voldoet

is het misschien handiger om op deze manier te beginnen.

Ik weet dat ik dan zelfs goedkoper ben dan een pool of moe-lander. maar let op, dit gaat vaker gebeuren met bijstand trekkers.

Huh? WAT! €300 voor 40 uur bikkelen? weet niet hoe oud je bent maar daar kom ik m'n bed niet voor uit, werken die soms voor Flex In?

Kijk dat gedoe om werk te vinden al of niet betaald en dan ook nog door die nitwits van het UWV je laten sturen is bij de konijnen af.

En ja dat leren bij een bedrijf wordt ook nogal eens de hand mee gelicht, er zijn niet veel werkgevers die dat risico willen nemen en je hebt de tijd niet mee helaas, maar ze zijn er wel alleen probeer maar eens uit te vogelen wie betrouwbaar zijn en niet dat je na een "foutje" gelijk alweer op de keien staat want dat is voor je zelfvertrouwen ook al niet goed.

Als ik via een uitzendbureau wil of zou gaan werken wil ik wel een baangarantie voor meer dan 52 weken en normaal betaald worden via een cao, maar niet via het UWV en dan maar gaan werken voor een uitkeringsloontje al maak meer dan 60 uur p.w., de lachende derde is wel die werkgever want die steekt lekker de rest in z'n zak.

Nee eerlijke betaling en zonder tussenkomst van het afschuifsysteem wat UWV heet, want die zijn jou liever kwijt dan rijk en mocht het niet lukken na die 52 weken kan je weer 4 weken lang wachten tot je een uitkering ontvangt en dan is 4 weken behoorlijk lang wat wachten betreft, zeker als je ook nog eens je huur. gas en licht etc moet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

8 weken voor een bijstands uitkering.

Denk dat 300 zelfs nog net boven het minimum is.

Als ik dit in de bouw zou krijgen, bleef ik ook liggen. maar helaas heb je het niet meer voor het zeggen.

En nu ik met 900 bijstand zit, (met aftrek van wat ik verdien met oproepwerk ) is 1200 toch wel wat aantrekkelijker.

snap je?

Trouwens, chauffeur was toch een slecht betaalde baan? dus als beginnend zit je toch ook rond de 1200 netto per maand?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als je een hoop interesse toont, als eerste uitstapt, de laadklep open zet en vraagt welke rolcontainers eruit moeten.

De laadklep naar beneden zet, naar de klant toe rolt, de containers uitpakt . vraagt waar alles heen moet...

Na het lossen gaat je collega's de bon aftekenen terwijl jij de containers weer in de wagen zet, alles zekerd en de klep weer dicht doet.

En soms vraag je ook wat ze weleens veranderen aan de bon. en luisteren naar tips. want het is nieuw voor mij.

WAT DOE IK DAN FOUT ?

Ik snap het niet meer..

Weet je wat het gewoon is, mijn rotkop past niet bij het bedrijf. en het heeft ze geen euro gekost.

Je doet niks fout, je sloof je eigen uit om maar goed te voorschijn te komen en dat je wel je inzet toont, anders gezegd je hebt voor de volle 100% je inzet getoond maar dat waardeloze bedrijf waar jij één dag je stinkende best hebt gedaan waardeerde het niet en waren even voor één dag voorzien van een goedkope NL kracht en dat ligt niet aan je "rotkop" ik heb wel lelijker mensen gezien bij bedrijven en die werkten daar ook al jarenlang, dus dat heeft er niets mee van doen, ze hebben gewoon geprofiteerd, je uitgebuit en dat is het en niks anders.

Maar vergeet dat bedrijf het is het niet waard om daaraan terug te denken en kom op naar de volgende, je weet van jezelf dat je inzet goed is maar dat is niet gewaardeerd door dat ene kl*tebedrijf, geef de moed niet op als je zo graag wil werken in het transportwezen blijf proberen en ik snap ook wel wat er dwars zit en dat waren de kosten, die €3600,- die je daaraan kwijt was, het is nogal wat zeg, het O.E.T kost het stukken minder, een half schaap of zo:D

Maar waarom in dat distributie vervoer er zijn nog zat bedrijven die wat anders doen dan dat winkelbevooraden, stukgoed rijden is ook een vak, blijf proberen en een aanhouder wint altijd.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kwestie van vol blijven houden ongeacht wat men hier roept .

Beste advies wat ik je kan geven is persoonlijk bij de bedrijven langsgaan,zo ben ik ook als stratenmaker op de vrachtwagen gekomen en gelijk d5.

Heb nu ook een baan als tankwagenchauffeur gevonden met nul ervaring kwestie van doorzetten en volhouden.

Ook ik heb bij dit bedrijf aangegeven eventueel en paar dagen onbetaald mee te gaan ,heeft voor mij geresulteerd in een half jaarcontract (meer krijg je toch niet)en alles betaald.

De meeste chauffeurs vacatures die nu op internet staan moeten of nog vrijkomen of staan er al heeeel lang op,en zijn er dus niet.

Tevens is dit een rustige tijd met banen als je zo een maandje verder bent zullen er meer mensen gevraagd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 weken voor een bijstands uitkering.

Denk dat 300 zelfs nog net boven het minimum is.

Als ik dit in de bouw zou krijgen, bleef ik ook liggen. maar helaas heb je het niet meer voor het zeggen.

En nu ik met 900 bijstand zit, (met aftrek van wat ik verdien met oproepwerk ) is 1200 toch wel wat aantrekkelijker.

snap je?

Trouwens, chauffeur was toch een slecht betaalde baan? dus als beginnend zit je toch ook rond de 1200 netto per maand?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Rekent u even mee ?

Een beginnend chauffeur wordt in salarisschaal D0 gezet en dat is 9 euro bruto per uur (en een beetje).

Dat is bij een werkweek van 40 uur (yea right) 360 euro... per week.

Dat is per maand 1008,- euro netto.

Omdat je nu ook meer verdient dan een Bijstandsuitkering heeft dat ook gevolgen voor je huur en zorgtoeslagen (je krijgt minder of niks meer).

Wie kan mij hier nog een keer vertellen hoeveel meer ik er (financieel) op vooruit ben gegaan ?

En natuurlijk, mèt werken ga je er uiteraard altijd op vóóruit omdat je weer meedraait in het arbeidsproces en weer heerlijk sociaal mag omgaan met anderen.

Echter, de intrisieke lulkoekmotivatie dat je er mèt een baan en dus salaris erop vooruitgaat lijkt mij met een maandelijks inkomensverschil van 100,- euro wel wat overdreven. Die 100 euro alleen al , ben ik al wel kwijt aan mijn brandstofkosten en aanvullende autokosten, om bij de werkgever te kunnen komen (die zit natuurlijk nóóit héél lekker handig naast mijn voordeur).

Werken loont , maar bij dit salarisniveau niect echt bovenmatig.

Maar dat denk en ervaar ik persoonlijk.

Dus ehh..., ho ho, tuut tuut jongens (Den Haag), niet overdrijven hoor...:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar gaan we weer... Als het niet 'intressant' genoeg is om aan het werk te gaan dan betekent dit niet per se dat we te weinig verdienen, maar eerder dat de uitkeringen en toeslagen te hoog zijn.

Het besluit om dan niet aan het werk te gaan zou nooit ​af moeten kunnen hangen van een simpel rekensommetje.

Ik ken chauffeurs die staan in A 3 Maar ze leren het vak wel Want die gaan van klein naar groot in de loop der jaren

En komen niet met schade thuis

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar gaan we weer... Als het niet 'intressant' genoeg is om aan het werk te gaan dan betekent dit niet per se dat we te weinig verdienen, maar eerder dat de uitkeringen en toeslagen te hoog zijn.

Het besluit om dan niet aan het werk te gaan zou nooit ​af moeten kunnen hangen van een simpel rekensommetje.

Nee, de vaste lasten zijn hier te hoog. :D Daarom zijn de uitkering ook zo hoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een beginnend chauffeur wordt in salarisschaal D0 gezet en dat is 9 euro bruto per uur (en een beetje).

Dat is bij een werkweek van 40 uur (yea right) 360 euro... per week.

Dat is per maand 1008,- euro netto.

Omdat je nu ook meer verdient dan een Bijstandsuitkering heeft dat ook gevolgen voor je huur en zorgtoeslagen (je krijgt minder of niks meer).

Zorgtoeslag is afhankelijk van je bruto jaarinkomen. Die zorgtoeslag is voor iedereen dit jaar verlaagd. Voor de laagste inkomens is ze achteruitgegaan van 88 naar max 72 per maand, een verschil van 16 euro per maand dus. Oke de zorgzekeringen zijn ook in prijs gedaald echter niet met 16 euro.

€ 29.325* per jaar zit je hierboven dan heb je inderdaad geen recht op Huurtoeslag (hangt ook van je huur af)

Dan zit je dus op een bruto maandinkomen van max € 2258,- daarboven krijg je dus geen huurtoeslag meer.

Geen zorgtoeslag, als uw inkomen hoger is dan € 28.482,-

D0 waarom gaan we er vanuit dat er geen overuren kunnen worden gemaakt ... geen zaterdag en/of zondaguren?

Waarom gaan we er vanuit dat iemand eeuwig in D0 zal blijven hangen .... maar je klimt dus jaar voor jaar omhoog ....

D5 levert zo ongeveer € 1600,- schoon op per maand.

Dat is al bijna het dubbele van een bijstandsuitkering voor een alleenstaande.

En 300 netto meer dan een gezin.

En iedereen heeft wel een paar overuren toch?

Dat de minima toeslagen hebben is omdat ze het zonder die toeslagen echt niet kunnen redden.

Juist door die toeslagen kunnen ze de eindjes nog net aan elkaar breien.

En dan zegt Rob dat ze de uitkeringen maar moeten verlagen (hij zegt ze zijn te hoog) ... bijna 400.000 bijstandsuitkeringen anno 2014.

Hoeveel banen zijn er???

Nog eens bijna 700.000 mensen in de WW.

Mensen ouder dan 50 ... ouder dan 60 wat voor'n kans hebben die nog op de arbeidsmarkt ... maar Neee laten we vooral de uitkeringen verlagen en de toeslagen stoppen...

En Ja, je kunt het allemaal berekenen.

Dat kan ... maar zolang er veeelll minder banen beschikbaar zijn dan werkzoekenden ... dan maak ik me echt geen zorgen om die paar beroepswerkelozen hoor. Laat die maar lekker thuis zitten, des te hoger mijn kans is om werk te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een beginnend chauffeur wordt in salarisschaal D0 gezet en dat is 9 euro bruto per uur (en een beetje).

Dat is bij een werkweek van 40 uur (yea right) 360 euro... per week.

Dat is per maand 1008,- euro netto.

Netto zou je dan eerder hebben 1.276,00

Daarvoor heb ik het bruto maandloon al met 100 verminderd ivm pensioenpremieafdracht

Bruto maand 52x(40 x 9.-) / 12 = € 1560,-

Jaar bruto 18720 + 8% vakantiegeld

Toeslagen

[TABLE=class: overview]

[TR=class: visible-for-result-huurtoeslag]

huurtoeslag

[TD=class: currency]€ 125 per maand[/TD]

[/TR]

[TR=class: visible-for-result-zorgtoeslag]

zorgtoeslag

[TD=class: currency]€ 60 per maand[/TD]

[/TR]

[TD=class: total]Totaal[/TD]

[TD=class: currency total]€ 185 per maand[/TD]

[/TABLE]

Bij een alleenstaand iemand met een kale huur van 600 per maand

U krijgt de volgende toeslagen:

[TABLE=class: overview]

[TR=class: visible-for-result-huurtoeslag]

huurtoeslag

[TD=class: currency]€ 246 per maand[/TD]

[/TR]

[TR=class: visible-for-result-zorgtoeslag]

zorgtoeslag

[TD=class: currency]€ 126 per maand[/TD]

[/TR]

[TD=class: total]Totaal[/TD]

[TD=class: currency total]€ 372 per maand[/TD]

[/TABLE]

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die conclusie die trek ik ja. Als het niet lucratief blijkt te zijn om te gaan werken dan kloppen de verhoudingen niet. En dat het niet lucratief zou zijn heb ik hier op het forum al meermaals gelezen. (reiskosten, verlies van toeslagen, verlies van vrije tijd :zegtniets: )

Dat de lonen ineens een stuk zouden gaan stijgen is iets wat we gewoon kunnen vergeten. Om dan mensen voldoende te 'motiveren' zouden de uitkeringen misschien maar omlaag moeten. Of moet er eens in al die toeslagen gesneden gaan worden.

(die toeslagen zijn gewoon standaard trouwens hoor. Als je inkomen maar laag genoeg is heb je daar recht op. Er wordt echt niet individueel gekeken of daadwerkelijk 'het water je aan de lippen staat'. En misschien zouden ze dat wel moeten doen.)

Toeslagen zijn wel degelijk op je inkomen gebaseerd.

Niet een standaard bedrag.

Huurtoeslag wordt gebaseerd op de Kale huur + Service kosten & je bruto-jaarinkomen, tevens wordt er gekeken naar eventueel vermogen (spaargeld)

Zorgtoeslag wordt gebaseerd op bruto-jaarinkomen en tevens wordt er ook hier gekeken naar eventueel vermogen.

Zo'n 400.000 mensen in de Bijstand ... WW hebben die dus al 'verbruikt' en zoals je weet is de duur van de WW afhankelijk van je arbeidsjaren.

Bijstand alleenstaande € 628,68 + aanvulling (als je de woonkosten niet kunt delen) € 251,47

In dat geval krijg je de maximale Zorgtoeslag van € 72,-

Huurtoeslag is afhankelijk van de huur. Waar vind je nog een huur onder de € 500,- ?

U krijgt de volgende toeslagen:

[TABLE=class: overview]

[TR=class: visible-for-result-huurtoeslag]

huurtoeslag

[TD=class: currency]€ 234 per maand[/TD]

[/TR]

[TR=class: visible-for-result-zorgtoeslag]

zorgtoeslag

[TD=class: currency]€ 72 per maand[/TD]

[/TR]

[TD=class: total]Totaal[/TD]

[TD=class: currency total]€ 306 per maand[/TD]

[/TABLE]

Totaal en alles bij elkaar heb je dan : € 1258,15

Om daarvan te kunnen rondkomen zul je stevig moeten bezuinigen. Alle verzekeringen eruit (sterker nog in sommige gevallen hebben mensen hun begrafenispolis moeten afkopen/ten gelde maken!), je moet telefonisch bereikbaar kunnen zijn (dit kan prepaid maar dat is per minuut dat je het gebruikt nogal duur), tv (kan maar dan heb je alleen de zenders 1-2-3-+lokaal), kwijtschelding gemeentelijke lasten kan (maar Gemeentes krimpen dit verder en verder in zodat je bij 90% van het bijstandsniveau pas dit gaat krijgen) , auto wegdoen (verminderd ook je kans op werk zeker als je chauffeur bent), gaat je wasmachine kapot dan heb je een probleem (potjes zoals bijzondere bijstand zijn al behoorlijk dichtgeschroefd wil je daarvoor in aanmerking komen), hoe ga je je code95 bijhouden?, ... eigen risico 360 zorgverzekering is ook maar al te vaak een probleem. Het bedrag wat je krijgt aan bijstand + toeslagen is echt geen vetpot.

En ik zie niet in hoe men daar verder op zou kunnen korten .....

@Rob met welk bedrag zou je in dit voorbeeld willen korten zodat die persoon sneller aan het werk gaat???

En zijn er (bijstand + ww) voor de meer dan één miljoen mensen ... ook banen?

*** Wat je nu ook ziet is dat Gemeentes gaan bezuinigen : Catering + schoonmaakbedrijven die werkgelegenheid beiden ERUIT en dan mensen met behoud van hun bijstand dit werk laten doen. (in sommige gevallen is nu al gebleken dat die mensen dan ruim onder het Minimum loon werken!)

Nu neem je een baan aan tegen het Wettelijk minimum uurloon € 1.485,60 netto is dit € 1.297,27

Vaak zitten lonen hier gelukkig nog een tikkie boven. Maar anno nu meer en meer echt op het minimum (ook via uitzendbureaus)

[TABLE=class: overview]

[TR=class: visible-for-result-huurtoeslag]

huurtoeslag

[TD=class: currency]€ 117 per maand[/TD]

[/TR]

[TR=class: visible-for-result-zorgtoeslag]

zorgtoeslag

[TD=class: currency]€ 72 per maand[/TD]

[/TR]

[TD=class: total]Totaal[/TD]

[TD=class: currency total]€ 189 per maand[/TD]

[/TABLE]

Het totale inkomstenplaatje is nu € 1486,27

Ruim € 200 meer dus en dat is op een klein inkomen een GROOT verschil.

Het zou kunnen betekenen dat je +/- € 50,- per week meer hebt om uit te kunnen geven aan voedsel, kleding en misschien zit er nog wel een vakantie in al je zuinig weet te leven.

En daarbij als je werk hebt kun je veelal opklimmen dat ligt natuurlijk aan jezelf maar over het algemeen zijn die mogelijkheden er best wel.

Je bent ook van het gezeik af van de Soos. Afhankelijk van in welke stad je woont moet je zelfs 25 sollicitaties PER WEEK doen.

Meteen basis D5 loon zou je ongeveer al € 1600,- schoon per maand hebben.

Bruto is dat rond de € 2300 waardoor je inderdaad geen aanspraak meer kunt maken op de huurtoeslag en de zorgtoeslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar moet ik wel bij zeggen dat zorgtoeslag beter geregeld is dan huurtoeslag. Zorgtoeslag bouwt af naarmate je inkomen hoger wordt. Huurtoeslag stopt acuut boven de 21600 euro. Daar heb ik mezelf al eens mee in de vingers gesneden. 8 maanden werkloos thuis, dus op een gegeven moment moest ik wel zorg- en huurtoeslag aanvragen. In september en oktober heb ik gewerkt via een uitzendbureau. En toen kreeg ik een jaar later een brief, of ik alles even wilde terug betalen, ik zat iets van 400 euro boven die huurtoeslaggrens, maar ik moest dus behoorlijk meer terugbetalen, alles bij elkaar zo'n 2000 euro. Toen had ik wel het gevoel dat ik beter thuis had kunnen blijven zitten.

Ze kunnen zorg- en huurtoeslag beter per maand bekijken. Zeker nu er zoveel met flexwerkers gewerkt wordt. Krap maandje? Huurtoeslag. Fatsoenlijk inkomen? Geen huurtoeslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Posting #147 en #148 van Angelique en RealZeus; Ik kan niet anders dat het roerend met hun eens zijn.

Met name dat 'Flexwerken' kan desastreus werken voor die mensen die in het ene jaar nèt wat meer verdiend hadden en er geen rekening meer mee hadden gehouden de teveel ontvangen toeslagen te moeten terugbetalen.

Je moet als hedendaagse en moderne 21e eeuwer goed blijven opletten en vooral blijven rekenen. Helaas is het niet iedereen gegeven over zeer gedisciplineerde uitgavenpatronen en rekenkundige vaardigheden te beschikken.

Dat men (Den Haag) van de werknemer een steeds flexibeler opstelling verwacht in een steeds verder flexibiliserende arbeidsmarkt vind ik prima, maar dan moet men idd. ook even de regulering omtrent de 'zorg en huurtoeslagen' flexibiler maken. Datzelfde geldt ook voor het evt. opnieuw aanvragen van de werkeloosheiduitkering of de Bijstand (dat mensen niet al te lang hoeven te wachten op het weer in gang zetten van de uitkeringsmodus).

Scheelt een hoop financiële ellende denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb mijn bijstand stop gezet omdat al gedreigd werd met een waarschuwing of zelfs een boete ( kan 100% zijn ) omdat ik een loonstrok van begin januari niet hebt overhandigd ( vergeten) en ik al ruim van te voren heb aangegeven geen bijstand nodig te hebben die maand vanwege oproepwerk ( en nu nog steeds niet )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Misschien wel nnndoh, maar daar zijn de chauffeurs in een uitkering zelf bij...

Ook ik heb op het moment ww maar weiger om hieraan mee te werken.

Dit doe ik niet alleen voor mijn mede chauffeurs maar ook voor mezelf.

Als je de transport nog verder om zeep wil helpen moet je aan dit soort rare fratsen gaan meewerken....

In de WW heb je die keuze min of meer nog.   Naar mate je langer in de WW zit  gaat dit ook veranderen en moet je bijvoorbeeld ook ander werk aannemen (beneden je opleidingsniveau of totaal in een andere branche) 

Kom je dan eenmaal in de Bijstand   en indien die Participatie wetgeving helemaal wordt ingevoerd dan moeten Gemeenten die ook gaan uitvoeren.

Als jij 'weigert' om aan die  participatie mee te doen   dan wordt je gekort op je uitkering   en je uitkering kan ook helemaal worden stopgezet om die reden.

Het is een heel verhaal die Participatie wetgeving.   Mensen moeten een tegenprestatie gaan doen voor hun Bijstandsuitkering.

Dat kan zijn schoonmaak werk bij de Gemeente  wat 'voorheen' dus werd gedaan door een schoonmaakbedrijf met mensen in dienst.

Jij mag dat dan een flink aantal uren gaan doen met behoud van je Bijstandsuitkering.

In één Rotterdams geval ging het zo 

Man en Vrouw   één Bijstandsuitkering van 1280,-    per maand.

BEIDE partners moeten hiervoor een tegenprestatie gaan doen .... 1280/2 =  640     en dat maar liefst 32 uur per week 

640permaand /32uur per week =  4,62 per uur

Dat is dus ONDER het wettelijk minimum loon.

De man uit dit voorbeeld deed dit nu al  drie jaar .... (verplicht anders wordt zijn uitkering stopgezet of gekort)

Er zijn nog geen 'spel' -regels   ...   Gemeenten willen dit zelf kunnen doen om zogenaamd maatwerk te kunnen leveren.

Er zijn al veel voorbeelden  en vanaf 2015 moet dat dus voor iedereen in de Bijstand gaan gelden.

En die verdringing vind nu al plaats.  

 

bewerkt door AngeliqueBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

AngeliqueBS; "Er zijn nog geen 'spel' -regels   ...   Gemeenten willen dit zelf kunnen doen om zogenaamd maatwerk te kunnen leveren".

 

Het is geen 'willen'  maar 'moeten'. Een van de meest gebruikte zinsneden de laatste paar dagen is; "De overheid (Den Haag) mietert veel taken over de schutting naar de gemeenten in het kader van de decentralisatie en laat daarbij de gemeenten vrij in het verder invullen van die taken" (dit nav. de komende Gemeenteraadsverkiezingen).

En tja, dat heeft dan tot gevolg dat iedereen (gemeenten) verder maar wat aan kunnen kloten omdat de landelijke richtlijnen niet meer gevolgd hoeven te worden.

Eén van de meest vreemde gevolgen is (las ik hier) dat sommigen gemeenten hun Bijstandsgerechtigden verplichten 25 sollicitaties per week te doen waar 4 a 5 per week de landelijke normale norm zijn.

Dan vraag ik mij bv. toch af welke gek in die gemeente had bedacht dat er best 25 sollicitaties te doen zijn per week. Die banen zijn er toch helemaal niet voor bv. die werkeloze heftrucker/schilder/installateur/productiemedewerker/chauffeur/receptioniste enzovoorts ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Eén van de meest vreemde gevolgen is (las ik hier) dat sommigen gemeenten hun Bijstandsgerechtigden verplichten 25 sollicitaties per week te doen waar 4 a 5 per week de landelijke normale norm zijn.

Dan vraag ik mij bv. toch af welke gek in die gemeente had bedacht dat er best 25 sollicitaties te doen zijn per week. Die banen zijn er toch helemaal niet voor bv. die werkeloze heftrucker/schilder/installateur/productiemedewerker/chauffeur/receptioniste enzovoorts ?

 

En al zouden het er 4 of 5 per week zijn, waar haal je de banen vandaan ?

 

Bij het UWV is het zelfs maar gemiddeld 1 per week (minimaal 4 per periode van 4 weken.)

 

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik begreep van iemand die ook in die molen zit dat ze (in zijn geval) niet controleren of het verschillende sollicitaties zijn.

Wat hij doet is, zolang de vacature openstaat, meerdere weken achter elkaar dezelfde bedrijven aanschrijven. Verder maakte het totaal niet uit of hij solliciteert op een functie passend bij zijn capaciteiten of niet. Met andere woorden al ging hij als analfabeet met alleen lagere school solliciteren op de functie van algemeen directeur KLM (bij wijze van) dan geldt dit nog voor je sollicitatieplicht.

In zijn geval moest hij 5 sollicitaties per week doen maar hij gaf ook aan dat dit enkel haalbaar was zoals hiervoor beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Van tijd tot tijd moet je langskomen en dan worden je sollicitaties besproken (WW uwv)  men kijkt er dus wel degelijk naar. Maar zoveel echte contact-momenten heb je niet (ook omdat er zoveel mensen in de WW zijn begekomen). 

En met totaal zo'n 700.000 mensen in de WW   en het UWV wat in de loop der jaren ook minder functieplaatsten heeft gekregen om meer arbeid te verrichten is het inderdaad zeer goed mogelijk om kul-sollicitaties te doen om zodoende aan je quotum te komen.

Zelf doe ik dat echter niet.  Iedere sollicitatie is PUUR 100% gemeend.


 

 

Met andere woorden al ging hij als analfabeet met alleen lagere school solliciteren op de functie van algemeen directeur KLM (bij wijze van) dan geldt dit nog voor je sollicitatieplicht.

Bij wijze van ... hij heeft dit dus niet daadwerkelijk geprobeerd?
Hoe kan hij dan weten als hij dat zou doen   of ze hem niet op het matje zouden roepen   en/of mogelijk een korting zouden geven op zijn WWuitkering?

 

bewerkt door AngeliqueBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik bedoelde de functie van directeur KLM als bij wijze van. Hij heeft wel degelijk op hoge functies gereageerd waar hij totaal niet de kwalificaties voor heeft. Enige reactie die hij daarover heeft gekregen van de gemeenteambtenaar was waarom hij erop had gereageerd. waarop hij aangaf anders niet te weten hoe aan 5 sollicitaties per week te moeten komen als dit enkel binnen zijn functiemogelijkheden zou moeten. Dit heeft voor hem verder geen consequenties.

 

Ik ben het verder met je eens dat solliciteren enkel zin heeft als je er 100% achter staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden